Voor mij de koningsafstand van deze Spelen. de 10km
Een ultiem gevecht tussen Sven Kramer, Jorrit Bergsma en Bob de Jong.
Kramer is gebrand op revanche na zijn verkeerde wissel 4 jaar geleden.
Geen Skobrev, Bokko, Pedersen, Nielsen en Contin.
Maandag loting, laatste 2 ritten gaan tussen Kramer, Bergsma, Lee en Swings, waarbij de Nederlanders niet tegen elkaar kunnen worden geloot.
SPOILER: Uitslag Vancouver 2010
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Uitslag WK Afstanden 2013
SPOILER: Uitslag OKT
[ Bericht 26% gewijzigd door Montov op 16-02-2014 22:50:27 ]
Géén kloon van tvlxd!
Ben ik nou de enige die Kramer zijn terugtrekken op de 1500 meter, het koningsnummer, behoorlijk zwak vind?
Ja op de 10k is de kans op een medaille inderdaad groter aangezien enkel Nederlanders er iets omgeven.
Montov
Dogmaticus Irritantus
OP uitgebreid met uitslagen van 4 jaar geleden, WK vorig jaar en OKT.
quote:
Op zondag 16 februari 2014 22:23 schreef Falco het volgende:Alleen Swings zie ik nog wel verrassen, maar dan moet ie wel een gelijkwaardige tegenstander (Bob de Jong) loten, alleen is dat dus niet mogelijk...
Misschien kan hij wel wat hebben aan Kramer of Bergsma.
Géén kloon van tvlxd!
quote:
Op zondag 16 februari 2014 22:26 schreef Littlerabbit het volgende:Ben ik nou de enige die Kramer zijn terugtrekken op de 1500 meter, het koningsnummer, behoorlijk zwak vind?
Ja op de 10k is de kans op een medaille inderdaad groter aangezien enkel Nederlanders er iets omgeven.
Met het niveau wat de top 10 liet zien was ie gewoon kansloos. Goede beslissing.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
quote:
Als die afhakers niet vervangen worden, zie ik vooral winst, scheelt toch weer een half uur aan ritten die er niet toe doen en voor de medailleverdeling zal het geen verschil hebben.
quote:
Hoe weet jij dat nou weer? Als je nooit een uitdaging aangaat verlies je ook nooit. Ik vind het echt een hatelijke instelling en in ieder geval verre conform een groot sportman.
Begrijpen doe ik het natuurlijk wel maar het is juist Kramer die zich graag doet voorkomen als "Grootste schaatser ooit" Arrogantie mag, maar bewijs het dan ook.
quote:
Ik vind ´t oprecht jammer dat de Noren, Skobrev en Contin niet meedoen enzo, maar ook als ze wél aan de start hadden gestaan, was de kans dat één van hen een medaille zou hebben gepakt nihil geweest, volgens mij.
quote:
Mis ik hier trouwens een leuke woordspeling?
quote:
Op zondag 16 februari 2014 22:26 schreef Montov het volgende:OP uitgebreid met uitslagen van 4 jaar geleden, WK vorig jaar en OKT.
[..]
Misschien kan hij wel wat hebben aan Kramer of Bergsma.
Moet hij wel boven zich uit stijgen, zijn PR is 13:08.08, dat is normaal gesproken niet goed genoeg voor een medaille. Daarvoor moet je waarschijnlijk minimaal onder de 13:00.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
De enige afstand op de spelen waarop ik me niet verheug alhoewel de 5 km. bij vrouwen ook niet echt leuk is, is het daar nog een beetje spannend.
quote:
Op zondag 16 februari 2014 22:44 schreef Wespensteek het volgende:De enige afstand op de spelen waarop ik me niet verheug alhoewel de 5 km. bij vrouwen ook niet echt leuk is, is het daar nog een beetje spannend.
Ik vind het nog wel leuk, althans de laatste paar ritten.
Waarom zit Bob de Jong niet bij de laatste 4? Omdat hij er in Astana niet bij was?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Dit is toch wel heel schrijnend, dat al die concurrenten al op voorhand de handdoek gooien...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Montov
Dogmaticus Irritantus
quote:

quote:
Op zondag 16 februari 2014 22:46 schreef Felagund het volgende:[..]
Ik vind het nog wel leuk, althans de laatste paar ritten.
Waarom zit Bob de Jong niet bij de laatste 4? Omdat hij er in Astana niet bij was?
Omdat hij niet bij de beste 4 in het klassement zit van de gecombineerde 5km/10km.
Zijn matige race in Berlijn zorgde ervoor dat hij het missen van Astana niet kon compenseren zoals Bergsma dat wel heeft gedaan. Kramer kon het missen van Berlijn compenseren door in Astana te winnen.
Géén kloon van tvlxd!
Wel jammer dat Bergsma en Kramer niet tegen elkaar kunnen loten, zou een mooi gevecht zijn.
quote:
Voor de spanning zou het leuk zijn als Kramer voor Bergsma start, denk dat Bergsma (in tegenstelling tot de 5km) Kramer hier wel serieus kan bedreigen, zeker als hij de tijd al kent.
hoeveel man startte er nou op de 10km na de afzeggingen van Skobrev en de Noren?
Montov
Dogmaticus Irritantus
Koss is het eens met een artikel waarin staat dat het eigenlijk een blamage is voor Noorwegen om de klassieke 10km over te slaan. Zeker omdat ze nou ook niet echt veel meer kans hebben op de ploegenachtervolging of dat het rijden van de 10km een goede voorbereiding in de weg staat.
Hij zou graag Frederik van der Horst dan maar zien.
Géén kloon van tvlxd!
Zou me niks verbazen als dit de laatste Olympische 10 km ooit wordt... over 4 jaar de 3000m en de massstart?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
quote:
http://nos.nl/os2014/arti(...)km-moet-blijven.htmlHij blijft dus voorlopig als het aan de voorzitter van de ISU ligt.
Album top 100 2024