abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:18:44 #51
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136881729
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Je gaat toch niet serieus beweren dat iedereen, zodra hij de wetenschap in gaat, corrupt wordt?

Het zijn verdorie de Sith niet.
nee niet worden .. dat zijn ze al ;)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_136881740
Leg nou eens uit ipv oneliners te roepen. Probeer het eens.
Ja doei.
pi_136881766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee niet worden .. dat zijn ze al ;)
Dan begeef ik me in goede kringen. tof :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:25:03 #54
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136881801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:20 schreef motorbloempje het volgende:
Leg nou eens uit ipv oneliners te roepen. Probeer het eens.
Geld corrumpeert
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_136881826
Nee, dat is ook een oneliner. Als je me beschuldigt van corruptie mag je je best wel even doen.
Ja doei.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:17:43 #56
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_136885374
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. dat ik dat nog moet uitleggen.
Jep, graag.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:34 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_136885568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Geld corrumpeert
Weet je hoe slecht wetenschap betaald in vergelijking met het bedrijfsleven? :D
Onikaan ni ov dovah
pi_136886022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Weet je hoe slecht wetenschap betaald in vergelijking met het bedrijfsleven? :D
En dus zijn ze vatbaarder voor corruptie want ze komen geld tekort!

(heb het alvast even ingevuld voor 'biekske)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:54:15 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_136886400
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En dus zijn ze vatbaarder voor corruptie want ze komen geld tekort!

(heb het alvast even ingevuld voor 'biekske)
Nee, want we waren al corrupt voor we er mee begonnen!
Onikaan ni ov dovah
pi_136886528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, want we waren al corrupt voor we er mee begonnen!
Maar minder!
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:13:18 #61
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_136886885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar minder!
Dan doen ze het toch slecht hier :P Het instituut is 1 van de beste van de wereld in wat ze doen, en de managing director komt gewoon op de fiets (inc kinderzitje) naar zijn werk. Doen de meeste hoofdonderzoekers overigens.
Onikaan ni ov dovah
pi_137123528
Koren op de molen van de wetenschap(pers)haters:

Een oud-medewerker van de Universiteit Utrecht heeft zich schuldig gemaakt aan wetenschapsfraude. Hij heeft gegevens gefabriceerd en die gepresenteerd als werkelijke onderzoeksbevindingen.

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)tenschapsfraude.html
pi_137123719
Ja, rotte appels heb je overal hè?
Ja doei.
pi_137123867
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, rotte appels heb je overal hè?
Zeker. Vandaar ook dat 'koren op molen'.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 13:45:03 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137124019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
Koren op de molen van de wetenschap(pers)haters:

Een oud-medewerker van de Universiteit Utrecht heeft zich schuldig gemaakt aan wetenschapsfraude. Hij heeft gegevens gefabriceerd en die gepresenteerd als werkelijke onderzoeksbevindingen.

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)tenschapsfraude.html
Waarom zou dit geen koren op de molen van de mensen zijn die inzien dat er dus streng gereguleerd wordt door de wetenschap zelf zijn??

(als er veel boeven betrapt worden kun je dat verklaren door de aanwezigheid van veel boeven maar ook door de effectieviteit van de beveiliging)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_137124052
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zou dit geen koren op de molen van de mensen zijn die inzien dat er dus streng gereguleerd wordt door de wetenschap zelf??
En dit ja. Anders was 't wel in de doofpot gestopt. Of geprezen :')
Ja doei.
pi_137124140
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zou dit geen koren op de molen van de mensen zijn die inzien dat er dus streng gereguleerd wordt door de wetenschap zelf zijn??

(als er veel boeven betrapt worden kun je dat verklaren door de aanwezigheid van veel boeven maar ook door de effectieviteit van de beveiliging)
Ik bedoel dus dat dit weer gebruikt-of misbruikt zo je wilt-gaat worden om alle wetenschappers over één kam te scheren.
Wilde dat juist voor zijn.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 13:51:25 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137124230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat dit weer gebruikt-of misbruikt zo je wilt-gaat worden om alle wetenschappers over één kam te scheren.
Wilde dat juist voor zijn.
Snap ik, ik vind het zelf ook wel eens vervelend om al deze berichten te lezen omdat als er één discipline is die erg zelfkritisch is is het wel de wetenschap. Het ligt in de cultuur van wetenschappers om dingen niet voor waar aan te nemen... en van buitenaf worden wetenschappers nu ineens neergezet als mensen die zomaar wat kunnen verzinnen en dat kunnen publiceren.

Aan iedereen die dat denkt wil ik graag iets wat verzonnen is zien publiceren in een cell of een nature :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_137124305
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Snap ik, ik vind het zelf ook wel eens vervelend om al deze berichten te lezen omdat als er één discipline is die erg zelfkritisch is is het wel de wetenschap. Het ligt in de cultuur van wetenschappers om dingen niet voor waar aan te nemen... en van buitenaf worden wetenschappers nu ineens neergezet als mensen die zomaar wat kunnen verzinnen en dat kunnen publiceren.

Aan iedereen die dat denkt wil ik graag iets wat verzonnen is zien publiceren in een cell of een nature :D
Nou Biekje, werk aan de winkel :Y)
pi_137125161
Meestal reageer ik niet in een topic van Lambiekje om mijn eigen bloeddruk niet te doen verhogen.

Lambiekje plaatst soms best leuke stukken, probleem is dat zijn laatste eigen geplaatste woorden meestal uitlopen tot altijd het zelfde liedje.

Iedereen is slecht.
Iedereen is al zo geboren.
Niemand weet iets.
Niemand die hem begrijpt.
Hij begrijpt iedereen en weet hoe het zit.
Iedereen is een schaap.

Lambiekje, de fout die je meestal maakt is gedrag vertonen, waar jij zelf vaak het liefst tegen aanschopt.

Toen schommelstoel nog wat jonger was had hij vaak de neiging om alle gelovigen over één kam te scheren, met bepaalde argumenten.

Gelukkig had Schommelstoel op latere leeftijd de eigenschap om eerst naar zichzelf te kijken, en tot de ontdekking te komen dat Schommelstoel zich eigenlijk dan net zo eigenwijs gedroeg als de gene waar hij het zo moeilijk mee had.

Schommelstoel geloofd wel, maar niet in een bijbel, koran ect ect...
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_137125675
@ Schommelstoel
_O_
  Moderator zondag 2 maart 2014 @ 16:25:40 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_137311347
Universiteiten zoeken juiste aanpak fraude in wetenschap

Nederlandse universiteiten zijn zoekende naar de juiste bestrijding van wetenschapsfraude. Voor de behandeling van zelfplagiaat en anonieme klachten moet nog een eenduidige weg worden gekozen.

Dat stelt Hans Clevers, president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW), in gesprek met NU.nl.

"Bij plagiaat is het duidelijk, dat is fout. Het is van alle vormen van fraude ook de domste: je hebt er niet zoveel aan en je komt er heel gemakkelijk achter." Als voorbeeld noemt Clevers de profielwerkstukken op de middelbare school. "Met één druk op de knop weet je waarvan het is gekopieerd."

verder lezen hier: http://www.nu.nl/binnenla(...)e-in-wetenschap.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')