En wat nou als er een woningovervaller was geweest die haar opgewacht had en had verwacht dat het kat in t bakkie zou zijn omdat mevrouw wel mee zou werken, maar dat niet deed?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:33 schreef Za het volgende:
[..]
Indien er een inbreker was geweest, wel eentje die nog niet tot actie was over gegaan, dan had hij mevrouw Borst gewoon horen aankomen, de oprit oprijden, garage opendoen etc.
Alle mogelijkheid voor hem om zich te verstoppen in de bosrijke omgeving in plaats van zich te laten betrappen nog voordat hij een poging tot inbraak had gedaan.
Een woning overval gaat (zie ook jouw link) vaak gepaard met veel geweld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:36 schreef Leandra het volgende:
En wat nou als er een woningovervaller was geweest die haar opgewacht had en had verwacht dat het kat in t bakkie zou zijn omdat mevrouw wel mee zou werken, maar dat niet deed?
Euthanasie, het donorstelsel, het verbod op de verkoop van tabak aan kinderen onder de zestien. We hebben nog altijd aardig wat plezier van haar wetten, meer dan van die van de meeste andere ministers.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet meer dan ieder andere minister naar mijn idee. Maar omdat ze in Paars 1/2 zat zal ze in bepaalde kringen wel op een stevig voetstuk staan, bij mij niet in ieder geval.
Dan quote ik wel even uit m'n linkje:quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:45 schreef Za het volgende:
[..]
Een woning overval gaat (zie ook jouw link) vaak gepaard met veel geweld.
Dat klopt weer niet met iemand die zo geschrokken is van het gebeurde dat hij er zonder 1 euro mee te nemen vandoor gaat.
Dat betekent niet dat het met veel geweld begint, er wordt gedreigd met geweld.... als iedereen die ergens mee dreigde dat ook daadwerkelijk zou doen, of de intentie zou hebben het daadwerkelijk te doen dan zou de wereld een stuk leger zijn.quote:Hoe gaan de overvallers te werk?
De meeste overvallers komen binnen door gewoonweg aan te bellen. Ook komen ze binnen door inbraak, insluiping of overrompeling van de bewoners. Soms doen de overvallers zich voor als een bezorger van bijvoorbeeld post of bloemen, of ze vragen of ze het toilet mogen gebruiken. Bij overvallen wordt in de meeste gevallen gedreigd met geweld. Maar vaak leidt dat tot het gebruik van fysiek geweld. Een overval verloopt vaak chaotisch. Slachtoffers die de dader aanvallen, lopen een groot risico om gewond te raken.
Zegt iets over haar kwaliteitenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Euthanasie, het donorstelsel, het verbod op de verkoop van tabak aan kinderen onder de zestien. We hebben nog altijd aardig wat plezier van haar wetten, meer dan van die van de meeste andere ministers.
zeker als zij om hulp geroepen zou hebbenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan quote ik wel even uit m'n linkje:
[..]
Dat betekent niet dat het met veel geweld begint, er wordt gedreigd met geweld.... als iedereen die ergens mee dreigde dat ook daadwerkelijk zou doen, of de intentie zou hebben het daadwerkelijk te doen dan zou de wereld een stuk leger zijn.
De intentie van een (onervaren) overvaller kan nog steeds zijn het slachtoffer door met geweld te dreigen dusdanig gedwee te maken dat er rustig meegewerkt wordt, als dat dan niet gebeurt en het loopt uit de hand dan kan het best zijn dat de overvaller daar dusdanig van schrikt dat hij de benen neemt, zonder buit.
Je blijft vasthouden aan een inbraak/woning overvaller terwijl dat niet logisch is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan quote ik wel even uit m'n linkje:
[..]
Dat betekent niet dat het met veel geweld begint, er wordt gedreigd met geweld.... als iedereen die ergens mee dreigde dat ook daadwerkelijk zou doen, of de intentie zou hebben het daadwerkelijk te doen dan zou de wereld een stuk leger zijn.
De intentie van een (onervaren) overvaller kan nog steeds zijn het slachtoffer door met geweld te dreigen dusdanig gedwee te maken dat er rustig meegewerkt wordt, als dat dan niet gebeurt en het loopt uit de hand dan kan het best zijn dat de overvaller daar dusdanig van schrikt dat hij de benen neemt, zonder buit.
http://nos.nl/artikel/610(...)-dood-els-borst.htmlquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:49 schreef Leandra het volgende:
Zover wij weten?? Kom op zeg, wat weet het publiek nou helemaal?
Dat is niet mijn conclusie maar tegenstrijdige berichtgeving (vandaar ook dat ik de woorden "zover wij weten" gebruikte) :quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:00 schreef Leandra het volgende:
Je trekt nogal wat conclusies, er staat dat ze IN de garage ligt, tussen haar auto en de garagedeur...
Lastige combinatie van factoren, want dat betekent dat ze of vanaf de weg zichtbaar voor haar auto lag terwijl de auto in de garage stond, of de garage heeft aan de achterkant nog een deur (redelijk logisch gezien de uitbouw tussen het huis en de garage) en ze lag tussen haar auto en die deur.
Dat heb ik al een paar keer uitgelegd.quote:Waar je conclusies over al dan niet vluchten vandaan komen zijn me een raadsel.
Vreselijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 07:41 schreef computergirl het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_toegetakeld__.html
Els Borst komt gruwelijk aan einde
Van onze verslaggevers
BILTHOVEN -
Het lijkt er sterk op dat Els Borst zich hevig heeft verzet tegen haar aanvaller of belagers. Volgens een hulpverlener die maandagavond het stoffelijk overschot van de 81-jarige heeft gezien, was de minister van Staat zwaar toegetakeld.
Of ze was heel dapper en was ze inderdaad uit op dna van de dader.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Vreselijk.
Dan verwacht je ook wel sporen onder haar nagels toch? Misschien ook wat dna van de dader.
Echt, wat zijn dat toch voor conclusies?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft ze de laatste tijd kennisgemaakt met een bepaald manspersoon en die af en toe over de vloer gehad. Oftewel, dan was het een bekende. Ik kan me niet voorstellen dat ze tegen een onbekende zich zo kras durft te verzetten.
Dat zijn geen conclusies.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt, wat zijn dat toch voor conclusies?
Dat vooral, men lijkt al in de tunnelvisie te zitten voor de feiten goed en wel bekend zijn.quote:
Heeft medisch personeel geen beroepsgeheim?quote:Els Borst komt gruwelijk aan einde
Van onze verslaggevers
BILTHOVEN -
Het lijkt er sterk op dat Els Borst zich hevig heeft verzet tegen haar aanvaller of belagers. Volgens een hulpverlener die maandagavond het stoffelijk overschot van de 81-jarige heeft gezien, was de minister van Staat zwaar toegetakeld.
De oud-bewindsvrouw werd maandagavond door een goede vriendin en buurtgenoot levenloos aangetroffen in de garage naast haar huis. De vrouw heeft volgens eigen zeggen een spreekverbod van de recherche gekregen en mag niks meer zeggen. Eerder vertelde ze wel dat de deur van de garage open was. Het gebouwtje staat een meter of dertig van de weg, maar toch zag niemand de overleden buurvrouw liggen.
De politie liet in eerste instantie weten niet uit te gaan van een misdrijf. Dinsdag werd bekend dat de doodsoorzaak toch een niet-natuurlijke was en pas donderdag bracht de recherche naar buiten dat Borst hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van een misdrijf is geworden. Vervolgens werd in een grotere kring rond de garage onderzoek gedaan. Daarvoor kwamen er ook in een ruimere kring afzettingen rond de plaats delict. Gisteren voerde de politie de auto van Borst nog af voor nader onderzoek. Doel is sporen te vinden die de precieze toedracht van het misdrijf duidelijk maken.
De hulpverlener vond het letsel dat hij zag al veel eerder op een misdrijf wijzen. „Ik zag dat mevrouw Borst haar knokkels aan beide handen kapot waren en ze had een hoofdwond. Haar neus was door de klap niet meer zichtbaar”, vertelt hij. Borst lag volgens de hulpverlener van achteren gezien rechts naast de voorkant van haar auto vlak bij een deur die toegang geeft tot een bijkeuken. Die ruimte verbindt de garage met haar huis. De politie Midden-Nederland wil in belang van het onderzoek nauwelijks op vragen reageren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_toegetakeld__.html
Ik stoor me vooral aan het uitsluiten van dingen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou en![]()
ik stoor me daar niet zo aan
En dat dus... Degene die haar gevonden heeft heeft een spreekverbod van de recherche gekregen en een van de hulpverleners doet vervolgens uit de doeken hoe erg ze toegetakeld was?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heeft medisch personeel geen beroepsgeheim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |