Kom op, je kan niet verwachten van een dierentuin dat ze daar volkomen eerlijk in zijn..quote:Op zondag 9 februari 2014 21:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Maar dan moet er niet gezegd worden dat het niet lukte, maar dat ze er gewoon geen behoefte aan hadden. Maar ja, eerlijkheid is natuurlijk ook niet een vanzelfsprekend iets.
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, je kan niet verwachten van een dierentuin dat ze daar volkomen eerlijk in zijn..
Volgens mij valt er straks ook weinig meer te ontleden als die leeuwen klaar zijn dus dat ontleden was gewoon een lulsmoes.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd wel interessant ja.
Maar dan heb je het ook over het ontleden. Een dier enkel en alleen doden daar wordt je biologisch gezien niet wijzer van..
In het centrum van Kopenhagen toch?quote:Op zondag 9 februari 2014 13:51 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Een gezonde giraffe doden.Ze hadden hem ook kunnen vrijlaten.
Je kan toch ook eerst ontleden?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens mij valt er straks ook weinig meer te ontleden als die leeuwen klaar zijn dus dat ontleden was gewoon een lulsmoes.
Journaal gezien, daar was niets ontleed hoor, gewoon in stukken gehakt en hoppa richting leeuwen.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan toch ook eerst ontleden?
Aah...quote:Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Journaal gezien, daar was niets ontleed hoor, gewoon in stukken gehakt en hoppa richting leeuwen.
Downie giraffen hebben ook recht om te levenquote:Op zondag 9 februari 2014 13:53 schreef Rezania het volgende:
Ik zie het probleem niet. Dierenpark heeft zijn best gedaan om hem proberen over te plaatsen na een andere dierentuin, kon niet, dan maar dood maken hè. Of zien die dierenactivisten liever downie-giraffen?
Mate van bewustzijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom is een giraf zielugur dan dat kippetje, varkentje, kalfje dat je straks eet?
Nee stiekum hypocriet in een achterkamertje slachten en niets zeggen is beter :/quote:Op zondag 9 februari 2014 22:31 schreef Loekie1 het volgende:
en het dan op deze manier publiekelijk aan z'n einde brengen getuigt van weinig ethiek.
Een giraf is bewuster dan een koe denk je?quote:
Of Varkens, zeer intelligente beesten zijn datquote:Op maandag 10 februari 2014 08:51 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Een giraf is bewuster dan een koe denk je?
Echt hequote:Op maandag 10 februari 2014 08:28 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee stiekum hypocriet in een achterkamertje slachten en niets zeggen is beter :/
Nekschot kan niet heel moeilijk zijn.quote:
Ze hebben het geboren laten worden omdat mensen babybeestjes willen zien, heb je te weinig babybeestjes dan gaan mensen naar een andere dierentuin.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:40 schreef -Spring het volgende:
Waarom hebben ze dat beest in eerste instantie geboren laten worden dan?
En waarom was sterilisatie geen optie? Dan worden alleen de zaadleiders doorgeknipt. Geen hormonale problemen dus verder.
Dat eerste snap ik. Maar dit is ook geen potitieve publiciteit. Mss hadden ze gehoopt op een vrouwtje, konden ze daarmee wel verder fokken.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze hebben het geboren laten worden omdat mensen babybeestjes willen zien, heb je te weinig babybeestjes dan gaan mensen naar een andere dierentuin.
Ik weet niet hoe het zit bij giraffes, maar bij veel dieren is het zo dat het te maken heeft met de status in de groep. Dat een vrouwtje die geen jongen krijgt erg laag in rang blijft, dat een mannetje dat geen drive heeft voor voortplanting ook een erg lage rang blijft houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |