Gewoon naar de Holland Heineken House om daar mee te doen aan de huldiging van Ireen Wüst omdat hij natuurlijk een baas is en mee wilt feesten met de Nederlanders.twitter:erbenwennemars twitterde op zondag 09-02-2014 om 19:49:13Putin is in the building... Iedereen is fan van Ireen Wust...#OS2014 #GOUD http://t.co/7FDaEJUnqi reageer retweet
Denken dat mensen hem kunnen dwingen iets te doenquote:Op zondag 9 februari 2014 20:53 schreef DeLachendeVierde het volgende:
Denken dat hij dit vrijwillig doet
Godverquote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef Nober het volgende:
Ik ken de wetten in Rusland niet, daar woon ik immers niet, ik vind Putin verder wel prima.
Want Putin stuurt ook alle homo's gaskamers in bedoel je?quote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:53 schreef DeLachendeVierde het volgende:
Denken dat hij dit vrijwillig doet
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:53 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Denken dat mensen hem kunnen dwingen iets te doen
Er is geen enkele reden waarom een dictator als Poetin respect verdient.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef destrovel het volgende:
[..]
Want Putin stuurt ook alle homo's gaskamers in bedoel je?
Goeie godwin, dat wel.
Putin drinkt geen alcohol.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:04 schreef Sauslepel het volgende:
Dat lullige biertje wat hem voorgehouden wordt zal hij vriendelijk afslaan. Ik vermoed dat Putin meer behoefte heeft aan wodka.
Ze hadden hem dan ook jenever moeten aanbiedenquote:Op zondag 9 februari 2014 21:04 schreef Sauslepel het volgende:
Dat lullige biertje wat hem voorgehouden wordt zal hij vriendelijk afslaan. Ik vermoed dat Putin meer behoefte heeft aan wodka.
Denk dat Jeltsin wel langer dan 10 minuten was gebleven, die had je niet meer bij de bar kunnen wegslaan.quote:
Als je foto's hebt hoe je met een beer worstelt, zonder shirt mét sixpack aan het paardrijden bent en gaat ijszwemmen ben je best stoer.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
Kleutertjes die trappen in de propagandamachine en hem 'stoer' vinden
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Denk dat Jeltsin wel langer dan 10 minuten was gebleven, die had je niet meer bij de bar kunnen wegslaan.
Dat is nu precies de propagandamachine waar ik op doel.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:06 schreef destrovel het volgende:
[..]
Als je foto's hebt hoe je met een beer worstelt, zonder shirt mét sixpack aan het paardrijden bent en gaat ijszwemmen ben je best stoer.
En het werkt. Briljant toch?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is nu precies de propagandamachine waar ik op doel.
Zo moeilijk is dat niet, Jeltsin kon het ook.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:06 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik vind vooral zijn manier van regeren fascinerend. Let wel, dat is iets anders dan bewonderenswaardig. Hij is zeker geen rechtvaardig leider, maar Rusland lijkt me ook niet het makkelijkste land om te regeren met allerlei groeperingen die om onafhankelijkheid strijden, een vrij orthodox religieuze bevolking en het feit dat je mening nogal verschilt van die van andere supermachten.
Ja kostelijk. Vooral beelden van voor zijn tweede verkiezing: hij moest het namelijk zien te winnen ten koste van de communistische partij. De oligarchen ('de familie') van Rusland, waar hij ook deel van uitmaakte, hadden toen met zijn allen een hele reclamecampagne gemaakt waarin hij vooral fit, vrolijk en onder het volk moest doen voorkomen.quote:
Jeltsin kon drinken en lachen. Da's iets heel anders.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, Jeltsin kon het ook.
Ja, maar nog steeds moest hij winnen met grootschalige fraude. http://nl.wikipedia.org/w(...)ntsverkiezingen_1996 Jeltsin was net zo'n dictator als Poetin, Jeltsin viel het parlement aan met een tank..quote:Op zondag 9 februari 2014 21:09 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ja kostelijk. Vooral beelden van voor zijn tweede verkiezing: hij moest het namelijk zien te winnen ten koste van de communistische partij. De oligarchen ('de familie') van Rusland, waar hij ook deel van uitmaakte, hadden toen met zijn allen een hele reclamecampagne gemaakt waarin hij vooral fit, vrolijk en onder het volk moest doen voorkomen.
Rusland was anders niet uit elkaar gevallen tijdens Jeltsin, ook het vervalsen van verkiezingen kon die primaquote:Op zondag 9 februari 2014 21:09 schreef destrovel het volgende:
[..]
Jeltsin kon drinken en lachen. Da's iets heel anders.
Wat je echter vaak in Rusland ziet is dat fraude niet vanuit een leidende partij wordt georganiseerd, maar eerder vanuit districtsstelsels zelf (waarin de top denkt zo in een goed plaatje te komen bij de machthebbers als Jeltsin of Poetin). Als je denkt dat verkiezingsfraude in Rusland iets is wat centraal wordt geregeld, dan moet je die mening toch bijstellen.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, maar nog steeds moest hij winnen met grootschalige fraude. http://nl.wikipedia.org/w(...)ntsverkiezingen_1996 Jeltsin was net zo'n dictator als Poetin, Jeltsin viel het parlement aan met een tank..
Maar wat is je probleem nu precies? Dat Rusland geen perfecte democratie is?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rusland was anders niet uit elkaar gevallen tijdens Jeltsin, ook het vervalsen van verkiezingen kon die prima
Geen perfecte democratiequote:Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef destrovel het volgende:
[..]
Maar wat is je probleem nu precies? Dat Rusland geen perfecte democratie is?
Want de VS zijn zo geweldig? Of Nederland? Of weet ik veel waar?
Voorlopig hoor ik nog nergens dat er in Rusland executies zijn wegens overspel, homoseksualiteit (er zijn wel arrestaties voor het uitdragen van homoseksualiteit ja, maar niet voor gewoon homo zijn), het drinken van alcohol, het hebben van de verkeerde huidskleur/religie of gewoon het familie zijn van een bepaald iemand, dus het valt nog best wel mee voor een dictatuur.
Nee, je bent niet 100% vrij. Maar welk land heeft iemand ook alweer maandenlang opgesloten voor het gooien van een waxinelichthoudertje?
Och ja, democratie is ook een dictatuur van de meerderheid hè.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geen perfecte democratieRusland is een dictatuur, onafhankelijke journalisten worden vermoord, onafhankelijke tv zenders worden met smoesjes van de buis gehaald en verkiezingen worden vervalst (Poetin kreeg bijvoorbeeld in de Kaukasusregio 99,76% van de stemmen).
Ja dat weet ik, maar het is wel in de opdracht van de machthebbers. Er was bijvoorbeeld een leider in een districtsstelsel ontslagen omdat Poetin daar te weinig stemmen kreeg.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Wat je echter vaak in Rusland ziet is dat fraude niet vanuit een leidende partij wordt georganiseerd, maar eerder vanuit districtsstelsels zelf (waarin de top denkt zo in een goed plaatje te komen bij de machthebbers als Jeltsin of Poetin). Als je denkt dat verkiezingsfraude in Rusland iets is wat centraal wordt geregeld, dan moet je die mening toch bijstellen.
Veel beter dan een dictatuur van de elitequote:Op zondag 9 februari 2014 21:23 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Och ja, democratie is ook een dictatuur van de meerderheid hè.
Dat is een mening, geen feit.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Veel beter dan een dictatuur van de elite
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |