abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136654466
Nou, ik heb een nieuw appartementje gevonden. Hartstikke mooi natuurlijk. Maar nu moet ik een energieleverancier gaan kiezen.

Wat een bos aan onduidelijkheid. Wil ik de prijs 1 jaar vast zetten? Of 3 jaar? Ik heb totaal geen kijk op de energieprijzen, kan ik verwachten dat ze gaan dalen volgend jaar? Of juist stijgen?

En welke leverancier is betrouwbaar? De goedkoopste is energiedirect, en verrassend genoeg komt daarna Nuon. Maar ik lees weer van die spookverhalen over energiedirect. Gewoon andere tarieven gebruiken op de jaarafrekening dan afgesproken bijvoorbeeld. Daar zit ik niet op te wachten.

Ik heb trouwens geen idee wat ik ga verbruiken en verstoken in een jaar. Ik weet wel dat ik qua stookkosten niet te hoog zou moeten zitten, want ik heb links, rechts, boven en onder buren. Dus daar blijft wel wat warmte hangen. Het appartement is totaal 93 vierkante meter. Ik zat te denken dat ik zo rond de 2300 tot 2500 kwh gebruik, en zo'n 1000m3 gas.

Maar goed, wie heeft er advies voor me in deze keuze?
Soaves ne vent, smurges absent.
pi_136654543
Het ontloopt elkaar allemaal zo weinig dat ik niet de moeite doe mij er echt in te verdiepen. Waarbij ik wel moet aangeven dat ik stadsverwarming heb en dus geen gas. Bij gas wil het volgens mij nog wel eens lonen om te shoppen.
pi_136654711
Vastzetten wil je in principe niet doen zolang je overal de reclame's daarvoor ziet. Dan weet je zeker dat de prijzen gaan dalen. Ze gaan echt niet de prijzen vastzetten als ze daardoor inkomsten mis gaan lopen.

Essent heeft nu bv zekerdalen, de komende jaren verzekerd van prijsdalingen. Zal geheid minder gunstig zijn dan variabel gaan zitten.
pi_136654765
Ik zit bij energiedirect en ik maak elke maand foto's van gas en energie. Heb ik altijd bewijs...
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:54:17 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136654788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:50 schreef Daeron het volgende:
Vastzetten wil je in principe niet doen zolang je overal de reclame's daarvoor ziet. Dan weet je zeker dat de prijzen gaan dalen. Ze gaan echt niet de prijzen vastzetten als ze daardoor inkomsten mis gaan lopen.
Wij hebben 1,5 jaar geleden de boel vastgezet voor 2 jaar en hebben ons helemaal suf gelachen omdat we zo goedkoop uit zijn.

Enige tip die ik voor je heb: check leveranciers op ervaringen van klanten. Zo leer je waar je beter niet terecht kunt.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zit bij energiedirect en ik maak elke maand foto's van gas en energie. Heb ik altijd bewijs...
Van wat?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136654974
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:54 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Wij hebben 1,5 jaar geleden de boel vastgezet voor 2 jaar en hebben ons helemaal suf gelachen omdat we zo goedkoop uit zijn.

Enige tip die ik voor je heb: check leveranciers op ervaringen van klanten. Zo leer je waar je beter niet terecht kunt.

[..]

Van wat?
meterstanden ;)
pi_136664325
Tsja, volgens de vergelijkers is energiedirect wel het goedkoopste. Als ik het zelf netjes bijhou, dan moet dat geen problemen opleveren denk ik.
Soaves ne vent, smurges absent.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:42:56 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136664344
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

meterstanden ;)
Dat snap ik, maar die kun je toch ook aan het eind aflezen? Anders gezegd: wat is de meerwaarde om dat tussendoor op de foto te zetten?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136670027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:37 schreef geertp het volgende:
Nou, ik heb een nieuw appartementje gevonden. Hartstikke mooi natuurlijk. Maar nu moet ik een energieleverancier gaan kiezen.

Wat een bos aan onduidelijkheid. Wil ik de prijs 1 jaar vast zetten? Of 3 jaar? Ik heb totaal geen kijk op de energieprijzen, kan ik verwachten dat ze gaan dalen volgend jaar? Of juist stijgen?
Dat weet niemand, hangt van de overheid af. De kale elektriciteitsprijs is de laatste deccenia nagenoeg gelijk gebleven, terwijl de tarieven die iwj moeten betalen flink zijn gestegen ivm belastingen.
quote:
En welke leverancier is betrouwbaar?
Allemaal
quote:
De goedkoopste is energiedirect, en verrassend genoeg komt daarna Nuon. Maar ik lees weer van die spookverhalen over energiedirect.
Je leest over alle leveranciers spookverhalen omdat men alleen maar negatieve ervaringen op internet zet. Als maar 0,0001% van de mensen iets vervelends overkomt zit het internet vol met negatieve verhalen
quote:
Gewoon andere tarieven gebruiken op de jaarafrekening dan afgesproken bijvoorbeeld. Daar zit ik niet op te wachten.
Dat is standaard zo. En soms wijzigen de tarieven in het jaar en dan pakken ze een gewogen gemiddelde. Ik heb nog nooit gehad dat ik de tarieven betaal waar ik me voor heb aangemeld. Tarieven zijn ook niet interessant, de welkomstbonus daarintegen wel.
quote:
Ik heb trouwens geen idee wat ik ga verbruiken en verstoken in een jaar. Ik weet wel dat ik qua stookkosten niet te hoog zou moeten zitten, want ik heb links, rechts, boven en onder buren. Dus daar blijft wel wat warmte hangen. Het appartement is totaal 93 vierkante meter. Ik zat te denken dat ik zo rond de 2300 tot 2500 kwh gebruik, en zo'n 1000m3 gas.
Da vul je dat in. Je betaalt in ieder geval nooit teveel want bij de afrekening vind je werkelijke verbruikkosten plaats.
quote:
Maar goed, wie heeft er advies voor me in deze keuze?
Elk jaar op www.gaslicht.com en kies daar nummer 1 kiezen. Als je dat niet elk jaar doet, val je na het jaar in een superhoog tarief, die alleen maar slapers betalen. Als je toch wilt blijven na dat jaar moet je even bellen, dan betaal je weer een normaal tarief (scheelt ruim 100 euro per maand). Een bonus elk jaar is daarintegen meestal 200+ euro per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136671625
Mijd NEM en Oxxio, dat zijn afzetters. EnergieDirect voor één jaar en daarna via die link in Sjorsje's verhaal, overstappen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136671910
gaslicht.com zoals al gemeld, je geschat verbruik in voeren .....Hoppa komen er een paar uit "rollen ", paar klikjes en geregeld :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_136672249
- vergelijkingssite zoeken
- goedkoopste TOTAAL prijs zoeken
- kiezen
- na een jaar overstappen

Klaar.

Zo doe ik het al jaren, elke keer 200-300¤ "nieuwe klanten premie" enzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_136673920
Zit al 10 jaar bij Essent, Ik wil er de moeite niet voor nemen om elk jaar weer over te stappen.
Vind het allemaal wel prima zo.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136674656
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:44 schreef cvboer het volgende:
Zit al 10 jaar bij Essent, Ik wil er de moeite niet voor nemen om elk jaar weer over te stappen.
Vind het allemaal wel prima zo.
Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.

Geen antwoord, geen actie. Was ruim, ruim op tijd.

Dus, overgestapt na enkele weken wachten.

Loopt m'n contract bijna af, wordt ik steeds gebeld door een geheim nummer. Daar heb ik een hekel aan, en het kwam steeds niet uit. Maar goed, poging 7... Met Gieliovd.

Ja, met Essent, uw contract loopt bijna af... blabla aanbod.

Dus ik zeg, joh X weken geleden heb ik jullie netjes gevraagd om een aanbod, geen reactie. Geen aanbod.. dus helaas.

Nou meneer we willen u graag behouden, doen u een speciaal aanbod etc.. ¤75 korting!

Dus Gieliovd zegt, mijn nieuwe leverancier geeft mij ¤300 korting. ¤225 meer dan jullie dus, dat is een hoop geld. Toch bedankt.

Essent stuurt een week later een standaard kaart in de post "uw contract loopt bijna af, verleng nu uw contract!".

Persoonlijk bedrijf. Doen echt aan klantenbinding. Goede tarieven ook (not).

En zo wordt Gieliovd dus een "switcher".
Laat die handjes wapperen!
pi_136674914
Wij zitten al zo'n honderd jaar bij Nuon. Wij hebben nu via eigen huis een aanbieding gevraagd (collectief overstappen). Weet nog niet bij wie maar onder de vlag van eigen huis durven we wel :P

Wij zijn ook wel een beetje klaar met slapende klant zijn.

c_/

c_/
met een koekje
pi_136675343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.

Geen antwoord, geen actie. Was ruim, ruim op tijd.

Dus, overgestapt na enkele weken wachten.

Loopt m'n contract bijna af, wordt ik steeds gebeld door een geheim nummer. Daar heb ik een hekel aan, en het kwam steeds niet uit. Maar goed, poging 7... Met Gieliovd.

Ja, met Essent, uw contract loopt bijna af... blabla aanbod.

Dus ik zeg, joh X weken geleden heb ik jullie netjes gevraagd om een aanbod, geen reactie. Geen aanbod.. dus helaas.

Nou meneer we willen u graag behouden, doen u een speciaal aanbod etc.. ¤75 korting!

Dus Gieliovd zegt, mijn nieuwe leverancier geeft mij ¤300 korting. ¤225 meer dan jullie dus, dat is een hoop geld. Toch bedankt.

Essent stuurt een week later een standaard kaart in de post "uw contract loopt bijna af, verleng nu uw contract!".

Persoonlijk bedrijf. Doen echt aan klantenbinding. Goede tarieven ook (not).

En zo wordt Gieliovd dus een "switcher".
Herkenbaar ik had het ook een keer dat er geen BTW betalen acties was. Dat leverde mij maar liefst ongeveer 80 euro op per jaar... -O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136676871
Nuon komt ook met brieven voor oud-klanten (zoals mij): actietarief stroom; 50% korting op "de" prijs. Ik denk dat er inderdaad forse dalingen op de kWh prijs aankomen (overschot in de productiesector) dus NIET vastzetten dat stroomtarief.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:02:17 #18
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_136677242
Ivm met nieuwe klantenkorting ben ik overgestapt van essent naar Nuon. Nu werd ik afgelopen week gebeld door essent dat ze het zo jammer vinden dat ik was overgestapt dat ze me graag een persoonlijke aanbieding wilde doen. Toen ik vroeg of ze de aanbieding op de mail wou zetten was dat niet mogelijk het kon alleen telefonisch, of ik moest even naar essent.nl om de tarieven te bekijken. Ik kon mijn gelach niet onderdrukken, ik mompelde nog iets over persoonlijk, en vertelde dat we het gesprek beter konden beëindigen.

Energiemaatschappijen zijn de doodsteek voor mensen die wel vertrouwen hebben in de medemens
pi_136677615
De Amerikanen zeggen dan: Faith in humanity: lost.
Laat die handjes wapperen!
pi_136678660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik zat bij Essent, en mijn contract liep af. Ik heb ze netjes gemaild met het verzoek om met een net voorstel te komen, omdat ik ook duurzaam klant wil worden.

Geen antwoord, geen actie. Was ruim, ruim op tijd.

Dus, overgestapt na enkele weken wachten.

Loopt m'n contract bijna af, wordt ik steeds gebeld door een geheim nummer. Daar heb ik een hekel aan, en het kwam steeds niet uit. Maar goed, poging 7... Met Gieliovd.

Ja, met Essent, uw contract loopt bijna af... blabla aanbod.

Dus ik zeg, joh X weken geleden heb ik jullie netjes gevraagd om een aanbod, geen reactie. Geen aanbod.. dus helaas.

Nou meneer we willen u graag behouden, doen u een speciaal aanbod etc.. ¤75 korting!

Dus Gieliovd zegt, mijn nieuwe leverancier geeft mij ¤300 korting. ¤225 meer dan jullie dus, dat is een hoop geld. Toch bedankt.

Essent stuurt een week later een standaard kaart in de post "uw contract loopt bijna af, verleng nu uw contract!".

Persoonlijk bedrijf. Doen echt aan klantenbinding. Goede tarieven ook (not).

En zo wordt Gieliovd dus een "switcher".
Helder verhaal. En toch blijf ik bij Essent. c_/
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136679566
ik heb laatst voor energiedirect gekozen, op basis van zo'n vergelijkingssite.

heb enige wat ik belangrijk vond is dat ik een 1 jarig contract kon nemen. Verder ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel geloof ik en ik verbruik toch niet zoveel.
pi_136679922
Hier ook EnergieDirect via Gaslicht.com. En vorige week m'n pa nog via mij over laten stappen, verdien je allebei 5 tientjes korting op je nota :) (bovenop de normale welkomstbonus).

Gewoon jaarlijks situatie opnieuw vergelijken en indien nodig overstappen. Maar dat geld eigenlijk voor al je abonnementen...

Consumentenbond collectief schijnt ook wel goed te zijn, maar daar had ik geen tijd voor. Ze kwamen pas weer met een nieuwe aanbieding toen ik er al een maand woonde.
pi_136684818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:53 schreef blomke het volgende:
Nuon komt ook met brieven voor oud-klanten (zoals mij): actietarief stroom; 50% korting op "de" prijs. Ik denk dat er inderdaad forse dalingen op de kWh prijs aankomen (overschot in de productiesector) dus NIET vastzetten dat stroomtarief.
Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136686456
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.
Daarom stond "de" tussen haakjes. Overigens dacht ik dat de productiekosten iets van 10¤ct/kWh waren, 5ct transport en de rest belasting+BTw.. Maar ik ben al lang uit de e-wereld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_136686480
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met 50% korting zit je op een negatieve kale prijs, hoe kan dat nou? Of bedoel je 50% korting op de kale prijs, die iets van 5 cent is? De rest is belasting.
Overigens stouwen de Duitsers af en toe gratis stoom het net in. Zoveel leveren die molens.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')