Speler is offside wanneer hij eerder dan de puck in het aanvallende vak komt.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:07 schreef hhh38 het volgende:
Ik hoorde Grueter bij een wedstrijd van donderdag zeggen dat er iemand werd teruggefloten vanwege buitenspel, hoe zit dat bij ijshockey?
Huh, waarom gebeurt dat dan niet veel vaker?quote:Op zondag 16 februari 2014 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Speler is offside wanneer hij eerder dan de puck in het aanvallende vak komt.
Zoek de regel op dan begrijp je het direct. Buitenspel is direct buitenspel. Er bestaat geen goal uit buitenspelsituatie of wat dan ook.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:07 schreef hhh38 het volgende:
Ik hoorde Grueter bij een wedstrijd van donderdag zeggen dat er iemand werd teruggefloten vanwege buitenspel, hoe zit dat bij ijshockey?
Gebeurt best vaak hoor. Bij Zweden - Letland vandaag zeker 5 keer.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef hhh38 het volgende:
Heb het inmiddels gelezen, knap dat ze zich daar zo goed aan houden. Ik heb het idee dat dat soort situaties heel vaak voorkomen, maar heb maar één keer gezien dat de scheids ze terugfloot. Merk je gelijk dat je een ijshockeynoob bent
Ze fluiten wel vaak, maar als je heel goed oplet bij de aanval, zie je dat spelers altijd nog hun achterste been achterin houden of verticaal langs de lijn gaan skaten, puur omdat ze willen oversteken maar de puck eerst over de streep moet. Millimeterwerk.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef hhh38 het volgende:
Heb het inmiddels gelezen, knap dat ze zich daar zo goed aan houden. Ik heb het idee dat dat soort situaties heel vaak voorkomen, maar heb maar één keer gezien dat de scheids ze terugfloot. Merk je gelijk dat je een ijshockeynoob bent
Steven Stamkos brak z'n scheenbeen doordat hij tegen de doelpaal terecht kwam, ook al kwam de goal dan wel los. Dus er is zowiezo al een risico eigenlijk..quote:Op zondag 16 februari 2014 00:00 schreef Gezicht het volgende:
Jep. Als spelers er met hoge snelheid tegenaan komen en de goal blijft staan krijg je te maken met vieze blessures.
Elke goal wordt gereviewd door middel van videobeelden. Penalties en andere acties zijn non-reviewable.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:41 schreef Nielsch het volgende:
Mogen de refs alleen videobeelden bekijken om te bepalen of de puck over de doellijn is, of ook voor andere zaken?
De goals in de NHL zitten een stuk steviger vast dan die daar in Sochi. Je ziet ze continue met een boormachine bezig waar die dingen in moeten.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:45 schreef Saviola het volgende:
Haha, wel grappig om te lezen van mensen die nooit hockey zien, in vergelijking met onze bende uit het NHL topicOffside staan wij bv nooit bij stil omdat het zo'n logische spelsituatie is
[..]
Steven Stamkos brak z'n scheenbeen doordat hij tegen de doelpaal terecht kwam, ook al kwam de goal dan wel los. Dus er is zowiezo al een risico eigenlijk..
Duidelijk. Beetje vergelijkbaar met de oude situatie van rugby, waar de video ref tot vorig seizoen alleen mocht kijken of de bal op de juiste manier was neergedrukt in het trygebied. Nu mogen ze alle acties voorafgaand aan een try ook observeren (tot 2 fases terug) en de try afkeuren als er daarvoor iets fout is gegaan (knock on, offside, crossing, in touch...). Bovendien mag de ref elke andere situatie ook voorleggen aan de video ref (zoals opstootjes en vechtpartijen) of vragen of ze die beelden op het grote scherm willen spelen zodat hij het zelf kan zien. In de nieuwe situatie wordt er door refs echt zoveel gebruik gemaakt van videobeelden dat ik het storend vind worden. Bij ijshockey is dat inderdaad niet (gelukkig).quote:Op zondag 16 februari 2014 01:28 schreef Katth het volgende:
[..]
Elke goal wordt gereviewd door middel van videobeelden. Penalties en andere acties zijn non-reviewable.
Bijv.: Team A scoort terwijl zij de goalie van team B hinderen. Scheidsrechter geeft op het ijs de call dat het een goal is. In deze situatie kan een scheidsrechter alleen videobeelden gebruiken om te bepalen of de puck over de lijn is en niet of er hinder is geweest.
In de NHL is er in Toronto de zogenaamde "Situation Room". Een kamer vol met televisieschermen van een man of 4-5 alle goals reviewen in de hele NHL. Als er twijfel is of een puck wel of niet over de goal is geweest en er moet een review plaatsvinden dan vragen de mensen in de "Situation Room" aan de scheidsrechter wat hun call op het ijs was. Die call op het ijs kan alleen worden overruled als er overduidelijk en zonder twijfel bewijs is dat het anders is.
Edit: High stick of kick van de puck kan een goal wel overrulen trouwens.
goed dat je het zelf al zegt, mijn vraag was idd of dat niet vervelend gaat wordenquote:Op zondag 16 februari 2014 08:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de nieuwe situatie wordt er door refs echt zoveel gebruik gemaakt van videobeelden dat ik het storend vind worden. Bij ijshockey is dat inderdaad niet (gelukkig).
Bij harde overtreding, treden ze steeds vaker naderhand op. Zoals we met voetbal ook gewend zijn dat spelers o.b.v. videobeelden alsnog worden geschorst.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed dat je het zelf al zegt, mijn vraag was idd of dat niet vervelend gaat worden
ik zou bij ijshockey graag zien dat het iets uitgebreid werd zodat ze ook de echt smerige overtredingen (checks from behind en checks to the head) mee kunnen nemen maar de refs moeten niet na elke call naar de videoschermen kunnen schaatsen
haalt de snelheid er flink uit lijkt me
op de OS doen ze het trouwens prima tot nu toe, laten lekker doorspelen ... streng maar rechtvaardig
Na de wedstrijdquote:Op zondag 16 februari 2014 12:42 schreef Katth het volgende:
[..]
Bij harde overtreding, treden ze steeds vaker naderhand op. Zoals we met voetbal ook gewend zijn dat spelers o.b.v. videobeelden alsnog worden geschorst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |