abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136731707
quote:
De VNG willen dat alle kleuters verplicht naar de door de staat gesubsidieerde peuterschool gaan. Om segregatie tegen te gaan.

http://nieuwsuur.nl/onder(...)men-naar-school.html
Terwijl we aan de ene kant streng aan het bezuinigen zijn, om de begroting op orde te krijgen, worden er aan de andere kant nog steeds manieren bedacht om klauwen vol geld uit te geven.

Hoofdschuldige: Het misplaatste idee dat wij als overheid de ideale maatschappij moeten creëren. :')

Onmogelijk, de maatschappij is maar ten dele maakbaar. En doordat het onmogelijk is is het nooit af, en dus ook een bodemloze put die geld blijft zuigen. En er zullen altijd figuren zijn die vinden dat er niet genoeg geld heen gaart omdat de ideale maatschappij nog steeds niet is bereikt. :{w

Daarom klacht: Overheden die denken dat ze de ideale maatschappij moeten creëren.
pi_136731731
Onterechte klacht, een maatschappij is wel dergelijk maakbaar.
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_136731798
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:29 schreef WitteMuur het volgende:
Inderdaad zie de gevolgen de arbeidsmigratie uit oost Europa en de import van ander kansloos volk.
pi_136731820
quote:
Ten dele. De ideale maatschappij bestaat niet. En die laatste paar stappen, om het helemaal af te maken kost onevenredig veel moeite en geld.

Riepen de gemeenten vorig jaar nog niet dat ze veel te weinig geld hadden voor belangrijke (sociale) taken? Laat ze zich daar eerst maar eens op richten.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 12:37:40 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136731943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:32 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ten dele. De ideale maatschappij bestaat niet. En die laatste paar stappen, om het helemaal af te maken kost onevenredig veel moeite en geld.

Inderdaad. En vooral ook vrijheid.
pi_136731988
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad zie de gevolgen de arbeidsmigratie uit oost Europa en de import van ander kansloos volk.
Wat heeft dat met een maakbare samenleving te maken?
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_136732090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Inderdaad. En vooral ook vrijheid.
Dat ook! Dat wordt dus 'eventjes' ondergeschikt gemaakt.

Voor een ideaal wereldbeeld dat de heren bestuurders voor ogen hebben, maar dat niet noodzakelijk gedeeld wordt door de burgers.

[ Bericht 8% gewijzigd door ZuidKardinaal op 15-02-2014 12:54:26 ]
pi_136732115
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:39 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Wat heeft dat met een maakbare samenleving te maken?
Niks. Gewoon standaard 'theytukourjobs-rant'
;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:01:15 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136732816
quote:
... met genoeg geweld en het afpakken van bijna alle persoonlijke vrijheden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_136732966
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

... met genoeg geweld en het afpakken van bijna alle persoonlijke vrijheden.
Let ook even op z'n UI :P
pi_136733182
Het plan kost volgens een eerste schatting 815 miljoen euro. Een deel daarvan kan worden betaald uit bestaande budgetten voor bijvoorbeeld voorschoolse educatie, zeggen de gemeenten. Ook vinden ze dat goed peuterspeelzaalwerk geld kan besparen

Aan de ene kant gaat het dus klauwen met geld kosten en aan de andere kant wordt het door ''goed peuterspeelzaalwerk'' een skirre peuterspeelzaal.
pi_136733250
2,5 jaar :')

Mogen kinder ook eens godverdomme gewoon kind zijn?
pi_136733356
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:14 schreef Confetti het volgende:

Veel schade zullen ze er vast niet door op lopen, het is gewoon een peuterspeelzaal zoals we dat nu ook kennen.

Maar daarom denk ik dus ook niet dat het een zak helpt. Alsof de peuterspeelzaal dé basis is voor je politieke opvattingen :')
pi_136733361
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:14 schreef Confetti het volgende:

Dit dus!
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_136733367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:12 schreef Zolder het volgende:
Het plan kost volgens een eerste schatting 815 miljoen euro. Een deel daarvan kan worden betaald uit bestaande budgetten voor bijvoorbeeld voorschoolse educatie, zeggen de gemeenten. Ook vinden ze dat goed peuterspeelzaalwerk geld kan besparen

Aan de ene kant gaat het dus klauwen met geld kosten en aan de andere kant wordt het door ''goed peuterspeelzaalwerk'' een skirre peuterspeelzaal.
Gratis geld, je weet toch? :P
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:19:37 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_136733490
De overheid mag van mij best wel (veel) geld uitgeven om maatschappelijke problemen proberen op te lossen maar bewijs eerst maar eens met was studies dat dit ook daadwerkelijk gaat werken voor dat we er een kleine miljard euro in proppen.

Ik ben overtuigd dat het niet genoeg helpt om het bedrag te rechtvaardigen. Uiteindelijk hebben de ouders de grootste invloed op het taalgebruik van een kind.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_136733775
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef SpecialK het volgende:
De overheid mag van mij best wel (veel) geld uitgeven om maatschappelijke problemen proberen op te lossen maar bewijs eerst maar eens met was studies dat dit ook daadwerkelijk gaat werken voor dat we er een kleine miljard euro in proppen.

Ik ben overtuigd dat het niet genoeg helpt om het bedrag te rechtvaardigen. Uiteindelijk hebben de ouders de grootste invloed op het taalgebruik van een kind.
Precies. Daar doen een paar uurtjes peuterclub niks aan af.
pi_136734884
Laatst hoorde ik dat het volume van muziek bij concerten of feestjes nu verplicht onder de 103 db zou moeten omdat mensen oorschade zouden krijgen....de tering wat een kutland blijft het toch ook.

Als ik gehoorschade wil moet ik dat toch zelf weten :`)

En bij decibel is het niet zo dat als je bijv 20 db van 100 db afhaalt dat het volume met 1/5e / 20% omlaag gaat, maar met veel meer dan dat geloof ik.
pi_136736111
Gedeeltelijk terechte klacht alleen slecht voorbeeld.
Die kosten van 814mil euro kunnen gedeeltelijk worden verhaald op de mensen die hun kinderen tot nu toe naar private peuterspeelzalen sturen dmv een belastingverhoging voor rijkeren met kinderen (lees: afschaffing kinderbijslag voor deze groep). Financieel veranderd er dus niets voor die mensen. Segregatie in het onderwijssysteem op peuterspeelzaalniveau verkleint de algemene vorming van alle kinderen omdat ze een smaller wereldbeeld krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Laatst hoorde ik dat het volume van muziek bij concerten of feestjes nu verplicht onder de 103 db zou moeten omdat mensen oorschade zouden krijgen....de tering wat een kutland blijft het toch ook.

Als ik gehoorschade wil moet ik dat toch zelf weten :`)

En bij decibel is het niet zo dat als je bijv 20 db van 100 db afhaalt dat het volume met 1/5e / 20% omlaag gaat, maar met veel meer dan dat geloof ik.
Maatschappij mag via het collectieve zorgstelsel opdraaien voor je gehoorapparaat.

De decibel, afgekort tot dB, is geen eenheid, maar is een verhouding op een logaritmische schaal. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting in vermogen of energie met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz.

[ Bericht 20% gewijzigd door niels0 op 15-02-2014 14:44:42 ]
pi_136736324
-Dubbel-
pi_136736940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Maatschappij mag via het collectieve zorgstelsel opdraaien voor je gehoorapparaat.

De decibel, afgekort tot dB, is geen eenheid, maar is een verhouding op een logaritmische schaal. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting in vermogen of energie met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz.
Alsof alles altijd uitgedrukt moet worden in geld...daarbij draait niemand collectief op voor je gehoorapparaat want ik betaal zelf premie. Daarnaast kan je op die tour alles gaan verbieden...

Roken? Ahh...oke Vet eten? Ahh.. oke maar andere discussie.

Betutteling
pi_136736959
Ja toch, zeg het ze! Daarom stemmen op de Libertarische Partij!
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_136754616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:38 schreef niels0 het volgende:
Gedeeltelijk terechte klacht alleen slecht voorbeeld.
Die kosten van 814mil euro kunnen gedeeltelijk worden verhaald op de mensen die hun kinderen tot nu toe naar private peuterspeelzalen sturen dmv een belastingverhoging voor rijkeren met kinderen (lees: afschaffing kinderbijslag voor deze groep). Financieel veranderd er dus niets voor die mensen. Segregatie in het onderwijssysteem op peuterspeelzaalniveau verkleint de algemene vorming van alle kinderen omdat ze een smaller wereldbeeld krijgen.

.
We hebben het over de peuterspeelzaal! Ik denk echt niet dat dat invloed heeft op het wereldbeeld. Ik kan me er iig niks meer van herinneren.

Ik vind ook niet dat dat wereldbeeld van bovenaf bepaald moet worden. Integratie gaat langzaam, maar ik heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. We zijn toch tot elkaar veroordeeld in dit landje. ;)

Dat iemand van bovenaf bepaalt dat het niet snel genoeg gaat en dat we allemaal elkaars beste vrienden moeten worden, waar bemoeien ze zich mee, in vredesnaam? :{w
pi_136755038
Wat moeten ze dan? Iedereen laten verrotten?
pi_136755115
Zéér gegronde klacht.

Al die utopisten die hun ideaalbeeld willen doordrukken :r .

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136755148
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:37 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

We hebben het over de peuterspeelzaal! Ik denk echt niet dat dat invloed heeft op het wereldbeeld. Ik kan me er iig niks meer van herinneren.

Ik vind ook niet dat dat wereldbeeld van bovenaf bepaald moet worden. Integratie gaat langzaam, maar ik heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. We zijn toch tot elkaar veroordeeld in dit landje. ;)

Dat iemand van bovenaf bepaalt dat het niet snel genoeg gaat en dat we allemaal elkaars beste vrienden moeten worden, waar bemoeien ze zich mee, in vredesnaam? :{w
Wat is nou het probleem? Dat de rijkeluiskinderen met de onderklasse in aanraking komen of wat?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_136755236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:51 schreef deadprez het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem? Dat de rijkeluiskinderen met de onderklasse in aanraking komen of wat?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:

Al die utopisten die hun ideaalbeeld willen doordrukken :r .
.
en het kost weer zoveel extra. Al die mensen die nu zelf voor de peuterschool betalen gaan straks naar een gesubsidieerde school.

Schadelijk zal het wel niet zijn. Maar daarom denk ik dus ook niet dat het helpt. Of heeft de peuterspeelzaal op jou wel een blijvende indruk achter gelaten?

Verder denk ik
pi_136755327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:53 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

[..]

en het kost weer zoveel extra. Al die mensen die nu zelf voor de peuterschool betalen gaan straks naar een gesubsidieerde school.

Schadelijk zal het wel niet zijn. Maar daarom denk ik dus ook niet dat het helpt. Of heeft de peuterspeelzaal op jou wel een blijvende indruk achter gelaten?

Verder denk ik
Dat je het je nu niet meer kan herinneren, betekent niet dat het geen invloed op je gehad heeft hè. En qua kosten, zoals Niels al zei kunnen de rijkere ouders daar aan bijdrage, ze betalen nu ook al voor de privé peuterschool.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_136755427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:56 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dat je het je nu niet meer kan herinneren, betekent niet dat het geen invloed op je gehad heeft hè. En qua kosten, zoals Niels al zei kunnen de rijkere ouders daar aan bijdrage, ze betalen nu ook al voor de privé peuterschool.
Gedwongen betalen voor een gedwongen afgenomen product. Nee, sorry, ik vind al die bemoeienis maar niks.

Bovendien, moeten gemeenten niet voor geestelijk zieke kinderen gaan zorgen, en was daar niet veel te weinig geld voor?? Help die groep dan eerst, voor nieuwe problemen erbij te gaan bedenken..
pi_136755438
Ik wil het communisme!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_136755532
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:59 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil het communisme!
Niet weer :')
pi_136755577
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Niet weer :')
Jawel man, heb je die openingsceremonie van Sochi gezien? Dat moet terug!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_136755625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:02 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Jawel man, heb je die openingsceremonie van Sochi gezien? Dat moet terug!
Uh, oké?
pi_136755706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:58 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Gedwongen betalen voor een gedwongen afgenomen product. Nee, sorry, ik vind al die bemoeienis maar niks.

Bovendien, moeten gemeenten niet voor geestelijk zieke kinderen gaan zorgen, en was daar niet veel te weinig geld voor?? Help die groep dan eerst, voor nieuwe problemen erbij te gaan bedenken..
Het is sowieso al te gek voor woorden dat mensen met een hoog inkomen kinderbijslag krijgen, schaf dat af en je kan dit makkelijk realiseren.
Stop the violence
Down with the hate
pi_136755750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:05 schreef deadprez het volgende:

[..]

Het is sowieso al te gek voor woorden dat mensen met een hoog inkomen kinderbijslag krijgen, schaf dat af en je kan dit makkelijk realiseren.
:Y
pi_136755794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

:Y
Bron voor het tweede deel van je post trouwens? Het lijkt me inderdaad vanzelfsprekend dat dat geld beter daar aan besteed kan worden.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 15 februari 2014 @ 23:09:23 #37
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_136755849
pi_136755884
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:07 schreef deadprez het volgende:

[..]

Bron voor het tweede deel van je post trouwens? Het lijkt me inderdaad vanzelfsprekend dat dat geld beter daar aan besteed kan worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)hisch-probleem.dhtml
pi_136755964
quote:
Belachelijk natuurlijk, maar ik zie nergens staan dat er te weinig geld beschikbaar zou zijn.
Stop the violence
Down with the hate
pi_136756020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk, maar ik zie nergens staan dat er te weinig geld beschikbaar zou zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ten-bezuinigen.dhtml
pi_136756104
quote:
Hoe is dit artikel relevant?
Stop the violence
Down with the hate
pi_136756196
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:15 schreef deadprez het volgende:

[..]

Hoe is dit artikel relevant?
Gemeenten hebben dus geen geld hiervoor. Ze hebben een gat van zoveel miljard.

En dan nog, al hadden ze het geld wel, dan kunnen ze dat beter besteden aan het begrotingstekort dan aan nieuwe problemen verzinnen.

Zo blijven we bezig met meer geld uit geven dan er binnen komt.
pi_136756263
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:18 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Gemeenten hebben dus geen geld hiervoor. Ze hebben een gat van zoveel miljard.

En dan nog, al hadden ze het geld wel, dan kunnen ze dat beter besteden aan het begrotingstekort dan aan nieuwe problemen verzinnen.

Zo blijven we bezig met meer geld uit geven dan er binnen komt.
Misschien is de zorg voor jongeren met psychische problemen al wel meegerekend.

Volgens jouw logica moet iedere subsidie maar stopgezet worden, om het begrotingstekort terug te dringen?
Stop the violence
Down with the hate
pi_136756342
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:19 schreef deadprez het volgende:

[..]

Misschien is dit al wel meegerekend.

Volgens jouw logica moet iedere subsidie maar stopgezet worden, om het begrotingstekort terug te dringen?
Nouja, ik vind dit nou niet echt iets dat heel erg nodig is om schrijnende situaties te verlichten. En ik vind het onterechte bemoeienis, maar dat heb ik al eens gezegd.
pi_136756497
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:21 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nouja, ik vind dit nou niet echt iets dat heel erg nodig is om schrijnende situaties te verlichten. En ik vind het onterechte bemoeienis, maar dat heb ik al eens gezegd.
Ik denk dat het wel degelijk nuttig kan zijn, vooral voor kinderen die al met bijvoorbeeld een taalachterstand kampen. Maar goed, het is ook maar een plan van een aantal verenigingen, dus ik denk niet dat je je al te druk moet maken.
Stop the violence
Down with the hate
pi_136756700
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:26 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel degelijk nuttig kan zijn, vooral voor kinderen die al met bijvoorbeeld een taalachterstand kampen. Maar goed, het is ook maar een plan van een aantal verenigingen, dus ik denk niet dat je je al te druk moet maken.
Dit is KLB, wat moet ik anders met mijn vrije zaterdag :P
pi_136756749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dit is KLB, wat moet ik anders met mijn vrije zaterdag :P
true dat
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 15 februari 2014 @ 23:36:14 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136756902
quote:
Alleen zijn dat soort maatschappijen niet echt leefbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136757763
quote:
Altijd mooi hoe socialisten in het sprookje van de maakbare samenleving blijven geloven, het zijn wat dat betreft net religekkies. In de praktijk blijkt wel dat het niet werkt en de burger blijft met een exorbitante belastingdruk achter. Zweden is een mooi voorbeeld hiervan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2014 00:00:06 ]
pi_136777587
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Altijd mooi hoe socialisten in het sprookje van de maakbare samenleving blijven geloven, het zijn wat dat betreft net religekkies. In de praktijk blijkt wel dat het niet werkt en de burger blijft met een exorbitante belastingdruk achter. Zweden is een mooi voorbeeld hiervan.
Zweden is niet socialistisch. De USSR, Joegoslavië enzovoort wel. En een overgrote meerderheid in die landen wil het socialisme terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')