300 euro ongeveer. Maar er zijn ook mensen die veel meer inleggen per project.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:45 schreef Mopsy het volgende:
Ik lees al een tijdje mee en nu maar eens een bericht/vraag.
ik wil gaan beginnen met crowdfunding maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik moet kijken naar eventuele risico's. Ik zit te denken aan shark energy op gve en om te investeren in de films Trippel Trappel en wiplala op symbid. Met hoeveel geld investeren jullie gemiddeld?
Ik doe 200 euro per investering, op een paar uitzonderingen na. Waar je in moet investeren is iets wat je zelf moet beslissen, dat kunnen wij natuurlijk niet voor je doen. De ervaringen met gve zijn tot nu toe erg goed. Je kunt je bij µ aanmelden als je een mailtje wil voor iedere keer als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat. Dan ben je snel op de hoogte van nieuwe projecten en komen er vanzelf interessante projecten voorbij.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:45 schreef Mopsy het volgende:
ik wil gaan beginnen met crowdfunding maar ik weet niet zo goed waar en hoe ik moet kijken naar eventuele risico's. Ik zit te denken aan shark energy op gve en om te investeren in de films Trippel Trappel en wiplala op symbid. Met hoeveel geld investeren jullie gemiddeld?
Ik doe eigenlijk alleen GVEquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:45 schreef Mopsy het volgende:
95% GVE en 5% isepankur en zo min mogeljk per investering, dus resp 100 en 5 eur.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:45 schreef Mopsy het volgende:
Dat heb ik ook maar bij nader inzien heb ik liever dat ie inderdaad niet vlot loopt. Gewoon mn geld terug zou ik liever hebben. Fundyd is voor mij een eenmalig experiment.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:30 schreef mesaana het volgende:
Gaat allemaal eens kijken op fundyd, de investering waar ik al voor heb overgemaakt loopt nl niet vol..
TOF!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:41 schreef leolinedance het volgende:
Crowdfunding, GvE en Monkey Town (Leeuwarden) op tv
Dat is idd een hoog percentage, ik wil rond de 10% max zitten maar zit nu ook rond de 13% maar dat loopt nu wel snel terug.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:47 schreef BartNH het volgende:
Totaal 25% van mn spaargeld (nu) maar dat is omdat ik flink spaargeld heb uitgegeven, 15% was het uitganspunt..
Heb ik dus hetzelfde. Al ben ik nu wel weer geneigd te investeren in Eureka Caterwarequote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef AQuila360 het volgende:
Dat is idd een hoog percentage, ik wil rond de 10% max zitten maar zit nu ook rond de 13% maar dat loopt nu wel snel terug.
Omdat niet iedereen zijn investering heeft overgemaakt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over Monkey Town Helmond en All New Things. Beiden al 2-3 weken geleden overgemaakt en het is nog steeds niet opgestart.
Die vraag heeft iedereen in het begin, slecht dat ze dat niet vermelden eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:21 schreef Mopsy het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb zojuist mijn eerste investering gedaan in Eureke Caterware. Ik ben alleen nieuw bij gve dus ik moet denk ik eerst het persoonlijke gegevens wijzigingsformulier invullen voor mijn rekeningnummer. Klopt dit of komt dat straks vanzelf met de overschrijving?
pff die wil ik eigenlijk ook nu ik het zie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ik dus hetzelfde. Al ben ik nu wel weer geneigd te investeren in Eureka Caterware![]()
Denk dat ik zo moet beslissen want denk dat die 4 ton morgen wel vol zal zitten!
Volgens mij ben je al maanden van plan daar eens een bedragje naar over te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef AQuila360 het volgende:
Dat isenpankur bestaat al wel lang meen ik dus het zal toch wel werken, ik moet daar nog steeds in duiken.
Kloptquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:08 schreef BartNH het volgende:
[..]
