De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is bijna een VVD-argument, Bram.
Waar jij het over "alleenstaanden" hebt, zou je net zo eenvoudig "rijkeren" kunnen lezen.
Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?quote:Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.
Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?
Hij heeft doorgaans geen kinderen om voor te sparen.
Dat s slechts weinig hequote:Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef 99.999 het volgende:
. In kerncentrales verstook je uiteindelijk gewoon uranium.
Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.
Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat s slechts weinig he
er is genoeg Uranium voor vele en vele 10.000 jaren
Decentrale opwekking, heel goed en mooi. Maar lang niet altijd realistisch.quote:maar zonlicht en zonnewarmte ook , laat ieder zelf stroom opwekken,
maar dan kan de overheid geen belasting heffen , das wel sneu
http://vorige.nrc.nl/article2134547.ecequote:Op donderdag 10 april 2014 17:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.
.quote:Bij gas- en kolencentrales vormt de grondstof het leeuwendeel van de productiekosten.
Stijgt de gasprijs, dan stijgen de kosten van elektriciteit op gas bijna evenredig. Bij kernenergie is dat anders.
De uranium- of brandstofkosten vormen maar een klein deel van de uiteindelijke stroomprijs.
De grootste kostenposten zijn de kerncentrales zelf en de processen om het ruwe uranium klaar te stomen voor gebruik in kerncentrales.
Ook al stijgt de prijs van uranium fors, dan heeft dat weinig invloed op de eindprijs van elektriciteit
Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?quote:Op donderdag 10 april 2014 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://vorige.nrc.nl/article2134547.ece
[..]
.
quote:Op donderdag 10 april 2014 18:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?
quote:Een van de bezwaren tegen kernenergie is dat de voorraad uranium snel zou opraken. Helemaal niet waar, zeggen voorstanders van kernenergie.
Je hebt maar een klein beetje nodig om heel veel elektriciteit op te wekken, zegt hij.
Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.quote:
Een koppel wat krap bij kas zit kan ervoor kiezen om geen kinderen te nemen, de alleenstaande zit vast aan ongeveer dezelfde vaste lasten: evenveel huur (rijtjeshuisje vs. rijtjeshuisje), evenveel gas voor verwarming en koken, net iets minder gas voor douchen, net iets minder stroomverbruik, evenveel lasten voor kabel, evenveel lasten voor de auto, ...quote:Op donderdag 10 april 2014 17:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.
Ik neem aan dat het hier over uraniumwinning uit zeewater gaat? De toekomst zal het leren, we weten niet met wat voor handige chemische processen ze nog komen. Een belangrijkere vraag vind ik of dat ze zoveel nucleair afval - ongeveer het volume van een tennisbal per persoon per jaar - voor zo'n extreem lange periode veilig willen opslaan. Dat kan wel maar we leggen daarmee wel een flinke verplichting op aan de generaties die na ons komen. Als je dan ook de Sahara vol kan zetten met zonnecellen - waar ze mee bezig zijn - etc. dan is dat beter.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.
Ik zou zeggen vind het Perpetuum uit dan is het ene en het andere niet nodig, maar hoeveel zou de energie dan gaan kosten?quote:Op donderdag 10 april 2014 21:14 schreef 99.999 het volgende:
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad. Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef john2406 het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Duutsland de overschoten voor een apel en een ei van de hand doet, vaak nog voor minder als de kostprijs !
Ik weet niet wat ervan klopt.
Zou ik niet wat kunnen opkoopen en dat meteen richting mij energieleverancier sturen als zijnde zonnepanelen stroom?quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |