abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136644665
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:45 schreef Cantare het volgende:
Herkenbaar hoor Spees, ik vond dat ook bij de tweede. Het is toch een sprong in het diepe. Ik denk dat mijn relaxedheid voortkomt uit het idee dat het met 2 toch al druk is, dus dat die 3e er dan ook wel bij kan. ;)
Van dattem ja :D

En van 1 naar 2 viel me alles mee. Was eigenlijk gelijk al alsof Jelte er altijd al bij was geweest :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136644685
Ik krijg al stress bij het denken aan hoe het straks met 1 kind zal gaan :') , kun je nagaan met 2 of 3 :o :D
pi_136644860
Lijkt me vooral heel gek dat je een kindje erbij krijgt, van jullie samen die misschien wel heel veel of juist helemaal niet op het eerste kindje lijkt. Gewoon nóg één mooi kindje O+ !

Een broertje of zusje.. Zucht!
Eerst maar nummer 1 op de wereld zetten :+
♥ J & S
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:58:09 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136644921
Cantare en Vlindur, ik hoor van 'iedereen' dat van 2 naar 3 veel makkelijker is dan van 1 naar 2, dus dat zal idd wel goedkomen bij jullie :)

En thx voor jullie positieve ervaringen, wel goed als tegengeluid voor alle stressverhalen over een tweede :+
pi_136644974
Gewoon door blijven ademen, het komt allemaal goed!

En een broertje of zusje is vooral echt geweldig, hoor. O+
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:59:20 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136644992
Sowieso, een kindje samen O+.

Mijn man en ik, verbonden in een persoon, iemand die ons voor altijd bindt O+.
Ik kan daar echt uren over zwijmelen :@.
KuikenGuppy
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:01:13 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136645086
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:56 schreef klaprooss het volgende:
Lijkt me vooral heel gek dat je een kindje erbij krijgt, van jullie samen die misschien wel heel veel of juist helemaal niet op het eerste kindje lijkt. Gewoon nóg één mooi kindje O+ !

Een broertje of zusje.. Zucht!
Eerst maar nummer 1 op de wereld zetten :+
Ja! Nou en dat overheerst wel hoor :) Ik ben zó benieuwd hoe hij of zij zal zijn en of ie op Silvijn lijkt! Dat vergelijken lijkt me echt heel leuk. En die eerste momenten weer opnieuw meemaken, echt bijzonder!
pi_136645145
O+ O+ O+
♥ J & S
pi_136645237
En als ik al zie hoeveel ik van m'n poezen hou _O-

Dat areme kind verdrinkt in liefde straks O+
♥ J & S
pi_136645434
Even heel snel bijgelezen, maar ik las dat _NIKKI_ weer was goedgekeurd! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:04 schreef Fee-nix het volgende:

O en had ik al Dyre gefeliciteerd met de goede echo? Anders bij deze, super! Bijzonder hè! Bij mijn eerste was die UD ook helemaal langs me heen gegaan :D. Het is dat mijn man toen wel goed opgelet had.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:37 schreef Take_A_Picture het volgende:

Oh! Ik had nog niet gejompeld voor dyre!
Mijn geheugen is echt bedroevend :')
Dus dyre: *O* voor de mooie echo!!
O+ :*

Vandaag op het werk officieel bekend gemaakt (teamleider en afdelingsmanager wisten het al) en wat reageerde iedereen lief :D Ben echt blij dat nu de hele wereld het mag weten!

En we zijn naar Ikea geweest vandaag :') Maar geen babyspul gekocht! Ik slaap vannacht wel lekker onder een vers nieuw hoeslaken, dekbed, en dekbedovertrek :D
pi_136646648
:o verhuizen na de bevalling. Respect zeg, het vreet energie vond ik persoonlijk.
En na twee maanden is hier hier nog steeds niet af. Blergh.

En even een wat minder smakelijke vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136647003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:31 schreef Skittles het volgende:
:o verhuizen na de bevalling. Respect zeg, het vreet energie vond ik persoonlijk.
En na twee maanden is hier hier nog steeds niet af. Blergh.

En even een wat minder smakelijke vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het even gegoogeld
http://nl.m.wikihow.com/Amandelsteentjes-verwijderen

Had geen idee waar je het over had, maar ik hoestte dus laatst ook zo'n ding uit :o
Misschien anders de tandarts evn bellen? Of huisarts?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:38:33 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136647035
:D hier ging dat altijd over na een avondje flink doorhalen met bier en sigaretten. Gek genoeg hielp dat, ook tegen keelontsteking. Maar ik stel voor dat je op een beter advies wacht :').
KuikenGuppy
pi_136647394
Ik had er nog nooit van gehoord ( maar ik heb dan ook al jaren geen amandelen meer) maar het klinkt echt heel naar... Geen tips dus hier... Sorry
S. 2014
J. 2016
pi_136647480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik krijg al stress bij het denken aan hoe het straks met 1 kind zal gaan :') , kun je nagaan met 2 of 3 :o :D
Dat!

Ik bedacht vandaag ineens dat we dus in dit huis en kind gaan krijgen ipv in een vaag idee van een toekomstige koopwoning :')

Lijkt me heftig Cantare en Spees, zo'n aankomende verhuizing!
Kwak
pi_136647513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja! Nou en dat overheerst wel hoor Ik ben zó benieuwd hoe hij of zij zal zijn en of ie op Silvijn lijkt! Dat vergelijken lijkt me echt heel leuk. En die eerste momenten weer opnieuw meemaken, echt bijzonder!
Dat is ook zo bijzonder. Ik was de eerste weken zwangerschap meer bezig met het idee van M als grote broer dan met de baby (was nog voor de echo...) in mijn buik.
pi_136647522
Haha Burdie!

Ik had er trouwens tot nu toe ook nog nooit van gehoord!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_136648633
Voor de mensen die er nog nooit van gehoord hadden, wees heel blij! Het is echt smerig, het meurt en het valt zo achterin je keel waardoor je denkt "fuck stik ik in mijn eigen speeksel?".

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb het even gegoogeld
http://nl.m.wikihow.com/Amandelsteentjes-verwijderen

Had geen idee waar je het over had, maar ik hoestte dus laatst ook zo'n ding uit :o
Misschien anders de tandarts evn bellen? Of huisarts?
Dat was ook de suggestie van de tandarts, maar ik kan mijn mond beperkt open doen door een operatie aan m'n kaak 3 jaar terug, dus ik kan er niet bij.
Dat gorgelen heeft hij niet voorgesteld, ik ga dat proberen! Dankje!
pi_136652821
M'n 20 weken echo om 7.45 vandaag. Lekker vroeg!
Hoef ik er ook geen hele dag tegenaan te hikken en het spannend te vinden en van alles in mijn hoofd te halen...

tenzij ik dus al sinds 3.45 wakker ben... }:|
pi_136652825
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 06:25 schreef BlueEyes het volgende:
tenzij ik dus al sinds 3.45 wakker ben... }:|
Van de spanning?
Wat kan je vroeg terecht, volgens mij is hier dat echovenen helemaal niet zo vroeg open..

Maareh, geniet ervan, lekker babyspieken!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136652839
Nee niet eens spanning. Slaap steeds 4-5 uur per nacht (en ben inmiddels wandelend lijkje van de slaapgebrek)

Maarjah, als je dan toch wakker ligt kan je je wel van alles in je hoofd halen.
Inclusief een slecht verhaal op mijn werk gisteren van pasgeboren beebje is dan geen succes.

Maarreuh, wanneer komen de track&trace kindjes die besteld waren?
pi_136652853
Dat lijkt me zo vervelend, elke nacht te kort slapen.. Ik ben altijd al helemaal van de leg na een zo'n korte nacht.

Brr vervelende verhalen over babies en wat er mis kan gaan kan ik ook echt niet meer aanhoren! En dan zo'n verhaal aanhoren vlak voor je de echo hebt maakt het extra spannend.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 06:35 schreef BlueEyes het volgende:
Maarreuh, wanneer komen de track&trace kindjes die besteld waren?
Ik heb al een klacht ingediend bij dat het pakketje reeds vier dagen te laat is, maar nog geen reactie ontvangen }:|.
It will set you free
pi_136652867
Skittles ik had ze tijdens de zwangerschap ook meer en ik peuter ze er gewoon uit. Pinknagel of een haarschuifje doen wonderen. Moet je kokhalsreflex niet heel sterk zijn btw. Dat spoelen gaat vast ook werken, maar wel pas als echt alle zooi eruit is. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136652915
Ik heb die vieze dingen ook gehad. Ik heb soms van die periodes dat ik er last van heb. Nu is het weer over gelukkig, want ik heb altijd het idee dat andere mensen het moeten ruiken. Die dingen ruiken namelijk echt walgelijk. :r
pi_136652976
Oh! Die dingen hebben dus een naam! Weer wat geleerd. Wel heel vies inderdaad! :r
pi_136653001
Ik heb die gore klontjes alleen als ik een keelontsteking heb of er een dreigt. Voel je je verder goed?
pi_136653019
Oh, die heb ik ook heel soms. Wist niet dat het een naam heeft. En nu ik erover gelezen heb lijkt het alsof ik ze voel zitten :')
pi_136653196
Skittles vervelend! Ik krijg ze als ik veel snoep. Gek genoeg in de zwangerschap juist nauwelijks last gehad !
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136653312
Ik ben blij dat ik geen amandelen meer heb, als ik deze verhalen hoor.. :X
It will set you free
pi_136653574
Is het niet gewoon slijm/sputum? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Verder hier alles rustig, gisteravond veel rugpijn en harde buiken maar nu is dat weg.
pi_136653716
Hoe is het met wupwup?
pi_136653722
Het heeft trouwens vrij weinig te maken met voedselresten zoals in die ene link gezegd wordt. Het is een afvalproduct van je amandelen en je krijgt ze als je amandelen vrij hard hebben moeten werken om een infectie buiten de deur te houden. En tja, dan heb ik toch liever wat smerige klontjes dan een keel- of amandelontsteking.
In je zwangerschap is je weerstand wat lager, dus moeten de amandelen harder werken, dus vandaar (aldus mijn huisarts destijds).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:59:11 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136653751
Ook nooit van gehoord :o :X. Klinkt naar...

Spees, heel herkenbaar allemaal. Ik vind het als eerste doodeng en als tweede geweldig O+. Dat zal nog wel omdraaien denk ik als het allemaal wat concreter wordt.

:X net gespuugd op m'n werk :X . Gedver. En ik was zo blij dat ik niet misselijk was :')
pi_136653847
Ik had nog nooit gehoord van die steentjes :o

Balen van het overgeven Soesa -O- -O- Hoop dat het bij een keer blijft voor je. Ik vind het trouwens wel eerder andersom, in de eerste plaats helemaal geweldig en fantastisch en ben ik héél benieuwd, in de tweede plaats denk ik soms ineens: gaat het allemaal wel lukken en doen we er goed aan? Maar dat zal allemaal wel goedkomen :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:09:04 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136653894
Ja, ik weet ook wel hoe het komt dat ik dat zo voel. Ik heb nu zo weinig energie vaak dat ik een heel groot schuldgevoel heb t.o.v. E.. Al gaat het de laatste week al een stuk beter hoor en kan ik gewoon weer alles met haar doen gelukkig. Dat zorgt er ook voor dat ik steeds vaker denk; dit gaat gewoon helemaal lukken!

daarnaast was de 2e bij mijn schoonzus en heeeele pittige, veel huilen, slecht drinken, weinig slapen... Dit wordt nu pas, bij 10 maanden, wat beter. Daar ben ik een beetje huiverig voor :@
pi_136653969
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor ja :X En daarbij is S een behoorlijk lichte slaper dus ik denk ook al aan de nachten waarin baby 2 huilt en S daardoor ook de halve nacht wakker is :+
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:14:06 #137
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136653994
Ohja, daar heb ik ook al aan gedacht :X :D. En E. is nu best jaloers als ik een ander kindje op schoot heb, dat is ook nog een aandachtspuntje :+

Maar ach, het komt allemaal vanzelf wel goed. Het zal echt wel even wennen worden maar dat was het in het begin met E. ook.
pi_136654081
Pfff, verhuizen rond je UD, ik doe het niemand na :N Wij zijn afgelopen jaar verhuisd en hebben ook veel geklust en zijn nog niet klaar en dat vind ik al heftig.
pi_136654173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:18 schreef Dot. het volgende:
Pfff, verhuizen rond je UD, ik doe het niemand na :N Wij zijn afgelopen jaar verhuisd en hebben ook veel geklust en zijn nog niet klaar en dat vind ik al heftig.
Ja, ik vind het ook niet echt ideaal -O- maar het kwam precies zo uit. En ik had gedacht dat het wat langer zou duren voor ik zwanger zou zijn.

Het scheelt wel dat het nieuwbouw is, dus klussen is relatief beperkt. We zullen het wel zien, er is niks meer aan te doen. Maar als het bouwen wat langer duurt zou ik dat geen ramp vinden.
pi_136654249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook niet echt ideaal -O- maar het kwam precies zo uit. En ik had gedacht dat het wat langer zou duren voor ik zwanger zou zijn.

Het scheelt wel dat het nieuwbouw is, dus klussen is relatief beperkt. We zullen het wel zien, er is niks meer aan te doen. Maar als het bouwen wat langer duurt zou ik dat geen ramp vinden.
Oh, dat is wel fijn ja. En met hulp kom je ook een heel eind :Y

Wij moeten eigenlijk nog een wc op de eerste verdieping maken, maar daar gaan we toch mee wachten tot na de bevalling. We zijn er allebei wel een beetje klaar mee, dus het enige wat we nog gaan doen is alles lakken en nieuwe deuren ophangen. Stofloos klussen dus :)
pi_136654347
O dat is wel te overzien ja :Y . En dat toilet boven, jij plast straks toch in de douche :7
pi_136654422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook niet echt ideaal -O- maar het kwam precies zo uit. En ik had gedacht dat het wat langer zou duren voor ik niet zwanger zou zijn.

Het scheelt wel dat het nieuwbouw is, dus klussen is relatief beperkt. We zullen het wel zien, er is niks meer aan te doen.
x2 :+

Kan me er druk om maken of niet, het gaat gewoon gebeuren.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:35:49 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136654431
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
O dat is wel te overzien ja :Y . En dat toilet boven, jij plast straks toch in de douche :7
:D _O-
KuikenGuppy
pi_136654819
Burdie hoe is het met je? :)
Alles nog rustig en een beetje te doen?
pi_136654867
Spees en Soesa, ik denk dat ik wel kan stellen dat het er hier met de komst van de tweede niet echt makkelijker op is geworden. Hij had bepaalde behoeftes waar wij graag aan wilden voldoen, en dat kostte echt meer tijd en energie dan bij nummer 1. Twee kindjes voelde hier wel als twee keer zo veel werk, zeg maar, maar ook twee keer zo veel liefde in huis, twee keer zo veel bruisende energie van die geweldig leuke jongetjes. De interactie is fantastisch, zien hoe dol ze op elkaar zijn, om er middenin te zitten en te beseffen dat dit alles van mij is O+ het is zo geweldig en ik zal iedereen een tweede kindje aanraden. Het is het allemaal waard, en het komt goed, echt! Je zal soms op je tandvlees lopen en je afvragen of het ooit nog goed komt met die wallen/buik/seksleven/etc :') maar de tijd is aan jouw zijde en ik denk dat vooral dat eerste begin zwaar is. Als ik dit alles van tevoren had geweten, zou ik het zonder twijfel zo weer doen :) En dat wil wat zeggen hoor. :+
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:02:32 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136654937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burdie hoe is het met je? :)
Alles nog rustig en een beetje te doen?
Alles rustig ja, qua baby. Ik reken maar op flink overtijd lopen, dan valt het alleen maar mee ;).

Ik ben alleen net wakker geworden met een opgezwollen huig en kan nauwelijks nog fatsoenlijk praten -O-. Lekker handig met een ophanden zijnde bevalling :'). Kan gelukkig vanmiddag al bij de huisarts terecht, hopelijk doet die een toverkunstje waarmee het snel over is.

Bij jou ook alles rustig nog?
KuikenGuppy
pi_136655011
Bij de bevalling hoef je niet te praten hoor Burdie... :+

Maar sterkte met de laatste loodjes, heel even nog!
pi_136655018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een sexah po-stoel besteld c_/
pi_136655032
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor ja :X En daarbij is S een behoorlijk lichte slaper dus ik denk ook al aan de nachten waarin baby 2 huilt en S daardoor ook de halve nacht wakker is :+
Daar was ik ook bang voor.
F was ook een lichte slaper werd al wakker als ik het licht aandeed op de overloop :')). Maar hij is nooit echt wakker geworden van z'n zus.
Ging echt wonderbaarlijk goed :D

Oh en Soesa, hij was ook echt een moederskindje, maar bij z'n zus accepteerde hij een hoop. Tuurlijk is er wel eens jaloezie van beide kanten, maar minder erg als ik verwacht had.

En 2 kindjes is gewoon tof!
pi_136655258
Oh wat is dit forum toch fijn.
Die amandelsteentjes heb ik ook last van! En inderdaad, eerst had ik er af en toen 1 of 2 maar nu heb ik er heul vaak last van.
Ik peuter alles eruit met behulp van een wattenstaafje, soms zitten de klontjes nog wel wat dieper in zo'n opening dus duw ik ze eruit tot alles nagenoeg weg is. Maar na een week zijn ze er gewoon weer helaas. En ik poets mn tanden ook gewoon 2 keer per dag! Word er soms wel gek van en soms droom ik ervan mn amandelen weg te laten halen. Het zit bij mij trouwens eigenlijk altijd aan 1 kant, de andere heb ik er geen last van.

En wat betreft kinderen: Ik vind het soms ook een eng idee, 2 kindjes. Eva heeft nu zo'n ritme en het loopt gewoon lekker, wat dat betreft ben ik wel een beetje huiverig. Eva was zelf een enorme zwaan kleef aan overdag en 's nachts was ze 2-3 keer wakker tot ze een jaar was. Overdag sliep ze amper, wilde gewoon overal bij zijn :P
En ben ook een beetje bang dat ze bij elke kik van baby wakker wordt en dan gaat spoken.
Maar ach, je weet het toch niet van tevoren, we gaan het zien!
Een kennis van me zei ook, 'je hoort iedereen zeggen dat het zo zwaar is, van 1 naar 2, maar het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf in staat. Als je gewoon relaxed met alles omgaat valt het hartstikke mee'. Dat stelde mij wel gerust. Ook al ligt het er ook enorm aan hoe je kinderen zijn!
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')