abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137480294
Ik lees al een tijdje mee en nu maar eens een bericht/vraag.
ik wil gaan beginnen met crowdfunding maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik moet kijken naar eventuele risico's. Ik zit te denken aan shark energy op gve en om te investeren in de films Trippel Trappel en wiplala op symbid. Met hoeveel geld investeren jullie gemiddeld?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:57:48 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137480642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:45 schreef Mopsy het volgende:
ik wil gaan beginnen met crowdfunding maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik moet kijken naar eventuele risico's. Ik zit te denken aan shark energy op gve en om te investeren in de films Trippel Trappel en wiplala op symbid. Met hoeveel geld investeren jullie gemiddeld?
300 euro ongeveer. Maar er zijn ook mensen die veel meer inleggen per project.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:04:25 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_137480834
quote:
Ik doe 200 euro per investering, op een paar uitzonderingen na. Waar je in moet investeren is iets wat je zelf moet beslissen, dat kunnen wij natuurlijk niet voor je doen. De ervaringen met gve zijn tot nu toe erg goed. Je kunt je bij µ aanmelden als je een mailtje wil voor iedere keer als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat. Dan ben je snel op de hoogte van nieuwe projecten en komen er vanzelf interessante projecten voorbij.

Ikzelf zou in ieder geval niet zo snel investeren in een film, heb toch het idee dat daar eerder op toegelegd wordt dan dat er winst wordt gemaakt, maar dat is persoonlijk.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:58:07 #129
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137482548
quote:
Ik doe eigenlijk alleen GVE

Wat risico's betreft: Je moet voornamelijk afgaan op de beoordeling van GVE & Graydon en eventueel je eigen gevoel bij de aanvraag. En je kunt altijd klein beginnen en dan gewoon verder uitbouwen als alles goed loopt.

Ik zou al bijna alleen voor het logo van Shark Energy er geld in stoppen :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:11:18 #130
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_137482993
--verwijderd door mezelf--
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:21:28 #131
412341 mesaana
pi_137483325
quote:
95% GVE en 5% isepankur en zo min mogeljk per investering, dus resp 100 en 5 eur.
Ik hou van spreiden.
Waar je in moet investeren moet je inderdaad helemaal zelf uitzoeken, helaas. Ik kan wel zeggen dat ik zelf niet zo snel mijn geld in films zou steken, omdat daarvan niet goed te voorspellen is hoe het loopt en de investeringen voor de makers vaak erg hoog zijn.

Wat ik doe:
Kijk bij GVE goed naar het risico en de rating van het project. Bijv. bij Shark is de classificatie 5/B, dat is zo ongeveer het meeste risico dat je kan lopen. De rente is wel aardig (maar ook weer niet spectaculair). En dan lees je het hele verhaal goed door: welke gegevens heb je? ziet het plan er solide uit? hoe schat jij de kans in dat het goed gaat, enz.enz.
Verder kijk je naar hoeveel maanden het duurt voordat je het geld weer terug krijgt (waar ook weer wat risico in verstopt zit: Hoe langer, hoe meer onzekerheid, maar hoe korter, hoe hoger de maandbedragen).

En er is vast nog een heleboel meer over te zeggen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:30:11 #132
412341 mesaana
pi_137483585
Gaat allemaal eens kijken op fundyd, de investering waar ik al voor heb overgemaakt loopt nl niet vol.. |:(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:47:47 #133
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137484089
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:30 schreef mesaana het volgende:
Gaat allemaal eens kijken op fundyd, de investering waar ik al voor heb overgemaakt loopt nl niet vol.. |:(
Dat heb ik ook maar bij nader inzien heb ik liever dat ie inderdaad niet vlot loopt. Gewoon mn geld terug zou ik liever hebben. Fundyd is voor mij een eenmalig experiment.

Spreiden over platforms zou ik graag doen maar eigenlijk is GvE de enige waar ik me thuis voel, ondanks dat hun site wel wat beter kan en ik graag een 'marktplaats' zou zien (zoals de sale optie bij isePankur) zodat het mogelijk wordt om geld terug te kunnen halen voor ander gebruik. De meeste projecten met 100 euro maar soms 200 of 300. Totaal 25% van mn spaargeld (nu) maar dat is omdat ik flink spaargeld heb uitgegeven, 15% was het uitganspunt..

isePankur krijg ik steeds meer twijfel over, hun beleid is kennelijk zo veel mogelijk weg laten zetten ongeacht het risico. Meer dan 90% quickfunding, allemaal mensen die zeg een jaarsalaris lenen tegen woekerrente omdat ze niet twee weken willen wachten op een marktwaarde rente (die naar onze begroippen ook hoog is). Door handmatig te investeren zou je dat risico nog onder controle kunnen houden maar het hele platform kan er ook ten onder gaan. Je houd dan wel je claims maar internationaal achter je tientjes aanjagen gaat het niet worden dan vrees ik.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:41:06 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137493698
Crowdfunding, GvE en Monkey Town (Leeuwarden) op tv :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:43:52 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137498574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:41 schreef leolinedance het volgende:
Crowdfunding, GvE en Monkey Town (Leeuwarden) op tv :)
TOF!

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:47 schreef BartNH het volgende:

Totaal 25% van mn spaargeld (nu) maar dat is omdat ik flink spaargeld heb uitgegeven, 15% was het uitganspunt..

Dat is idd een hoog percentage, ik wil rond de 10% max zitten maar zit nu ook rond de 13% maar dat loopt nu wel snel terug.

Dat isenpankur bestaat al wel lang meen ik dus het zal toch wel werken, ik moet daar nog steeds in duiken.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:18:49 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137499885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef AQuila360 het volgende:

Dat is idd een hoog percentage, ik wil rond de 10% max zitten maar zit nu ook rond de 13% maar dat loopt nu wel snel terug.

Heb ik dus hetzelfde. Al ben ik nu wel weer geneigd te investeren in Eureka Caterware :{
Denk dat ik zo moet beslissen want denk dat die 4 ton morgen wel vol zal zitten!
pi_137502233
Bedankt voor alle reacties. Ik heb zojuist mijn eerste investering gedaan in Eureke Caterware. Ik ben alleen nieuw bij gve dus ik moet denk ik eerst het persoonlijke gegevens wijzigingsformulier invullen voor mijn rekeningnummer. Klopt dit of komt dat straks vanzelf met de overschrijving?
pi_137508510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over Monkey Town Helmond en All New Things. Beiden al 2-3 weken geleden overgemaakt en het is nog steeds niet opgestart.
Omdat niet iedereen zijn investering heeft overgemaakt?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:43:25 #139
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137508847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:21 schreef Mopsy het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb zojuist mijn eerste investering gedaan in Eureke Caterware. Ik ben alleen nieuw bij gve dus ik moet denk ik eerst het persoonlijke gegevens wijzigingsformulier invullen voor mijn rekeningnummer. Klopt dit of komt dat straks vanzelf met de overschrijving?
Die vraag heeft iedereen in het begin, slecht dat ze dat niet vermelden eigenlijk.

Je hoeft geen rekeningnummer door te geven, zodra je het bedrag moet overmaken hebben ze meteen je tegenrekening.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:50:53 #140
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137508953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb ik dus hetzelfde. Al ben ik nu wel weer geneigd te investeren in Eureka Caterware :{
Denk dat ik zo moet beslissen want denk dat die 4 ton morgen wel vol zal zitten!
pff die wil ik eigenlijk ook nu ik het zie.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:08:14 #141
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137509228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef AQuila360 het volgende:

Dat isenpankur bestaat al wel lang meen ik dus het zal toch wel werken, ik moet daar nog steeds in duiken.
Volgens mij ben je al maanden van plan daar eens een bedragje naar over te maken. :+

Het mag dan al een paar jaar bestaan maar de grote wijzigingen zijn van het afgelopen jaar. Meerdere landen die kunnen investeren en meer landen waar geleend kan worden. Bovendien zijn de filters en de rest van het beleid veranderd, op dusdanige wijze dat quickfunding de regel is geworden in plaats van de uitzondering. Met andere woorden het is dus volkomen gericht op mensen die absoluut niet kunnen plannen en dus snel (soms) jaarsalarissen geld willen hebben tegen woekerrente. Dat is al snel tweederde van het inkomen moeten besteden aan terugbetalen van de lening. Het filter op DTI (dept to income) is maar liefst 59%. Vaak zijn het jongeren met b.v. telefoonschulden waar een vertegenwoordiger (niet) jaloers op zou zijn.

Nee, de opzet is leuk bedacht maar doordat die filters verantwoorde keuzes niet kunnen bieden wordt/is het een afvalputje geworden. Ik heb dus liever 15% van iemand die heeft nagedacht om te lenen voor een auto of keuken dan 28 of zelfs 33% van een loser die op maandag verzint dat dinsdag een ander gat gevuld moet worden met mijn tientje.

Gister dus de hele bende op de resale market gezet. Twee van de tien zijn nu al met 5% verkocht (na fee 3.5%). Elke week de prijs een procent verlagen, dan verwacht ik binnen een maand het leeuwendeel weer terug te hebben.

Jammer, als het beleid niet zo op losers gericht was dan is het een prima concept. Nu heb ik het gevoel dat het gaat instorten net als dat nederlandse platform een paar jaar terug..
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:09:22 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137509243
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:08 schreef BartNH het volgende:

[..]

Volgens mij ben je al maanden van plan daar eens een bedragje naar over te maken. :+

Klopt :@

Maar steeds geen zin om er even in te duiken.en dat verhaal van je helpt ook niet echt :P

Ik denk dat ik daar sowieso niet aan begin en alleen bij GVE blijf.
pi_137509271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:08 schreef BartNH het volgende:

[..]

Het mag dan al een paar jaar bestaan maar de grote wijzigingen zijn van het afgelopen jaar. Meerdere landen die kunnen investeren en meer landen waar geleend kan worden. Bovendien zijn de filters en de rest van het beleid veranderd, op dusdanige wijze dat quickfunding de regel is geworden in plaats van de uitzondering. Met andere woorden het is dus volkomen gericht op mensen die absoluut niet kunnen plannen en dus snel (soms) jaarsalarissen geld willen hebben tegen woekerrente. Dat is al snel tweederde van het inkomen moeten besteden aan terugbetalen van de lening. Het filter op DTI (dept to income) is maar liefst 59%. Vaak zijn het jongeren met b.v. telefoonschulden waar een vertegenwoordiger (niet) jaloers op zou zijn.

Nee, de opzet is leuk bedacht maar doordat die filters verantwoorde keuzes niet kunnen bieden wordt/is het een afvalputje geworden. Ik heb dus liever 15% van iemand die heeft nagedacht om te lenen voor een auto of keuken dan 28 of zelfs 33% van een loser die op maandag verzint dat dinsdag een ander gat gevuld moet worden met mijn tientje.

Gister dus de hele bende op de resale market gezet. Twee van de tien zijn nu al met 5% (na fee 3.5%) verkocht. Elke week de prijst een procent verlagen, dan verwacht ik binnen een maand het leeuwendeel weer terug te hebben.

Jammer, als het beleid niet zo op losers gericht was dan is het een prima concept. Nu heb ik het gevoel dat het gaat instorten net als dat nederlandse platform een paar jaar terug..
Klinkt inderdaad behoorlijk risicovol, maar dat is natuurlijk ook logisch met die percentages die je daar krijgt. Wat dat betreft is het ook niet te vergelijken met GvE; veel meer risico maar ook veel meer rendement. Het zelfde liedje als altijd ;)

Net ook maar ingeschreven op die Eureka Caterware. Een keer een 36maanden financiering is wel zo prettig ;)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:14:05 #144
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137509307
Door op hun forum mee te lezen is mij een hoop duidelijk geworden over hoe losers met geld omgaan en hoe je als platform kunt sturen met het aanbieden of niet aanbieden van filters. Er zitten daar echt jongens (mogelijk meisjes) tussen die serieus geld daar hebben staan en dus ook stoppen met er meer geld heen pompen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:14:03 #145
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137516946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:14 schreef BartNH het volgende:
Door op hun forum mee te lezen is mij een hoop duidelijk geworden over hoe losers met geld omgaan en hoe je als platform kunt sturen met het aanbieden of niet aanbieden van filters. Er zitten daar echt jongens (mogelijk meisjes) tussen die serieus geld daar hebben staan en dus ook stoppen met er meer geld heen pompen.
Hoebedoel je?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:14:21 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137516956
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:11 schreef nikao het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad behoorlijk risicovol, maar dat is natuurlijk ook logisch met die percentages die je daar krijgt. Wat dat betreft is het ook niet te vergelijken met GvE; veel meer risico maar ook veel meer rendement. Het zelfde liedje als altijd ;)

Net ook maar ingeschreven op die Eureka Caterware. Een keer een 36maanden financiering is wel zo prettig ;)
Ik heb die ook maar weer gedaan :')
pi_137531049
Eureke Caterware is nu volgeschreven, ik heb nu een mail gehad of ik de investering wil ondertekenen maar hoe en wanneer moet ik dan betalen?
pi_137533694
in het kader van crowdfunding en belastingen: krijg je bij de bekende crowdfundingsites wel duidelijke jaaroverzichten die je kan gebruiken voor je aangifte, of mag je die zelf berekenen? En is het per project of in totaal?
Fundyd, geldvoorelkaar, Crowdaboutnow, etc.

Dat is voor mij eigenlijk wel een belangrijke factor om voor een site te kiezen. Elk jaar wordt er steeds meer ingevuld, en dan ook nog van 3-4 sites/aantal projecten erbij...
  zondag 9 maart 2014 @ 09:09:07 #149
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137536921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:17 schreef Mopsy het volgende:
Eureke Caterware is nu volgeschreven, ik heb nu een mail gehad of ik de investering wil ondertekenen maar hoe en wanneer moet ik dan betalen?
Bij die mail heb je idd formulieren gekregen die je moet invullen en opsturen naar GVE (dat hoeft maar 1 keer dus de volgende projecten zijn met 2 muisklikken gedaan)

Je krijgt over een tijdje (hoe lang dat duurt verschilt best wel per project) een mailtje met daarbij een schuldbekentenis van de lener en het verzoek om het geld over te maken o.v.v. de code die in dat mailtje staat. En dan hebben ze ook meteen je rekening nummer.

Maar hou er rekening mee dat het al met al best wel even kan duren voordat het echt loopt maar dat is dus normaal.

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:38 schreef athlonkmf het volgende:
in het kader van crowdfunding en belastingen: krijg je bij de bekende crowdfundingsites wel duidelijke jaaroverzichten die je kan gebruiken voor je aangifte, of mag je die zelf berekenen? En is het per project of in totaal?
Fundyd, geldvoorelkaar, Crowdaboutnow, etc.

Dat is voor mij eigenlijk wel een belangrijke factor om voor een site te kiezen. Elk jaar wordt er steeds meer ingevuld, en dan ook nog van 3-4 sites/aantal projecten erbij...
Ik heb alleen GVË:

Ja je krijgt een duidelijk, simpel overzicht (kun je zelf aanvragen en krijg je via je mail) Met daarop je totale openstaande saldo per 1-1 en 31-12.
pi_137538301
Vandaag men geld weggehaald bij isePankur, het zat me op de een of andere manier toch niet lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')