Ik citeer, van ons eigen Fok! forum; in het topic over frauderend Turks staatslid.quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
En helemaal geen geluid uit de Turkse gemeenschap van: goh, wij wisten niet dat het een fraudeur was, wij willen dat hij zijn plaats opgeeft aan iemand anders! Wij willen geen fraudeur als statenlid! Heeft iemand daar een verklaring voor?
Misschien niet expliciet gevraagd maar het heeft altijd een bepaalde toon; ik generaliseer nu ook even maar na een overval oid + alle media aandacht zie je altijd dat soort reacties te voorschijn komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef Sauslepel het volgende:
Waar wordt om een reactie van de Marokkaanse gemeenschap gevraagd? Ik heb dit namelijk nog nooit gezien/gehoord.
Nogal triest inderdaad. Maar goed, dat mens komt sowieso niet al te intelligent over, aan de rest van haar posts in dat topic te zien.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik citeer, van ons eigen Fok! forum; in het topic over frauderend Turks staatslid.
[..]
Oh jawel hoor, vaak genoeg gezien dat er letterlijk om gevraagd werd.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:45 schreef expans het volgende:
Misschien niet expliciet gevraagd maar het heeft altijd een bepaalde toon
Hmm, nog nooit gezien. Als het daadwerkelijk gebeurt is het uiteraard een terechte klacht. Als een Nederlander probeert drugs naar de VS te smokkelen heb ik ook weinig zin om me daarvoor te verontschuldigen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:45 schreef expans het volgende:
[..]
Misschien niet expliciet gevraagd maar het heeft altijd een bepaalde toon; ik generaliseer nu ook even maar na een overval oid + alle media aandacht zie je altijd dat soort reacties te voorschijn komen.
Een of andere domme allochtoon pleegt een overval 200 KM verderop en ik moet me daarvoor gaan verontschuldigen.
Er valt wel wat voor te zeggen aangezien die 'gemeenschappen' enigszins de reputatie hebben eigen leden de hand boven het hoofd te houden. Ook met die frauderende leden die door enorme aantal voorkeursstemmen uit eigen achterban weer aan tafel mogen plaatsnemen terwijl ze weten dat zo'n gast niet kosher is.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik citeer, van ons eigen Fok! forum; in het topic over frauderend Turks staatslid.
[..]
Gelul.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:35 schreef expans het volgende:
Altijd als een of andere allochtoon negatief in het nieuws komt, volgt er 9 v/d 10 keer een domme reactie op een of ander artikel, waarbij er word geklaagd dat de X (vul zelf in : 1) Turks of 2) Marokkaans of 3) islamitische) gemeenschap zich niet uitlaat over een bepaalde actie waardoor er de indruk word gewekt dat ze er vast wel mee instemmen of het goedkeuren.
Ja hallo, als een Nederlander dom doet tegen mij verwacht ik toch ook niet dat de Nederlandse gemeenschap aka ELKE fucking Nederlander aka 16 miljoen man (minus de allochtonen) zich daarover uitspreken en hun excuses komen aanbieden ofwel? Überhaupt even iedereen in hokjes stoppen en op één hoop gooien zodat je semi verontwaardigd kan doen
Oliedomme uitspraak, vogeltjesdans.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vergeten dat allochtone bevolkingsgroepen relatief zwaar oververtegenwoordigd zijn in onwenselijk gedrag:')
Niet de stilzwijgende goedkeuring van die gemeenschappen onderkennen
Niet begrijpen dat je als negatief onder vuur liggende bevolkingsgroep je juist. tegen dit soort misstanden moet uitspreken
De arrogante zelfingenomenheid van de linkse politiek correcte gutmensch met nimby oogkleppen op
Haha, tuurlijk johquote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelul.
Gaat in dit geval om een Politicus.
Als een autochtone politicus fraudeert dan valt de gemeenschap waar hij voor staat over hem heen. Als een allochtone politicus fraudeert dan houd de gemeenschap waar hij voor staat zich stil.
Sterker nog meestal zijn het dan de autochtonen waar hij niet voor staat die over hem heen vallen.
Snelle conclusie is dat allochtonen geen problemen hebben met frauderende politici.
Als er iemand arrogante zelfingenomenheid vertoont, zijn het types zoals jij imo.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vergeten dat allochtone bevolkingsgroepen relatief zwaar oververtegenwoordigd zijn in onwenselijk gedrag
Niet de stilzwijgende goedkeuring van die gemeenschappen onderkennen
Niet begrijpen dat je als negatief onder vuur liggende bevolkingsgroep je juist. tegen dit soort misstanden moet uitspreken
De arrogante zelfingenomenheid van de linkse politiek correcte gutmensch met nimby oogkleppen op
Ah laat maar je bent vooringenomen en overdrijft graag, geen discussie mogelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:33 schreef expans het volgende:
[..]
Haha, tuurlijk joh. Waarom komt de autochtone gemeenschap aka HEEL Nederland niet op tegen de wachttijd trekkende ex kamerleden? Waarom zie ik niemand demonstreren tegenover de VVD? Waar zijn al die miljoenen die protesteren tegen de PVDA politicus die ¤40.000 stal van de daklozenkrant dan?
Oh wait........
Ze spreken er schande van op het FOK!forum, dat telt ook.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:33 schreef expans het volgende:
[..]
Haha, tuurlijk joh. Waarom komt de autochtone gemeenschap aka HEEL Nederland niet op tegen de wachttijd trekkende ex kamerleden? Waarom zie ik niemand demonstreren tegenover de VVD? Waar zijn al die miljoenen die protesteren tegen de PVDA politicus die ¤40.000 stal van de daklozenkrant dan?
Oh wait........
Volgens mij kan ik je in dit geval gewoon de spiegel tonen gezien jij precies hetzelfde gedrag vertoont.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ah laat maar je bent vooringenomen en overdrijft graag, geen discussie mogelijk.
Succes met je verdere leven.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Ze spreken er schande van op het FOK!forum, dat telt ook.
quote:
Op de eerste plaats spreken de statistieken je keihard tegen. En onwenselijk gedrag (waar jij het over criminaliiteit had) is niet zozeer aangeboren, maar des te meer cultureel bepaald. Wat in marokko als normaal wordt gezien, kan hier niet altijd door de beugel. Daarom leidt cultuurvermenging zo vaak tot conflicten. Alleen heeft de linkse gutmensch vanuit haar zelfgeperpitteerde morele superioriteit de stelling geadopteerd dat de ontvangende cultuur dan maar daarvoor moet wijken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Oliedomme uitspraak, vogeltjesdans.
Criminaliteit is geen aangeboren eigenschap. Al zie je bij criminelen wel vaak dat de amygdala, net als bij psychopaten, is onderontwikkeld waardoor sneller wordt toegegeven aan een impuls. Maar dat is niet gebonden aan een bevolkingsgroep.
uit de politie zie je een soort actie-reactie ontstaan, er wordt afgegeven op die Marokkaan en dan gaat die Marokkaan zich er ook naar gedragen.
De statistieken spreken mij niet keihard tegen, jij interpreteert de statistieken volledig verkeerd. Onwenselijk gedrag is in zekere zin niet cultureel bepaald. Uiteraard, wat hier als onwenselijk wordt beschouwd, wordt in sommige culturen wel als wenselijk beschouwd. Maar bepaalde waarden zijn universeel, daar gelden stelen, beroven en noem alle ellende maar op, ook onder. Een Marokkaan wordt niet geboren met een neiging tot beroven of weet ik het. Er zijn factoren waarom zijn nu meer criminaliteit vertonenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Op de eerste plaats spreken de statistieken je keihard tegen. En onwenselijk gedrag (waar jij het over criminaliiteit had) is niet zozeer aangeboren, maar des te meer cultureel bepaald. Wat in marokko als normaal wordt gezien, kan hier niet altijd door de beugel. Daarom leidt cultuurvermenging zo vaak tot conflicten. Alleen heeft de linkse gutmensch vanuit haar zelfgeperpitteerde morele superioriteit de stelling geadopteerd dat de ontvangende cultuur dan maar daarvoor moet wijken.
En als je toch wetenschappelijk over aangeboren zaken wilt praten, vertel fan ook het hele verhaal. Dat de impulsen van de amygdala worden gereguleerd door de voorhoofdskwabben.
Je kan van mij zeggen wat je wilt, maar niet dat ik geen feiten hier neerzet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:35 schreef expans het volgende:
[..]
Als er iemand arrogante zelfingenomenheid vertoont, zijn het types zoals jij imo.
Het is dat ik nu op mijn telefoon fok, maar ik reageer straks wel uitgebreid op je onzin.quote:
Vol verwachting klopt het hart, en het is nog niet eens Sinterklaas.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is dat ik nu op mijn telefoon fok, maar ik reageer straks wel uitgebreid op je onzin.
Waarom doen de meiden van die gemeenschappen het dan vaak wel goed, en zijn het vaak de jongens die het af laten weten. Dat haalt toch je hele theorie onderuit. Die jongens hebben bij de geboorte dezelfde kansen als die meisjes.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Een Marokkaan wordt niet geboren met een neiging tot beroven of weet ik het. Er zijn factoren waarom zijn nu meer criminaliteit vertonen
- Vaak lage scholing, weinig kansen
- Leven in enclaves, weinig binding met Nederland
- Softe houding, druist in tegen hun masculiene cultuur
- Actie-reactie, voelen zich niet gewenst, gaan ongewenst gedrag vertonen
- Zo kan ik nog wel doorgaan
Je ziet bij die reacties rondom Ibn Khaldoun, die meisjes worden heel anders opgevoed. Daar zit wel een stukje cultuur trouwens. Die reageren veel rustiger, ondergeschikter.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom doen de meiden van die gemeenschappen het dan vaak wel goed, en zijn het vaak de jongens die het af laten weten. Dat haalt toch je hele theorie onderuit. Die jongens hebben bij de geboorte dezelfde kansen als die meisjes.
een stukje cultuur...???quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je ziet bij die reacties rondom Ibn Khaldoun, die meisjes worden heel anders opgevoed. Daar zit wel een stukje cultuur trouwens. Die reageren veel rustiger, ondergeschikter.
Thee drinken kan ook in een strafkampquote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Trebo het volgende:
Als de Marokkaanse gemeenschap zich altijd zouden moeten verantwoorden voor criminele daden die Marokkanen plegen, hebben ze geen tijd meer over voor een kopje munt-thee.
Pardon?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De statistieken spreken mij niet keihard tegen, jij interpreteert de statistieken volledig verkeerd.
Dat wordt niemand. Maar als jij bijvoorbeeld in het gezin of de sociale omgeving of de cultuur waarin je opgroeit geleerd krijgt dat stelen best okee is, dan is er wel degelijk een cultureel bepaalde factor die zeer bepalend is voor je verdere beeld van of stelen toelaatbaar is of niet. En we weten allemaal dat de culturen waaruit die betreffende bevolkingsgroepen uit voortkomen, doorgaans niet de allerhoogste standaarden hanteren als het gaat om het vertegenwoordigen van sociale waarden en leefregels, laat staan het vermogen of de wil hebben tot het naleven daarvan. Zie het rifgebergte of sharialanden waar het normaal is om bijvoorbeeld verkrachte vrouwen te stenigen.quote:Onwenselijk gedrag is in zekere zin niet cultureel bepaald. Uiteraard, wat hier als onwenselijk wordt beschouwd, wordt in sommige culturen wel als wenselijk beschouwd. Maar bepaalde waarden zijn universeel, daar gelden stelen, beroven en noem alle ellende maar op, ook onder. Een Marokkaan wordt niet geboren met een neiging tot beroven of weet ik het.
En waarom precies zou dat het probleem moeten zijn van Nederland?quote:Er zijn factoren waarom zijn nu meer criminaliteit vertonen
- Vaak lage scholing, weinig kansen
En waarom precies zou dat het probleem moeten zijn van Nederland?quote:- Leven in enclaves, weinig binding met Nederland
En waarom precies zou dat het probleem moeten zijn van Nederland?quote:- Softe houding, druist in tegen hun masculiene cultuur
Volgens mij hebben ze dat toch echt aan zichzelf te wijten. Wederom moet dat niet het probleem zijn van Nederland.quote:- Actie-reactie, voelen zich niet gewenst, gaan ongewenst gedrag vertonen
Dat is geen argument. Hooguit een aanname, die gelet op je voorgaande 'argumenten' op drie keer niks is gebaseerd.quote:- Zo kan ik nog wel doorgaan
Die botsing ontstaat niet doordat wij te soft zijn, die ontstaat doordat een inkomende cultuur zich niet wil of kan aanpassen aan de ontvangende cultuur. Je draait de zaken om. Of moet de gastheer van een feestje zich ook maar aanpassen aan het wangedrag van zijn gasten? Niks 'oh andere cultuur' of 'hij weet niet beter', gewoon aanpassen. Daarvoor wordt het onderhand wel eens tijd na 40 jaar en drie generaties, vind je niet?quote:Het klopt dat Nederland veel te soft is met bepaalde dingen waardoor je een botsing ziet met culturen.
...Wat staat daar?quote:Maar dat is te verklaring een staat haaks op die uitspraken die jij eerder deed - en je nu je PI van hebt veranderd.
Verantwoorden, nee. Niemand is rechtstreeks verantwoordelijk voor het gedrag van een ander. Maar je zou er wel eens een keer iets van kunnen zeggen. In plaats van het altijd maar oogluikend toe te laten. En daarmee feitelijk een bewijs van goedkeuring af te geven. Want wat je niet verbiedt, is kennelijk toegestaan en dus herhaalt het gedrag zich weer, ook als het wangedrag is. Door cultureel bepaalde invloeden of zwakke opvoedingsfactoren ligt de grens van wat toelaatbaar en/of wenselijk is, voor die culturen op een lager niveau als de onze.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:30 schreef Trebo het volgende:
Als de Marokkaanse gemeenschap zich altijd zouden moeten verantwoorden voor criminele daden die Marokkanen plegen, hebben ze geen tijd meer over voor een kopje munt-thee.
Of gewoon een kort tv-spotje, voor en na elke aflevering van Opsporing Gezocht.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:47 schreef Piye het volgende:
Onterechte klacht. Het lijkt mij niet meer dan redelijk om te verwachten, dat de Marokkaanse gemeenschap elke zondag in een persconferentie excuses aanbiedt voor alle wandaden van Marokkanen de afgelopen week. Dat ze dit niet doen betekent dat ze het goedkeuren!
Dit zou eigenlijk best een leuke actie zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:50 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Of gewoon een kort tv-spotje, voor en na elke aflevering van Opsporing Gezocht.
Je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre het vergoelijken daadwerkelijk een boodschap van de Marokkaanse gemeenschap is. Wanneer een jongen crimineel is en je vrienden en familie gaat interviewen is het logisch dat zij verkondigen wat een lieve jongen het eigenlijk is. Zij kennen hem namelijk van een andere kant. En ondanks dat men zich, zolang ze daar niet mee worden geconfronteerd, graag voorhoudt dat zij niet zo zouden reageren, is er al snel de neiging om de slechte kant van zo iemand een beetje weg te moffelen. Dit geldt nog eens tien keer zo sterk als de betreffende persoon dood is. Ja, hij is misschien doodgegaan toen hij een tasje wilde stelen of niet mee wilde werken met de politie, maar dat is niet de jongen die je kwijt bent. Je bent de lieve jongen kwijt met leuke grapjes, die altijd klaarstond voor zijn familie, die jongen die je nog heeft meegeholpen met verhuizen en waarmee je voor het eerst meisjes ging versieren.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
De "waarom veroordelen ze het niet" reacties komen meestal toch echt wel omdat de daden van Marokkaanse klootzakjes worden vergoelijkt, verheerlijkt etc. door de Marokkaanse gemeenschap. "Hij ies goeie jongen" over iemand die oude vrouwtjes berooft. Stille tochten organiseren voor draaideurcrimineeltjes die door een slachtoffer worden doodgereden of door de politie worden neergeschoten. Keihard "racisme!" janken dat ibn ghaldoun wordt aangepakt nav de examenfraude, maar geen negatief woord over de schoolleiding of stelende leerlingen.
Dan willen mensen nu eenmaal graag even bevestigd hebben dat niet alle Marokkanen zo denken.
quote:Op zondag 9 februari 2014 19:20 schreef voederbietel het volgende:
Bij deze wil ik graag, namens de Nederlandse gemeenschap, excuses aanbieden voor vogeltjesdans.
En zijn wij nu in zijn geheel als fok forum verantwoordelijk voor een uitspraak van 1 user? Beetje hypocriet dit.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef expans het volgende:
[..]
[..]
Marrokaans winkelen, staat dat synoniem aan proletarisch winkelen?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Oliedomme uitspraak, vogeltjesdans.
Criminaliteit is geen aangeboren eigenschap. Al zie je bij criminelen wel vaak dat de amygdala, net als bij psychopaten, is onderontwikkeld waardoor sneller wordt toegegeven aan een impuls. Maar dat is niet gebonden aan een bevolkingsgroep.
Verschillende etniciteiten voelen zich in Nederland minder. Vooral vanuit de politie zie je een soort actie-reactie ontstaan, er wordt afgegeven op die Marokkaan en dan gaat die Marokkaan zich er ook naar gedragen.
Daarnaast hebben ze vaak minder kansen dan Nederland en wonen ze vaak in enclaves; ze kunnen in het Marokkaans winkelen, komen bij een Marokkaanse kapper etc. etc. en hebben dus niets met Nederland. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:47 schreef LMLucky het volgende:
[..]
En zijn wij nu in zijn geheel als fok forum verantwoordelijk voor een uitspraak van 1 user? Beetje hypocriet dit.
Waar men zich aan ergert is dat bijvoorbeeld na het doodtrappen van die grensrechter die actie door vrijwel niemand binnen de Marokkaanse gemeenschap sterk wordt afgekeurd. Niet iedere Marokkaan persoonlijk hoeft zich te roeren, maar er is helemaal geen verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap over het feit dat drie jochies een man het leven uit trappen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:45 schreef expans het volgende:
[..]
Misschien niet expliciet gevraagd maar het heeft altijd een bepaalde toon; ik generaliseer nu ook even maar na een overval oid + alle media aandacht zie je altijd dat soort reacties te voorschijn komen.
Een of andere domme allochtoon pleegt een overval 200 KM verderop en ik moet me daarvoor gaan verontschuldigen.
Ik mis alleen, waarom een willekeurige Marokkaan zich hierover zou moeten uitspreken? Als je me dat kunt uitleggen, ga je gang...quote:Op maandag 10 februari 2014 14:58 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Waar men zich aan ergert is dat bijvoorbeeld na het doodtrappen van die grensrechter die actie door vrijwel niemand binnen de Marokkaanse gemeenschap sterk wordt afgekeurd. Niet iedere Marokkaan persoonlijk hoeft zich te roeren, maar er is helemaal geen verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap over het feit dat drie jochies een man het leven uit trappen.
Ja amai zeg wel gvd loop ik die video helemaal op te zoeken he, en dan ga jij die hier zomaar posten.quote:
Nederlanders organiseren wel optochten tegen pedofielen in hun stad dus we laten ons zeker horen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:40 schreef expans het volgende:
[..]
Ik mis alleen, waarom een willekeurige Marokkaan zich hierover zou moeten uitspreken? Als je me dat kunt uitleggen, ga je gang...
brb pedo's in Nederland, en elke Nederlander moet zich daarover uitspreken heur!
Wat een helden zijn het, die Marokkanen.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:11 schreef Confetti het volgende:
Er zijn geen Marokkanen hier, alleen berber-volk waar de gemiddelde Marokkaan ook een hekel aan heeft.
Zie ze als Limburgers. Een fatsoenlijke Gelderlander heeft ook geen enkele overeenkomst met dat volk.
Ja precies en dan gaan we met hooivorken en stenigen enzo.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nederlanders organiseren wel optochten tegen pedofielen in hun stad dus we laten ons zeker horen.
Ze moeten de pik eraf snijden en in de bek douwen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja precies en dan gaan we met hooivorken en stenigen enzo.
Lees mijn post nog eens na. Ik zeg juist dat niet iedere Marokkaan zich erover zou hoeven uitspreken.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:40 schreef expans het volgende:
[..]
Ik mis alleen, waarom een willekeurige Marokkaan zich hierover zou moeten uitspreken? Als je me dat kunt uitleggen, ga je gang...
brb pedo's in Nederland, en elke Nederlander moet zich daarover uitspreken heur!
''Niet iedere Marokkaan persoonlijk hoeft zich te roeren, maar er is helemaal geen verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap over het feit dat drie jochies een man het leven uit trappen.''quote:Op maandag 10 februari 2014 21:36 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens na. Ik zeg juist dat niet iedere Marokkaan zich erover zou hoeven uitspreken.
Gast, na het doodtrappen van die grensrechter stonden Marokkaanse kinderen op de schoolpleinen "Free Yassin Dardak" (één van de daders) te roepen en op twitter gingen de Marokkaanse jongeren ook los.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:44 schreef expans het volgende:
[..]
''Niet iedere Marokkaan persoonlijk hoeft zich te roeren, maar er is helemaal geen verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap over het feit dat drie jochies een man het leven uit trappen.''
Oftewel je verwacht wel iets. Mijn punt blijft dan ook staan.
Waarom zou ik als allochtoon (of als ik Marokkaans was) verontwaardigd moeten zijn over de dood van iemand door enkele idioten? Volgens mij spreekt het voor zich dat zoiets niet normaal is. Moet ik dan toch wel weer even m'n best doen om duidelijk te maken dat ik echt niet bij die en die hoor en dat ik ''één van de goeie'' ben en dat ik het afkeur. Maw; ik moet alsnog iets zeggen/laten zien.
Ander voorbeeld;quote:Op maandag 10 februari 2014 22:00 schreef Peunage het volgende:
Nog een hele leuke, is altijd zo;
"Ik ben dus niet racistisch he, en ik heb helemaal niks tegen ze, maar...."
[insert keiharde discriminatie/racistische opmerking]
Gast,quote:Op maandag 10 februari 2014 21:56 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Gast, na het doodtrappen van die grensrechter stonden Marokkaanse kinderen op de schoolpleinen "Free Yassin Dardak" (één van de daders) te roepen en op twitter gingen de Marokkaanse jongeren ook los.
[ afbeelding ]
De ouders van deze gasten zouden hun kinderen eens duidelijk mogen maken dat het doodtrappen van een medemens niet oké is in plaats van hun kop in het zand te steken. Dat bedoel ik met het gebrek aan verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap.
Ik ken heel veel Marokkanen, die zijn dus deel van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Wat verwacht jij precies van ze, naar aanleiding van zo'n 12-jarige snotneus die zich belachelijk maakt op powned?quote:Op maandag 10 februari 2014 21:56 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Gast, na het doodtrappen van die grensrechter stonden Marokkaanse kinderen op de schoolpleinen "Free Yassin Dardak" (één van de daders) te roepen en op twitter gingen de Marokkaanse jongeren ook los.
[ afbeelding ]
De ouders van deze gasten zouden hun kinderen eens duidelijk mogen maken dat het doodtrappen van een medemens niet oké is in plaats van hun kop in het zand te steken. Dat bedoel ik met het gebrek aan verontwaardiging binnen de Marokkaanse gemeenschap.
Het gaat niet om die ene puber, maar om een grote groep jongeren die zich stelselmatig grof misdragen en die niet door hun ouders worden gecorrigeerd.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:04 schreef expans het volgende:
Gast,
13 jarig kutpubertje gebruiken als voorbeeld voor een hele bevolkingsgroep?
Geldt net zo goed voor autochtone jongeren.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Het gaat niet om die ene puber, maar om een grote groep jongeren die zich stelselmatig grof misdragen en die niet door hun ouders worden gecorrigeerd.
Ga de problemen nou niet bagatelliseren, het is hier geen Pauw & Witteman.
Je weet even goed als ik dat jongeren van Marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
Geldt net zo goed voor autochtone jongeren.
En dan komen we weer bij mijn klacht, vicieuze cirkel,quote:Op maandag 10 februari 2014 22:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Het gaat niet om die ene puber, maar om een grote groep jongeren die zich stelselmatig grof misdragen en die niet door hun ouders worden gecorrigeerd.
Ga de problemen nou niet bagatelliseren, het is hier geen Pauw & Witteman.
Ja, dat is zo inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:07 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Je weet even goed als ik dat jongeren van Marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Ik reken jou niks aan, wel de ouders en de sociale omgeving van die kinderen waar ik het net over had.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef expans het volgende:
[..]
En dan komen we weer bij mijn klacht, vicieuze cirkel,
Wat boeit het mij nou dat een gedeelte zich kut gedraagt? Het zijn toch niet mijn kinderen ofwel? Of hou jij je ook bezig met wat de kinderen van iemand uit een dorp 400 KM verderop uitspoken?
Klagen over de ouders is iets anders dan de gehele gemeenschap van die etniciteit of nationaliteit er bij halen.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:09 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik reken jou niks aan, wel de ouders en de sociale omgeving van die kinderen waar ik het net over had.
Dat doe je indirect wel, ik maak ook deel uit van die groep. Dus je rekent het mij ook aan, want ik val ook onder de allochtone jeugd, en gezien mijn kinderen later ook allochtoon worden *ook al woont mijn familie al 30 jaar in dit land* zal je het mijn volwassen versie ook aanrekenen als een of andere brulaap aan de andere kant van het land zich niet kan gedragenquote:Op maandag 10 februari 2014 22:09 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik reken jou niks aan, wel de ouders en de sociale omgeving van die kinderen waar ik het net over had.
De ouders hebben het volgens mij nauwelijks door. Over het algemeen hebben jongeren van Marokkaanse komaf volgens mij juist een veel groter probleem als hun ouders erachter komen dat hun zoon iets uitgevreten heeft dan autochtone jongeren.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:09 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tsja. Het 13 jarige kutpubertje en zijn geestverwanten zijn de enigen uit de Marokkanse gemeenschap die men wat hoort zeggen. Dus als je wil dat men beseft dat ze niet voor die gemeenschap spreken zal de rest ook eens hun bek open moeten trekken. Jammer maar helaas.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:04 schreef expans het volgende:
Gast,
13 jarig kutpubertje gebruiken als voorbeeld voor een hele bevolkingsgroep?
Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt. Ik heb het over de Marokkaanse gemeenschap in het algemeen.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:10 schreef expans het volgende:
[..]
Dat doe je indirect wel, ik maak ook deel uit van die groep. Dus je rekent het mij ook aan, want ik val ook onder de allochtone jeugd, en gezien mijn kinderen later ook allochtoon worden *ook al woont mijn familie al 30 jaar in dit land* zal je het mijn volwassen versie ook aanrekenen als een of andere brulaap aan de andere kant van het land zich niet kan gedragen
quote:Op maandag 10 februari 2014 22:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Het 13 jarige kutpubertje en zijn geestverwanten zijn de enigen uit de Marokkanse gemeenschap die men wat hoort zeggen. Dus als je wil dat men beseft dat ze niet voor die gemeenschap spreken zal de rest ook eens hun bek open moeten trekken. Jammer maar helaas.
Ik ben Turks, maar ook derde generatie immigrant, en gezien Turken samen met Marokkanen de grootste groep immigranten zijn, waarbij we ook altijd met elkaar vergeleken worden *wat soms best raar is gezien wij toch wel enigszins kleine verschillen kennen qua cultuur* lijkt het mij volstrekt logisch dat ik het hier ook mag toepassen toch?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt. Ik heb het over de Marokkaanse gemeenschap in het algemeen.
Het lijkt me overigens wel vrij logisch als jij zou balen van dat soort gastjes, omdat ze de bevolkingsgroep waar jij kennelijk toe behoort een slechte naam bezorgen.
Waarom?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Het 13 jarige kutpubertje en zijn geestverwanten zijn de enigen uit de Marokkanse gemeenschap die men wat hoort zeggen. Dus als je wil dat men beseft dat ze niet voor die gemeenschap spreken zal de rest ook eens hun bek open moeten trekken. Jammer maar helaas.
Als ik buiten Nederland zou wonen (wat ik ook toevallig doequote:Op maandag 10 februari 2014 22:15 schreef expans het volgende:
[..]
Ik ben Turks, maar ook derde generatie immigrant, en gezien Turken samen met Marokkanen de grootste groep immigranten zijn, waarbij we ook altijd met elkaar vergeleken worden *wat soms best raar is gezien wij toch wel enigszins kleine verschillen kennen qua cultuur* lijkt het mij volstrekt logisch dat ik het hier ook mag toepassen toch?
Maar je draait nu een beetje om mijn vraag heen imo, door te claimen dat je het mij niet aanrekent en dat ik niet bij die groep zou horen.
En nee, waarom zou ik balen van dit soort gasten? Nogmaals, waarom zouden deze gasten mij iets moeten boeien? Dit punt lijk je niet echt te kunnen begrijpen. Boeit het jou wat als een random 'kaaskop' iemand vermoord? Baal jij dan ook? Nee toch?
Maar kijk, hier ga jij de fout in.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:18 schreef Copthorne het volgende:
en in dat land zorgen grote groepen Nederlandse jongeren voor overlast, dan zou ik daar van balen, omdat die jongeren mij als Nederlander op den duur ook een slechte naam bezorgen.
U riep? Neuken?quote:
Benieuwd wat je zegt als ze jouw oma beroven of het jouw auto is die wordt opengebroken. Kijken hoe tolerant je dan nog bent.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef expans het volgende:
[..]
En dan komen we weer bij mijn klacht, vicieuze cirkel,
Wat boeit het mij nou dat een gedeelte zich kut gedraagt? Het zijn toch niet mijn kinderen ofwel? Of hou jij je ook bezig met wat de kinderen van iemand uit een dorp 400 KM verderop uitspoken?
Degene die barmhartig is, is degene die wint op het einde. Een leven van haat werkt uitputtendquote:Op maandag 10 februari 2014 22:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Benieuwd wat je zegt als ze jouw oma beroven of het jouw auto is die wordt opengebroken. Kijken hoe tolerant je dan nog bent.
Ik ontken niet dat ik negatief zou reageren. Zie alleen niet in wat dat te maken heeft met het hele punt wat ik hier maak.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Benieuwd wat je zegt als ze jouw oma beroven of het jouw auto is die wordt opengebroken. Kijken hoe tolerant je dan nog bent.
Goed verhaal vriend, vooral onder moslims die hun 'rechten' heel ruim interpreteren. Kijken wat je zelf zegt als ze jouw beurs rollen.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Degene die barmhartig is, is degene die wint op het einde. Een leven van haat werkt uitputtend
Mijn fiets is al 4 maal gestolen geweest. Heb er geeneen teruggekregen. Jammer dat het gebeurt is, maar ik ga erdoor geen haat dragen tegenover een etniciteit.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goed verhaal vriend, vooral onder moslims die hun 'rechten' heel ruim interpreteren. Kijken wat je zelf zegt als ze jouw beurs rollen.
Ik zou meteen opzoeken bij welke groep mensen ze horen en excuses eisen van de gehele gemeenschap.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk hoe goed die 'diescriminaasie' reflex van jullie werkt he?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mijn fiets is al 4 maal gestolen geweest. Heb er geeneen teruggekregen. Jammer dat het gebeurt is, maar ik ga erdoor geen haat dragen tegenover een etniciteit.
Ik heb helemaal niks gezegd over discriminatie?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk hoe goed die 'diescriminaasie' reflex van jullie werkt he?
Dat zei ik ook niet. Je mist het punt.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks gezegd over discriminatie?
Günaydın! Allereerst doen Turken het gemiddeld genomen in Nederland een stuk beter dan Marokkanen, dus wat voor Marokkanen geldt, geldt in veel mindere mate voor Turken. Maar dat even terzijde.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:27 schreef expans het volgende:
[..]
Maar kijk, hier ga jij de fout in.
Ik ben hier geboren en getogen, ik zie mezelf niet als Nederlander dat geef ik toe, maar toch hoort een deel van mij ook gewoon hier. Zodoende, zie ik mijzelf gewoon als een inwoner van Nederland *weliswaar iemand van Turkse afkomst, dat wel*, dus ik zie niet in waarom ik in connectie zou moeten staan met 400.000 Turken, en waarschijnlijk evenveel Marokkanen.
Wat ik probeer te zeggen is; er word een stempel geplakt met allochtoon en iedereen word daaronder geschaard terwijl die mensen onderling niet veel met elkaar te maken hebben op landelijk niveau. Die hele connectie die er overheen word gegooid, klopt gewoon niks van. Want als we echt technisch zouden willen doen ben ik net zo Nederlands als een Willem uit Groningen, moet ik me nu dan ook uitspreken over bepaalde zaken als voorgenoemde Willem de fout ingaat?
Als ik nu emigreer naar een ander land, met mensen met dezelfde afkomst, dan zie ik dat positief in want het betekend een stukje thuis en mensen van je eigen 'soort', maar dat betekend niet dat ik met ze allemaal in connectie sta. Wil jij nu zeggen dat jij je verbonden voelt met een andere Nederlander die ook naar hetzelfde land is verhuist? Ook al heb je nog nooit van hem gehoord, nog nooit gezien en ligt het gebied waar diegene vandaan komt misschien wel 1000 KM verder?
Die paar mensen kan je dan wel hebben toch..quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:35 schreef expans het volgende:
Altijd als een of andere allochtoon negatief in het nieuws komt, volgt er 9 v/d 10 keer een domme reactie op een of ander artikel, waarbij er word geklaagd dat de X (vul zelf in : 1) Turks of 2) Marokkaans of 3) islamitische) gemeenschap zich niet uitlaat over een bepaalde actie waardoor er de indruk word gewekt dat ze er vast wel mee instemmen of het goedkeuren.
Ja hallo, als een Nederlander dom doet tegen mij verwacht ik toch ook niet dat de Nederlandse gemeenschap aka ELKE fucking Nederlander aka 16 miljoen man (minus de allochtonen) zich daarover uitspreken en hun excuses komen aanbieden ofwel? Überhaupt even iedereen in hokjes stoppen en op één hoop gooien zodat je semi verontwaardigd kan doen
Dan was je ook bir. Dat is een essentieel onderdeel van takbir.quote:
Ik BEN Bir. Tss.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dan was je ook bir. Dat is een essentieel onderdeel van takbir.
Maar goed ontopic:
Een Nederlander trapte op mijn schoen vandaag, vogeltjesdans excuseer je
Dus als ik me zou bekeren tot de Islam zou ik spontaan het zwart voor mijn ogen zien en een aanslag plegen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Benieuwd of we hier iets van gaan horen. Uit welke moslimgemeenschap dan ook.
http://www.telegraaf.nl/b(...)beving_Sotsji__.html
„De varkens zijn zo arrogant dat ze hebben besloten de Spelen te houden op de bodem die onze voorouders met hun bloed voor de islam hebben verdedigd.”
Het Kaukasische Emiraat strijdt voor een islamitische staat in het noorden van de Kaukasus. Vorig jaar riep de groepering haar aanhangers op aanslagen te plegen tijdens de Olympische Spelen. Circa 5 jaar geleden eiste het Kaukasische Emiraat de verantwoordelijkheid op voor de aanslag op een trein op het tracé tussen Moskou en Sint Petersburg. Die terreuractie eiste circa 25 levens.
Waarom hebben we nooit last van dit soort gezeik met hindoe's, boeddhisten, protestanten, atheisten, agnosten, katholieken, scientology, shikisme, taoisme of zevendedagadventisten? Ik noem maar wat, maar het gezeik komt altijd voor 95% uit dezelfde hoek. Nuff said.
Ik heb geen idee, ik vrees voor hete ergste als ik jouw reacties zo lees.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus als ik me zou bekeren tot de Islam zou ik spontaan het zwart voor mijn ogen zien en een aanslag plegen?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:05 schreef Crip het volgende:
Joodse discriminatie.How ironic
[ afbeelding ]
Toch ben ik het! Of je het nou wilt of niet..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Der ewige Arabe
Jij bir. Tot het moment dat je geen Turks paspoort hebt kan je dat niet zijn.
Wat heeft dat met dit topic te maken lul? Dit gaat over allochtonen in Nederland.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
„De varkens zijn zo arrogant dat ze hebben besloten de Spelen te houden op de bodem die onze voorouders met hun bloed voor de islam hebben verdedigd.”
Het Kaukasische Emiraat strijdt voor een islamitische staat in het noorden van de Kaukasus. Vorig jaar riep de groepering haar aanhangers op aanslagen te plegen tijdens de Olympische Spelen. Circa 5 jaar geleden eiste het Kaukasische Emiraat de verantwoordelijkheid op voor de aanslag op een trein op het tracé tussen Moskou en Sint Petersburg. Die terreuractie eiste circa 25 levens.
Waarom hebben we nooit last van dit soort gezeik met hindoe's, boeddhisten, protestanten, atheisten, agnosten, katholieken, scientology, shikisme, taoisme of zevendedagadventisten? Ik noem maar wat, maar het gezeik komt altijd voor 95% uit dezelfde hoek. Nuff said.
Het is precies die onderliggende gedachtengang van dat zandvolk die voor alle gezeik zorgt lul.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:22 schreef expans het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken lul? Dit gaat over allochtonen in Nederland.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Toch ben ik het! Of je het nou wilt of niet..
Dit is nou een perfect voorbeeld.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)beving_Sotsji__.html
Hoezo heb ik de verwachting dat jij er iets van gaat vinden? Ik ken je niet eens, dus wat boeit mij jouw mening dan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit is nou een perfect voorbeeld.
Als ik niet eerder in dit topic had gepost zou ik niks van dit nieuwtje meegekregen hebben. En toch heb jij een bepaalde verwachting, dat ik er iets van ga zeggen of vinden.
Zelfs nu ik dit nieuws lees haal ik mijn schouders op. Ver van mijn bed show. Een langlopend conflict waar ik en veel anderen niks mee te maken hebben.
Als onderdeel van welke moslimgemeenschap dan ook toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoezo heb ik de verwachting dat jij er iets van gaat vinden? Ik ken je niet eens, dus wat boeit mij jouw mening dan.
Wacht even. Eerst had ik het over weer een nieuw voorbeeld. Toen zei jij iets van dat ik zou verwachten dat jij daar iets van ging vinden. Toen zei ik dat dat absoluut niet zo is omdat ik je niet eens ken, en nu heb je het ineens weer over de moslimgemeenschap? Ga je het zometeen over de kerstman hebben?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als onderdeel van welke moslimgemeenschap dan ook toch?
Of denk jij dat elke (moslim)gemeenschap een woordvoerder of zo heeft?
Dit is wat jij zei toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht even. Eerst had ik het over weer een nieuw voorbeeld. Toen zei jij iets van dat ik zou verwachten dat jij daar iets van ging vinden. Toen zei ik dat dat absoluut niet zo is omdat ik je niet eens ken, en nu heb je het ineens weer over de moslimgemeenschap? Ga je het zometeen over de kerstman hebben?
Of zit hier geen verwachting in? Jij verwacht geen excuses of een reactie hier op?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Persoonlijk verwacht ik dus eerder dat er een zooi "moslims" die er over gehoord heeft moord en brand zal gaan lopen schreeuwen, weer eens op zal roepen tot massamoord en verkrachting van de ongelovigen etc.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit is nou een perfect voorbeeld.
Als ik niet eerder in dit topic had gepost zou ik niks van dit nieuwtje meegekregen hebben. En toch heb jij een bepaalde verwachting, dat ik er iets van ga zeggen of vinden.
Ben jij een moslim dan? If so, waarom zei je dat dan niet gelijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit is wat jij zei toch?
[..]
Of zit hier geen verwachting in? Jij verwacht geen excuses of een reactie hier op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |