Je bedoelt dat na 6 weken mensen eindelijk een klein beetje oog voor elkaar krijgen en dat er enigzins een kentering is gekomen in de totale anarachie. Het zijn nu een stel asociale labielen die redelijk op elkaar afgestemd zijn ja, da klopt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:08 schreef Kijkertje het volgende:
Hij weet ook best wel hoe het zit met hemzelf. Daar komt hij steeds meer achter. Net zoals alle anderen. Er worden een aantal (voor elkaar wildvreemde mensen) op een paar vierkante meter bij elkaar gebracht. Ze beginnen elkaar te kennen en te waarderen/tolereren. Groepswerking in optima forma.
Wat me opvalt is dat de samenwerking in Utopia steeds positiever wordt ondanks (of misschien wel dankzij) alle persoonlijke "schermutselingen". Dat in tegenstelling tot de mensen in dit topic: die hebben vooral een negatieve mening over personen.
Behalve Andrea. Die is op niemand afgestemd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:31 schreef community het volgende:
[..]
Je bedoelt dat na 6 weken mensen eindelijk een klein beetje oog voor elkaar krijgen en dat er enigzins een kentering is gekomen in de totale anarachie. Het zijn nu een stel asociale labielen die redelijk op elkaar afgestemd zijn ja, da klopt.
Jimmy en Nicolien zou ik niet asociaal en labiel willen noemen. Hoewel die laatste er pas in zit. De rest... tja.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:31 schreef community het volgende:
[..]
Je bedoelt dat na 6 weken mensen eindelijk een klein beetje oog voor elkaar krijgen en dat er enigzins een kentering is gekomen in de totale anarachie. Het zijn nu een stel asociale labielen die redelijk op elkaar afgestemd zijn ja, da klopt.
Ik dacht dat jij zou gaan pitten en ik ook trouwens. Trustenquote:Op donderdag 13 februari 2014 01:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jimmy en Nicolien zou ik niet asociaal en labiel willen noemen. Hoewel die laatste er pas in zit. De rest... tja.
Veder heb je zeker gelijk.
Mja... smartphone mee naar boven he.. dan krijg ik ditquote:Op donderdag 13 februari 2014 01:36 schreef community het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zou gaan pitten en ik ook trouwens. Trusten
Vind jij jezelf heel sociaal en labiel in verhouding met deze mensen? En hoe lang zou jij er over doen om iemand te leren kennen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:31 schreef community het volgende:
[..]
Jazeker vind ik dat. Ik ben ook beter gemanierd, veel empathischer, veel minder primair en zelfbaatzuchtig. Dit zijn bijna allemaal stuk voor stuk patienten. Dat is het enige dat je ze niet kwalijk kunt nemen, dat ze toegelaten zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vind jij jezelf heel sociaal en labiel in verhouding met deze mensen? En hoe lang zou jij er over doen om iemand te leren kennen?
In welk opzicht "beter gemanierd" en waarom is dat "beter"? Empathischer kan ik niet beoordelen of je dat bent, maar in deze groep is er iig geen gebrek aan emphatie. Ik heb juist de indruk dat er een grotere behoefte is aan begrip voor elkaar dan er in de "gewone" maatschappij is. Dat is ook niet zo vreemd omdat je elkaar niet kunt ontlopen in deze situatie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:40 schreef community het volgende:
[..]
Jazeker vind ik dat. Ik ben ook beter gemanierd, veel empathischer, veel minder primair en zelfbaatzuchtig. Dit zijn bijna allemaal stuk voor stuk patienten. Dat is het enige dat je ze niet kwalijk kunt nemen, dat ze toegelaten zijn.
Dat heeft er wel degelijk mee te maken! Als je iemand echt kent weet je ook waarom hij/zij zo reageert. Als je iemand door en door kent accepteer je ook meer negatieve reacties naast de positieve.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:40 schreef community het volgende:
Iemand kennen heeft niets te maken maken met oog voor een ander hebben.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 02:10 schreef bull1966 het volgende:
aan wie doet me dat wit hondje toch denken ??????
[ afbeelding ]
Kut de krep ... degenen die zich in die koeienstal het meest profileren zijn mindere goden uit de samenleving.. lomp, labiel, borderline,psygoten,afhankelijk,onbehouwen, asociaal tot compleet schofterig en nog veel meer, daar hoef je ze echt niet voor te 'kennen'.quote:Op donderdag 13 februari 2014 02:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heeft er wel degelijk mee te maken! Als je iemand echt kent weet je ook waarom hij/zij zo reageert. Als je iemand door en door kent accepteer je ook meer negatieve reacties naast de positieve.
Als je iemand nog niet kent zal een voor jou "vreemde" reactie tot een negatief oordeel leiden die je later weer bij moet stellen. Tenzij je verwacht dat iedereen hetzelfde is als jij. Dan voldoet natuurlijk niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |