abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:05:19 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136485659
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136485896
Communiceren van werkzaamheden is toch alleen maar bijzaak?
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:16:38 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136486073
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:12 schreef _JdM_ het volgende:
Communiceren van werkzaamheden is toch alleen maar bijzaak?
Maar normaal is de communicatie over de werkzaamheden in Duitsland duidelijker en uitgebreider als in Nederland. Nu check je woensdag je reisplan, en ga je op pad. Sta je in Mönchengladbach, wordt er omgeroepen dat de "RE8 von 10:40 nach Koblenz uber Köln wegen Bauarbeiten ausfallt." Mocht men met de S5 naar Neuss, en daar overstappen richting Grevenbroich(via de diesellijn) cq Köln (RE7). Informatievoorziening over de omreisroute was dan weer wel erg duidelijk in Mönchengladbach.
RE8 rijdt tot vannacht 3:15 niet tussen Grevenbroich en Mönchengladbach.
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 22:37:47 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136486940
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:26 schreef ReisT het volgende:
Net in Gouda was ik even verbaasd toen ik vanuit een stilstaande IC een trein voorbij hoorde rijden, tot ik even goed naar buiten keek: ja logisch een omgeleide Thalys.
Maar goed dat je IC stil bleef staan, dat is daar een paar jaar terug al eens misgegaan :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:47:47 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136487301
Jammer dat NSR niet zo aardig was om nog even door de doorkoppeling van de IC Groningen-Bijlmer Arena aan de IC Bijlmer Arena - Nijmegen, die weer gekoppeld zat aan de IC naar Den Helder, ICM in te zetten. Zal morgen ook wel niet gebeuren ;(
pi_136487437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:47 schreef greavy het volgende:
Jammer dat NSR niet zo aardig was om nog even door de doorkoppeling van de IC Groningen-Bijlmer Arena aan de IC Bijlmer Arena - Nijmegen, die weer gekoppeld zat aan de IC naar Den Helder, ICM in te zetten. Zal morgen ook wel niet gebeuren ;(
Gelukkig niet zeg. Zit nu in een VIRM zesje, acht min uit Amsterdam weg en voldoende staanplaatsen. Met ICM teveel losse stellen..
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:54:53 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136487556
Heb bij de vorige keer met ICM7 een keer Arnhem-Den Helder gedaan, een prima maatje was dat toen op een zondag :D
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:01:12 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136487795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar goed dat je IC stil bleef staan, dat is daar een paar jaar terug al eens misgegaan :P
Dat was echt een kutstreek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136488318
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat was echt een kutstreek.
Tsja, met zijn tweeën ook in zo'n nauwe opening willen is niet echt fijn natuurlijk.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:15:48 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136488364
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Tsja, met zijn tweeën ook in zo'n nauwe opening willen is niet echt fijn natuurlijk.
In sommige branches lukt dat beter dan in andere.
pi_136488398
Maar daar komt men zonder blijvende schade vanaf...
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 23:18:21 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136488463
Een innige omhelzing op zijn tijd moet kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136488576
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:16 schreef Peter het volgende:
Maar daar komt men zonder blijvende schade vanaf...
Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Alles kan gecorrigeerd worden, een trein ook ;)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:29:21 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136488913
Bij de nieuwe bruggen bij Antwerpen zou er op 23 februari één spoor opgeleverd worden, de andere sporen volgen nog.

Beetje groot plaatje, maar wel duidelijk: De nieuwe sporenlayout, simpel uitgetekend: Klikje
rood = tijdelijk buiten dienst
blauw = tijdelijke sporen die weer gaan verdwijnen
groen = nieuwe sporen over de bruggen die nog niet in dienst zijn
oranje = sporen over nieuwe bruggen die nog niet zijn aangelegd

De sporenlayout wordt dus dusdanig ingericht, dat treinen via de HSL altijd 'rechtdoor' kunnen, en treinen via de klassieke route van- en naar Nederland ed via (een aantal) wissels moeten.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:47:34 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136489624
Vanaf december 2017 zal er ieder uur een IC gaan rijden tussen Stuttgart en Zürich. De dienst zal worden uitgevoerd met nieuwe dubbeldeksrijtuigen, waarvoor DB 17 stammen heeft besteld bij bouwer Bombardier.

Deze IC zal ook toegankelijk zijn voor reizigers met een Nahverkehrsticket, het Bundesland Baden-Württemberg zal DB voor eventuele verliezen compenseren.
  zondag 9 februari 2014 @ 08:09:56 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136494789
Een van die nieuwe bruggen in Antwerpen kun je vanaf de ringweg goed zien liggen. Heb wel het idee dat ze er al een eeuwigheid mee bezig zijn :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 9 februari 2014 @ 09:17:19 #17
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136495268
De werken zijn twee jaar geleden begonnen en het geheel zou eind dit jaar klaar moeten zijn. Ik ben vooral benieuwd of die 'tijdelijk' gesloten stations aan het ringspoor straks weer open gaan.
  zondag 9 februari 2014 @ 09:52:43 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
  zondag 9 februari 2014 @ 12:13:03 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136498542
Nice ReisT, was wel na 11 uur want wij moesten wachten tot het een beetje fatsoenlijk weer was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 9 februari 2014 @ 13:53:34 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136502216
Het aantal HKX-treinen wordt begin maart van 40 naar 28 per week verlaagd: DSO. Hierdoor zijn er alleen nog maar op vrijdag en zaterdag drie slagen per dag per richting. Op maandag, donderdag en zondag nog twee slagen en op dinsdag en woensdag nog maar een slag per richting.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2014 @ 14:41:05 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136504803
heeft dat te maken met de tegenwerking van de DB?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136504999
Zal te maken hebben met de werkzaamheden die plaatsvinden aan de Hohenzollernbrücke in Keulen
pi_136505434
lekker kansloos wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136506666
Dinsdag start weer de kruidvat NS actie.

Note bij deze: Niet geldig op 26 april.

http://www.kruidvat.nl/do(...)artjesactie&token=-1
  zondag 9 februari 2014 @ 16:02:45 #25
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136509710
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:26 schreef b2py het volgende:
Dinsdag start weer de kruidvat NS actie.

Note bij deze: Niet geldig op 26 april.

http://www.kruidvat.nl/do(...)artjesactie&token=-1
13,99 het kan dus wel goedkoop...
  zondag 9 februari 2014 @ 16:48:41 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136510916
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:46 schreef b2py het volgende:
Zal te maken hebben met de werkzaamheden die plaatsvinden aan de Hohenzollernbrücke in Keulen
Nee, en ook geen tegenwerking van DB.
De treinen rijden te leeg. Om de lage kosten te dekken, dan moet je bij een tweede stuk bagage ¤20 betalen, en voor een hond tegenwoordig ¤30 (was ¤10). En zo zijn er nog wel wat dingen duurder geworden.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:56:07 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136511262
¤ 30 om je hond mee te nemen? :')
pi_136511301
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, en ook geen tegenwerking van DB.
De treinen rijden te leeg. Om de lage kosten te dekken, dan moet je bij een tweede stuk bagage ¤20 betalen, en voor een hond tegenwoordig ¤30 (was ¤10). En zo zijn er nog wel wat dingen duurder geworden.
Niet? 7 maart gaan er vier van de zes sporen uit dienst op die brug..
  zondag 9 februari 2014 @ 17:13:27 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136512078
Ja, die sporen gaan eruit ja. Maar deze uitdunning blijft.

De NOB-rijtuigen (Married-Pair) gaan tevens weer retour NOB, de gehuurde NMBS-rijtuigen komen daarvoor terug.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:14:27 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136512123
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:56 schreef James1988 het volgende:
¤ 30 om je hond mee te nemen? :')
had verkeerd gelezen, enkele reis voor huisdier is ¤15, was ¤5. Nu dus retour ¤30, was ¤10
pi_136513489
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, en ook geen tegenwerking van DB.
De treinen rijden te leeg. Om de lage kosten te dekken, dan moet je bij een tweede stuk bagage ¤20 betalen, en voor een hond tegenwoordig ¤30 (was ¤10). En zo zijn er nog wel wat dingen duurder geworden.
Dat is dus over 2 jaar max ook een bladzijde in de geschiedenisboekjes en verder niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 februari 2014 @ 17:51:56 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136513646
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dus over 2 jaar max ook een bladzijde in de geschiedenisboekjes en verder niet.
Daar vrees ik wel voor.

De concurrent (DB) rijdt meer treinen per dag, als reiziger zou ik eerder voor DB kiezen. Meer keuzemogelijkheden en een grotere kans om toch nog thuis te komen als er iets gebeurt...
  zondag 9 februari 2014 @ 18:49:54 #34
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_136515955
quote:
Ik dacht dat ze ouder was. :@

Maar 65, da's net zou oud als mijn pa. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 9 februari 2014 @ 19:04:50 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136516602
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:51 schreef James1988 het volgende:

[..]
De concurrent (DB) rijdt meer treinen per dag, als reiziger zou ik eerder voor DB kiezen. Meer keuzemogelijkheden en een grotere kans om toch nog thuis te komen als er iets gebeurt...
Ik heb even ter vergelijking de ritprijzen naast elkaar gelegd.

Boeken voor 19 april Köln-Hamburg (bij HKX kan je nooit je ticket kosteloos omboeken/annuleren -> altijd ¤20, dus reken met de Sparpreis van DB),

HKX:
is het goedkoopste ¤28 (de 2e en 3e trein, 12:01 en 17:01 uit Köln)), en ¤33 voor de 1e trein (7:01 uit Köln).
De reistijd is 4 uur en 4 minuten
Maximum tarief is ¤78 bij HKX.

DB, enkel gekeken naar een rechtstreekse IC:
7:10/8:10 vertrek, 11:12/12:12 aankomst: ¤29
9:08 vertrek, 13:12 aankomst: ¤49
10:10 vertrek, 14:12 aankomst: ¤35
11:10 vertrek, 15:12 aankomst: ¤65
12:10 vertrek, 16:12 aankomst: ¤55
13:10 vertrek, 17:12 aankomst: ¤49
14:10 vertrek, 18:12 aankomst: ¤29
15:10 vertrek, 19:12 aankomst: ¤39
16:10 rijdt niet?
17:10 vertrek, 19:12 aankomst: ¤29
18:10 vertrek, 20:12 aankomst: ¤35
Normalpreis voor het traject is ¤87.

Als je een "frequent" reiziger bent op dit (lange) traject, zal je zeker een Bahncard hebben (gok ik...). Dan is DB zeker interessanter, met elk uur een vertrek.
  Redactie Sport zondag 9 februari 2014 @ 19:17:45 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136517211
Maar op 15 april kun je met HKX al voor 18 euro, terwijl DB rond vertrektijd (17u) 39 euro als goedkoopste heeft. Het hangt er maar net vanaf wanneer je wilt reizen dus. Verder is de Bordbistro een stuk voordeliger dan bij DB:
1
2
3
4
5
                      HKX     DB
Koffie                2,30    2,80
Warme chocolademelk   1,90    3,00
Bier                  2,90    3,00
Sandwich              2,80    3,90
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 9 februari 2014 @ 19:19:03 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136517282
En klaarblijkelijk kiezen toch de meeste mensen voor de trein van DB.
  zondag 9 februari 2014 @ 19:41:18 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136518320
Vanaf 31 december 2014 mogen er geen nieuwe Class66's geleverd worden aan Europa, vanwege nieuwe milieueisen. De huidige Class66's mogen wel blijven rijden dan.
pi_136518381
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:41 schreef greavy het volgende:
Vanaf 31 december 2014 mogen er geen nieuwe Class66's geleverd worden aan Europa, vanwege nieuwe milieueisen. De huidige Class66's mogen wel blijven rijden dan.
Zijn de Britten net op tijd :P
http://www.railwaygazette(...)-more-class-66s.html
pi_136518665
Blijft ook ontzettend baas trouwens.
pi_136518953
ten minutes dilät.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 9 februari 2014 @ 20:26:37 #42
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136520791
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
ten minutes dilät.
Voor meer Dunglish https://www.facebook.com/MakeThatTheCatWise
staan ook wat rare NS-uitspraken op hoewel ze niet altijd technisch verkeerd zijn volgens mij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2014 @ 20:32:33 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136521105
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:26 schreef bork het volgende:

[..]

Voor meer Dunglish https://www.facebook.com/MakeThatTheCatWise
staan ook wat rare NS-uitspraken op hoewel ze niet altijd technisch verkeerd zijn volgens mij.
mja, Please step out, this train does not continue is niet heel fraai.

zou eerder zeggen: End of the line, please leave the train
of zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2014 @ 20:57:35 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136522926
De drukste overweg van België sluit 216 keer per dag _O-
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-dag-216-keer.dhtml

Dat moet beter kunnen toch? Tussen De Haar aansluiting en Utrecht CS bijvoorbeeld, die bij Diemen of tussen Hilversum en Weesp zullen het ongetwijfeld drukker zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136523187
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
De drukste overweg van België sluit 216 keer per dag _O-
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-dag-216-keer.dhtml

Dat moet beter kunnen toch? Tussen De Haar aansluiting en Utrecht CS bijvoorbeeld, die bij Diemen of tussen Hilversum en Weesp zullen het ongetwijfeld drukker zijn
Delft Zuid wil ik wel nomineren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2014 @ 21:02:09 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136523261
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Delft Zuid wil ik wel nomineren.
of tussen Den Dolder en Utrecht Overvecht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136523293
Het overpad te Utrecht C die niet voor reizigers is.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:05:58 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136523555
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, Please step out, this train does not continue is niet heel fraai.

zou eerder zeggen: End of the line, please leave the train
of zoiets
"Next station: Hoofddorp"
"This train terminates here. Please leave the vehicle and think of your personal belonings."
  zondag 9 februari 2014 @ 21:16:41 #49
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136524232
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
De drukste overweg van België sluit 216 keer per dag _O-
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-dag-216-keer.dhtml

Dat moet beter kunnen toch? Tussen De Haar aansluiting en Utrecht CS bijvoorbeeld, die bij Diemen of tussen Hilversum en Weesp zullen het ongetwijfeld drukker zijn
Mijn drukste overweg is ongetwijfeld de Esperantostraat in Groningen... Zestien treinpassages per uur, 's avonds twaalf, vier keer een goederentrein en een stuk of wat leegmatritten. Dan kom ik op grofweg 300 passages...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2014 @ 21:25:33 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136524814
dat is bijna de drukste van het land denk ik _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')