Als de biertanks maar niet wegwaaienquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij staat wel redelijk beschut, maar zou niet best zijn als hij omwaaide.
[..]
Kadolstermenneke, oftewel winterkoninkje
quote:Weerbureaus waarschuwen voor storm op zaterdag in Nederland
Als je morgen niet de deur uit moet, kan je beter thuisblijven. Zaterdag gaat het namelijk voor de tweede keer dit jaar stormen. Weeronline en Weerplaza waarschuwen voor zeer zware windstoten tot maar liefst 120 km per uur. In heel het land geldt zaterdag code geel voor gevaarlijk weer, zo meldt het KNMI.|
Boven land staat vrijdagavond- en nacht al een vrij krachtige wind. In de kustprovincies en rondom het IJsselmeer is de wind krachtig tot stormachtig. In Noord-Holland is kans op windstoten tot negentig kilometer per uur.
Zware windstoten
Zaterdag is er aan de noordwestkust kans op storm, windkracht 9. De overige kustgebieden kunnen rekenen op een harde tot stormachtige wind. Overigens moet het hele land rekening houden met zware windstoten en in het noordwestelijk kustgebied is kans op zeer zware windstoten tot 120 km/uur, meldt Het Parool.
Het weerbeeld is volgens Weeronline morgen afwisselend. Snel trekkende bewolking en buien met kans op een klap onweer wisselen af met wat zon. Het is met maxima rond 12 graden zeer zacht.
Hoewel het zondag waarschijnlijk minder hard waait dan zaterdag is het weer ook dan onstuimig. Het algemene weerbeeld is vergelijkbaar met zaterdag. Wolken, zon en buien wisselen elkaar af. Met zo'n 10 graden is het ook zondag zacht voor de tijd van het jaar. Normaal wordt het half februari overdag een graad of 6.
Niet de eerste storm
Afgelopen zondag werd de eerste officiële storm van 2014 gemeten. In IJmuiden stond toen twee uur lang windkracht 9.
Door de aanvoerrichting uit het zuiden en westen is de temperatuur deze winter zeer hoog. Deze winter staat derde in de lijst van warmste winters ooit met 5,8 graden als gemiddelde etmaaltemperatuur.
Het kwam deze winter nog geen enkele dag tot een ijsdag waarbij de temperatuur de gehele dag onder nul blijft in De Bilt. Alleen het uiterste noordoosten maakte een paar ijsdagen mee.
De kustprovincies krijgen dit weekend te maken met een zuidwesterstorm. Ook in de rest van het land is kans op zware windstoten. Dat voorspellen de meteorologen van Weeronline vrijdag. In heel het land geldt zaterdag code geel voor gevaarlijk weer, zo meldt het KNMI.
Was richting Denemarken gewaaid maar daar waren de Denen niet van gediend dus hebben Texel terug op zijn plek gedruktquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoax, Texel is al weg sinds sinterklaas.
Geen extra eilandje willenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:29 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Was richting Denemarken gewaaid maar daar waren de Denen niet van gediend dus hebben Texel terug op zijn plek gedrukt
Als het hard genoeg waait hoeft ie niet eens uit de grond getrokken te worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Hier bericht gehad dat de overburen een 15 meter hoge boom uit hun tuin gaan laten verwijderen. En dat op deze zaterdag!
In Holwerd zou ik er een dood voor doen om die rot bomen weg te zagen, man die verpeste behoorlijk mijn uitzicht en metingen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Hier bericht gehad dat de overburen een 15 meter hoge boom uit hun tuin gaan laten verwijderen. En dat op deze zaterdag!
Wel jammer, want het is een prachtige gezichtsbepalende boom, met altijd veel vogels. Maar ja, het is hun eigen tuin...
Leuke paniekzaaierij altijd dit soort kaartjes. 150 km/u op de wadden... op anderhalve kilometer hoogte ja. Maar leg Henk en Ingrid dat maar eens uit.quote:
ze zijn weer.overdreven pfffff hahaquote:
Aan de kant die van de gemeente is (een veldje), zou het verwijderden van die tig klotepopulieren me wel blij maken ja. Dat zouhet aantal directe zonuren doen stijgen van 2 naar 4 in de winter en van 0 naar 6 in de zomer.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ach zw9bft zal allemaal wel meevallen.
Als ze nou eens met 12bft op uitgebreide schaal komen met stoten van 160km/h wordt het pas leuker. Oja richting is nw!
[..]
In Holwerd zou ik er een dood voor doen om die rot bomen weg te zagen, man die verpeste behoorlijk mijn uitzicht en metingen.
Nu in Dokkum zou ik 2 bomen weg willen hebben, staat wel op de planning maar dat gaat nog wel even duren ben ik bang.
Inderdaad ben benieuwd wat daarvan gaat komen, hopelijk komt er een leuke valwind over mijn weerstation heen die een leuke record achter laat! 111km/h is mijn recordquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:38 schreef DemonRage het volgende:
Tijdens het hoogtepunt van de storm ligt ook nog eens de straalstroom over ons land, dus bij buien zal dat extra zware windstoten op gaan leveren.
ja behoorlijk irri is dat he. De bomen waar ik last van had waren tussen de 15 en bijna 30m hoog. Dag lichtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan de kant die van de gemeente is (een veldje), zou het verwijderden van die tig klotepopulieren me wel blij maken ja. Dat zouhet aantal directe zonuren doen stijgen van 2 naar 4 in de winter en van 0 naar 6 in de zomer.
Ochtend en begin middag is die wel op zijn sterkst. Het schijnt wel een tijd aan te kunnen houden en begint dan ook al komende nacht. Overigens is dit ook wel een aardig plaatje:quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:44 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dus om 10 uur is de storm in volle sterkte?
Helemaal waar. Hier word het dan weer vaak een graad of wat warmer en het onweer is hier vaak ook wat heftiger. Iets waar ik beiden dan weer heel gek op benquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja in Nederland heb je gewoon een keuze. Ga je voor wat ruiger weer dan moet je juist in de kustgebieden gaan wonen, liever wat rustiger? Dan naar het binnenland.
Ik zou het liefst naar het westen aan zee willen wonen, gewoon omdat daar juist meer wind is dan elders. Zelfs met een zuiden wind kan het daar toch flink uithalen
Jullie zitten in de zomer juist weer goed, vaak genoeg met afgunst naar die onweercomplexen gekeken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja in Nederland heb je gewoon een keuze. Ga je voor wat ruiger weer dan moet je juist in de kustgebieden gaan wonen, liever wat rustiger? Dan naar het binnenland.
Ik zou het liefst naar het westen aan zee willen wonen, gewoon omdat daar juist meer wind is dan elders. Zelfs met een zuiden wind kan het daar toch flink uithalen
Ik wilde de vorige keer eigenlijk naar de kust toe om het nou eens zelf mee te maken, maar ik ga zeker niet met het OV en met de auto zie ik het ook niet snel gebeuren, ten eerste kost dat (in mijn gevalquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
In de zomer naar het binnenland en in de herfst naar de kust. Lijkt me prima deal
Ik woon wel in Arnhem, daar hebben we op een of andere manier, net als Breda, een schild ofzo. Soms staat 'ie uit, dan hebben we wat te genietenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jullie zitten in de zomer juist weer goed, vaak genoeg met afgunst naar die onweercomplexen gekeken.
Dit meen je niet he?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jullie zitten in de zomer juist weer goed, vaak genoeg met afgunst naar die onweercomplexen gekeken.
Zie nu pas dat je in Friesland woont... Uit jouw uitspraken begreep ik dat je juist niets meekreeg van die stormenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit meen je niet he?
Qua onweer is het hier behoorlijk bagger hoor, want zelfs tijdens zware onweersbuien/lijnen krijgen we hier maar een staartje van mee. Wat dat betreft is het hier gewoon om te huilen want in de meeste gevallen komt het hier niet eens tot onweer.
Qua warmte zit ik hier wel het beste al moet ik zeggen dat als het 30 graden is dat dit meteen met benauwde lucht wordt aangevoerd en dat is dus weer niet fijn.
Als met al zit ik qua stormen redelijk, qua temperatuur wel goed ook in de winter
..maar onweer is drama en tropisch is fuck op.
Als je het over paar jaar geleden hebt kan dit wel kloppen ja. Nw storm was toen bij mij achter gewoon relax gaan bbq'en, ja serieus bij storm van 9bft kwam ik niet verder dan 40gem op hoogte, achter huis kwam het niet eens verder dan 18km/h max, zegt dus genoeg dat ik nooit wat van mee kreeg. Hoewel Dokkum is ook niet veel beter met dit boomrijk gebied al krijg ik wel genoeg wind op de.windmeter.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie nu pas dat je in Friesland woont... Uit jouw uitspraken begreep ik dat je juist niets meekreeg van die stormen
Gewoon kamertje huren op een booreiland! Altijd windquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je het over paar jaar geleden hebt kan dit wel kloppen ja. Nw storm was toen bij mij achter gewoon relax gaan bbq'en, ja serieus bij storm van 9bft kwam ik niet verder dan 40gem op hoogte, achter huis kwam het niet eens verder dan 18km/h max, zegt dus genoeg dat ik nooit wat van mee kreeg. Hoewel Dokkum is ook niet veel beter met dit boomrijk gebied al krijg ik wel genoeg wind op de.windmeter.
Hoewel die wel aantal maanden al buiten Dokkum staat.
Heb me wel weer ingeschreven als woningzoekende want mocht het eens zijn dat er een huisje vrij komt aan de rand met wat uitzicht dan zou ik best nog wel eens willen verhuizen. Of aan het oostkant waar een bos is want dat is eigenlijk wel weer iets wat ik nu ook weer mis, het geluid van de harde wind die door de bomen waait.
Gierende brullende bewegende mast als in Holwerd zal het niet meer worden helaas, man die kon meer geluid produceren dan alle bomen bij elkaar wat daar stond
17 juli 2004 belde, ze waren het niet met je eensquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:16 schreef Lemans24 het volgende:
Onweer is in Nederland nooit het echte werk, daarvoor moet je naar de bergen of (op het goede moment) naar de tropen.
OK, Ok, ok...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
17 juli 2004 belde, ze waren het niet met je eens
[ afbeelding ]
Komt ook maar eens in de zoveel tijd voor helaas. Dat was wel ontzettend heftigquote:
Als dat haalbaar zou zijn, ik zeg prima!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon kamertje huren op een booreiland! Altijd wind
Brisbane heeft schitterend onweer. Voor het echte werk zal je idd naar de tropen of tornado alley etc. moeten. In Europa kan het trouwens ook goed tekeer gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:16 schreef Lemans24 het volgende:
Onweer is in Nederland nooit het echte werk, daarvoor moet je naar de bergen of (op het goede moment) naar de tropen.
Ik heb een tijdje op een klein eiland ergens voor de kust van mexico gezeten waar twee keer per dag zo'n complex aan kwam rollen. Echt bizar. Om een uur of 2 smiddags en rond 10 uur savonds. En dan ook niet de minste klappen. Maar voor die mensen daar was het heel normaal. Zo van, oh het is 2 uur, even een uurtje siesta houden en om 3 uur is het weer blauwe lucht.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi is dat hè! Ik heb dat in de bergen wel eens gezien, zo'n onweersbui die tussen die hoge toppen bleef hangen en dat die wolk dan steeds van binnenuit verlicht werd door de bliksem inderdaad.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vooral savonds echt vreselijk mooi omdat je die grote bloemkoolwolken van binnenuit zag oplichten boven de oceaan.
Hoor je ook mooi het geluid weerkaatsen tussen de bergen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mooi is dat hè! Ik heb dat in de bergen wel eens gezien, zo'n onweersbui die tussen die hoge toppen bleef hangen en dat die wolk dan steeds van binnenuit verlicht werd door de bliksem inderdaad.
Sowieso kan het in de bergen heel heftig onweren, vooral als zo'n bui geen kant op kan.
Tering wat een genot.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Brisbane heeft schitterend onweer. Voor het echte werk zal je idd naar de tropen of tornado alley etc. moeten. In Europa kan het trouwens ook goed tekeer gaan.
Zo als op dat filmpje heb ik het één keer meegemaakt in Frankrijk. Geweldigquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Brisbane heeft schitterend onweer. Voor het echte werk zal je idd naar de tropen of tornado alley etc. moeten. In Europa kan het trouwens ook goed tekeer gaan.
Arnhem heeft alleen hagelbuien in overvloed, dat treft ons welquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik woon wel in Arnhem, daar hebben we op een of andere manier, net als Breda, een schild ofzo. Soms staat 'ie uit, dan hebben we wat te genieten
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wij in Overijssel hebben niet eens code geelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal wel weer geen reet voorstellen hier die storm...
KNMI is vaak te voorzichtig met Overijssel. In de zomer ook vaak het gevalquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij in Overijssel hebben niet eens code geel.
In 2009 hadden we zoiets in Breda ook, qua idioot veel bliksem. Maar dan niet met zoveel inslagen dichtbijquote:
KNMI is sowieso te voorzichtig, na 's zomers een aantal keren "loos" weeralarm uitgegeven te hebben. "Loos" tussen aanhalingstekens, want er was potentie voor noodweer maar de trigger bleef uit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
KNMI is vaak te voorzichtig met Overijssel. In de zomer ook vaak het geval!
5 juli 2012 had ik in een uur tijd 48mm afgetapt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:55 schreef JDude het volgende:
[..]
In 2009 hadden we zoiets in Breda ook, qua idioot veel bliksem. Maar dan niet met zoveel inslagen dichtbij.
Het onweer in de bergen zijn niet te vergelijken met een supercel hier.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In Hong Kong een keer meegemaakt, echt non-stop geflits en gedonder...quote:
Was dat niet in mei?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:55 schreef JDude het volgende:
[..]
In 2009 hadden we zoiets in Breda ook, qua idioot veel bliksem. Maar dan niet met zoveel inslagen dichtbij.
Het zal wel weer eindigen in een glas waterquote:
Hoe koud is het voor het gevoelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
Zeeland gaat voor één of ander record. Nu al 11 graden daar!
Krijg bijna kippevel nu ik dit weer kijk. Man wat een geweld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In Hong Kong een keer meegemaakt, echt non-stop geflits en gedonder...Heel gaaf. Komt waarschijnlijk door die bergen, waardoor die wolken heen en weer blijven schuren...
Staat toch gewoon onder actueel-temperatuur?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen idee, doet het KNMI niet aan, boven de 10 graden.
Alleen voor plaatsen waar het kouder dan 10 graden. isquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:19 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Staat toch gewoon onder actueel-temperatuur?
Zal wel meevallen. De warmte komt met een depressie vanaf de oceaan mee en in de winter is het doorgaans warmere lucht dan boven land en in de zomer is het net andersom. In de zomer moeten we het meer hebben van een Spaanse pluim.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:08 schreef Lemans24 het volgende:
12,8 graden daar in het ZW...
Stel, dat het juni was geweest, dan was het nu 25 graden, 's nachts...
Iddquote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:35 schreef RemcoW23 het volgende:
LOL 13 graden nu op sommige plekken. Gaat echt nergens over
Japquote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:11 schreef Elan het volgende:
Loopt de temperatuur nou gewoon midden in de nacht op joh?
Oeiquote:Op zaterdag 15 februari 2014 07:33 schreef Pino112 het volgende:
Het schild van Breda is stuk
http://nos.nl/l/611322
BREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKENDquote:Op zaterdag 15 februari 2014 07:33 schreef Pino112 het volgende:
Het schild van Breda is stuk
http://nos.nl/l/611322
quote:
vannacht zat de wind in amsterdam te spokenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:26 schreef Nattekat het volgende:
Ze zeggen dat het hard moet waaien. Waar is die wind nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |