Wij hebben 1,5 jaar geleden de boel vastgezet voor 2 jaar en hebben ons helemaal suf gelachen omdat we zo goedkoop uit zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:50 schreef Daeron het volgende:
Vastzetten wil je in principe niet doen zolang je overal de reclame's daarvoor ziet. Dan weet je zeker dat de prijzen gaan dalen. Ze gaan echt niet de prijzen vastzetten als ze daardoor inkomsten mis gaan lopen.
Van wat?quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zit bij energiedirect en ik maak elke maand foto's van gas en energie. Heb ik altijd bewijs...
meterstandenquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:54 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Wij hebben 1,5 jaar geleden de boel vastgezet voor 2 jaar en hebben ons helemaal suf gelachen omdat we zo goedkoop uit zijn.
Enige tip die ik voor je heb: check leveranciers op ervaringen van klanten. Zo leer je waar je beter niet terecht kunt.
[..]
Van wat?
Dat snap ik, maar die kun je toch ook aan het eind aflezen? Anders gezegd: wat is de meerwaarde om dat tussendoor op de foto te zetten?quote:
Dat weet niemand, hangt van de overheid af. De kale elektriciteitsprijs is de laatste deccenia nagenoeg gelijk gebleven, terwijl de tarieven die iwj moeten betalen flink zijn gestegen ivm belastingen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:37 schreef geertp het volgende:
Nou, ik heb een nieuw appartementje gevonden. Hartstikke mooi natuurlijk. Maar nu moet ik een energieleverancier gaan kiezen.
Wat een bos aan onduidelijkheid. Wil ik de prijs 1 jaar vast zetten? Of 3 jaar? Ik heb totaal geen kijk op de energieprijzen, kan ik verwachten dat ze gaan dalen volgend jaar? Of juist stijgen?
Allemaalquote:En welke leverancier is betrouwbaar?
Je leest over alle leveranciers spookverhalen omdat men alleen maar negatieve ervaringen op internet zet. Als maar 0,0001% van de mensen iets vervelends overkomt zit het internet vol met negatieve verhalenquote:De goedkoopste is energiedirect, en verrassend genoeg komt daarna Nuon. Maar ik lees weer van die spookverhalen over energiedirect.
Dat is standaard zo. En soms wijzigen de tarieven in het jaar en dan pakken ze een gewogen gemiddelde. Ik heb nog nooit gehad dat ik de tarieven betaal waar ik me voor heb aangemeld. Tarieven zijn ook niet interessant, de welkomstbonus daarintegen wel.quote:Gewoon andere tarieven gebruiken op de jaarafrekening dan afgesproken bijvoorbeeld. Daar zit ik niet op te wachten.
Da vul je dat in. Je betaalt in ieder geval nooit teveel want bij de afrekening vind je werkelijke verbruikkosten plaats.quote:Ik heb trouwens geen idee wat ik ga verbruiken en verstoken in een jaar. Ik weet wel dat ik qua stookkosten niet te hoog zou moeten zitten, want ik heb links, rechts, boven en onder buren. Dus daar blijft wel wat warmte hangen. Het appartement is totaal 93 vierkante meter. Ik zat te denken dat ik zo rond de 2300 tot 2500 kwh gebruik, en zo'n 1000m3 gas.
Elk jaar op www.gaslicht.com en kies daar nummer 1 kiezen. Als je dat niet elk jaar doet, val je na het jaar in een superhoog tarief, die alleen maar slapers betalen. Als je toch wilt blijven na dat jaar moet je even bellen, dan betaal je weer een normaal tarief (scheelt ruim 100 euro per maand). Een bonus elk jaar is daarintegen meestal 200+ euro per jaar.quote:Maar goed, wie heeft er advies voor me in deze keuze?
Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:44 schreef cvboer het volgende:
Zit al 10 jaar bij Essent, Ik wil er de moeite niet voor nemen om elk jaar weer over te stappen.
Vind het allemaal wel prima zo.
Herkenbaar ik had het ook een keer dat er geen BTW betalen acties was. Dat leverde mij maar liefst ongeveer 80 euro op per jaar...quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.
Geen antwoord, geen actie. Was ruim, ruim op tijd.
Dus, overgestapt na enkele weken wachten.
Loopt m'n contract bijna af, wordt ik steeds gebeld door een geheim nummer. Daar heb ik een hekel aan, en het kwam steeds niet uit. Maar goed, poging 7... Met Gieliovd.
Ja, met Essent, uw contract loopt bijna af... blabla aanbod.
Dus ik zeg, joh X weken geleden heb ik jullie netjes gevraagd om een aanbod, geen reactie. Geen aanbod.. dus helaas.
Nou meneer we willen u graag behouden, doen u een speciaal aanbod etc.. ¤75 korting!
Dus Gieliovd zegt, mijn nieuwe leverancier geeft mij ¤300 korting. ¤225 meer dan jullie dus, dat is een hoop geld. Toch bedankt.
Essent stuurt een week later een standaard kaart in de post "uw contract loopt bijna af, verleng nu uw contract!".
Persoonlijk bedrijf. Doen echt aan klantenbinding. Goede tarieven ook (not).
En zo wordt Gieliovd dus een "switcher".
Helder verhaal. En toch blijf ik bij Essent.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.
Geen antwoord, geen actie. Was ruim, ruim op tijd.
Dus, overgestapt na enkele weken wachten.
Loopt m'n contract bijna af, wordt ik steeds gebeld door een geheim nummer. Daar heb ik een hekel aan, en het kwam steeds niet uit. Maar goed, poging 7... Met Gieliovd.
Ja, met Essent, uw contract loopt bijna af... blabla aanbod.
Dus ik zeg, joh X weken geleden heb ik jullie netjes gevraagd om een aanbod, geen reactie. Geen aanbod.. dus helaas.
Nou meneer we willen u graag behouden, doen u een speciaal aanbod etc.. ¤75 korting!
Dus Gieliovd zegt, mijn nieuwe leverancier geeft mij ¤300 korting. ¤225 meer dan jullie dus, dat is een hoop geld. Toch bedankt.
Essent stuurt een week later een standaard kaart in de post "uw contract loopt bijna af, verleng nu uw contract!".
Persoonlijk bedrijf. Doen echt aan klantenbinding. Goede tarieven ook (not).
En zo wordt Gieliovd dus een "switcher".
Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:53 schreef blomke het volgende:
Nuon komt ook met brieven voor oud-klanten (zoals mij): actietarief stroom; 50% korting op "de" prijs. Ik denk dat er inderdaad forse dalingen op de kWh prijs aankomen (overschot in de productiesector) dus NIET vastzetten dat stroomtarief.
Daarom stond "de" tussen haakjes. Overigens dacht ik dat de productiekosten iets van 10¤ct/kWh waren, 5ct transport en de rest belasting+BTw.. Maar ik ben al lang uit de e-wereld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.
Overigens stouwen de Duitsers af en toe gratis stoom het net in. Zoveel leveren die molens.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |