SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jim Caviezel as Reese
Former CIA agent presumed dead who teams up with Mr. Finch to stop violent crimes before they happen.
Michael Emerson as Mr. Finch
Mysterious billionaire genius who invented a program that can identify people about to be involved in violent crimes.
Taraji P. Henson as Detective Carter
NYPD officer who crosses paths with Reese and tries to track him down.
Kevin Chapman as Detective Fusco
Corrupt cop blackmailed by Reese into being a source inside the police department.
Mee eens. Vind nog steeds dat de afleveringen lekker wegkijken, maar de sterke afleveringen zoals het seizoen begon, nee, dat is niet meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:42 schreef Kenju het volgende:
Wordt langzamerhand best wel een-serie...
Ook dit inderdaad. En dat heeft niets te maken met een complexiteit uit slim schrijfwerk, maar gewoon minder verzorgd allemaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:50 schreef tofastTG het volgende:
Vermaakt mij nog steeds prima, ben wel benieuwd op welk niveau de serie gaat eindigen aangezien het vrij lokaal en behapbaar begon. De nummers worden nu wel een beetje te ingewikkeld.
Mee eens, hele interessante aflevering!quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
De laatste paar afleveringen waren minder, maar dit vond ik echt weer een ijzersterke aflevering
Mooi hoe alle verhaallijnen op een eerder moment al samenkomen zonder dat de karakters het wetenBen benieuwd wat er in Cartagena is en wie Mr. Greenfield is (of is dat al bekend?)...
Greenfield is al bekend. In de aflevering dat Reese zijn partner moet doden daar in China (en andersom). Hij is lid van een consortium dat handelt in gegevens.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
De laatste paar afleveringen waren minder, maar dit vond ik echt weer een ijzersterke aflevering
Mooi hoe alle verhaallijnen op een eerder moment al samenkomen zonder dat de karakters het wetenBen benieuwd wat er in Cartagena is en wie Mr. Greenfield is (of is dat al bekend?)...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, wat is Root toch een griezelig maar ook een lekker wijf.Ze lijkt best nogal op die zus van the arrow maar die is minder creepy.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:16 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat een aflevering.Continuity was slecht deze afleveringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, wat is Root toch een griezelig maar ook een lekker wijf.Ze lijkt best nogal op die zus van the arrow maar die is minder creepy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Root en Shawquote:Op donderdag 20 maart 2014 05:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Leuke ep, de afleveringen waarin Root voorkomt vind ik het leukste.
Nederlands, al dachten zij lang dat het hetzelfde als Duits is. Tegenwoordig lijken ze daadwerkelijk een Nederlandse tongval te imiteren.quote:
Ze zei maar twee woorden...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nederlands, al dachten zij lang dat het hetzelfde als Duits is. Tegenwoordig lijken ze daadwerkelijk een Nederlandse tongval te imiteren.
Overigens was niet eens alles Nederlands. Op een gegeven moment spreekt ze ook gewoon Engels tegen Bear ('walk'). Maar in de vroege afleveringen irriteerde ik me danig aan het 'liegen' ipv 'lig' en dergelijke. Een beetje zoals in Assassins (met Stallone en Banderas) waar de zgn. 'Nederlanders' gewoon Duits spreken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:59 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ze zei maar twee woorden...
Maar inderdaad vele malen beter dan de eerste keer met die hond erin
Met dat belgisch had ik meer dit ingedachte
Dat de beide AI's elkaar gaan bevechten als Samaritan online komt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 03:43 schreef Tamabralski het volgende:
Waar is Root bang voor, wat staat er voor de wereld te gebeuren. Heeft zij dit ooit vertelt in de serie?
Ross spreekt het dan ook voor het eerst a.d.h.v een vertaal boekje. Niet zo gek dat dat niet vlekkeloos gaat.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:01 schreef Kenju het volgende:
In Friends heb je ook een aflevering waar ze een treurige poging doen en waar alleen Gunther het redelijk doet:
En dat 'haar' machine daardoor vernietigd kan worden. Ze heeft eigenlijk de rol van persoonlijke bodyguard gekregen van the machine, die daarom ook zoveel met haar communiceert.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dat de beide AI's elkaar gaan bevechten als Samaritan online komt.
Vernietigd zál worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En dat 'haar' machine daardoor vernietigd kan worden. Ze heeft eigenlijk de rol van persoonlijke bodyguard gekregen van the machine, die daarom ook zoveel met haar communiceert.
Ross was niet de enige in die aflevering die het sprak. En je begrijpt dat ze een script hebben, toch? Dat het niet allemaal improvisatie is?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:49 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ross spreekt het dan ook voor het eerst a.d.h.v een vertaal boekje. Niet zo gek dat dat niet vlekkeloos gaat.
Je had ook nog die vrouw die de dochter was van een Nederlandse moeder. Die sprak het wel enigszins aardig als ik het me goed herinner. Wat goed kan kloppen als ze zelf Amerikaans is en wat Nederlands van haar moeder geleerd heeft.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:16 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ross was niet de enige in die aflevering die het sprak.
Dat snap ik natuurlijk. Mijn punt was dat als Ross het net met een boekje in zijn hand aan het oefenen is het logisch is dat hij het nog slecht spreekt. Als het goed Nederlands was geweest zou dat met het verhaal niet meer kloppen.quote:En je begrijpt dat ze een script hebben, toch? Dat het niet allemaal improvisatie is?
"Gotta go Harry, my dance card just got full."quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef Michaelvanb het volgende:
Wat zegt Root nou in de laatste zin?
"Let it go harry, ...... ?"
The Machine heeft zich volledig geupgrade. Lijkt wel of het de hardware van Northen Light opgenomen heeft.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef Michaelvanb het volgende:
Wat zegt Root nou in de laatste zin?
"Let it go harry, ...... ?"
Northern Lights is the Machine. Het is de codenaam van zijn (haarquote:Op donderdag 3 april 2014 23:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
The Machine heeft zich volledig geupgrade. Lijkt wel of het de hardware van Northen Light opgenomen heeft.
Hoezo heeft de machine zich volledig geupgrade? En voor of na het deactiveren?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
The Machine heeft zich volledig geupgrade. Lijkt wel of het de hardware van Northen Light opgenomen heeft.
Na het deactiveren van het programma Norther Lights werd The Machine nogal druk, iig zo leek het.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hoezo heeft de machine zich volledig geupgrade? En voor of na het deactiveren?
Ja, druk met het herstellen van verbindingen via andere routes. En toen zoomde ie analoog in op Root. Ik dacht dat de machine nu minder mogelijkheden had en dus nog harder moest knokken om datgene te doen wat ie altijd doet maar Root reactie deed me een beetje twijfelen maar sws is ze een creepy.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Na het deactiveren van het programma Norther Lights werd The Machine nogal druk, iig zo leek het.
De analoge interface is Root zelf, zij is de verbinding/interface tussen de machine en mensen.quote:retasking analog interface
Oke, dan nu de andere vraag, waarom denken jullie dat de machine nu krachtiger is dan ooit? Het is duidelijk dat ie niet uitgeschakeld wilt worden en manieren vindt om te blijven functioneren maar hoezo is ie nu geupgraded?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:47 schreef Jegorex het volgende:
[..]
De analoge interface is Root zelf, zij is de verbinding/interface tussen de machine en mensen.
Volgens mij is de machine niet geupgrade.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oke, dan nu de andere vraag, waarom denken jullie dat de machine nu krachtiger is dan ooit? Het is duidelijk dat ie niet uitgeschakeld wilt worden en manieren vindt om te blijven functioneren maar hoezo is ie nu geupgraded?
Ik dacht al die tijd dat de overheid de serverpark had laten verhuizen en het Northern Lights had genoemd en dat zij dus prima weten waar de machine is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:53 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Volgens mij is de machine niet geupgrade.
Aan het eind van vorig seizoen is hij "ontsnapt" uit de servers, maar waar hij nu is weet ik niet. Er vanuit gaande dat hij op internet rondzweeft en intelligentie heeft zie ik niet hoe hij uitgezet kan worden.
Het lijkt er wel op dat de machine in paniek raakt en Root een nieuwe opdracht krijgt.
edit: Ik bedenk me net dat hij het hele serverpark heeft laten verhuizen. De vraag is dus, weet iemand waar de servers nu staan?
Dat zou goed kunnen. Maar ik denk ook nog steeds dat Harold nog altijd meer weet dan hij tot nu toe heeft laten zien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:03 schreef RanTheMan het volgende:
Man o man, ik lees alles hierboven.. Ik had echt een totaal andere interpretatie van het einde.
De machine is gebouwd om dreigingen te voorkomen, waar het in essentie voor is bedoelt zijn de relevante nummers en die worden opgepakt door de "overheid" dat is het primaire doel van de machine immers, op het 2e niveau de niet relevante nummers komen John en vriendjes om de hoek kijken en dan heb je nog de dreigen van de machine zelf, waar Root zich mee bezig hield.
Nu de primaire taak, het oppikken van de relevante nummers weggevallen is kreeg ik de indruk dat Root dit ging oppakken. En dat combineert mooi, want het laatste relevante nummer dan de overheid kreeg was die van Peter Collier.. De machine ging er van uit dat de overheid die zou opruimen, maar nu moet root het dus doen, en daarmee pakt ze zowel de relevante nummers op als de bedreiging van buitenaf..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
Root = killquote:Op woensdag 16 april 2014 21:39 schreef t4rt4rus het volgende:
Vraag mij af waarom de machine root er niet op af liet gaan...
Goeie keus, Daughter is heel goed.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Root = kill
Finch = save
De persoon zal wel een goede reden hebben om nog te leven.
Maar dat nummer van de laatste paar minuten.
Meteen de cd besteld
En waarom moesten ze hem dan verdedigen?quote:Op donderdag 17 april 2014 01:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Root = kill
Finch = save
De persoon zal wel een goede reden hebben om nog te leven.
Maar dat nummer van de laatste paar minuten.
Meteen de cd besteld
Zie ik er uit alsof ik de hele serie die nog gemaakt wordt al gezien heb?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:43 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En waarom moesten ze hem dan verdedigen?
Ziet dit er niet uit als een forum waar je kan discussiëren? wtfquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zie ik er uit alsof ik de hele serie die nog gemaakt wordt al gezien heb?
Misschien dat de machine gewoon moet uitzoeken hoe dergelijke situaties zich zouden ontwikkelen. Of Finch inderdaad dermate overhand heeft op John en Shaw dat er gebeurt wat hij zegt, of wat überhaupt de grens van Finch is als het om het persoonlijk handelen gaat.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:43 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En waarom moesten ze hem dan verdedigen?
Laat ik op dat laaste reageren door te zeggen dat peter Collier ook geen Peter Collier heet toch? Dat is het hele idee achter de machine..quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:15 schreef ook_gek het volgende:
Finch en Ben linus ( lost ) blijk ik regelmatig als 1 zien
Even een vraag waar ik niet helemaal uit kom. In de laatste aflevering komt het 2de systeem online. Is dat nou een betere versie van het systeem van Finch? Want dan is de kans groot dat ook in dat systeem een back door zit en finch dat systeem in kan. Teven laten ze het 2de systeem zoeken naar Harold Finch. Maar dat is toch niet zijn echte naam?
Daar heb je wel een punt ja. Aan de andere kant. Er is onlangs al bewezen dat je "onzichtbaar" kan gaan voor de machine. "Going black"quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Laat ik op dat laaste reageren door te zeggen dat peter Collier ook geen Peter Collier heet toch? Dat is het hele idee achter de machine..
Oke dan omschrijf ik het verkeerd. Het is wel voort gekomen uit de machine van finch. Dus de back door optie is dan nog aanwezig. Finch wist al lang dat er een moment zou komen dat zijn machine in verkeerde handen kon vallen. En daar zal vast een oplossing voor bedacht zijn.quote:Het is geen betere versie, waar Finch zijn machine nog filtert geen de nieuwe gewoon alle informatie en is daardoor medogenlozer..
Ja! Je hebt helemaal gelijk! Was ik helemaal vergeten!quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:14 schreef BrainOverfloW het volgende:
Volgens mij zijn het twee verschillende machines. De overheid heeft de opdracht aan meerdere mensen gegeven. Harold had als eerste zijn machine werkend dus de financiering van de rest werd gestopt.
Maar die studiegenoot van Harold die later Alzheimer kreeg heeft zijn versie ook nog werkend gekregen en die is nu in verkeerde handen gevallen.
Als daar al een backdoor in zit zal alleen die studiegenoot dat weten denk ik.
Tof, die intro was zeldzaam goedquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:49 schreef Flitskikker het volgende:
Vond het ook wel een goede aflevering. Nog twee te gaan. Ben benieuwd waar ze naartoe gaan werken.
Laatste twee aflevering geregisseerd door dezelfde als The Devil's Share, dus dat belooft wel wat te worden
Hurt was het toch?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoog niveau weer, deze laatste aflevering. Echt een van m'n favoriete actieseries; de actie is goed (soms wat makkelijk), maar het drama is ook geloofwaardig geacteerd
[..]
Tof, die intro was zeldzaam goed![]()
Klopt x2quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
Hurt was het toch?
Die brug scene was ook erg mooi
Geen idee wie dat is, maar ik vind het einde van laatste aflevering wel zo ongelovelijk cheesy.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:49 schreef Flitskikker het volgende:
Vond het ook wel een goede aflevering. Nog twee te gaan. Ben benieuwd waar ze naartoe gaan werken.
Laatste twee aflevering geregisseerd door dezelfde als The Devil's Share, dus dat belooft wel wat te worden
Och, als je naar zijn voorgeschiedenis kijkt is het niet geheel onverwachts noch onlogisch dat hij het wél via de wet wil spelen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:13 schreef schijffie het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is, maar ik vind het einde van laatste aflevering wel zo ongelovelijk cheesy.
Een rechtzaak?
Misschien was dit een fout die ontdekt is tijdens het testen van een van de machines. Ik weet niet precies hoe dat samen valt met de ontwikkeling van de machine qua tijdlijn.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:49 schreef schijffie het volgende:
Je zou toch zeggen dat the machine niet zulke fouten zou maken.
Eventueel van mening veranderd nu?quote:Op donderdag 8 mei 2014 23:48 schreef Anoonumos het volgende:
Flikker op met je Vigilance.![]()
PoI heeft altijd uitstekende bad guys maar dit is echt matig.
De mastermind achter die negert moet wel erg spectaculair zijn om het nog te redden.
Echt een vette finale! Ben benieuwd hoe we verder gaan, gelukkig doet deze show het goed in de USA volgens mij!quote:
In een land dat leeft onder volledige surveillance en waar de complete grondwet geannuleerd is?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Echt een vette finale! Ben benieuwd hoe we verder gaan, gelukkig doet deze show het goed in de USA volgens mij!
Ga vanavond kijken.quote:
Ben toch blij dat het verder gaat:-). Ik hou niet van een einde dat vragen onbeantwoord laat :pquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:59 schreef ook_gek het volgende:
Mooi einde zo. Maar nu ben ik wel heel erg benieuwd waar het volgende seizoen over gaat en wat de machine van Finch nu gaat doen. Eigelijk is dit een mooi einde van een serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |