zus ts had de hoonsporen moeten bekijken voor de verkoop?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat ontslaat je nog steeds niet van je onderzoeksplicht. Stornering gestorneerd.
Dat beweer ik ook nergens. Machtiging tot storneren ingetrokken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het ontslaat de verkoper ook niet van zijn informatieplicht. Gestorneerde stornering gestorneerd.
Nooit van aankoopkeuring gehoord?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zus ts had de hoonsporen moeten bekijken voor de verkoop?
Ze had iig even de dop van de radiateur kunnen halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zus ts had de hoonsporen moeten bekijken voor de verkoop?
ontbinding van de overeenkomst. het is gewoon een consumentenkoop en een auto mag niet binnen een week helemaal kapot gaan. ook een tweede hands mag niet direct kapot.gaan. je moet eerst vragen aan die garage of ze de auto willen herstellen. Zo niet, dan moet hij het geld terug geven.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:48 schreef Dimitri_ het volgende:
Dag allen,
Mijn zus heeft vorige week een autootje gekocht bij een "garage". Gewoon iemand die het voor erbij doet. Ik denk wel KvK inschrijving maar geen BOVAG etc.
In het begin al wat klachten. Motor zoop ontzettend veel olie (2 liter in 400km) en de kachel werd niet warm. Nog een paar dagen later loopt de hele motor in de soep. Na wat onderzoek blijkt dat de motor hiervoor is warmgelopen, door de garage ondeugdelijk is opgelapt, en vervolgens is doorverkocht.
Nu is mijn vraag. Waar heeft ze recht op? Moet de garage dit verhelpen of niet? Of is het gewoon risico van de koper?
Graag uw hulp!
Dit & "Onderzoeksplicht".quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nooit van aankoopkeuring gehoord?
Ik beweer ook nergens dat er geen onderzoeksplicht is. Machtiging verdwenen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens. Machtiging tot storneren ingetrokken.
Mooi. Dan is het nu tijd voor bier.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat er geen onderzoeksplicht is. Machtiging verdwenen.
hoe constateer je daarmee de schade uit de op?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nooit van aankoopkeuring gehoord?
Prut in de koelvloeistof. Plus de kachel werd niet warm, en het kan best zijn dat er dan al te weinig vloeistof in zat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe constateer je daarmee de schade uit de op?
Dat is dus absoluut niet het geval.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:05 schreef Snowballed het volgende:
Mensen die geen verstand van auto's hebben, laten beter een aankoopkeuring doen door de Anwb, Dekra of weet ik het wie..
Dan weet je wat je koopt..
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan wel, maar dan moet je wel even wat "voorwerk" doen..
Ja en..? een aankoopkeuring kost een paar tientjes....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:06 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dat is dus absoluut niet het geval.
En het gaat om een auto van 1500 euro, uit 2002.
Waar???quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja en..? een aankoopkeuring kost een paar tientjes....
Auto had voor aankoop een grote beurt gehad, dus alle vloeistoffen waren netjes op peil.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Prut in de koelvloeistof. Plus de kachel werd niet warm, en het kan best zijn dat er dan al te weinig vloeistof in zat.
Ja, wáren. Dat heeft met een kapotte koppakking niet veel nutquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:09 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Auto had voor aankoop een grote beurt gehad, dus alle vloeistoffen waren netjes op peil.
de verkoper zei dat de auto in orde was en deugelijk was gefixd. Conclusie is dat er geen onderzoeksplicht meer is, want anders moet je als.consument echt veel onderzoek gaan verrichten om iets te kopen. Conclusie; de garage moetbde auto weer repareren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:05 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké allereerst bedankt voor de vele reacties, kan ik wat mee!
Mijn vader (automonteur) is meegegaan met de proefrit. Auto rookte niet (wat je zou verwachten bij een dergelijk olieverbruik), en deed het prima. Geen rammeltjes, tikjes niks. In weze een prima auto zou je dus verwachten.
Het is natuurlijk niet te doen om te zeggen dat je een aankoopkeuring moet doen, je kunt niet een blok opentrekken om te kijken of de kleppen krom zijn.
Wat mij stoort: De verkoper heeft de auto binnengekregen met motorschade (Heeft hij ook verteld bij aankoop). Hij heeft de motor laten repareren, en vervolgens verkocht.
Echter is nu gebleken dat de reparatie ondeugdelijk gedaan is. In het eerste contact heeft hij geprobeerd de schuld af te schuiven, maar ik ga vanavond bij hem langs om even te kijken wat er te regelen valt.
Het lijkt me niet dat hij wist dat de auto ondeugdelijk was, maar valt dit niet gewoon onder bedrijfsrisico?
Dat zou wel de enige escape voor de verkoper kunnen zijn, maar een auto.gaat vaker kapot. Of die vader het kan worden aangerekend is de vraag, aangezien jij ook niet een hele motor uit elkaar ga trekken om te kijken of alles in orde is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:10 schreef Leandra het volgende:
Je vader de automonteur neemt het voor kennisgeving aan als er bij de aankoop verteld wordt dat er motorschade was, maar dat de Beun de Haas waar ze die auto kopen hem gerepareerd heeft?
Hij vindt dat geen reden tot nader onderzoek?
Je zou denken dat juist een automonteur moet weten wat voor figuren er in de autohandel zitten... en "eerlijk vertellen" over een schade uit het verleden maakt nog niet dat het dus ook goed gerepareerd is.
Als je met zo'n bakkie even naar een universele garage racet, dan kijken ze er zo even naar... tik je een uurloontje af en weet je 9 vd 10 keer, in grote lijnen de straat van de auto...quote:
Tja, misschien zijn fout maar hij ging er gewoon vanuit dat het eerlijke man was. Ik denk ook niet dat het met opzet gebeurd is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:10 schreef Leandra het volgende:
Je vader de automonteur neemt het voor kennisgeving aan als er bij de aankoop verteld wordt dat er motorschade was, maar dat de Beun de Haas waar ze die auto kopen hem gerepareerd heeft?
Hij vindt dat geen reden tot nader onderzoek?
Je zou denken dat juist een automonteur moet weten wat voor figuren er in de autohandel zitten... en "eerlijk vertellen" over een schade uit het verleden maakt nog niet dat het dus ook goed gerepareerd is.
Dus kun je bij aankoop niet kijken of er prut in de radiateur zit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, wáren. Dat heeft met een kapotte koppakking niet veel nut
Dat lijkt me nog niet nodig, ik denk dat het niet opzettelijk slecht gerepareerd is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:12 schreef Ixnay het volgende:
Zeg ook even welke garage het was. Dan weet heel Nederland het via Google en dan weet de betreffende garage ook dat deze verkoop ze meer heeft gekost dan opgeleverd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |