Hoop toch wel op een Nederlander. Niet alleen omdat het een Nederlander is, maar ook omdat de Nederlandse schaatsafvaardiging bij de mannen dan wellicht op iedere afstand (kans op goud bij TP en 10000 meter is toch wel aanzienlijk) goud haalt. Zou toch mooi voor de statistieken zijn.quote:
Dat zou wel redelijk ziek zijn jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoop toch wel op een Nederlander. Niet alleen omdat het een Nederlander is, maar ook omdat de Nederlandse schaatsafvaardiging bij de mannen dan wellicht op iedere afstand (kans op goud bij TP en 10000 meter is toch wel aanzienlijk) goud haalt. Zou toch mooi voor de statistieken zijn.
Als ze dan toch domineren, dan maar gelijk goed domineren (moet bij dat woord altijd aan Unreal Tournament denkenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:45 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat zou wel redelijk ziek zijn ja
Schwarz had de snelste dacht ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij had de snelsteOk, er was nog iemand met 25.0 dacht ik...
Maar zijn winst was ten opzichte van de echte 1500m rijders zoals Verweij, Yuskov, Tuitert, Swings, etc.
Het zou wel weer een boost kunnen geven voor het schaatsen in Duitsland wanneer een Duitser morgen wint. Maar die kans acht ik klein.quote:
Na een snellere opening had Morrison een laatste ronde van 26,68 tegen Verweij 26,56 daaruit blijkt volgens mij dat het verval erg beperkt was bij Morrison. Ik zie in hem een grote kanshebber.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij had de snelsteOk, er was nog iemand met 25.0 dacht ik...
Maar zijn winst was ten opzichte van de echte 1500m rijders zoals Verweij, Yuskov, Tuitert, Swings, etc.
'Riet krijg je nog een meteo' ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:50 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ze krijgen toch zo'n stukje meteoriet in de gouden medaille?
Vind jij. 500 meter was veel historischer omdat dat voor het eerst was en ook nog een heel podium vol. Daarnaast een uitvloeisel van 20 jaar lang hard werken aan het sprintniveau in Nederland.quote:
twitter:BrianTHansen twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 19:30:57We'll be racing with new suits that hopefully bring us new luck! reageer retweet
Toch eigenlijk ongelofelijk dat je halverwege de Spelen opeens van pak moet wisselen omdat het nieuwste van het nieuwste pak (waar jarenlang aan gewerkt is, lijkt me) dramatisch is..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:34 schreef Montov het volgende:
twitter:BrianTHansen twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 19:30:57We'll be racing with new suits that hopefully bring us new luck! reageer retweet
Het lijkt me vooral dat het tussen de oren zit. Dat ding is uitvoerig in windtunnels getest.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch eigenlijk ongelofelijk dat je halverwege de Spelen opeens van pak moet wisselen omdat het nieuwste van het nieuwste pak (waar jarenlang aan gewerkt is, lijkt me) dramatisch is..
Wim-lex word op het laatste moment aan de 1500 toegevoegd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef tong80 het volgende:
Je hebt gelijk KowLoon.
Maar de 1500 wordt beschouwd als koningsafstand.
Of ze hebben er gewoon niet goed genoeg mee getest op laaglandbanen..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral dat het tussen de oren zit. Dat ding is uitvoerig in windtunnels getest.
Wat ik ergens heb gelezen is dat men niet het pak zelf heeft getest, maar op basis van tekeningen een testpak heeft getest. Daarnaast zegt windtunnels niet alles. Schaatsers maken nogal wat bewegingen en hebben zijwaartse wind in de bochten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral dat het tussen de oren zit. Dat ding is uitvoerig in windtunnels getest.
In Vancouver wisselde Nederland ook van pak na de eerste afstanden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch eigenlijk ongelofelijk dat je halverwege de Spelen opeens van pak moet wisselen omdat het nieuwste van het nieuwste pak (waar jarenlang aan gewerkt is, lijkt me) dramatisch is..
Tweet verwijderd?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:34 schreef Montov het volgende:
Ik hoop het niet. Het zou echt episch zijn als de Nederlandse mannen alle afstanden zouden winnen.quote:
Kennelijk. Interview met de NOS met de Amerikaanse begeleiding was ook mysterieus: hij wilde niets zeggen over de pakken en welke pakken ze gaan dragen morgen:quote:
Commerciële belangen, straks moeten ze rijden in pakken waar ze geen vertrouwen in hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:28 schreef Montov het volgende:
Kortom, hij heeft zijn tweet moeten verwijderen van de begeleiding denk ik. Paniekvoetbal.
Laatste rit vind ik sowieso geen goeie loting. Regelmatig zie je de laatste 2 rijders 7e of 8e worden, of zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:08 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoorde iets over een goede loting voor Verweij, maar starten in de binnenbaan betekent op de 1500 toch eindigen met de buitenbocht?
Dat kan ook aan de rijders liggen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Laatste rit vind ik sowieso geen goeie loting. Regelmatig zie je de laatste 2 rijders 7e of 8e worden, of zo.
Maar het gaat me om die bochten, daar ben ik altijd in de warquote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Laatste rit vind ik sowieso geen goeie loting. Regelmatig zie je de laatste 2 rijders 7e of 8e worden, of zo.
Ze kunnen beiden vrij vlakke schema's rijden, dus misschien hebben ze wel wat aan elkaar.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:29 schreef Mani89 het volgende:
Swings heeft wel een kutloting met die vervelende Skobrev
Skobrev rijdt altijd 2 rondjes achter zijn tegenstanders aan, wie het ook is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze kunnen beiden vrij vlakke schema's rijden, dus misschien hebben ze wel wat aan elkaar.
Het lijkt me vooral psychologisch wel lekker als je weet dat je in de laatste bocht "onderdoor" kuntquote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:28 schreef Basterds het volgende:
Waarom wordt het zo belangrijk gevonden of je in de binnen of buitenbocht eindigt? Uiteindelijk schaatst iedereen circa 1500 meter toch?
Fabris deed dat wel geniaal in 2006quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Skobrev rijdt altijd 2 rondjes achter zijn tegenstanders aan, wie het ook is.
Binnenbocht eindigen is fijner omdat je een na laatste bocht dan de buitenbocht is. Dan lig je meestal achter op je tegenstander en kun je in de slipstream op de kruising mee en dan in de laatste binnenbocht er voorbij. Buitenbaan starten is laatste binnenbocht.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:28 schreef Basterds het volgende:
Waarom wordt het zo belangrijk gevonden of je in de binnen of buitenbocht eindigt? Uiteindelijk schaatst iedereen circa 1500 meter toch?
Ja, hier komt alles samen, wordt sowieso een topshow.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 01:01 schreef tong80 het volgende:
Is de 1500 meter echt de koningsafstand ?
Vind ik niet. Ik vind de 500 en 1000 meter eigenlijk mooier.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 01:01 schreef tong80 het volgende:
Is de 1500 meter echt de koningsafstand ?
Zie het nu toevallig op tv. Kijk er echt naar uit.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 01:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, hier komt alles samen, wordt sowieso een topshow.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |