abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138732509
quote:
15s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit is bijna een VVD-argument, Bram :o.
Waar jij het over "alleenstaanden" hebt, zou je net zo eenvoudig "rijkeren" kunnen lezen.
De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 10 april 2014 @ 17:10:24 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_138732519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.
Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?
Hij heeft doorgaans geen kinderen om voor te sparen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_138732602
quote:
15s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?
Hij heeft doorgaans geen kinderen om voor te sparen.
Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.
#NoDAPL
  donderdag 10 april 2014 @ 17:13:12 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138732629
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef 99.999 het volgende:

. In kerncentrales verstook je uiteindelijk gewoon uranium.
Dat s slechts weinig he
er is genoeg Uranium voor vele en vele 10.000 jaren

maar zonlicht en zonnewarmte ook , laat ieder zelf stroom opwekken,
maar dan kan de overheid geen belasting heffen , das wel sneu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 10 april 2014 @ 17:14:47 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_138732678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.
Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_138733480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat s slechts weinig he
er is genoeg Uranium voor vele en vele 10.000 jaren
Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.
quote:
maar zonlicht en zonnewarmte ook , laat ieder zelf stroom opwekken,
maar dan kan de overheid geen belasting heffen , das wel sneu
Decentrale opwekking, heel goed en mooi. Maar lang niet altijd realistisch.
  donderdag 10 april 2014 @ 17:44:36 #47
323876 michaelmoore
pi_138733610
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.

http://vorige.nrc.nl/article2134547.ece

quote:
Bij gas- en kolencentrales vormt de grondstof het leeuwendeel van de productiekosten.

Stijgt de gasprijs, dan stijgen de kosten van elektriciteit op gas bijna evenredig. Bij kernenergie is dat anders.
De uranium- of brandstofkosten vormen maar een klein deel van de uiteindelijke stroomprijs.
De grootste kostenposten zijn de kerncentrales zelf en de processen om het ruwe uranium klaar te stomen voor gebruik in kerncentrales.

Ook al stijgt de prijs van uranium fors, dan heeft dat weinig invloed op de eindprijs van elektriciteit
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138734154
quote:
Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?
pi_138735377
Het lijkt heel wat, wel 100 actiegroepen, maar hoe groot is het deel van de bevolking dat ze vertegenwoordigen? Maar het is bekend dat kleine maar zeer fanatieke en vocale groepen een onevenredig groot aandeel in de discussie kunnen vormen. Het rondsturen van persberichten is er een voorbeeld van.

Leuke site, lekker objectief ook... gezien de 'Windturbinepark killingfields" video en de claim dat windturbines ziekmakend zijn. Hier is vrijwel geen bewijs voor (maar wel veel claims uit de anti-wind-hoek).
  donderdag 10 april 2014 @ 19:35:30 #50
323876 michaelmoore
pi_138737208
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?
quote:
Een van de bezwaren tegen kernenergie is dat de voorraad uranium snel zou opraken. Helemaal niet waar, zeggen voorstanders van kernenergie.
Je hebt maar een klein beetje nodig om heel veel elektriciteit op te wekken, zegt hij.

pi_138738747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.
pi_138741355
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.
Een koppel wat krap bij kas zit kan ervoor kiezen om geen kinderen te nemen, de alleenstaande zit vast aan ongeveer dezelfde vaste lasten: evenveel huur (rijtjeshuisje vs. rijtjeshuisje), evenveel gas voor verwarming en koken, net iets minder gas voor douchen, net iets minder stroomverbruik, evenveel lasten voor kabel, evenveel lasten voor de auto, ...
Bovendien krijgt een koppel wat kinderen neemt er enorm veel voor terug: gezelligheid, vrolijkheid liefde, hulp bij de oude dag, ...
Het is nu niet dat mensen kinderen nemen in dienst van de maatschappij, dat doen ze om egoïstische motieven, waar in dit geval niets mis mee is zolang je er ook naar kijkt of dat de kinderen er goed mee af zijn.
#NoDAPL
pi_138741399
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.
Ik neem aan dat het hier over uraniumwinning uit zeewater gaat? De toekomst zal het leren, we weten niet met wat voor handige chemische processen ze nog komen. Een belangrijkere vraag vind ik of dat ze zoveel nucleair afval - ongeveer het volume van een tennisbal per persoon per jaar - voor zo'n extreem lange periode veilig willen opslaan. Dat kan wel maar we leggen daarmee wel een flinke verplichting op aan de generaties die na ons komen. Als je dan ook de Sahara vol kan zetten met zonnecellen - waar ze mee bezig zijn - etc. dan is dat beter.
#NoDAPL
pi_138741714
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad. Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
pi_138750409
Wind-energie. _O_

Alsof kolen en gas gratis zijn. Las net in de Groene Amsterdammer dat de overheid ook miljarenden de boot is ingegaan met de gasrotonde. Meer turbines, maar op land is natuurlijk veel goedkoper en zie dat op termijn ook wel rendabel worden.
pi_138756623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:14 schreef 99.999 het volgende:
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad. Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
Ik zou zeggen vind het Perpetuum uit dan is het ene en het andere niet nodig, maar hoeveel zou de energie dan gaan kosten?
Des te minder ik gebruik des te duurder word het is mijn ervaring !
pi_138778607
Sluit even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het windenergie netwerk en we zullen snel zien hoe betrouwbaar energie uit wind is. Wie gaat de uitdaging aan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138779054
Ik heb me laten vertellen dat Duutsland de overschoten voor een apel en een ei van de hand doet, vaak nog voor minder als de kostprijs !
Ik weet niet wat ervan klopt.
pi_138779201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef john2406 het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Duutsland de overschoten voor een apel en een ei van de hand doet, vaak nog voor minder als de kostprijs !
Ik weet niet wat ervan klopt.
Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138779413
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef kawotski het volgende:

[..]

Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..
Zou ik niet wat kunnen opkoopen en dat meteen richting mij energieleverancier sturen als zijnde zonnepanelen stroom?
Natuurlijk wel onder mijn gebruik ik wil er immers geen belasting over betalen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')