Met dat vorige dingetje van Perkins was ik het wel eens maar nu gaat ie echt te ver.quote:De Amerikaanse durfkapitalist Thomas Perkins zou graag zien dat mensen die meer belasting betalen ook meer inspraak krijgen in de democratie: "Wanneer je een miljoen dollar belasting betaalt, moet je een miljoen stemmen krijgen."
Mensen die geen belasting betalen zouden volgens Perkins dan ook geen stemrecht moeten krijgen. "Het moet werken als een onderneming", zo vindt de grootverdiener.
Alhoewel Perkins achteraf toegaf niet helemaal serieus te zijn, is het niet de eerste keer dat hij een controversiėle mening uit. In januari stuurde hij een brief naar de Wall Street Journal waarin hij de "aanval op de rijken" vergeleek met de Holocaust.
Ondertussen heeft hij ook afstand genomen van die laatste uitspraak, al is hij nog steeds van mening dat er sprake is van "radicalisme" richting de rijken, zo schrijft CNN Money.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:57 schreef Rezania het volgende:
Mensen mogen alleen stemmen als ze een test halen, veel beter.
Dus jij bent voor een taal test ofzo ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:59 schreef De_Dorstige het volgende:
'Betaald.' Lever jij je stem maar weer in.
Bijvoorbeeld dat je alleen mag stemmen als je tien muizen weet te vangen, of als je sneller kan rennen dan een grote bal die op je af komt rollen.quote:
taaltestquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus jij bent voor een taal test ofzo ?
Geert Wilders is altijd een bingo.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:01 schreef hmmmz het volgende:
Als je mensen vraagt om iemand uit de tweede kamer te noemen, noemt de helft Mark Rutte
Hoe zie je dat voor je ? Als je 3 2de kamer leden kan noemen mag je stemmen ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:01 schreef hmmmz het volgende:
Als je mensen vraagt om iemand uit de tweede kamer te noemen, noemt de helft Mark Rutte
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
Alleen mensen met een universitaire titel laten stemmen
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef n00b13 het volgende:
Werken naar aantal gewerkte uren, dat lijkt me het beste.
Dus een werkloze filosoof mag stemmen en de eigenaar van een loodgietersbedrijf met 100 man aan het werk niet ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
Alleen mensen met een universitaire titel laten stemmen
Die filosoof heeft alle tijd na te gaan wat het beste is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:07 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus een werkloze filosoof mag stemmen en de eigenaar van een loodgietersbedrijf met 100 man aan het werk niet ?
Ja, want een figuur dat 60 uur per week in een fabriek staat weet echt wat het beste is voor het land.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef n00b13 het volgende:
Stemmen naar aantal gewerkte uren, dat lijkt me het beste.
Ik bedoelde meer dat ik niet zou mogen stemmen als jullie het voor het zeggen zouden hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Sorry, heb geen univ. graad, dus zinnen van meer dan 5 woorden zijn nog wat lastig.
Daar gaat het niet om. Dat soort mensen verdient (meer) stemrecht, omdat ze meer waarde toevoegen in dit land.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want een figuur dat 60 uur per week in een fabriek staat weet echt wat het beste is voor het land.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Dat soort mensen verdient (meer) stemrecht, omdat ze meer waarde toevoegen in dit land.
Heeft dat in de VS ooit bestaan dan ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ah, het censuskiesrecht wordt eens als nieuw gepresenteerd. Het is te merken dat het geschiedenisonderwijs belabberd is.
Volgens mij niet, dat zegt hij toch ook niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:15 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Heeft dat in de VS ooit bestaan dan ?
Niet zoals het in Europa heeft bestaan. Maar ook in de VS hadden mensen met wat meer geld, meer privileges.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:15 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Heeft dat in de VS ooit bestaan dan ?
Je argumenten zijn op, ja?quote:
Of gewoon iedereen evenveel stemrecht geven.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je argumenten zijn op, ja?
Het is natuurlijk veel beter mensen die met 5 uurtjes werken op een dag 100.000 euro binnenharken meer stemrecht te geven.
Ik vind dat als je twee personen vergelijkt, waarbij persoon A 60 uur per week in een fabriek dozen staat te sjouwen, en persoon B 40 uur in de week onderzoek doet naar de samenleving, dat persoon B dan meer stemrecht heeft dan A.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je argumenten zijn op, ja?
Het is natuurlijk veel beter mensen die met 5 uurtjes werken op een dag 100.000 euro binnenharken meer stemrecht te geven.
Behalve de mensen die PVV stemmen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Of gewoon iedereen evenveel stemrecht geven.
Of waarop.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:58 schreef BlauweTijger het volgende:
Mensen mogen alleen stemmen als ze weten waarom ze stemmen.
Dat is het beste, maar ik dacht, ik ga even mee in de gedachten van dit topic en verzin de beste graadmeter voor 'gewogen' stemmen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Of gewoon iedereen evenveel stemrecht geven.
Om zichzelf te beschermen, mensen met het syndroom van down mogen tenslotte ook niet stemmen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Behalve de mensen die PVV stemmen.
Ik ben het hier zo ontzettend mee oneens dat ik niet eens weet waar te beginnen met mijn kritiek.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind dat als je twee personen vergelijkt, waarbij persoon A 60 uur per week in een fabriek dozen staat te sjouwen, en persoon B 40 uur in de week onderzoek doet naar de samenleving, dat persoon B dan meer stemrecht heeft dan A.
Nee, uitgelult!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben het hier zo ontzettend mee oneens dat ik niet eens weet waar te beginnen met mijn kritiek.
Dat is inderdaad ongeveer de andere helft.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geert Wilders is altijd een bingo.
Jawel. De PvdD schrijft een speciale versie van hun verkiezingsprogramma voor henquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
Om zichzelf te beschermen, mensen met het syndroom van down mogen tenslotte ook niet stemmen.
Dat lijkt me al een heel begin, maar dan liever wat meer dan drie, tien bijvoorbeeld. Verder nog wat meer verschillende vragen natuurlijk als onderdeel van een toets.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je ? Als je 3 2de kamer leden kan noemen mag je stemmen ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |