abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2014 @ 09:54:24 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136802789
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:53 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja, of naar nog niets, met 6 weken kan t ook nog zo zijn dat je nog niets ziet!
Ik weet trouwens niet eens zeker of ik wel een echo al krijg... Dat ben ik een beetje vergeten te vragen :')
Anders uiterlijk over twee weken, dan zou ik twaalf weken kunnen zijn :)
Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen echo krijgt. De gyn zal ook wel even willen inschatten hoe ver je bent denk ik?
pi_136802868
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen echo krijgt. De gyn zal ook wel even willen inschatten hoe ver je bent denk ik?
Lijkt mij ook, en ze heeft de apparatuur staan..
Maar de laatste keer dat ik de gyn vroeg of ik geen echo kreeg, kreeg ik hem niet ;) maar dat was natuurlijk een iets wat andere situatie :)
pi_136803034
Hoi allemaal,

Ik zit nog in het Rammelaars topic, maar zag vandaag de aanbieding van de etos. 1 + 1 gratis voor o.a. foliumzuur.
Ik stop over 4 weken met de pil en wil alvast foliumzuur gaan halen, wat heb je evt nog meer nodig. Ik lees ook over multivitamines maar dan moet je er 1 hebben zonder vitamine A?

Ik hoor graag jullie ervaringen/tips?

PS. De hele week koffietijd in het thema van zwangerschap!
  maandag 17 februari 2014 @ 10:09:24 #154
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136803162
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:04 schreef Danaa het volgende:
Hoi allemaal,

Ik zit nog in het Rammelaars topic, maar zag vandaag de aanbieding van de etos. 1 + 1 gratis voor o.a. foliumzuur.
Ik stop over 4 weken met de pil en wil alvast foliumzuur gaan halen, wat heb je evt nog meer nodig. Ik lees ook over multivitamines maar dan moet je er 1 hebben zonder vitamine A?

Ik heb tijdens de periode naar zwangerschap alleen maar foliumzuur geslikt. Dat heb ik gedaan tot ik 8 weken zwanger was.

Daarna ben ik overgestapt naar mama-compleet vitamines :)
Daar zit ook foliumzuur in.

En als ie zwanger bent, voorzichtig zijn met vitamine A.
Dus dan maar een keer een boterham met pastei of plakje worst minder :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Rijstebuiltje op 17-02-2014 10:16:30 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_136803333
Goeiemorgen dames!

Heel de nacht doorgeslapen! Wat een heerlijkheid!

Ik slikte voor ik zwanger was vitaal zwanger van kruidvat en die ben ik tot 11 weken blijven slikken! Nu gewoon multivitamines
S. 2014
J. 2016
pi_136803353
quote:
Hoi allemaal,

Hier hetzelfde als rijstbuiltje, eerst alleen foliumzuur geslikt en vanaf de eerste echte ronde ben ik begonnen met vitamine die je kan gebruiken zowel voor tijdens en na de zwangerschap.

Sycces! En wat spannend O+
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 10:20:41 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136803376
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeiemorgen dames!

Heel de nacht doorgeslapen! Wat een heerlijkheid!

Ik slikte voor ik zwanger was vitaal zwanger van kruidvat en die ben ik tot 11 weken blijven slikken! Nu gewoon multivitamines
Die slik ik nog steeds, heb er nog 2 in mijn laatste potje zitten :P.

Overigens, meld ;).

Later meer, eerst even ontbijten en andere ongein. Heb voor de verandering weer eens heerlijk geslapen O+.
KuikenGuppy
pi_136803378
quote:
Hoi allemaal,

Volgens mij wordt aangeraden een maand vooraf aan het zwanger worden te starten met foliumzuur. Maar dat is niet planbaar dus ik was gestart met foliumzuur zodra wij zijn gestopt met ac.
En net als Rijst met Mama Compleet gestart tijdens zwangerzijn (vrij vroeg al, was toch door de gewone foliumzuur heen)
pi_136804377
Vanmorgen wat krampjes of ik ongesteld zou worden, daarna na een uurtje of twee weg en nu begint het weer.
Als ik bezig ben let ik er niet zo op maar als ik ga zitten ga ik er toch weer op letten. Zou het, zet het door, of....?

Echt zo'n saaie dag ook, iedereen aan het werk.
pi_136804443
Spannend nz!
  maandag 17 februari 2014 @ 11:30:54 #161
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136805038
nz, dat zou een saaie dag toch heel wat minder saai maken!! Spannend :).

En ik slik zwangerschaps multivitaminen van de DA. Ben er mee begonnen toen we gingen 'proberen', dus slik ze nu al ruim 8 maanden. De foliumzuur zit daar al in en dat vind ik wel handig, gewoon alles in 1.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:34:51 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_136805160
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat :') :@
disclaimer
pi_136805246
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik slik een vitamine B complex (zit ook foliumzuur in) aangevuld met vitamine D. Valt wat minder op op je aanrecht dan zo'n pot waar groot MAMA / ZWANGER op staat :') :@
Ik heb ze gewoon overgegooid in een ander potje in het begin ;)

Ik was begonnen met de AH Zwanger worden vitaminen, maar daar ging mn hele cyclus van op hol :') Dus toen maar gewoon alleen foliumzuur, aangevuld met teunisbloemolie voor een regelmatige cyclus en sinds de positieve test Mama Compleet van Davitamon, want ik eet bijna geen vis en daar zit extra visolie in.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:38:14 #164
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136805273
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Haha.. Zou idd wat gênant zijn!
Hier ligt doosje netjes in mijn nachtkastje :P
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 17 februari 2014 @ 11:39:26 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_136805299
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Haha.. Zou idd wat gênant zijn!
Hier ligt doosje netjes in mijn nachtkastje :P
Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik ze :')
disclaimer
pi_136805427
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, als je al openlijk zwanger bent maakt het niet uit natuurlijk, maar als je nog bezig bent is het misschien iets om te overwegen. En aangezien ik nogal een sukkel ben met medicatie / vitaminen moet ik ze echt op een zichtbare plek hebben, anders vergeet ik ze :')
En dan nog vergeet ik ze.
Ik heb voor mn vitamines een afstreeplijstje met dag en datum.
Ben anders in staat 3x een pil te nemen omdat ik het alweer vergeten ben...
  maandag 17 februari 2014 @ 11:52:19 #167
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136805699
Ik heb het potje gewoon omgedraaid op een plank in de keuken staan. Dan zie je het woord 'zwanger' ook niet ;).
  maandag 17 februari 2014 @ 12:24:02 #168
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136806758
Spannend NZ!

Fee-nix, dat weet ik nog niet. Elke keer zie ik mooie buiken daar voorbij komen en wil ik ook foto's plaatsen, maar vergeet het gewoon elke keer.. :@ Dus als ze mooi zijn en ik eraan denk zet ik ze erop! :D

Ik slik ook Mama Compleet. Ben daar een week of twee voor ik zwanger werd mee begonnen. En nu bezig aan mn laatste potje ;)
pi_136807032
LLMs! Wanneer bellen jullie eigenlijk je man/vriend?
Ik vind het lastig namelijk.

Vriend werkt +/- anderhalf uur hier vandaan en wil natuurlijk niet dat hij het 1 en ander mist. Ik weet vanuit m'n werk dat een bevalling heus geen uur duurt (oke oke er zijn er een paar maar over het algemeen niet :P, vooral niet bij de eerste) .

Ik was van plan om bij voorwerk wat aanblijft te bellen maar ja, wanneer is dat dan eigenlijk? En wat valt er eigenlijk onder voorwerk :').
Menstruatiepijnen zoals n_z heeft heb ik ook, en soms houdt dat maar een uurtje aan en de andere keer de gehele dag.

pff, haha hoe doen jullie het of hebben jullie het met voorgaande zwangerschappen gedaan?

Waarschijnlijk zit ik nu te meuten maargoed :+
♥ J & S
  maandag 17 februari 2014 @ 12:38:18 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136807174
Ik bel pas als ik het gevoel heb dat het echt door gaat zetten. Dus bij meerdere weeën na elkaar die heftiger lijken te worden.
KuikenGuppy
pi_136807395
Ik heb net babyfoto's van mezelf zitten kijken, ongelooflijk dat er over n paar maanden ook hier zo'n ukkie in huis woont O+
S. 2014
J. 2016
pi_136807591
Een echte wee, dat merk ik wel. Dat is een pijn waar ik niks anders meer bij kan doen.
Toen dat bij J. begon stond ik in het ziekenhuis onder de douche en kreeg ik me amper nog afgedroogd en aangekleed en ben ik over de gang in elkaar gedoken weer in m'n bed gekropen. Was te eigenwijs om voor hulp te bellen. :')

Maar dat begon dus ook met een enkel steekje en krampje wat makkelijk te doen was.

Zeg maar een kramp zoals in je been maar dan in je buik, rug en bovenbenen, zo vond ik het voelen. Dus ik ga pas bellen als het zo gaat voelen.

Mijn partner is nu ook op een uur rijden van huis. Dus als het vervelend gaat worden met de pijn bel ik dat ie moet komen.
pi_136807630
Lastig om te beslissen, Klaprooss. Er is gewoon geen regel voor. Ik zou bellen als ik het idee heb dat het serieus is, dus in een half uur 6 of meer weeën. Maar bij een snelle bevalling is dat misschien al laat. Ik ben blij dat ik dat de vorige keer niet hoefde te beslissen, toen begon het 's nachts, geen voorwerk gehad en gelijk regelmatig dus heel herkenbaar.

En het grote voordeel van dagelijks aan tafel ontbijten met je peuter is dat zij vraagt om haar vitamientjes en die van mij er naast liggen. Het is dus helemaal ingeburgerd. Regelmaat O+ . Ik heb foliumzuur geslikt tot de 11 weken, nu Davitamon mama o.i.d.
pi_136807686
De kleine is trouwens met z'n vingertjes steeds aan het duwen/kriebelen tegen m'n blaas aan. :')
pi_136807694
Bedankt voor de tips!

Bij de etos heb ik de Vitaminen Zwanger Worden gehaald! Dit is incl de hoeveelheid foliumzuur dit aangeraden word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')