Snelste tijden:quote:1e rit: Andersson (Zwe) - De Haitre (Can)
2e rit: Blokhuijsen (Ned) - Nenzi (Ita)
3e rit: Tondo (Jap) - Makowksy (Can)
4e rit: Joo Hyong-jun (ZKo) - Tian (Chn)
5e rit: Spieler Nilsen (Noo) - Mezentsev (Kaz)
6e rit: Fernandez (Fra) - Anesi (Ita)
7e rit: Zhigin (Kaz) - Groothuis (Ned)
8e rit: Nagy (Hon) - Lehmann (Dui)
9e rit: Suvorov (Rus) - Kuck (VSt)
10e rit: Mace (Fra) - Babenko (Kaz)
11e rit: Beckert (Dui) - Jesin (Rus)
12e rit: Szymanski (Pol) - Giroux (Can)
13e rit: Silovs (Let) - Tuitert (Ned)
14e rit: Skobrev (Rus) - Swings (Bel)
15e rit: Bökko (Noo) - Morrison (Can)
16e rit: Hansen (VSt) - Lorentzen (Noo)
17e rit: Davis (VSt) - Brodka (Pol)
18e rit: Niedzwiedzki (Pol) - Koezin (Kaz)
19e rit: Joeskov (Rus) - Lunde Pedersen (Noo)
20e rit: Verweij (Ned) - Mantia (VSt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede scherm:
http://live.schaatsen.nl/live
Poll: Wie wint de 1500 m (m)?
• Andersson (Zwe)
• De Haitre (Can)
• Blokhuijsen (Ned)
• Nenzi (Ita)
• Tondo (Jap)
• Makowksy (Can)
• Joo Hyong-jun (ZKo)
• Tian (Chn)
• Spieler Nilsen (Noo)
• Mezentsev (Kaz)
• Fernandez (Fra)
• Anesi (Ita)
• Zhigin (Kaz)
• Groothuis (Ned)
• Nagy (Hon)
• Lehmann (Dui)
• Suvorov (Rus)
• Kuck (VSt)
• Mace (Fra)
• Babenko (Kaz)
• Beckert (Dui)
• Jesin (Rus)
• Szymanski (Pol)
• Giroux (Can)
• Silovs (Let)
• Tuitert (Ned)
• Skobrev (Rus)
• Swings (Bel)
• Bökko (Noo)
• Morrison (Can)
• Hansen (VSt)
• Lorentzen (Noo)
• Davis (VSt)
• Brodka (Pol)
• Niedzwiedzki (Pol)
• Koezin (Kaz)
• Joeskov (Rus)
• Lunde Pedersen (Noo)
• Verweij (Ned)
• Mantia (VSt)
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Dat komt door Verweijquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik ben homo.
En dit soort plaatjes sterken mij in mijn overtuiging.
Wel goede motivatie, moet je voorstellen dat het je enige afstand wasquote:
Nee.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die Koen heeft de gouden plek van de persuit toch eigenlijk al binnen?
Daar poetst-ie echt de teleurstelling van dit verlies niet mee weg. Dit is een wedstrijd op zich.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel goede motivatie, moet je voorstellen dat het je enige afstand was
Ook pas 23
Ze hadden ook dezelfde tijdquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Brodka en Verweij hadden evenveel stemmen in de poll.
Niet vallen is de enige opdrachtquote:
Je moet schaatsen om te winnen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet vallen is de enige opdracht
10e.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef Max23 het volgende:
Wat heeft die Belg ook alweer gedaan? Die ging hier toch een medaille pakken
Die teleurstelling gaat nooit meer weg hoor. Ook al wint hij in de toekomst nog tal van prijzen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:47 schreef Arcee het volgende:
Daar poetst-ie echt de teleurstelling van dit verlies niet mee weg. Dit is een wedstrijd op zich.
Als je beter bent dan de rest vooral niet vallenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Je moet schaatsen om te winnen.
De belgische commentatoren zeiden anders vooraf dat het leuk was dat hij meedeed maar dat hij pas over 4jr een kans maakte.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef Max23 het volgende:
Precies.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef Kowloon het volgende:
Die teleurstelling gaat nooit meer weg hoor. Ook al wint hij in de toekomst nog tal van prijzen.
Amai, die Swingt niet de boel uit de pan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef Max23 het volgende:
Kei hip, de NOS.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat is dit voor dance deuntje op het einde?
Als het over 4 jaar wel lukt zal de winst des te beter voelen.. maar dan moet dat wel gebeuren natuurlijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die teleurstelling gaat nooit meer weg hoor. Ook al wint hij in de toekomst nog tal van prijzen.
Zelfde verhaal als met Kramer, hij zei laatst in een interview dat hij ook nog steeds niet over zijn 10 km van 4 jaar terug heen is. Verweij kan zichzelf dan wel een stuk minder verwijten dan Kramer, 3 duizendste had je op legio plekken in de je race kunnen pakken. Een fractie eerder starten, een bocht net iets strakker lopen (laatste bocht kwam hij vrij wijd uit vond ik) of net de laatste slag wat beter af maken.quote:
Op zich vind ik 4,2cm nog best significant. Meer dan 0.003s doet vermoeden iig.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:15 schreef Pino112 het volgende:
twitter:marcopverhoef twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:11:43Zilver voor @verweijkoen op 4,2cm van het goud. Zuur, maar wel heel knap gedaan! reageer retweet
Zit nog al een verschil tussen de 2 gebeurtenissen.. het ene is pech, het andere een blunderquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als met Kramer, hij zei laatst in een interview dat hij ook nog steeds niet over zijn 10 km van 4 jaar terug heen is. Verweij kan zichzelf dan wel een stuk minder verwijten dan Kramer, 3 duizendste had je op legio plekken in de je race kunnen pakken. Een fractie eerder starten, een bocht net iets strakker lopen (laatste bocht kwam hij vrij wijd uit vond ik) of niet de laatste slag wat beter af maken.
Ja, dat is helemaal waar, maar ik wil aangeven dat teleurstellingen echt niet weg gaan met de tijd.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:54 schreef NLGooner het volgende:
Zit nog al een verschil tussen de 2 gebeurtenissen.. het ene is pech, het andere een blunder
Ik had als enige op Brodka gestemdquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ze hadden ook dezelfde tijd
Tuitert verwachtte ook meer van Tuitert.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik had als enige op Brodka gestemdMaar eigenlijk verwachtte ik meer van Tuitert
Dat zeker.. Ligt er ook aan wat er in de toekomst nog zal gebeuren natuurlijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat is helemaal waar, maar ik wil aangeven dat teleurstellingen echt niet weg gaan met de tijd.
De vraag is natuurlijk wat de meetfout van het tijdsysteem is. Wil je duizendsten correct kunnen meten, dan moet je de apparatuur dat ook aan kunnen. Zou best een interessant zijn om daar naar te kijken. Niet dat het resultaat van deze race dan gecorrigeerd moet worden, maar voor toekomstige races kunnen de regels aangepast worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:53 schreef Arcee het volgende:
Op zich vind ik 4,2cm nog best significant. Meer dan 0.003s doet vermoeden iig.
Het zou ook zichtbaar zijn geweest op een finishfoto in een rechtstreeks duel.
Ja, je kan er vreugdevolle momenten tegenover zetten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:58 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dat zeker.. Ligt er ook aan wat er in de toekomst nog zal gebeuren natuurlijk
vooral omdat er verschillende opbouw is. dat maakt het zo mooiquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:59 schreef GekkeGerrit- het volgende:
De 1500 meter is wel echt de mooiste afstand imo.
Onzin.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
1.45,009 en 1.45,010 is dan wel een verschil, terwijl het verschil dan kleiner is dan nu.
Zekerquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:59 schreef GekkeGerrit- het volgende:
De 1500 meter is wel echt de mooiste afstand imo.
Onzin.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Onzin.
12 duizendsten was 1 honderdste verschil en niet 2.
Heeft gewoon een te lage basissnelheid...is eigenlijk een typische allrounder.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:00 schreef marcodej het volgende:
Swings trouwens gewoon tegenvallend.
Yuskov ook eigenlijk met zijn slotronde.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:00 schreef marcodej het volgende:
Het is iig zeker dat het met een videocamera niet lukt... zelfs niet op 240 fps.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat de meetfout van het tijdsysteem is. Wil je duizendsten correct kunnen meten, dan moet je de apparatuur dat ook aan kunnen. Zou best een interessant zijn om daar naar te kijken. Niet dat het resultaat van deze race dan gecorrigeerd moet worden, maar voor toekomstige races kunnen de regels aangepast worden.
Komt doordat ze afkappen inderdaad en niet afronden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin.
Ik geef je een verschil van 1 duizendste, terwijl het op het bord uiteindelijk 1 honderdste is.
Als dat zo was had het verschil tussen Smeekens en Mulder 2 honderdsten geweest.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin.
Ik geef je een verschil van 1 duizendste, terwijl het op het bord uiteindelijk 1 honderdste is.
Dit gaat juist wel motiveren schat ik zo in, voor zover dat nog nodig was.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:06 schreef Maver24 het volgende:
Hopen dat verweij zich nog kan herpakken voor de ploegenachtervolging
Davis ook.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:00 schreef marcodej het volgende:
Ze ronden niet af hč. 1 honderdste op het bord kan uiteindelijk 19 duizendsten verschil zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als dat zo was had het verschil tussen Smeekens en Mulder 2 honderdsten geweest.
Op beeld en op het bord ja. Maar als je uiteindelijk in honderdsten gaat rekenen (wat een aantal hier wilden) moet het verschil groter zijn dan 10 duizendsten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze ronden niet af hč. 1 honderdste op het bord kan uiteindelijk 19 duizendsten verschil zijn.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Op beeld en op het bord ja. Maar als je uiteindelijk in honderdsten gaat rekenen (wat een aantal hier wilden) moet het verschil groter zijn dan 10 duizendsten.
quote:"Mijn roomie Ireen Wüst zal wel begrijpend zijn en ik zal wel op mijn flikker krijgen van Kramer. Geen slag voor mijn harses hoor, maar ik had het goud ook gewoon moeten pakken"
(...)
"Ik deed mijn best om te lachen op het podium, maar dat was erg moeilijk. Hopelijk ben ik straks blij met zilver en baal ik hier niet vier jaar van."
(...)
De 23-jarige Verweij is ondanks de teleurstelling nog wel vastbesloten om goud te pakken op de ploegenachtervolging volgend weekend. "Daar moeten we goud halen. Dat is één ding wat zeker is. Dan kan ik er alvast van proeven voor de volgende Olympische Spelen. Ik moet en zal het goud op de 1500 dan zeker hebben."
Voor Verweij staat er straks nog een huldiging in het Holland Heineken House op het programma, iets waar hij ondanks het verdriet om het zilver toch heengaat. "Er zijn best wel veel familie en vrienden gekomen, dus het zal wel moeten."
Als het verschil zoals men zegt vier centimeter was, dan is dat weinig maar wel duidelijk. De Pool heeft dan gewoon het recht op de enige gouden medaille.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:14 schreef Ericr het volgende:
Dit soort tragiek hoort ook bij OS. Lullig voor Verweij dat het hem overkomt. Zilver met een gouden randje is dan een kutterm maar was vandaag zeker van toepassing,. Hoop dat ze de regels aanpassen voor gelijke uitslagen, kleven teveel haken en ogen aan de huidige regelgeving. Ook al komt dit soort gevallen relatief weinig voor natuurlijk.
Ooit gedacht dat het zorgt voor minder luchtweerstand?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:17 schreef samirz het volgende:
Als hij zijn haar eraf had geschoren had hij mogelijk iets sneller gekund. Het is toch wel een paar honderd gram extra die je mee neemt. Al zou afscheren natuurlijk ook psychologische gevolgen kunnen hebben waardoor hij juist minder presteert. Al met al is dit wat de Spelen bijzonder maakt. Het had net zo makkelijk goud kunnen zijn.
Helemaal correct is het niet om te zeggen dat er 4 cm tussen zit aangezien beide schaatsers verschillende snelheden hebben. Verweij moest nog een aantal cm op het moment dat de tijd van de pool verstreken was. Gemierenneuk, maar het scheelde dan ook maar een mier.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het verschil zoals men zegt vier centimeter was, dan is dat weinig maar wel duidelijk. De Pool heeft dan gewoon het recht op de enige gouden medaille.
Fantastisch gereden natuurlijk door Verweij, maar er kan er maar één de winnaar zijn.
Het gaat om de snelheid op dat moment, niet de gemiddelde snelheid.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:16 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik heb uit nieuwsgierigheid even uitgerekend hoeveel 3/1000 nou precies is omgezet in lengte. Ik dacht aan een nagellengte verschil(een verschil niet met het blote oog waar te nemen), maar het is tot mijn verbazing toch een stuk groter:
Beide heren reden 1.45.00 dat is precies 105 seconden.
1500(meter) / 105(seconden) = 14.2857142857142857 meter per seconde
14.2857142857142857 / 1000 * 3 = 0.0428571428571428571
Iets meer dan 4 centimeter verschil dus.
Zelfs als het verschil slechts 1/1000 was geweest, is dit nog altijd meer dan 1cm.
Ja, daarom heeft Bob de Jong ook die vieze mat in z'n nek.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:18 schreef Ambrosius het volgende:
Ooit gedacht dat het zorgt voor minder luchtweerstand?
Hoe bedoel je dat? Het zit toch onder de muts? Hoe minder inhoud in de muts is toch minder luchtweerstand? Ik kan het uiteraard mis hebben daar niet van.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ooit gedacht dat het zorgt voor minder luchtweerstand?
Ja maar die vier centimeter wordt dan gemeten op het moment dat de Poolse tijd verstreken is, lijkt me. Toch?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Helemaal correct is het niet om te zeggen dat er 4 cm tussen zit aangezien beide schaatsers verschillende snelheden hebben. Verweij moest nog een aantal cm op het moment dat de tijd van de pool verstreken was. Gemierenneuk, maar het scheelde dan ook maar een mier.
Hij vult z'n nek er mee. Het gat tussen z'n hoofd en z'n rug wordt er dus mee gladgestreken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:23 schreef samirz het volgende:
Hoe bedoel je dat? Het zit toch onder de muts? Hoe minder inhoud in de muts is toch minder luchtweerstand? Ik kan het uiteraard mis hebben daar niet van.
Op de fotofinish wel ja. Maar in dit topic wordt heel veel met snelheden gegoocheld en daar een afstand uit afgeleid, maar daarmee kom je wel in de buurt, maar niet nauwkeurig.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar die vier centimeter wordt dan gemeten op het moment dat de Poolse tijd verstreken is, lijkt me. Toch?
Als de tijdmeting volledig zuiver was op de duizendsten wel ja maar er is al eerder aangetoond dat die meting niet zuiver genoeg is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het verschil zoals men zegt vier centimeter was, dan is dat weinig maar wel duidelijk. De Pool heeft dan gewoon het recht op de enige gouden medaille.
Fantastisch gereden natuurlijk door Verweij, maar er kan er maar één de winnaar zijn.
Zit wel een risico in. Als je het niet goed in het pak doet kan het ook tegen je werken. Zeker als daardoor je frontale oppervlak groter wordt, want dat is een veel belangrijkere factor voor de luchtweerstand.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij vult z'n nek er mee. Het gat tussen z'n hoofd en z'n rug wordt er dus mee gladgestreken.
Ik heb het gevoel dat Verweij geen trauma mee neemt naar huis.twitter:verweijkoen twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 18:31:36Zilver... Hoop dat ik er later wat meer van ga genieten! reageer retweet
Dus de fotofinish is 100% nauwkeurig? Ik dacht altijd dat er drieduizendste foutmarge was.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op de fotofinish wel ja. Maar in dit topic wordt heel veel met snelheden gegoocheld en daar een afstand uit afgeleid, maar daarmee kom je wel in de buurt, maar niet nauwkeurig.
Nee niet 100% nauwkeurig. Dat kan ook niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus de fotofinish is 100% nauwkeurig? Ik dacht altijd dat er drieduizendste foutmarge was.
Ik snap nog steeds niet hoe je met een fotofinish het daadwerkelijke verschil tussen Verweij en Brodka kan meten als ze niet in dezelfde rit zitten. Ook een fotofinish is afhankelijk van de tijdwaarneming en daar zit altijd foutmarge in.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee niet 100% nauwkeurig. Dat kan ook niet.
Bedoelde dat de foto de enige manier is om te bepalen hoeveel cm Verweij nog moest op moment dat de pool over de finish komt.
Er wordt gemeten met de enkeltransponder en dan vindt er een correctie plaats naar het puntje van de schaats dacht ik. Is die afstand trouwens altijd hetzelfde?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Hoe wordt überhaupt gemeten. Wat is het criterium? Het moment dat het achterste deel van de schaats over de meet komt?
Ze maken nu een foto aan de hand van de tijdwaarneming van de op dat moment schaatsende rijder.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe je met een fotofinish het daadwerkelijke verschil tussen Verweij en Brodka kan meten als ze niet in dezelfde rit zitten. Ook een fotofinish is afhankelijk van de tijdwaarneming en daar zit altijd foutmarge in.
Maar wanneer iemand dus een grotere schoenmaat heeft, kan ie daarmee in het nadeel zijn? Want dat zal wel relatief ten opzichte van de grootte van de schaats zijn, lijkt mij? Of zit ik er nu compleet naast?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er wordt gemeten met de enkeltransponder en dan vindt er een correctie plaats naar het puntje van de schaats dacht ik. Is die afstand trouwens altijd hetzelfde?
De Pool heeft er recht op omdat alles volgens de regels verlopen is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:15 schreef Strani het volgende:
De foutmarge zal dusdanig zijn dat er met voldoende zekerheid tot minstens drie cijfers achter de komma nauwkeurig een tijd kan worden gemeten. Zou men nu naar tienduizendste van seconden gaan kijken dan zal het vast zo zijn dat ze niet kunnen garanderen dat een waarneming van 1:45,0002 van de ene schaatser daadwerkelijk sneller is dan een meting van 1;45,0004 van een andere schaatser.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe je met een fotofinish het daadwerkelijke verschil tussen Verweij en Brodka kan meten als ze niet in dezelfde rit zitten. Ook een fotofinish is afhankelijk van de tijdwaarneming en daar zit altijd foutmarge in.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1144135quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:07 schreef samirz het volgende:
[..]
De foutmarge zal dusdanig zijn dat er met voldoende zekerheid tot minstens drie cijfers achter de komma nauwkeurig een tijd kan worden gemeten. Zou men nu naar tienduizendste van seconden kijken dan zal het vast zo zijn dat ze niet kunnen garanderen dat een waarneming van 1:45,0002 van de ene schaatser daadwerkelijk sneller is dan een meting van 1;45,0004 van een andere schaatser.
Nee dat verschil is er niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Pool heeft er recht op omdat alles volgens de regels verlopen is.De vraag is echter wel of er ook daadwerkelijk 3 honderdste verschil is, die vraag kunnen we pas beantwoorden als we de meetfout van het tijdsysteem kennen.
twitter:Denny_Morrison twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 20:27:41I tried tickling this orange gremlin on the podium...to no avail. That look must make Brokda's win that much better! http://t.co/gT8QHmewFY reageer retweet
quote:
twitter:Denny_Morrison twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 20:27:41I tried tickling this orange gremlin on the podium...to no avail. That look must make Brokda's win that much better!
reageer retweet
Geen medaille zou wel een grote teleurstelling zijn voor de Amerikanen. Maar ik zie niet meer in waar ze het zouden moeten halen. 5000 en 10.000 meter sowieso niet, 1500 meter morgen lijkt mij ook lastig. Blijft alleen de ploegenachtervolging over. Maar ook daar wordt het lastig als bijna het complete team geen topvorm heeft.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:51 schreef Remzz het volgende:
Ik weet niet wat de Amerikanen hebben gedaan maar het lijkt nergens op. Niet alleen Davis maar ook Richardson en Bowe.
Ik maak hier wel grappen over het choken van Richardson en Bowe, maar het lijkt me dat hier meer aan de hand is. Ik snap er niet zo heel veel van.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:51 schreef Remzz het volgende:
Ik weet niet wat de Amerikanen hebben gedaan maar het lijkt nergens op. Niet alleen Davis maar ook Richardson en Bowe.
Het is ook het complete team. Davis is normaal gesproken vrij constant, maar eindigt nu rond plek 10 op zowel de 1000 en 1500 meter. Hansen reed nog vrij aardig vandaag, maar Kuck was bijvoorbeeld ook dramatisch met een 37e plaats.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik maak hier wel grappen over het choken van Richardson en Bowe, maar het lijkt me dat hier meer aan de hand is. Ik snap er niet zo heel veel van.
Het zou zo maar aan de toegenomen aandacht van de Amerikaanse media op het schaatsen. De aandacht van de Nederlandse media is er natuurlijk altijd geweest maar dat heeft een hele andere impact op je.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik maak hier wel grappen over het choken van Richardson en Bowe, maar het lijkt me dat hier meer aan de hand is. Ik snap er niet zo heel veel van.
quote:De teleurstelling van Davis zat extra diep omdat hij na een jaren durend gevecht tegen windmolens eindelijk erkenning kreeg in eigen land. "Ik ben sinds 2002 bezig geweest iets van aandacht te krijgen in Amerika. Na mijn goud in 2006: nauwelijks iets. Na het goud in 2010 moest ik het nog steeds alleen doen."
Schaam me
"Nu sta ik eindelijk in de schijnwerpers", beschreef hij de media-aandacht die hij kreeg in zijn jacht op zijn derde goud, "en dan presteer ik zo. Ik schaam me diep, ik ga kapot van binnen."
"Dit is wat ik wilde. Fans, sponsoren, een land dat achter me staat. En dan kom ik met lege handen thuis. Dat is zo'n teleurstelling. Dat ik niet heb kunnen laten zien wat ik waard ben."
http://schaatsen.nl/nieuw(...)at-ik-heb-laten-zien
Hier valt tegenin te brengen dat het startschot ook visueel waar te nemen is. Het startapparaat op de OS flitst namelijk volgens mij, althans op de baan in Utrecht is dat zeker geval bij wedstrijden (ik neem aan dat dit gestandaardiseerd is). Uit eigen ervaring weet ik dat je naar de flits kijkt (vanuit je ooghoeken) en niet wacht op het startschot als je in de binnenbaan van de 1500 (ook bij de 1000) start.quote:
Wat een kuttweet eigenlijk van die Morrison.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:40 schreef hole1988 het volgende:
twitter:Denny_Morrison twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 20:27:41I tried tickling this orange gremlin on the podium...to no avail. That look must make Brokda's win that much better! [ link | afbeelding ] reageer retweet
Maar hij had wel gelijk. Vanuit een neutraal standpunt bekeken was die Koen natuurlijk de slechte verliezer ooit.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:47 schreef Jane het volgende:
Wat een kuttweet eigenlijk van die Morrison.
Ik zit net nog wat meer tweets te lezen. Klinkt allemaal meer anti-Nederland dan dat het iets met Verweij te maken heeft.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar hij had wel gelijk. Vanuit een neutraal standpunt bekeken was die Koen natuurlijk de slechte verliezer ooit.
Ik kan slechte verliezers juist altijd wel waarderen. Wees maar goed boos als je verliest, dat hoort er bij.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar hij had wel gelijk. Vanuit een neutraal standpunt bekeken was die Koen natuurlijk de slechte verliezer ooit.
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, dat kenmerkt de toppers.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kan slechte verliezers juist altijd wel waarderen. Wees maar goed boos als je verliest, dat hoort er bij.
Volgens mij gebruiken ze inmiddels speakers, ter hoogte van de rijders.quote:
Kenmerkt de getruukte rechtsmens.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kan slechte verliezers juist altijd wel waarderen. Wees maar goed boos als je verliest, dat hoort er bij.
Ach vind je het gek als Nederland bijna alle medailles aan het binnenharken is.quote:Op zondag 16 februari 2014 02:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zit net nog wat meer tweets te lezen. Klinkt allemaal meer anti-Nederland dan dat het iets met Verweij te maken heeft.
Ik snap niet zo goed wat dit met het politieke spectrum te maken heeft. Lijkt me toch logisch dat iemand met de kwaliteiten van Koen Verweij voor de gouden medaille gaat en niets anders. Zeg ik dan als linkse.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kenmerkt de getruukte rechtsmens.
Precies, maar dat versta ik niet onder 'slechte verliezer'.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:34 schreef Leatherface het volgende:
Lijkt me toch logisch dat iemand met de kwaliteiten van Koen Verweij voor de gouden medaille gaat en niets anders.
Het is maar wat je een slecht verliezer noemt.Ik vind het juist een goede verliezer, tekent zijn mentaliteitquote:Op zondag 16 februari 2014 02:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind Verweij geen slechte verliezer. Hij was zichtbaar ontdaan, maar ik vind niet dat hij zich respectloos uitliet over die Pool. Althans niet van wat ik meekreeg. Verder legt-ie ook bij niemand de schuld.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies, maar dat versta ik niet onder 'slechte verliezer'.
ik durf te stellen dat de optische tijdwaarneming die gebruikt wordt voor de tv alleen met honderdsten werkt. Want koen had ook een 1 staan. Bij Jan werden de punten niet goed uitgerekend. 34.59 + 34.72 = 69.31 wat gelijk was met Michel. 34.599 + 34.725 = 69.324 . Puntentotaal werd uiteindelijk gecorrigeerd en daarmee werd Jan 2e. En er wordt niet afgerond, maar afgekapt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:40 schreef Arcee het volgende:
Ik vond de tijden in duizendsten wel vreemd, trouwens. De 1.45.006 en 1.45.009 dus.
Je zou zeggen dat 1.44.995 t/m 1.45.004 afgerond op honderdsten 1.45.00 wordt en dat de tijden van beiden dus in eerste instantie 1.45.01 waren.
Maakt voor de uitslag niks uit, maar ik zou andere tijden verwachten wanneer je de duizendsten toevoegt.
twitter:NOSschaatsen twitterde op zondag 16-02-2014 om 12:19:59Koen Verweij, the day after: “Ik heb genoeg motivatie voor de komende vier jaar”. http://t.co/d0jCDX0PmB reageer retweet
Ja, de V en de H. Maar ze doen het weer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Jochem, ben jij het?quote:Op zondag 16 februari 2014 10:15 schreef Spies het volgende:
[..]
Ach vind je het gek als Nederland bijna alle medailles aan het binnenharken is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |