hahaha, er gebeurd van alles op die wijzerplaat inderdaadquote:Op maandag 3 maart 2014 23:36 schreef Skv het volgende:
Lijkt wel een Navitimer, zoveel er gebeurt joh.
mijne komt van manbushijie.com en is van aardige kwaliteit. Drie jaar geleden. Voor wat het waard is..quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Als je je verwachtingen aanpast en het niet erg vindt dat homage horloges voor sommige mensen net zo bedenkelijk zijn als replicas, dan is Parnis een redelijke keuze. Voor hetzelfde geld heb je echter betrouwbaardere horloges in Seiko, Citizen, Pulsar, Orient en bijvoorbeeld Sea-Gull. Luister ook niet naar mensen die roepen "alles uit China is slecht, koop Zwitsers!". Aan dat soort lui heb je als horloge liefhebber natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf uit elk continent wel wat in de horloge kist, van Alpha tot Omega, en mijn Chinezen bevallen prima.
Lees dit eerst even voor je Parnis horloges koopt. Parnis is namelijk GEEN merk. http://forums.watchuseek.(...)ad-first-798342.html
Not badquote:Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef Michielos het volgende:
ik weet dat niet iedereen het mooi vind, of waarschijnlijk zelfs verschrikkelijk hahaMaar ik heb een vreemd soort obsessie met de Seiko SSC013P1 Solar. Ooit zal ik hem toch moeten aanschaffen
(te druk is het meest gehoorde complaint denk ik
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daarom vind ik het juist zo leuk dat smaken verschillen
Ik kan er nu niet over uit of ik hier de tijd van kan aflezen, of het de gebruikershandleiding van een atoomsplitsing isquote:Op maandag 3 maart 2014 23:35 schreef Michielos het volgende:
ik weet dat niet iedereen het mooi vind, of waarschijnlijk zelfs verschrikkelijk hahaMaar ik heb een vreemd soort obsessie met de Seiko SSC013P1 Solar. Ooit zal ik hem toch moeten aanschaffen
(te druk is het meest gehoorde complaint denk ik
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daarom vind ik het juist zo leuk dat smaken verschillen
Zoals beloofd een wristshot van mijn Mido Baroncelli II. (Pols: 6.5 inch)quote:Op maandag 3 maart 2014 17:17 schreef bear87 het volgende:
[..]
Zeer fraai, alleen met 40mm wel wat groot voor mij ben ik bang. Ik voel wel iets voor een Mido baroncelli 2 met zwarte wijzerplaat
Zeer geslaagd horlogequote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:32 schreef drx86 het volgende:
[..]
Zoals beloofd een wristshot van mijn Mido Baroncelli II. (Pols: 6.5 inch)
[ afbeelding ]
Laatst mijn Hirsch Rivetta voor deze Rios Lizzard geruild, ben er nog niet helemaal uit of ik er nou tevreden mee ben. Is nu wel heel zwart voor mijn witte armen.
Mijn Visodate ziet er echter wel weer als "nieuw" uit met die Rivetta strap.
[ afbeelding ]
Achterkant
Zag net je PM voor een wristshot van mijn Visodate. Deze zal ik morgen maken.![]()
Ik heb dezelfde, gewoon Blue Mako ^^quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:32 schreef Skv het volgende:
Nee, dat is het mechanisme nou eenmaal. En bij de Mako valt dat natuurlijk extra op omdat hij twee talen heeft en dus eerst de vreemde taal over moet slaan..
De mijne zegt hoi (nu het nog kan, hij staat te koop en mag binnenkort hopelijk bij een ander om de pols)! Ik draag hem bijna nooit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je nog interesse hebt in een blauwe..
V&A / [TK]Orient Mako herenhorloge
Een uurwerk uit China hoeft idd niet slecht te zijn. Een Sea-gull caliber zit best goed in elkaar heb ik begrepen. Voor de lange duur zal een eta uurwerkje toch wel beter performen dan een Sea-gull.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Als je je verwachtingen aanpast en het niet erg vindt dat homage horloges voor sommige mensen net zo bedenkelijk zijn als replicas, dan is Parnis een redelijke keuze. Voor hetzelfde geld heb je echter betrouwbaardere horloges in Seiko, Citizen, Pulsar, Orient en bijvoorbeeld Sea-Gull. Luister ook niet naar mensen die roepen "alles uit China is slecht, koop Zwitsers!". Aan dat soort lui heb je als horloge liefhebber natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf uit elk continent wel wat in de horloge kist, van Alpha tot Omega, en mijn Chinezen bevallen prima.
Lees dit eerst even voor je Parnis horloges koopt. Parnis is namelijk GEEN merk. http://forums.watchuseek.(...)ad-first-798342.html
Om in Utrecht duur te parkeren?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:48 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja m'n keuze is zo goed als gemaakt daarover. Ga voor een mooie Rover 75 aangezien een van de weinige Rover garages zowat op loopafstand is en ik het een prachtige automobiel vind.
Ligt helemaal aan het merk icm met het model.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:49 schreef ook_gek het volgende:
Nu ben ik onervaren als het gaat om een duur horloge te kopen. Maar is een vraag prijs voor een occasion onderhandelbaar bij een horloge winkel? En zo ja wat is dan een redelijk bedrag wat je er van af kan praten?
Neem bv een chopard mille miglia met vraagprijs 2100 euro en 1 jaar garantie?
Bedankt voor je reactie en je beantwoord redelijk mijn 2 de vraag al. Want die is wat ik qua afschrijving kan verwachten? Ik kijk tijd naar klokjes met doos, papieren en garantie.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:04 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het merk icm met het model.
Chopard is niet gewild (in Nederland) en schijft een hoop af. Zeker de niet manufactuur uurwerken schfijven een hoop af. Dat kan nadelig zijn als je hem nieuw koopt met de intentie hem niet voor altijd te houden.
Als je hem 2e hands koopt levert dat natuurlijk een voordeel op en in geval van verkoop in de toekomst schijf je relatief weinig meer af, mits in goede staat natuurlijk.
Ik denk overigens dat je bij die Chopard er niet meer heel veel vanaf krijgt, tenzij zonder doos en papieren. Een euro of 200 moet uiteindelijk met onderhandelen wel mogelijk zijn denk ik.
Ik heb weleens gelezen op het rolexforum dat men wat bedenkingen bij deze verkoper heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en je beantwoord redelijk mijn 2 de vraag al. Want die is wat ik qua afschrijving kan verwachten? Ik kijk tijd naar klokjes met doos, papieren en garantie.
Neem als voorbeeld onderstaande,
http://www.chrono24.nl/ch(...)th=/search/index.htm
Die naam heb ik voorbij zien komen ja en daar adverteert hij nu nog mee. Die krassen had ik zelf ook gezien.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:32 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen op het rolexforum dat men wat bedenkingen bij deze verkoper heeft.
Ik zou zeggen : zoek eens op dikkeklokken of dikkeklokken.com
Dit is de naam zoals deze meneer die zich Sven noemt zich eerder voordeed.
Beschrijvingen kloppen vaak niet met de staat waarin de klok is. De betreffende advertentie net zo. Het horloge heeft de staat "zeer goed " gekregen, terwijl er toch wel duidelijk beschadigingen te zien zijn. Zeer goed mag eigenlijk alleen een horloge zijn zonder noemenswaardige krassen of deukjes.
Ik denk dat "goed" of zelfs "gebruikt" eerder van toepassing is.
Ook een mooie versie vind ik:quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Die naam heb ik voorbij zien komen ja en daar adverteert hij nu nog mee. Die krassen had ik zelf ook gezien.
Ik heb dit even als voorbeeld gebruikt om een indicatie te krijgen wat er mogelijk is qua vraagprijs. Als ik iets gevonden heb wil ik hem eerst in het echt zien en zal ik wat achtergrond informatie opzoeken betreft de verkoper.
Haha, dat is natuurlijk de bedoeling ook.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Skv het volgende:
Leuk klokje, ik heb alleen mijn bedenkingen bij de rubber strap. Lijkt net een autoband.
yes, maar ik vind het niet mooi.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Haha, dat is natuurlijk de bedoeling ook.
Ik neem aan dat je weet wat de mille miglia is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |