abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136660953

archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_136661044
Ik heb overigens mijn eerste Omega gekocht! *O*
Een Geneve automaat uit begin jaren '70. Foto's volgen als 'ie binnen is. :)
pi_136661455
Hallo, ben op zok naar een nieuw horloge,budget is ongeveer rond de 600-900 euro. Ik hou van simpele modellen, niet teveel metertjes etc.http://www.oris.ch/en/wat(...)7670-4351-07-8-21-78 zoiets zou leuk zijn, alleen een beetje boven het budget. Iemand wat tips?
pi_136662466
Welke stijl? Als je echt simpel wil dan is een Nomos wellicht wat:

http://www.chrono24.nl/no(...)&manufacturerIds=185

Heb je nog voorkeur voor mechanisch of quartz?
pi_136662823
Niet helemaal wat ik bedoel, beetje ouderwets in mijn ogen. Ik heb ook liever geen leren band. Ik had een link in mijn vorige post gezet, beetje aan de hoge prijs maar geeft denk ik wel een beetje een beeld van wat ik zoek. En wat is het verschil tussen mechanisch of quartz? :$
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:57:51 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136662902

795 euro. LaCroix heeft nog een behoorlijk aantal andere modellen in de range die je zoekt. Wel vrij klassiek ge-ent overigens. Dus dat moet je wel liggen.
pi_136662905
Je wil dus staal/goud als ik het goed begrijp? Dan mag je waarschijnlijk wel wat dieper in de buidel tasten. Zat Rolexen te vinden die wel wat weg hebben van het voorbeeld bijv.
pi_136662939

http://www.boumanonline.n(...)/44852/?mf=9&mv=1205

Een ETA automaatje, lijkt aardig op waar je mee kwam.
pi_136663333
LaCroix zitten wel mooie tussen ja.
Heb op dit moment een die helemaal van staal is, dus leek het me wel leuk om deze af te kunnen wisselen met een staal/goude. De tissot spreekt me wel aan, maar op de foto ziet deze er een beetje goedkoop uit ( mischien in het echt niet). Maar dank jullie we el voor de hulp!
pi_136663745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:12 schreef oxy88 het volgende:
LaCroix zitten wel mooie tussen ja.
Heb op dit moment een die helemaal van staal is, dus leek het me wel leuk om deze af te kunnen wisselen met een staal/goude. De tissot spreekt me wel aan, maar op de foto ziet deze er een beetje goedkoop uit ( mischien in het echt niet). Maar dank jullie we el voor de hulp!
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:26:24 #11
36431 bleiblei
pi_136666110
Ik vind het model wel een beetje kampig :') .
Maar dat komt wellicht door mijn associatie met zo een hoeveelheid geelgoud :P .
En dan eigenlijk met name in het bandje.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:46:29 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136667038
Ik vind goud(kleur) in een horloge eigenlijk sowieso nooit mooi.
pi_136668691
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef Twiitch het volgende:
Helemaal mee eens, ik vind het persoonlijk ook helemaal niks. Tenzij je een kleine (<35mm) dresswatch hebt met een lederen band.

Dit is mijn enige eigen goudkleurige:
pi_136668713
pi_136669279
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een walgelijk ding.
Nog nooit een mooie klok gezien van dat merk :X
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:41:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136669899
Waarom lijken die dingen altijd op het dashboard van een auto :')
pi_136670114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:41 schreef Twiitch het volgende:
Waarom lijken die dingen altijd op het dashboard van een auto :')
Ik vind het voornamelijk opvallend dat er eens in de zoveel weken iemand in dit topic komt met niet al te veel verstand van horloges, die dan gaat vragen om advies, en dan zelf aan komt met een of andere fugly Dieselklok. Waarom trekken die dingen het publiek zo? Ik kan er echt niks moois aan herkennen.

De financieel manager op mijn werk heeft ook een gru-we-lijk lelijke Diesel. Hij verdient zat voor een normale klok, maar hij heeft soort gemuteerd ding met vier losse klokjes (elk met een eigen kristal) met een totale doorsnede van iets van 55mm. :')!

Echt zoiets zeg maar, maar dan nog erger:
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:48:02 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136670167
Naamsbekendheid.
Jan-met-de-pet heeft nog nooit gehoord van Tissot maar wel van Hugo Boss, Diesel en Hilfiger
pi_136670931
Die graflelijke diesel dingen :') :r :r

en wat moet je met 5 losse klokken? misschien handig als je tussen 5 tijdzones reist, maar waarschijnlijk doet 99% van alle diesel dragers dat niet... :')

holy shit, ik zie net dat zo'n ding 300!!!!! euro kost. daar heb je godverdomme ook een monster voor...
pi_136671115
ieder zijn mening hé ;)
pi_136671321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:13 schreef 0315CASUAL het volgende:
ieder zijn mening hé ;)
Eerst een Diesel posten en dan met zo'n dooddoener komen. ;(
pi_136671424
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Eerst een Diesel posten en dan met zo'n dooddoener komen. ;(
wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
  Boks-Chick donderdag 13 februari 2014 @ 17:24:56 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_136671501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:22 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee? als ik hem mooi vind is het toch prima? dat jij geen geld hebt voor een diesel en mensen maar gaat afkraken die dat wel hebben..
Ik vrees voor je dat skv meerdere klokjes heeft die een veelvoud kosten van die diesel :P
lolwut
pi_136671740
Ik heb ook een Diesel om mee af te wisselen, niets mis mee.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_136671779
Ik krijg m'n post niet aangepast.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_136672407
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef Twiitch het volgende:
Wat betreft goudkleurig vind ik je wel gelijk hebben.
Als iets goudkleurig is, dan moet het ook gewoon massief goud zijn.
Anders heb je toch een beetje het gevoel bedonderd te worden.

Ook het middensegment maakt zich daar schuldig aan, voorbeelden daarvan zijn Omega en Breitling.
Gouden delen van de goudstalen banden van deze merken zijn slechts goldcapped. Een zware vorm van vergulden.

99% van de haute horlogerie uurwerken zijn van edelmetaal, veelal geel- of rozegoud.
pi_136672752
Voor 10 euro iets grappigs gescoord op het Waterlooplein. Een 20 jaar oude Alexander Hi-Tek. :D Bizar ding, een jump hour quartz met draaimechaniek dat de tijd laat zien. Super gek maar daar hou ik wel van. :) Niet iedereens smaak natuurlijk. ;) Hij zit nu tijdelijk op een zwarte nato, maar daar komt een zwarte kroko one-piece voor in de plaats.

Zo'n soort strap dus, Cordovan leer in één stuk, met een stalen nagel erin.

pi_136673376
quote:

[..]

Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_136673435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het merendeel heeft klokken welke een aantal keer zo'n Diesel kosten(waaronder Skv), dus niet zo'n snuggere opmerking. Feit is dat het modeklokken zijn en men hier voornamelijk naar de echte horlogefabrikanten kijkt. Voor vragen omtrent dat soort horloges kun je denk ik beter in een modetopic posten, waar het over de Diesel en Michael Kors horloges gaat.
prima, niet gedacht, bladerde even door zijn topics en zag wat over een g-shock die hij verkocht voor 20 euro ;(
pi_136673591
quote:

[..]

Dit vind ik ook wel een beetje typisch. Elitair gedrag komt helaas veel te vaak voor in de horlogewereld. Ik zelf ben al jaren horloge gek en heb vanalles in de kast, van Omega tot Casio. Ik vind dat een echte horloge liefhebber zich niet interesseert voor prijs maar voor het object an sich. Ik heb meer lol aan mijn vintage rarities dan aan een Rolex van 5K die elke jan-modaal met wat spaargeld kan aanschaffen in de winkel.
pi_136673603
quote:

[..]

Het topic heet dan wel "pimp" hier met je horloge.
Je hoeft niet direct een horloge van 10k ofzo te hebben om hier te kunnen posten.
Voor de een is een Diesel al genoeg om op zijn/haar manier te kunnen "pimpen".
pi_136676269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het topic heet dan wel "pimp" hier met je horloge.
Je hoeft niet direct een horloge van 10k ofzo te hebben om hier te kunnen posten.
Voor de een is een Diesel al genoeg om op zijn/haar manier te kunnen "pimpen".
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dit vind ik ook wel een beetje typisch. Elitair gedrag komt helaas veel te vaak voor in de horlogewereld. Ik zelf ben al jaren horloge gek en heb vanalles in de kast, van Omega tot Casio. Ik vind dat een echte horloge liefhebber zich niet interesseert voor prijs maar voor het object an sich. Ik heb meer lol aan mijn vintage rarities dan aan een Rolex van 5K die elke jan-modaal met wat spaargeld kan aanschaffen in de winkel.
Heeft niets met elitair te maken, mijn reactie met de prijzen van horloges was een reactie op de 'kun je niet betalen' opmerking van die gene. Feit met de designer horloges is dat men in deze categorie vooral moet kopen wat wat iemand leuk lijkt. Wanneer je gaat kijken naar een leuke Swatch of Fossil gaat het niet om het uurwerk en whatnot, maar om wat iemand mooi vindt en wat leuk staat bij de rest van zijn of haar stijl. Dan kun je in mijn optiek met vragen als bijvoorbeeld die van VeerEli waar Skv een reactie op gaf, beter je vraag stellen een een fashion of modetopic. Het is idd een 'pimp' met je horlogetopic en dat moet iedereen ook zeer zeker doen, maar bepaalde vragen over bijvoorbeeld het matchen met andere kledingstukken, kun je dan beter ergens anders stellen.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_136682744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Negakinu het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:28 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

prima, niet gedacht, bladerde even door zijn topics en zag wat over een g-shock die hij verkocht voor 20 euro ;(
Nee hoor! Sterker nog, ik kócht juist die G-shock voor 20 Euro omdat ik het wel een leuk ding vind. Voor mij hoeft het echt geen haute horlogerie all around the clock te zijn, maar die Diesels/Armani/Hugo Boss-klokjes zijn simpele quartz-rommeldingen die voor veel te veel geld verkocht worden. Dan koop je een merk en niet een horloge. Daar sloeg ik even op aan.

Goed, een lang verhaal kort, je moet kopen wat je mooi vindt, dat staat buiten kijf. Maar je moet dan niet vreemd opkijken dat mensen jouw keuze niet begrijpen in een topic dat al 52 delen lang puur gaat over horlogerie. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 21:48:59 ]
pi_136683137
Oh, en om even de verwachtingen te temperen van hierboven: ik heb weinig dure horloges en pretendeer geenszins ze wel te hebben. Ik interesseer me in toenemende maten in uurwerken en koop zo nu en dan een klokje op de kop die in mijn straatje past. De een wat duurder dan de andere, maar prijs vertaalt zich niet 1 op 1 in een goede beleving van een klokje.

Morgen dus mijn eerste Omega (Geneve, met een cal. 1012, begin jaren '70). Heb er eentje voor een prima prijs gevonden denk ik. Eerst even passen of het wat is. Ben erg benieuwd! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 21:53:11 ]
pi_136684225
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee hoor! Sterker nog, ik kócht juist die G-shock voor 20 Euro omdat ik het wel een leuk ding vind. Voor mij hoeft het echt geen haute horlogerie all around the clock te zijn, maar die Diesels/Armani/Hugo Boss-klokjes zijn simpele quartz-rommeldingen die voor veel te veel geld verkocht worden. Dan koop je een merk en niet een horloge. Daar sloeg ik even op aan.

Er is hier helemaal niemand in dit topic met een horloge uit de haute horlogerie. Er zijn dan ook geen allround haute horlogerie uurwerkjes voor iedere dag om het zomaar te zeggen.
Vergelijk het maar met haute couture, ook niet iets waar je iedere dag in loopt.
Net als haute couture is haute horlogerie erg exclusief, door hele beperkte oplage, of soms maar een enkel exemplaar. Deze modellen zijn dan ook doorgaans niet te koop bij een juwelier, maar vaak worden ze geveild.
Prijzen beginnen toch wel een beetje vanaf een 100k dacht ik.

Er zijn ook niet voor niets 2 aparte beurzen voor noviteiten op horlogegebied. je hebt de SIHH, die is volgens mij net afgelopen. Dat is ook echt voor de haute horlogerie. Daarnaast heb je Baselworld voor de "confectie" klokjes om het zomaar te zeggen.
pi_136684414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er is hier helemaal niemand in dit topic met een horloge uit de haute horlogerie. Er zijn dan ook geen allround haute horlogerie uurwerkjes voor iedere dag om het zomaar te zeggen.
Vergelijk het maar met haute couture, ook niet iets waar je iedere dag in loopt.
Net als haute couture is haute horlogerie erg exclusief, door hele beperkte oplage, of soms maar een enkel exemplaar. Deze modellen zijn dan ook doorgaans niet te koop bij een juwelier, maar vaak worden ze geveild.
Prijzen beginnen toch wel een beetje vanaf een 100k dacht ik.

Er zijn ook niet voor niets 2 aparte beurzen voor noviteiten op horlogegebied. je hebt de SIHH, die is volgens mij net afgelopen. Dat is ook echt voor de haute horlogerie. Daarnaast heb je Baselworld voor de "confectie" klokjes om het zomaar te zeggen.
Ik doelde niet op het bezitten, maar op het leuk vinden om te bespreken. Ik kan qua prutswerk net zo goed genieten van het opensleutelen van een Vostokklokje dan het bekijken van een filmpje van een gecompliceerd uurwerk als een Mont Blanc Metamorphosis, IWC siderale scafusia of Claret Blackjack ;) Vooral als het té overtrokken word, dan haak ik af (Franck Muller etc).

[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 13-02-2014 22:26:48 ]
pi_136684969
Ik vind sommige Diesel horloges wel mooi :)

Wat jullie hier posten hou ik ook wel van maar past nog niet echt bij mijn leeftijd (en budget) ;(
pi_136685151
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:20 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik vind sommige Diesel horloges wel mooi :)

Wat jullie hier posten hou ik ook wel van maar past nog niet echt bij mijn leeftijd (en budget) ;(
ze hebben ook best redelijke modellen, maar die enorme dingen met 5 klokken zijn gewoon afschuwelijk. en ze durven er ook nog eens de hoofdprijs voor te vragen.
voor dat geld kun je ook een mooie seiko of orient kopen, misschien zelfs een automaat.
of je kunt natuurlijk 4 vostoks kopen voor hetzelfde geld. ;)

zelf hecht ik niet zoveel waarde aan een merk, maar ik ga wel enkel voor automaten.
tenzij ik een horloge echt geweldig vind, maar zoveel geld heb ik nog niet te spenderen.
pi_136685310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:24 schreef -niemand- het volgende:

[..]

ze hebben ook best redelijke modellen, maar die enorme dingen met 5 klokken zijn gewoon afschuwelijk. en ze durven er ook nog eens de hoofdprijs voor te vragen.
voor dat geld kun je ook een mooie seiko of orient kopen, misschien zelfs een automaat.
of je kunt natuurlijk 4 vostoks kopen voor hetzelfde geld. ;)

zelf hecht ik niet zoveel waarde aan een merk, maar ik ga wel enkel voor automaten.
tenzij ik een horloge echt geweldig vind, maar zoveel geld heb ik nog niet te spenderen.
5 klokken op 1 horloge is ook niet mijn smaak daar heb je helemaal gelijk in!

Echter dit:

Valt wel bij mij in de smaak!
pi_136685478
Gaat ook lekker met de Citizen Nighthawk die ik in Singapore heb besteld. Paypal doet er nu al meer dan 10 dagen over om het geld over te maken en ondertussen is de horloge op de site uitverkocht. Geen idee of ze er een voor mij achter hebben gehouden. Geprobeerd om dat te vragen via de mail, maar volgens mij begrijpen ze de vraag niet echt :')
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:56:47 #42
36431 bleiblei
pi_136686386
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het bezitten, maar op het leuk vinden om te bespreken. Ik kan qua prutswerk net zo goed genieten van het opensleutelen van een Vostokklokje dan het bekijken van een filmpje van een gecompliceerd uurwerk als een Mont Blanc Metamorphosis, IWC siderale scafusia of Claret Blackjack ;) Vooral als het té overtrokken word, dan haak ik af (Franck Muller etc).
:D Ik kende dat merk niet, maareh, hoe kan je hier nog de tijd van aflezen :?

Nondeju, wat een overkill :')
Het enige wat er nog op mist is telefoon/mp3-functionaliteit en een kompas :P .
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:59:50 #43
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136686517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Grote wijzer geeft de minuten aan, kleine wijzer de uren..

Geen dank ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:10:43 #44
36431 bleiblei
pi_136686958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Grote wijzer geeft de minuten aan, kleine wijzer de uren..

Geen dank ;)
zou je ff pijltjes willen painten waar ik die grote en kleine wijzer kan vinden? ;)
pi_136687155
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

5 klokken op 1 horloge is ook niet mijn smaak daar heb je helemaal gelijk in!

Echter dit:

[ afbeelding ]
Valt wel bij mij in de smaak!
Wat is dat? 50mm quartz?
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:18:41 #46
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136687341
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

zou je ff pijltjes willen painten waar ik die grote en kleine wijzer kan vinden? ;)
Hij staat op 10:08 of 22:08, maar waar ik de juiste tijd aan zou kunnen zien weet ik ook even niet :@
pi_136687602
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is dat? 50mm quartz?
Ja :)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:00:25 #48
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_136689026
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonlijk dus veel te groot, tenzij je armen als onderstaande hebt. Is toevallig dan 55mm. Model ziet er een stuk leuker uit, alleen jammer van de maat.

[ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 14-02-2014 00:11:37 ]
Eigen schuld, plat hoofd
pi_136689088
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Was een wilde gok, maar dat is toch niks? Zo'n wandklok met en batterij ;( Je trekt toch ook geen broek aan van zes maten te groot?

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 14-02-2014 00:08:54 ]
pi_136692395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:00 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonlijk dus veel te groot, tenzij je armen als onderstaande hebt. Is toevallig dan 55mm. Model ziet er een stuk leuker uit, alleen jammer van de maat.

[ afbeelding ]
Dat model is er ook in 42mm. Heb ik nog naar zitten kijken, maar jammer genoeg maakt Laco de modellen die in mijn budget liggen opzettelijk minder mooi.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:51:25 #51
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_136693300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Is niet waar. SIHH is vooral voor merken van Richemont, die doen op zijn beurt weer niet mee aan Basel. En om Panerai nu 'haute horlogerie' te noemen. Basel is dan vooral het paradepaardje voor Swatch Group merken. Aan de andere kant staan daar ook de independants die wel zeker in de haute horlogerie zitten. De bulk uit China staat ook in Basel. Is gewoon de grootste beurs ter wereld op dit gebied.

Sowieso vind ik t een rekbaar begrip. Vanaf 100k is gewoon onzin. Een Patek Calatrava of een Paul Gerber valt wel degelijk in de categorie, gezien de graad van afwerking en complicaties.
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:24:27 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136693904
quote:

[..]

Dat klopt. Als jij een Diesel klok mooi vindt dat moet je er zeker een kopen.
Smaken verschillen. Ik vind veel van de dure klokken die hier langskomen graflelijk.

M'n duurste horloge op het moment is trouwens een Vostok van amper 60e :') maar ik vind hem prachtig. Meer heb ik er als student niet voor over.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:07:26 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_136694950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hij staat op 10:08 of 22:08, maar waar ik de juiste tijd aan zou kunnen zien weet ik ook even niet :@
22:08, zon is bijna onder ;)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_136699677
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat klopt. Als jij een Diesel klok mooi vindt dat moet je er zeker een kopen.
Smaken verschillen. Ik vind veel van de dure klokken die hier langskomen graflelijk.

M'n duurste horloge op het moment is trouwens een Vostok van amper 60e :') maar ik vind hem prachtig. Meer heb ik er als student niet voor over.
Leuke dingen, heb mijne ook maar omgedaan vandaag.

Er is inmiddels voor het dubbele van de aanschafprijs aan versleuteld. :')
pi_136699826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nondeju, wat een overkill :')
Het enige wat er nog op mist is telefoon/mp3-functionaliteit en een kompas :P .

:+
pi_136704675

*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:
-klokje is in bijzonder goede staat (gezien hij uit begin jaren '70 komt, dus 40 jaar oud is).
-wijzers en indices hebben een mooie patina gekregen na verloop van tijd
-de blauwe wijzerplaat kleurt erg mooi en verschilt vanuit verschillende invalshoeken
-de achterkant zit muurvast, dus ik laat 'm maar even dicht. Ben wel benieuwd naar het uurwerk moet ik zeggen; verwacht dat het een Omega cal.1012 is. Hij heeft iig hacking seconds, handmatig winden (in aanvulling op automaat) en een quick set datum (zowel voor- als achteruit).

Ik heb geen idee hoe nauwkeurig hij loopt omdat ik 'm net pas heb ontvangen. Als dat in orde is heb ik een aardige koop gedaan denk ik.

Alleen de metalen band wil ik vervangen door een leren.. Iemand suggesties?

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 14-02-2014 15:20:53 ]
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:48 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136706120
Welk uurwerk erin zit kan je toch achterhalen aan de hand van model en serienummer.. Daarvoor ga je hem inwendig toch niet blootstellen aan stof?
pi_136706655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:56 schreef Woelwater het volgende:
Welk uurwerk erin zit kan je toch achterhalen aan de hand van model en serienummer.. Daarvoor ga je hem inwendig toch niet blootstellen aan stof?
Serienr staat aan de binnenkant van de case.. Wilde m ook openen in een stofvrije ruimte. :)
pi_136708439
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:51 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Is niet waar. SIHH is vooral voor merken van Richemont, die doen op zijn beurt weer niet mee aan Basel. En om Panerai nu 'haute horlogerie' te noemen. Basel is dan vooral het paradepaardje voor Swatch Group merken. Aan de andere kant staan daar ook de independants die wel zeker in de haute horlogerie zitten. De bulk uit China staat ook in Basel. Is gewoon de grootste beurs ter wereld op dit gebied.

Sowieso vind ik t een rekbaar begrip. Vanaf 100k is gewoon onzin. Een Patek Calatrava of een Paul Gerber valt wel degelijk in de categorie, gezien de graad van afwerking en complicaties.
SIHH en Basel was eigenlijk gewoon een aanname van mij.
Een Calatrava vind ik persoonlijk geen echte Haute Horlogerie. Je hebt wel gelijk voor Patek dat een aantal modellen daar zeker onder vallen.
Ik doelde eigenlijk meer op merken die slechts Haute Horlogerie maken, dan is 100K toch echt geen gek bedrag. Afwerking speelt een rol, maar is denk ik slechts een pre om tot die categorie te behoren.
Rekbaar ben ik het wel mee eens, ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is wat men wel beschouwt als Haute Horlogerie en wat niet.

O ja, wat betreft Panerai. Ik ben geen liefhebber daarvan, maar ze hebben wel modellen met een tourbillon. Volgens mij zijn dat gewoon manufactuur calibers die ze daarvoor gebruiken. Wat mij betreft toch wel een voorwaarde om die in de collectie te hebben om tot de haute horlogerie te behoren.
Qua afwerking zullen ze wel tekort schieten volgens mij, daarin hebben ze dan nog wel een lange weg te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fisherman op 14-02-2014 17:16:14 ]
pi_136709495
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:13 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:
-klokje is in bijzonder goede staat (gezien hij uit begin jaren '70 komt, dus 40 jaar oud is).
-de blauwe wijzerplaat kleurt erg mooi en verschilt vanuit verschillende invalshoeken
-de achterkant zit muurvast, dus ik laat 'm maar even dicht. Ben wel benieuwd naar het uurwerk moet ik zeggen; verwacht dat het een Omega cal.1012 is. Hij heeft iig hacking seconds, handmatig winden (in aanvulling op automaat) en een quick set datum (zowel voor- als achteruit).

Ik heb geen idee hoe nauwkeurig hij loopt omdat ik 'm net pas heb ontvangen. Als dat in orde is heb ik een aardige koop gedaan denk ik.

Leuk ding zon oude Omega. Ik vermoed dat er een 1010 caliber in zit. Een 550 of 560 zou nog mooier geweest zijn. Maar een 1010 is volgens mij net zo duurzaam

Een lederen band wordt lastig met zon bandaanzet, dan kom je al snel uit bij een bandje op maat. Deze dient dan verstevigd te worden ivm de bevestiging waarschijnlijk.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:15:34 #61
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_136710421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

SIHH en Basel was eigenlijk gewoon een aanname van mij.
Een Calatrava vind ik persoonlijk geen echte Haute Horlogerie. Je hebt wel gelijk voor Patek dat een aantal modellen daar zeker onder vallen.
Ik doelde eigenlijk meer op merken die slechts Haute Horlogerie maken, dan is 100K toch echt geen gek bedrag. Afwerking speelt een rol, maar is denk ik slechts een pre om tot die categorie te behoren.
Rekbaar ben ik het wel mee eens, ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is wat men wel beschouwt als Haute Horlogerie en wat niet.

O ja, wat betreft Panerai. Ik ben geen liefhebber daarvan, maar ze hebben wel modellen met een tourbillon. Volgens mij zijn dat gewoon manufactuur calibers die ze daarvoor gebruiken. Wat mij betreft toch wel een voorwaarde om die in de collectie te hebben om tot de haute horlogerie te behoren.
Qua afwerking zullen ze wel tekort schieten volgens mij, daarin hebben ze dan nog wel een lange weg te gaan.
Zet jij aannames altijd zo stellig neer.... ;)

Sorry maar ik begrijp echt niet waarom een perfect afgewerkte Calatrava geen haute horlogerie is maar een Panerai tourbillon wel, terwijl daar qua uren en vakmanschap minder werk in zit.

Ik ben wel eens benieuwd wat volgens jou dan Haute Horlogerie merken zijn....

[ Bericht 4% gewijzigd door Jackal_Omega op 14-02-2014 18:39:24 ]
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_136711363
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:15 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Zet jij aannames altijd zo stellig neer.... ;)

Sorry maar ik begrijp echt niet waarom een perfect afgewerkte Calatrava geen haute horlogerie is maar een Panerai tourbillon wel, terwijl daar qua uren en vakmanschap minder werk in zit.

Ik ben wel eens benieuwd wat volgens jou dan Haute Horlogerie merken zijn....
Ken je deze site? vast wel:
Eigenlijk zo goed als alle merken bij deze link vind ik daaronder vallen.
http://monochrome-watches.com/tag/independent-watchmaking/

Mij wordt idd vaker verweten dat mijn aannames vrij stellig/eenduidig zijn, zal ook wel bij mijn beroep horen.

edit:
Uurwerkjes als deze zijn blijven toch hypnotiserend:

[ Bericht 30% gewijzigd door Fisherman op 14-02-2014 19:03:32 ]
pi_136722359
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:13 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

Paar eerste observaties:

Wauw, mooi zeg. Ik hou ook wel van de iets afwijkende blauwe kleur. Zie je niet vaak. Mooie s2 ook.
Geen idee voor nieuwe band, maar succes. En wat ziet dat er nog goed uit na 40 jaar zeg. Weet je toevallig hoeveel ze 40 jaar geleden kostte?
pi_136743843
edit:nevermind

[ Bericht 94% gewijzigd door dreamerbulk op 15-02-2014 18:06:42 ]
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_136744050
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:01 schreef dreamerbulk het volgende:
edit:nevermind
Als je nog wilt weten, 2 tot 2,5k, indien compleet en uitstekende staat.
pi_136744121
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je nog wilt weten, 2 tot 2,5k, indien compleet en uitstekende staat.
ja ik vond een breitling forum en dacht ik stel m daar wel.

bedankt voor je antwoord!
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_136764968
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:20 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wauw, mooi zeg. Ik hou ook wel van de iets afwijkende blauwe kleur. Zie je niet vaak. Mooie s2 ook.
Geen idee voor nieuwe band, maar succes. En wat ziet dat er nog goed uit na 40 jaar zeg. Weet je toevallig hoeveel ze 40 jaar geleden kostte?
Ga ik eens nazoeken, geen idee eigenlijk!

Er is ook wat vreemds mee aan de hand. De eerste 24u in mijn bezit liep hij 24 seconden achter. De 2e 24 uur 1 min 5.. Kan dit komen omdat hij een jaar of 3 stil heeft gelegen en nu opnieuw moet settelen? Hij heeft eind 2010 nog service gehad. Nu vind ik een minuut nog net te doen voor zo'n oude klok, maar het moet niet erger worden natuurlijk.
pi_136766236
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Ga ik eens nazoeken, geen idee eigenlijk!

Er is ook wat vreemds mee aan de hand. De eerste 24u in mijn bezit liep hij 24 seconden achter. De 2e 24 uur 1 min 5.. Kan dit komen omdat hij een jaar of 3 stil heeft gelegen en nu opnieuw moet settelen? Hij heeft eind 2010 nog service gehad. Nu vind ik een minuut nog net te doen voor zo'n oude klok, maar het moet niet erger worden natuurlijk.
Zit wel veel verschil in zeg. Ik zou het een aantal dagen gewoon bijhouden.
Als er veel verschil in blijft zitten, gewoon even een beurtje laten geven.
Met slechts 42 uur gangreserve mag er zeker niet zoveel verschil in zitten.
pi_136769190
Wat vinden we hier trouwens van Chopard horloges?ik lees in deze draad verassend weinig over.
pi_136769895
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 14:00 schreef DeFlip het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van Chopard horloges?ik lees in deze draad verassend weinig over.
Staat bij mij erg hoog aangeschreven hoor. Dan heb ik het niet over de goedkopere modellen, maar met name de L.U.C modellen van Chopard.
Chopard valt ook nog eens onder het Fleurier keurmerk meen ik. Dat zal dan in ieder geval het geval zijn voor de L.U.C. modellen.

Het Fleurier keurmerk was het niet eens dat er Swiss made op de plaat mag staan indien het horloge voor minimaal 50% in Zwitserland in elkaar gezet is. Fleurier is van mening dat het volgens mij 100% in Zwitserland in elkaar gezet en gemaakt moet zijn. Daarnaast hebben ze nog wat andere keuringen en eisen. Bij veel merken worden zaken die niet zichtbaar zijn niet fraaier gemaakt, bijvoorbeeld delen van bruggen die je niet kan zien. Fleurier neemt daar geen genoegen mee.

Ze zijn wat mij betreft dus erg ondergewaardeerd.

Nog even een mooi plaatje:

Nog een mooi plaatje:
Er is ook een versie zonder zwanenhals, onderstaande dus met (wat zeldzamer)

[ Bericht 8% gewijzigd door Fisherman op 16-02-2014 14:26:35 ]
pi_136884703

Mogguh. Ik vind dat logo'tje in het midden van het glas zo'n geinig detail. Doen ze niet met saffierglas neem ik aan?

[ Bericht 26% gewijzigd door Skv op 19-02-2014 12:20:49 ]
pi_136890468
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:55 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Mogguh. Ik vind dat logo'tje in het midden van het glas zo'n geinig detail. Doen ze niet met saffierglas neem ik aan?
Ze zouden het wel kunnen met behulp van een laser zoals Rolex dat doet.
pi_136890936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ze zouden het wel kunnen met behulp van een laser zoals Rolex dat doet.
Maar doen ze dat ook? Ik weet dat alle plexiglaasjes en hesaliet (Speedmasters) dit logo hebben, maar de saffierglazen weet ik niet.
pi_136891068
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar doen ze dat ook? Ik weet dat alle plexiglaasjes en hesaliet (Speedmasters) dit logo hebben, maar de saffierglazen weet ik niet.
Nee dat doen ze niet volgens mij. Ik weet ook niet wat de reden van Omega is geweest om dat in de glaasjes toe te voegen. Het kan een andere reden geweest zijn dan die Rolex daarvoor heeft.

Net even een foto geprobeerd te maken van het gelaserde logootje. Is haast niet te zien zonder lampje.

De manier om het zichtbaar te maken is schuin erop schijnen met een lampje:

Uitvergroot krijg je dan zoiets:

[ Bericht 26% gewijzigd door Fisherman op 19-02-2014 15:01:12 ]
pi_136909961
Ik zie hem! Leuk detail. :)
pi_136910183
In de war
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')