abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136675927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:29 schreef Tchock het volgende:
Het duurt even hoor want mijn bestuursrechtboek heeft geen trefwoordenregister ( :') )
Ik weet nu hoe je met zo'n boek met werken :9
pi_136675942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ze mogen zich verwijfd gedragen.

Ik mag dat niet want dan krijg ik Ezell weer op mijn dak.
uhu
pi_136675968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:32 schreef Ezell het volgende:

[..]

uhu
Dat was snel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136676019
Ik ben ook geen kei in bestuursrecht hoor, al vind ik het wel leuk. ;( Ik gokte maar gewoon wat hoor. :P Maar we hebben in SC WO Rechten wel een expert daarin, dus Muto, als je het antwoord wil weten, kan je Ryon DM'en/PM'en.
pi_136676021
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:32 schreef Ezell het volgende:

[..]

uhu
en dan zeggen ze dat ik lurk...
pi_136676029
Dionne Stax live :9~
pi_136676045
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

en dan zeggen ze dat ik lurk...
Wist jij het antwoord?
pi_136676056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Leg dan uit. Waarom zou vertrouwensbeginsel kunnen slagen als je daarop beroept bij gedoogbeleid?
Het vertrouwensbeginsel ziet er op dat als je gerechtvaardigd kon vertrouwen op een uitspraak of handeling gedaan door de overheid, daar geen negatieve consequenties voor mogen volgen (ruwweg gezegd). En waar speelt dat nou het aller meest? Bij gedoogbeleid. Daar heb je namelijk gedrag van bestuursorganen dat niet in lijn met de wet is (inbreuk op rechtszekerheid dus) en je moet wel ergens vanuit kunnen gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:32 schreef LETMEIN het volgende:

[..]

Ik weet nu hoe je met zo'n boek met werken :9
Je wist eerst niet hoe je een theorieboek las?
pi_136676086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:34 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wist jij het antwoord?
Wat jij zei over dat het vertrouwensbeginsel niks met gedogen te maken heeft is sowieso onjuist.

Wat het antwoord weet ik niet. Volgens mij staat het vertrouwensbeginsel niet in de weg aan handhavend optreden maar het zal vast iets complexer liggen.
pi_136676097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het vertrouwensbeginsel ziet er op dat als je gerechtvaardigd kon vertrouwen op een uitspraak of handeling gedaan door de overheid, daar geen negatieve consequenties voor mogen volgen (ruwweg gezegd). En waar speelt dat nou het aller meest? Bij gedoogbeleid. Daar heb je namelijk gedrag van bestuursorganen dat niet in lijn met de wet is (inbreuk op rechtszekerheid dus) en je moet wel ergens vanuit kunnen gaan.

[..]

Je wist eerst niet hoe je een theorieboek las?
Dit is geen theorieboek :@
pi_136676110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef LETMEIN het volgende:

[..]

Dit is geen theorieboek :@
Wat dan? :D De wet staat gedogen niet in, heb je niets aan.
pi_136676125
Voor zover er uberhaupt al sprake is van een gedoogsituatie natuurlijk.

Dat de politie een jaargang geen boetes heeft opgelegd wil niet gelijk zeggen dat ze gedogen.
pi_136676127
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat jij zei over dat het vertrouwensbeginsel niks met gedogen te maken heeft is sowieso onjuist.

Wat het antwoord weet ik niet. Volgens mij staat het vertrouwensbeginsel niet in de weg aan handhavend optreden maar het zal vast iets complexer liggen.
Naja, in de colleges/opdrachten kwam vertrouwensbeginsel alleen maar terug bij een casus omtrent vergunning afgeven of niet. Dus vandaar dat ik daar vanuit ging.
pi_136676135
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat laatste is waar het om draait. :) Er waren criteria voor. Die ik niet meer weet. :')
pi_136676146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:36 schreef Paxcon het volgende:
Voor zover er uberhaupt al sprake is van een gedoogsituatie natuurlijk.

Dat de politie een jaargang geen boetes heeft opgelegd wil niet gelijk zeggen dat ze gedogen.
En jij en Etsu hebben hetzelfde vak gevolgd?
pi_136676159
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jazeker.
pi_136676172
Al heeft Pax een 9 en ik een omgekeerde 9, dus Pax zal vast wel gelijk hebben.
pi_136676212
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

:P
pi_136676275
Leuke discussie :D. Komt erop neer dat ik dus jarenlang tijdens Feyenoordwedstrijden op een asfaltterrein heb geparkeerd. Jarenlang (ik heb uitgerekend dat ik ruim 90 daar heb gestaan) heeft de politie (en stadstoezicht) niet opgetreden. Ze rijden wel langs en vinden het allemaal prima, aangezien je daar niemand tot last bent. Verkeersregelaars gaven dat terrein ook als parkeeroptie aan.

Nu hebben ze een keer iedereen daar beboet voor parkeren, daarna niet meer. Dus nu ga ik ermee naar de rechter en ik wil eigenlijk ook wijzen dat ik daar 90 keer heb gestaan en dat de politie, stadstoezicht en verkeersregelaars daar nooit iets van zeiden, terwijl ze op andere plekken wel beboetten.

Overigens vind ik het niet eens een trottoir, maar dat geheel terzijde.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_136676338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:40 schreef Muto het volgende:
Leuke discussie :D. Komt erop neer dat ik dus jarenlang tijdens Feyenoordwedstrijden op een asfaltterrein heb geparkeerd. Jarenlang (ik heb uitgerekend dat ik ruim 90 daar heb gestaan) heeft de politie (en stadstoezicht) niet opgetreden. Ze rijden wel langs en vinden het allemaal prima, aangezien je daar niemand tot last bent. Verkeersregelaars gaven dat terrein ook als parkeeroptie aan.

Nu hebben ze een keer iedereen daar beboet voor parkeren, daarna niet meer. Dus nu ga ik ermee naar de rechter en ik wil eigenlijk ook wijzen dat ik daar 90 keer heb gestaan en dat de politie, stadstoezicht en verkeersregelaars daar nooit iets van zeiden, terwijl ze op andere plekken wel beboetten.

Overigens vind ik het niet eens een trottoir, maar dat geheel terzijde.
Waaruit blijkt dat het een gedoogbeleid is vanuit de gemeente?
pi_136676351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:55 schreef Muto het volgende:
Jullie weten dit vast: als de politie jarenlang het parkeren op een terrein tijdens evenementen gedoogd, dan is het toch tegen het vertrouwensbeginsel in als ze opeens gaan handhaven met boetes ipv waarschuwingen?
Van wie heb je een bekeuring gekregen? Er is in elk geval bepaald in HR 09-04-2012, AB2002, 178 dat je aan gedogen van het bestuur (dus de stadswachten) geen gerechtvaardigd vertrouwen kunt ontlenen dat het OM niet zelfstandig vervolging instelt.

Dat is niet precies wat ik wilde hebben, want volgens mij is een parkeerboete niet van het OM (weet jij dat Pax?) maar ik kom in de buurt.
pi_136676384
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat hij niet bekeurd is door stadswachten natuurlijk.
pi_136676390
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van wie heb je een bekeuring gekregen? Er is in elk geval bepaald in HR 09-04-2012, AB2002, 178 dat je aan gedogen van het bestuur (dus de stadswachten) geen gerechtvaardigd vertrouwen kunt ontlenen dat het OM niet zelfstandig vervolging instelt.

Dat is niet precies wat ik wilde hebben, want volgens mij is een parkeerboete niet van het OM (weet jij dat Pax?) maar ik kom in de buurt.
Hmm geen idee
pi_136676396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niet. Het is gedoogbeleid van de handhavende instanties.

quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stadstoezicht.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')