abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136748431
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

:') :')

En dit is dan ook meteen mijn laatste reactie hier. Gvd... :')
Ik ga alvast wennen aan het stukje niks goed kunnen doen :P.
Bij deze.
pi_136748497
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:04 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Wat is je backup plan als je het niet haalt?
Dat wil dan zien, het is te ver weg. Het liefst natuurlijk ook iets binnen defensie en anders heb ik nog een HBO opleiding als ik deze natuurlijk haal :P.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 20:20:38 #153
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_136748773
Zorg aub dat je een backup plan hebt voor buiten DEF. Als je de VTO uit wordt geknikkerd op een onvoldoende PB is de kans namelijk vrij nihil dat je ergens anders binnen de organisatie aan de slag kan gaan...

Maar goed als je serieus pas over drie jaar begint heb je nog wel tijd om veel te leren.

Les één: Niet opscheppen of pochen of argumenteren met zaken die je niet uit wil leggen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_136749029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:20 schreef Vortix het volgende:
Zorg aub dat je een backup plan hebt voor buiten DEF. Als je de VTO uit wordt geknikkerd op een onvoldoende PB is de kans namelijk vrij nihil dat je ergens anders binnen de organisatie aan de slag kan gaan...

Maar goed als je serieus pas over drie jaar begint heb je nog wel tijd om veel te leren.

Les één: Niet opscheppen of pochen of argumenteren met zaken die je niet uit wil leggen.
Daarom die HBO opleiding ook. Ik kan ook een jaar gaan werken, wachtend op een vacature voor bijvoorbeeld manschap maar dan wordt ik er bijvoorbeeld na 8 jaar uitgeknikkerd( of eerder) en heb ik niks.

Beetje laten happen die lui, ze vroegen erom.
Ik hou sowieso wel mijn mond over connecties als ik in de opleiding zit. Denk niet dat ik daar vriendjes mee maak :P.
pi_136752501
Is het overal zo dat je voor zo'n studentenweerbaarheid ook lid moet worden van het lokale corps? Toen ik begon met mijn studie heb ik er even naar gekeken, maar je moest dus bij het corps en daar had ik wat minder mee.

Wel mooi dat je allerlei activiteiten kan doen. Verder succes met het hele traject, niet geschoten...
Who's your Stannis?
pi_136753731
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:41 schreef ZoDiep het volgende:
Is het overal zo dat je voor zo'n studentenweerbaarheid ook lid moet worden van het lokale corps? Toen ik begon met mijn studie heb ik er even naar gekeken, maar je moest dus bij het corps en daar had ik wat minder mee.

Wel mooi dat je allerlei activiteiten kan doen. Verder succes met het hele traject, niet geschoten...
Dat was vroeger zo ja.
Van de studentenweerbaarheid waar ik bij zit weet ik dat je minimaal een HBO opleiding moet doen, Nederlandse identiteit moet hebben en 18 + moet zijn. Van andere weet ik het niet.
pi_136755955
Correctie:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Dat klopt.
Van de weerbaarheid waar ik bij zit weet ik dat je minimaal een HBO cursus moet doen, maar geen student meer hoeft te zijn, Nederlandse identiteit moet hebben en 18 + moet zijn, maar je mag ook 40 zijn. Van andere weet ik dat je Universitair student moet zijn en lid van het corps.
:')14.gif

[ Bericht 68% gewijzigd door AdmiralGeneral_Aladeen op 15-02-2014 23:20:34 ]
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_136758182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik weet dat ik die ballen wel heb, dat heb ik met verschillende oefeningen wel laten zien.
Ook ben ik het met je eens dat het gewoon een stuk lastiger is. Ik was gisteren bij een regimentsdiner van een regiment van de infanterie waarbij er ook een paar gloednieuwe 1e luitenanten waren..waarvan ik meerdere mensen hoorde zeggen dat ze geen autoriteit uitstraalden. Je moet het idd maar net hebben, met een grote muil en zoals jij het zegt geforceerd gaan bitchen kom ik er niet. Dat wil ik ook niet.
Goed dat je dat inziet. Als jij die ballen hebt, en échte autoriteit uitstraalt, kan je denk ik van de meeste mannen daar het respect wel winnen. Een man zonder die natuurlijke autoriteit kan het inderdaad nog wat forceren, maar een vrouw moet echt van staal zijn(niet per se mannelijk!).
Als het je droom is zou ik me niet tegen laten houden inderdaad! Maar ik zou er rekening mee houden dat luchtmobiele eenheid hem niet gaat worden, en me daar dan ook niet rot om voelen.
pi_136764703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 22:14 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo ja.
Van de studentenweerbaarheid waar ik bij zit weet ik dat je minimaal een HBO opleiding moet doen, Nederlandse identiteit moet hebben en 18 + moet zijn. Van andere weet ik het niet.
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Correctie:

[..]

:')[ afbeelding ]
Weer wat geleerd. Ik dacht vroeger dat het zoiets als de natres was, maar dat is dus verre van het geval- heb even de site van de locale 'schutterij' bezocht. Het lijkt me wel dat je er wat contact op kunt doen met (oud)militairen, als je bedenkt dat het van het corps afstamt weet je algauw dat het om netwerken (en zuipen) gaat.

Hoeveel die connecties je echt kunnen helpen aan die felbegeerde functie als officier bij de infanterie...
Who's your Stannis?
  zondag 16 februari 2014 @ 12:42:23 #160
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_136766666
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Correctie:

[..]

:')[ afbeelding ]
Bij ons moet je wel student zijn als je lid wilt worden, daarna wordt je reunist en idd daar zitten ook 40 jarigen tussen.Je hoeft ook geen lid te zijn van het corps
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:34 schreef ZoDiep het volgende:

[..]

[..]

Weer wat geleerd. Ik dacht vroeger dat het zoiets als de natres was, maar dat is dus verre van het geval- heb even de site van de locale 'schutterij' bezocht. Het lijkt me wel dat je er wat contact op kunt doen met (oud)militairen, als je bedenkt dat het van het corps afstamt weet je algauw dat het om netwerken (en zuipen) gaat.

Hoeveel die connecties je echt kunnen helpen aan die felbegeerde functie als officier bij de infanterie...
Het grote verschil is dat je bij de Natres militair bent en bij de studentenweerbaarheid niet. Inhoudelijk kan en mag de Natres meer, maar wij kunnen wel soortgelijke activiteiten doen. Je kan het zo gek maken als je wilt en iedere studentenweerbaarheid verschilt. Ik focus me meer op de sportactiviteiten en militaire activiteiten, waar anderen zich weer meer focussen op (burger)schietwedstrijden en borrelen. Er is ook geen pijl te trekken op wat voor mensen erbij zitten.
  zondag 16 februari 2014 @ 13:50:17 #161
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_136768847
quote:
Weinig. Het zal je instructeur in de VTO echt geen moer interesseren dat je goede matties bent met deze of gene. Die kijken echt alleen maar naar wat je kan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_136768913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:12 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik ga alvast wennen aan het stukje niks goed kunnen doen :P.
Bij deze.
Dat is sowieso het geval, doe je het goed krijg je een "hmm.." doe je het fout mag je voorligsteun. Verwacht maar geen aai over je bol als je shell scrape correct gecamoufleerd is.
  zondag 16 februari 2014 @ 13:58:36 #163
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_136769130
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:52 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dat is sowieso het geval, doe je het goed krijg je een "hmm.." doe je het fout mag je voorligsteun. Verwacht maar geen aai over je bol als je shell scrape correct gecamoufleerd is.
Dat hoeft ook niet :P.
pi_136770092
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:58 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet :P.
Just saying, motivatie zul je zelf en met je buddys moeten creëren, en als je dan buddys hebt die jou als mindere zien tegenover zijzelf heb je een groot probleem, want in je eentje ga je het nooit fixen, hoe graag je dat ook wilt.
pi_136825747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:04 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Je hebt wel een aardig grote bakkes voor een student. Ik neem aan dat je student bent?
Overigens is 30 kg nog licht. Ik weet niet waar je dat gewicht vandaan haalt?
Nee, hij schept werkelijkheid die je op 1 of andere manier niet wilt zien...

Laat ik zo zeggen dat wanneer jij echt droomt van een plek binnen defensie, je daar altijd voor moet gaan. Ongeacht wat men zegt..

Maar... in plaats van hier jezelf te gaan zitten verdedigen en te vertellen hoe sterk je wel niet bent en hoe poepgoed je wel niet bent of zal worden, kun je ook gewoon stil houden, je voorbereiden en je keuringen gaan halen.

:')

Praatjes vullen geen gaatjes zeg ik maar zo.

Ik heb zelf keuringen cluster 3 moeten doen, en ik heb hard getraind toen der tijd, en geloof mij. Een grote "bakkes" kom je niet ver mee als je moet fietsen of gewichten heen en weer moet bewegen.

Dan nog iets...
Ooit wel is een gevecht gehad met een vent van een kop groter als jou? Minstens 40kg zwaarder? Nee? Ga dat eerst is doen!

Gezien mijn opleiding ben ik op dit moment 3x in de week aan het krachttrainen (losse gewichten), en geloof mij... ik ben sterk, maar zelfs ik zal nooit van mijn leven een gezonde (Hollandse) jongen aankunnen. Bestaat niet, kan niet en is nu eenmaal zo.

Er zijn hier zat vrouwen (incl ik) die gezegd hebben graag bij defensie te willen, prima.. maar er zijn er zat (incl. ik) die dat niet waar hebben gemaakt...

Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')