Volgens mij ben je al maanden van plan daar eens een bedragje naar over te maken.![]()
Klinkt inderdaad behoorlijk risicovol, maar dat is natuurlijk ook logisch met die percentages die je daar krijgt. Wat dat betreft is het ook niet te vergelijken met GvE; veel meer risico maar ook veel meer rendement. Het zelfde liedje als altijdquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:08 schreef BartNH het volgende:
[..]
Volgens mij ben je al maanden van plan daar eens een bedragje naar over te maken.![]()
Het mag dan al een paar jaar bestaan maar de grote wijzigingen zijn van het afgelopen jaar. Meerdere landen die kunnen investeren en meer landen waar geleend kan worden. Bovendien zijn de filters en de rest van het beleid veranderd, op dusdanige wijze dat quickfunding de regel is geworden in plaats van de uitzondering. Met andere woorden het is dus volkomen gericht op mensen die absoluut niet kunnen plannen en dus snel (soms) jaarsalarissen geld willen hebben tegen woekerrente. Dat is al snel tweederde van het inkomen moeten besteden aan terugbetalen van de lening. Het filter op DTI (dept to income) is maar liefst 59%. Vaak zijn het jongeren met b.v. telefoonschulden waar een vertegenwoordiger (niet) jaloers op zou zijn.
Nee, de opzet is leuk bedacht maar doordat die filters verantwoorde keuzes niet kunnen bieden wordt/is het een afvalputje geworden. Ik heb dus liever 15% van iemand die heeft nagedacht om te lenen voor een auto of keuken dan 28 of zelfs 33% van een loser die op maandag verzint dat dinsdag een ander gat gevuld moet worden met mijn tientje.
Gister dus de hele bende op de resale market gezet. Twee van de tien zijn nu al met 5% (na fee 3.5%) verkocht. Elke week de prijst een procent verlagen, dan verwacht ik binnen een maand het leeuwendeel weer terug te hebben.
Jammer, als het beleid niet zo op losers gericht was dan is het een prima concept. Nu heb ik het gevoel dat het gaat instorten net als dat nederlandse platform een paar jaar terug..
Hoebedoel je?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:14 schreef BartNH het volgende:
Door op hun forum mee te lezen is mij een hoop duidelijk geworden over hoe losers met geld omgaan en hoe je als platform kunt sturen met het aanbieden of niet aanbieden van filters. Er zitten daar echt jongens (mogelijk meisjes) tussen die serieus geld daar hebben staan en dus ook stoppen met er meer geld heen pompen.
Ik heb die ook maar weer gedaanquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:11 schreef nikao het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad behoorlijk risicovol, maar dat is natuurlijk ook logisch met die percentages die je daar krijgt. Wat dat betreft is het ook niet te vergelijken met GvE; veel meer risico maar ook veel meer rendement. Het zelfde liedje als altijd![]()
Net ook maar ingeschreven op die Eureka Caterware. Een keer een 36maanden financiering is wel zo prettig
Bij die mail heb je idd formulieren gekregen die je moet invullen en opsturen naar GVE (dat hoeft maar 1 keer dus de volgende projecten zijn met 2 muisklikken gedaan)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:17 schreef Mopsy het volgende:
Eureke Caterware is nu volgeschreven, ik heb nu een mail gehad of ik de investering wil ondertekenen maar hoe en wanneer moet ik dan betalen?
Ik heb alleen GVË:quote:Op zondag 9 maart 2014 00:38 schreef athlonkmf het volgende:
in het kader van crowdfunding en belastingen: krijg je bij de bekende crowdfundingsites wel duidelijke jaaroverzichten die je kan gebruiken voor je aangifte, of mag je die zelf berekenen? En is het per project of in totaal?
Fundyd, geldvoorelkaar, Crowdaboutnow, etc.
Dat is voor mij eigenlijk wel een belangrijke factor om voor een site te kiezen. Elk jaar wordt er steeds meer ingevuld, en dan ook nog van 3-4 sites/aantal projecten erbij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |