Het punt dat ik probeerde te maken is dat dit voor Nederland gewoon een uniek moment is dat we gewoon moeten koesteren, de kans dat zoiets zich nog eens herhaald is vrij klein. Dat andere landen zich nu irritant gedragen en het schaatsen plotseling saai vinden is zelfs een nog groter compliment, omdat dat gewoon uit frustratie voortkomt, met name de Amerikanen hadden bij het schaatsen op enkele medailles gerekent, maar die hadden meer problemen met hun eigen pakken dan met de tegenstanders. Nederland domineert nu het schaatsen, maar dat zal ooit stoppen, net zoals de Spaanse overheersing van de mondiale topvoetbal sinds 2008 deze zomer aan zijn eind komt.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tafeltennis staat sinds 1988 op het Olympische programma. Meestal halen ze 3 tot 4 van de 6 medailles met uitzondering van Peking (2008) waar ze alle medailles haalden. Normaal gesproken dus ook lager als het percentage wat NL nu bij het schaatsen haalt.
[..]
Zelfs 6 uit 9 is nog geen 70%.![]()
Overigens zie ik het percentage nog wel stijgen met de 10 km van mannen op komst.
[..]
Gelukkig hadden wij Yvonne die de OostDuitse mannen vrouwen wist te verslaan.
Ik heb tot nog toe alleen de 500m en 1500m vrouwen gezien en heb eigenlijk niet het gevoel dat ik iets gemist hebquote:Op maandag 17 februari 2014 18:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard is er nu sprake van een extreme uitzondering en als dat eenmalig is, dan is dat geen enkel probleem. Gezien de ontwikkelingen in andere landen mbt het schaatsen vrees ik voor een dominantie die weleens heel lang zou kunnen gaan duren. Leuk voor Nederland, maar slecht voor de sport.
Ik merk bij mezelf dat ik veel minder kijk (uitgezonderd de sprintafstanden), omdat er op voorhand al geen spanning is en dat is me bij eerdere spelen nog niet overkomen.
Dat zou fijn zijn ja. Dit is gewoon een topjaar, als het over 4 jaar net zo is zullen de schaatsliefhebbers zich achter de oren moeten gaan krabben...quote:Op maandag 17 februari 2014 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeerde te maken is dat dit voor Nederland gewoon een uniek moment is dat we gewoon moeten koesteren, de kans dat zoiets zich nog eens herhaald is vrij klein. Dat andere landen zich nu irritant gedragen en het schaatsen plotseling saai vinden is zelfs een nog groter compliment, omdat dat gewoon uit frustratie voortkomt, met name de Amerikanen hadden bij het schaatsen op enkele medailles gerekent, maar die hadden meer problemen met hun eigen pakken dan met de tegenstanders. Nederland domineert nu het schaatsen, maar dat zal ooit stoppen, net zoals de Spaanse overheersing van de mondiale topvoetbal sinds 2008 deze zomer aan zijn eind komt.
16 uit 24 is nog altijd hetzelfde percentage.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tafeltennis staat sinds 1988 op het Olympische programma. Meestal halen ze 3 tot 4 van de 6 medailles met uitzondering van Peking (2008) waar ze alle medailles haalden. Normaal gesproken dus ook lager als het percentage wat NL nu bij het schaatsen haalt.
[..]
Zelfs 6 uit 9 is nog geen 70%.![]()
Overigens zie ik het percentage nog wel stijgen met de 10 km van mannen op komst.
[..]
Gelukkig hadden wij Yvonne die de OostDuitse mannen vrouwen wist te verslaan.
Het is idd uniek en ik hoop dat het ook uniek blijft.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeerde te maken is dat dit voor Nederland gewoon een uniek moment is dat we gewoon moeten koesteren, de kans dat zoiets zich nog eens herhaald is vrij klein. Dat andere landen zich nu irritant gedragen en het schaatsen plotseling saai vinden is zelfs een nog groter compliment, omdat dat gewoon uit frustratie voortkomt, met name de Amerikanen hadden bij het schaatsen op enkele medailles gerekent, maar die hadden meer problemen met hun eigen pakken dan met de tegenstanders. Nederland domineert nu het schaatsen, maar dat zal ooit stoppen, net zoals de Spaanse overheersing van de mondiale topvoetbal sinds 2008 deze zomer aan zijn eind komt.
My bad! Die medaille van Knegt had ik idd niet mee mogen rekenen.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
16 uit 24 is nog altijd hetzelfde percentage.Als je het shorttrack er bij rekent is het natuurlijk veel minder. En toen was het Duitsland nog in tweeën verdeeld. Daarnaast is tijdens dat toernooi alleen de Sovjet-Unie nog in de top 5 geëindigd. Bij het rodelen haalt Duitsland al sinds de jaren 80 vaak 4/5 van de 9 medailles. Ons topjaar tot nu toe was 11 van de 30 medailles in 1998. Tot nu toe valt het met schaatsen nog mee.
En toch zijn alle Noren boos dat de Noorse schaatsers zich hebben teruggetrokken op 'hun' onderdeel. Nee, internationaal geven ze geen fuck.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:42 schreef TvhN het volgende:
In de eerste plaats: respect voor de arbeid die geleverd wordt door de schaatsers, ze trainen doorgaans erg hard. Aan de andere kant moet je eerlijk zijn: alleen in Nederland is dit echt een grote sport. In welk land, behoudens Nederland, wordt dit nou echt serieus genomen? Internationaal gezien stelt schaatsen in vergelijking met vele andere sporten gewoon geen fuck voor.
Zo, Noorwegen, dat is 1 voorbeeld. Heb je er nog meer?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En toch zijn alle Noren boos dat de Noorse schaatsers zich hebben teruggetrokken op 'hun' onderdeel. Nee, internationaal geven ze geen fuck.
Amerika heeft ook al laten blijken dat ze het maar irritant vinden dat Nederland zo goed is.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:46 schreef TvhN het volgende:
[..]
Zo, Noorwegen, dat is 1 voorbeeld. Heb je er nog meer?
Er zijn een paar andere wintersporten die in een paar andere landen populairder zijn ja.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:42 schreef TvhN het volgende:
In de eerste plaats: respect voor de arbeid die geleverd wordt door de schaatsers, ze trainen doorgaans erg hard. Aan de andere kant moet je eerlijk zijn: alleen in Nederland is dit echt een grote sport. In welk land, behoudens Nederland, wordt dit nou echt serieus genomen? Internationaal gezien stelt schaatsen in vergelijking met vele andere sporten gewoon geen fuck voor.
Shani Davis neemt z'n sport vast wel serieus, maar zijn er ook veel andere Amerikanen die de ambitie hebben om professioneel schaatser te worden? Of kiezen die liever voor een andere sport? En waarom zie je vaak lege tribunes bij schaatswedstrijden in het buitenland?quote:Op maandag 17 februari 2014 18:47 schreef DeLuna het volgende:
Hey Shani Davis je neemt je sport niet serieus![]()
Zal die leuk vinden.
Absoluut niet. Schaatsen is alleen in Nederland populair. In Noorwegen, Duitsland, VS, Canada, Rusland, Polen, Japan, Zuid-Korea en China is er enige belangstelling voor maar hangt het er maar een beetje bij, in een tiental andere landen(bv. Zweden, Finland, Tsjechië, Italië) weet men van het bestaan van schaatsen af maar zijn andere wintersporten populairder. In de rest van de wereld is schaatsen non-existent.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:40 schreef Komakie het volgende:
Is het een mondiale sport? Ja absoluut. Er doen genoeg andere landen mee aan de schaats onderdelen, maar er gaat het meeste geld om in de nederlandse ploegen en dus hebben die een voorsprong.
Nederland is het enige land waar schaatsen het meest populair is. Dat er in andere landen populairdere porten zijn is wat anders.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Absoluut niet. Schaatsen is alleen in Nederland populair. In Noorwegen, Duitsland, VS, Canada, Rusland, Polen, Japan, Zuid-Korea en China is er enige belangstelling voor maar hangt het er maar een beetje bij, in een tiental andere landen(bv. Zweden, Finland, Tsjechië, Italië) weet men van het bestaan van schaatsen af maar zijn andere wintersporten populairder. In de rest van de wereld is schaatsen non-existent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |