Het zal vast in box 3 horen, maar het lijkt me meer te passen onder die 'overige vorderingen'. Pak je dus leuk die vrijstelling mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee maar crowdfunding apart noemen zal ook niet perse hoeven en het is ook nog niet zo oud, maar het moet gewoon vallen in box 3 net als je spaargeld, aandelen en obligaties enzulks.
Ik zou het niet weten eigenlijk dat lijkt meer om contant + tegoedbonnen en een tientje dat je aan een vriend leent te gaanquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Het zal vast in box 3 horen, maar het lijkt me meer te passen onder die 'overige vorderingen'. Pak je dus leuk die vrijstelling mee.
Ik vond het dan ook vooral leuk, en niet per se handig..quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:12 schreef BartNH het volgende:
[..]
Inderdaad wel leuk maar aan de andere kant kan je nix met die info. De investering is niet verhandelbaar voor zover ik weet. Je gaat dan de lener verplichten tussentijds verantwoording te geven terwijl er geen enkele consequentie aan verbonden kan zijn. Als je echt geïnteresseerd bent zijn vrijwel alle leners wel via google terug te vinden natuurlijk. Een spontaan berichtje ten tijde van de laatste betaling zou ik wel heel leuk vinden.
Mijn 'oudste' lening loopt af in oktober 2014.
Het lijkt mij dat die vrijstelling alleen voor contant geld geldt, dus niet voor uitgeleend geld.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Het zal vast in box 3 horen, maar het lijkt me meer te passen onder die 'overige vorderingen'. Pak je dus leuk die vrijstelling mee.
Waar blijkt dat dan uit?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:13 schreef freako het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat die vrijstelling alleen voor contant geld geldt, dus niet voor uitgeleend geld.
Het is ook handig! Of tenminste ik wil eigenlijk weten of ze het komende jaar problemen verwachten met de terugbetaling dan kan ik daar rekening mee houden.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:57 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik vond het dan ook vooral leuk, en niet per se handig..
En ik maar denken dat ik hier de naïeveling benquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
of ze het komende jaar problemen verwachten met de terugbetaling dan kan ik daar rekening mee houden.
Nah, kan ie beter meteen stoppen met betalen, scheelt weer een hoop moeite.quote:Beste uitleners,
Ik ben erg blij met de kans die me geboden is maar ondanks dat ik goed mn best doe en het naar mn zin heb vrees ik dat ik eind juni de touwtjes niet meer aan elkaar kan knopen. hou er dus maar rekening mee dat je naar de rest van je centen kan fluiten.....
Nog bedankt hé,
De Lener
Je maakt het nu belachelijk!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef BartNH het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik hier de naïeveling ben![]()
Dus je verwacht:
[..]
Nah, kan ie beter meteen stoppen met betalen, scheelt weer een hoop moeite.
Oke tof! Hou ons op de hoogte over het verloop als je wil!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:34 schreef christiman het volgende:
Zojuist mijn eerste crowdfunding investering gedaan, via Crowdaboutnow! :-)
Moet gewoon kunnen zover ik weet hebben dat hier meer mensen gedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:11 schreef 44pje het volgende:
Weet iemand toevallig of je een spaarrekening (Rabo) op kan geven als rekening bij GVE? Die gebruik ik toch niet en dan komen al die terugbetalingen mooi op 1 rekening die ik toch niet gebruik.
Hangt van de soort spaarrekening af. Veel spaarrekening kennen slechts één tegenrekening, waar vandaan je geld over kunt maken - die tegenrekening is dan dus je eigen betaalrekening.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:11 schreef 44pje het volgende:
Weet iemand toevallig of je een spaarrekening (Rabo) op kan geven als rekening bij GVE? Die gebruik ik toch niet en dan komen al die terugbetalingen mooi op 1 rekening die ik toch niet gebruik.
Dat heb ik meerdere keren gehad, sommige projecten duurden tot meer dan een maand voor ze daadwerkelijk liepen. Geen idee waarom, maar heb vertrouwen, je zal niet zomaar je geld kwijtraken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef Blik het volgende:
Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over Monkey Town Helmond en All New Things. Beiden al 2-3 weken geleden overgemaakt en het is nog steeds niet opgestart.
Ik heb al aardig wat projecten lopen, en dit is de eerste keer voor mij dat het daadwerkelijk zo lang duurt tussen overmaken van bedrag en de daadwerkelijke start van het project.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:43 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat heb ik meerdere keren gehad, sommige projecten duurden tot meer dan een maand voor ze daadwerkelijk liepen. Geen idee waarom, maar heb vertrouwen, je zal niet zomaar je geld kwijtraken.
Zal ik doenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Oke tof! Hou ons op de hoogte over het verloop als je wil!
Ik heb ze nog even een email gestuurd en het antwoord was dat het niet kan, alleen een betaalrekening is mogelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Moet gewoon kunnen zover ik weet hebben dat hier meer mensen gedaan.
24e hebben ze mijn geldbedrag ontvangen. Ik heb even teruggekeken en zag dat dat bij een paar andere projecten van mij ook zo lang geduurd heeft. Zeker bij de grotere projecten is 2 weken vrij normaal.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb al aardig wat projecten lopen, en dit is de eerste keer voor mij dat het daadwerkelijk zo lang duurt tussen overmaken van bedrag en de daadwerkelijke start van het project.
All new things staat bij mij nog open, geld overgemaakt op 11 februari, nog steeds niet begonnen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
24e hebben ze mijn geldbedrag ontvangen. Ik heb even teruggekeken en zag dat dat bij een paar andere projecten van mij ook zo lang geduurd heeft. Zeker bij de grotere projecten is 2 weken vrij normaal.
O.a. Bikkel Bikes: 18-12 geld ontvangen, 6-1-2014 lopend.
'quote:
Nee, want je mag het afronden naar beneden, dus 0 euroquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:16 schreef BartNH het volgende:
Het geldvoorelkaar bedrag van 1 januari 2013 heb ik netjes als extra 'spaarrekning' ingevuld in box3. Daarmee kwam ik in totaal net 15 euro boven de vrijstelling uit. Ga ik nu 18 cent belasting meer betalen of werkt dat toch anders?
Kun je toch zelf ook gewoon zijn aan het eind van je aangifte.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:16 schreef BartNH het volgende:
Het geldvoorelkaar bedrag van 1 januari 2013 heb ik netjes als extra 'spaarrekning' ingevuld in box3. Daarmee kwam ik in totaal net 15 euro boven de vrijstelling uit. Ga ik nu 18 cent belasting meer betalen of werkt dat toch anders?
Daar ben ik te naïef voor. Behalve dat die club niet leuk is heb ik het ook nog nooit makkelijk en duidelijk gevonden. Om andere redenen moet ik toch al iets bijbetalen, ik mazzellaar die dus kennlijk meer inkomen heb gehad dan verwacht was.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kun je toch zelf ook gewoon zijn aan het eind van je aangifte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |