abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 februari 2014 @ 13:46:07 #201
284411 crew  heywoodu
pi_136809301
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

Hoe goed Orie 'zijn' mannen ook presteren, zo dramatisch doet zijn vrouwenbrigade het. Een Annette Gerritsen gaat nooit meer wat worden. Dat lukt hem ook niet.

Je kunt je afvragen of dat aan Orie of aan Gerritsen ligt.
  maandag 17 februari 2014 @ 13:55:02 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_136809743
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of dat aan Orie of aan Gerritsen ligt.
Waarom dat?

Van zijn vrouwenploef wist alleen Van Riessen zich te plaatsen voor deze Spelen. En alleen voor een anonieme tijd in de 500 meter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 februari 2014 @ 13:56:47 #203
284411 crew  heywoodu
pi_136809833
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom dat?

Van zijn vrouwenploef wist alleen Van Riessen zich te plaatsen voor deze Spelen. En alleen voor een anonieme tijd in de 500 meter.
Omdat Gerritsen fysiek volgens mij gewoon heel veel pech heeft gehad met blessures en Pfeiffer enzo.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:03:53 #204
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136810160
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat Gerritsen fysiek volgens mij gewoon heel veel pech heeft gehad met blessures en Pfeiffer enzo.
Ze heeft vooral pech dat het niveau bij de vrouwen in de afgelopen 4 jaar (ook in de breedte) enorm is gestegen. Met haar tijd van Vancouver zou ze hier 14e, op ruim 2 en halve seconde van de winnares, zijn geworden.
pi_136810164
Direct invoeren wat mij betreft dat wanneer een sporter een afstand of onderdeel laat lopen hij/zij nooit meer mag starten op dat onderdeel op de OS.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:09:21 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_136810434
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:03 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ze heeft vooral pech dat het niveau bij de vrouwen in de afgelopen 4 jaar (ook in de breedte) enorm is gestegen. Met haar tijd van Vancouver zou ze hier 14e, op ruim 2 en halve seconde van de winnares, zijn geworden.
Bedoel je alleen bij de 1000 meter of bij alle nummers?

Dat een Pechstein zo makkelijk mee kon komen direct na haar comeback werd schamper over gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_136810576
Zij rijden snel en ik rij niet snel en dat is niet eerlijk. Heerlijk die Ollandse sportmentaliteit toch. Als we veel winnen is er dicussie, verliezen we is er veel discussie. Echte topsporters kletsen niet zoveel. Die presteren gewoon of falen.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:12:45 #208
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136810578
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bedoel je alleen bij de 1000 meter of bij alle nummers?

Dat een Pechstein zo makkelijk mee kon komen direct na haar comeback werd schamper over gedaan.
Vooral de korte afstanden (500m-1000m-1500m). Op de 3km en 5km wordt ongeveer even hard als in Turijn en Vancouver gereden.
pi_136813505
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:56 schreef heywoodu het volgende:

Je kan misschien ook denken/zeggen dat Gerritsen had moeten weten dat haar tijd zo een beetje voorbij is. Iets waar trouwens veel sporters last van hebben die dan gewoon eigenwijs doorgaan en denken dat ze alsnog kunnen pieken terwijl het lichaam het niet meer aankan met bijkomende overgevoeligheid voor allerlei blessures.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 februari 2014 @ 15:20:48 #210
284411 crew  heywoodu
pi_136813577
quote:
15s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je kan misschien ook denken/zeggen dat Gerritsen had moeten weten dat haar tijd zo een beetje voorbij is. Iets waar trouwens veel sporters last van hebben die dan gewoon eigenwijs doorgaan en denken dat ze alsnog kunnen pieken terwijl het lichaam het niet meer aankan met bijkomende overgevoeligheid voor allerlei blessures.
Of misschien vond ze het gewoon nog een veel te leuke sport om ermee te stoppen.
pi_136813636
quote:
15s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat werd ook over Marianne Timmer gezegd na 2002.....
pi_136816666
Ik kan me eigenlijk bijna geen sport voorstellen waarin er niet slechts 1 of 2 landen altijd aan het langste eind trekken. Als het om bv badminton of tafeltennis gaat, doen alle landen voor spek en bonen mee, omdat vooraf al vaststaat dat China toch alles wint, in het basketbal winnen de Amerikanen in principe altijd, al spelen ze met beide handen vastgebonden achter hun rug, in het hardlopen is het altijd of Jamaica, of Amerika die alles winnen, bij de Biathlon winnen de Noren 9 van de 10 keer, bij het rodelen zijn het de Duitsers, bij het ijshockey steken de Canadezen met kop en schouders boven de rest uit, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Die kritiek op de Nederlandse suprematie in het schaatsen heb ik dan ook maar gewoon voor kennisgeving aangenomen. Nederland is gewoon de beste, net zoals anderen ook hun tak van sport hebben waarin zij domineren, deal with it.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_136816789
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Of misschien vond ze het gewoon nog een veel te leuke sport om ermee te stoppen.
Dat inderdaad. Als je het nog leuk vind én er goed voor betaald wordt, waarom zou je stoppen?
  Redactie Sport maandag 17 februari 2014 @ 16:46:36 #214
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_136816858
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:41 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me eigenlijk bijna geen sport voorstellen waarin er niet slechts 1 of 2 landen altijd aan het langste eind trekken. Als het om bv badminton of tafeltennis gaat, doen alle landen voor spek en bonen mee, omdat vooraf al vaststaat dat China toch alles wint, in het basketbal winnen de Amerikanen in principe altijd, al spelen ze met beide handen vastgebonden achter hun rug, in het hardlopen is het altijd of Jamaica, of Amerika die alles winnen, bij de Biathlon winnen de Noren 9 van de 10 keer, bij het rodelen zijn het de Duitsers, bij het ijshockey steken de Canadezen met kop en schouders boven de rest uit, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Die kritiek op de Nederlandse suprematie in het schaatsen heb ik dan ook maar gewoon voor kennisgeving aangenomen. Nederland is gewoon de beste, net zoals anderen ook hun tak van sport hebben waarin zij domineren, deal with it.
Nee hoor, al twee keer Fourcade (FRA) en 3 keer Domracheva (BLR)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 februari 2014 @ 16:48:19 #215
284411 crew  heywoodu
pi_136816929
quote:
Daar is Ezekiel het niet mee eens.

pi_136817457
quote:
Buiten het feit dat jouw voorbeelden voor een groot deel feitelijk onwaar zijn, gaat het vooral om het feit dat er naast de winnaars ook de ereplaatsen voor het grootste deel door Nederlanders worden gewonnen. Dat zie je in deze percentages bijna in geen enkele individuele sport.....zelfs niet bij het rodelen waar de Duitsers minder dan 50% van de medailles halen (5 uit 12).

Nederland zit met 17 uit 24 schaatsmedailles op 70%. Noem mij 1 andere sport waar dat ook het geval is.
pi_136817487
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Buiten het feit dat jouw voorbeelden voor een groot deel feitelijk onwaar zijn, gaat het vooral om het feit dat er naast de winnaars ook de ereplaatsen voor het grootste deel door Nederlanders worden gewonnen. Dat zie je in deze percentages bijna in geen enkele individuele sport.....zelfs niet bij het rodelen waar de Duitsers minder dan 50% van de medailles halen (5 uit 12).

Nederland zit met 17 uit 24 schaatsmedailles op 70%. Noem mij 1 andere sport waar dat ook het geval is.
Ik heb er geen statistieken bij, maar volgens mij zijn de Chinezen wel zo dominant bij tafeltennis.
pi_136817526
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het kan altijd erger:
http://nl.wikipedia.org/w(...)he_Winterspelen_1988
:+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136817555
Laten we inderdaad het DDR tijdperk niet vergeten.
pi_136817611
En omdat er zoveel medailles bij het schaatsen te winnen zijn deed de DDR er indertijd ook zijn uiterste best om daar alle plakken weg te halen.
pi_136818026
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:07 schreef Nia het volgende:
En omdat er zoveel medailles bij het schaatsen te winnen zijn deed de DDR er indertijd ook zijn uiterste best om daar alle plakken weg te halen.
Bij hen is achteraf wel vastgesteld dat er massaal doping werd gebruikt, Karin Kania heeft daar nog een schorsing voor uitgezeten, en ook Claudia Pechstein, ook een voormaling Oostduitse, heeft geen schoon blazoen.
pi_136818289
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb er geen statistieken bij, maar volgens mij zijn de Chinezen wel zo dominant bij tafeltennis.
Tafeltennis staat sinds 1988 op het Olympische programma. Meestal halen ze 3 tot 4 van de 6 medailles met uitzondering van Peking (2008) waar ze alle medailles haalden. Normaal gesproken dus ook lager als het percentage wat NL nu bij het schaatsen haalt.

quote:
Zelfs 6 uit 9 is nog geen 70%. ;)
Overigens zie ik het percentage nog wel stijgen met de 10 km van mannen op komst. :+

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:06 schreef Nia het volgende:
Laten we inderdaad het DDR tijdperk niet vergeten.
Gelukkig hadden wij Yvonne die de OostDuitse mannen vrouwen wist te verslaan.
pi_136818399
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:
Normaal gesproken dus ook lager als het percentage wat NL nu bij het schaatsen haalt.

Maar het percentage van Nederland is natuurlijk ook doorgaans veel lager als dit jaar.
Stond hier toen een mooi overzicht waarin duidelijk naar voren kwam dat schaatsen kwam medailleverdeling heel gemiddeld was als je kijkt naar hoeveel landen de medailles gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 februari 2014 @ 17:30:26 #224
284411 crew  heywoodu
pi_136818410
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tafeltennis staat sinds 1988 op het Olympische programma. Meestal halen ze 3 tot 4 van de 6 medailles met uitzondering van Peking (2008) waar ze alle medailles haalden. Normaal gesproken dus ook lager als het percentage wat NL nu bij het schaatsen haalt.

[..]

Zelfs 6 uit 9 is nog geen 70%. ;)
Overigens zie ik het percentage nog wel stijgen met de 10 km van mannen op komst. :+

[..]
Ja en op de volgende Spelen daalt dat waarschijnlijk gewoon weer :+

Schoonspringen is veel erger met China :P
pi_136819399
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:30 schreef -0- het volgende:

[..]

Maar het percentage van Nederland is natuurlijk ook doorgaans veel lager als dit jaar.
Stond hier toen een mooi overzicht waarin duidelijk naar voren kwam dat schaatsen kwam medailleverdeling heel gemiddeld was als je kijkt naar hoeveel landen de medailles gaan.
Uiteraard is er nu sprake van een extreme uitzondering en als dat eenmalig is, dan is dat geen enkel probleem. Gezien de ontwikkelingen in andere landen mbt het schaatsen vrees ik voor een dominantie die weleens heel lang zou kunnen gaan duren. Leuk voor Nederland, maar slecht voor de sport.

Ik merk bij mezelf dat ik veel minder kijk (uitgezonderd de sprintafstanden), omdat er op voorhand al geen spanning is en dat is me bij eerdere spelen nog niet overkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')