He? Geen idee wat je allemaal lult hoor.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:58 schreef exelletor het volgende:
Volgens mij kon je best in Groningen blijven werken, je ging alleen opeens naar Rotterdam verhuizen.
Nee, het is gebruikelijk om een SM om de zoveel tijd over te plaatsen.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:04 schreef donald500 het volgende:
Maar als een SM of ASM overgeplaatst gaat worden is dat dan alleen omdat hij/zij volgens hogerhand zijn/haar werk niet goed doet bij deze vestiging?
Want wie zegt dan dat hij/zij het wel goed doet bij een andere winkel?
Dan kan je beter ontslaan lijkt mij...of gebeurd dat niet zo snel?
Of een keuze die ze zelf zouden kunnen maken?
Of is het gewoon een gebruikelijk iets bij Albert Heijn?
Ja?quote:Op zondag 9 februari 2014 17:05 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jij zegt dat je ervaring hebt met het naar een ander filiaal moeten?
Oke oke.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:06 schreef Etsu het volgende:
Ja?
1) Ik ben nooit naar Rotterdam verhuisd.
2) Nee, in Groningen kan ik geen werk vinden.
3) Ik ben overgeplaatst want anders OT en dat wilde de SM niet, toen paar weken van te voren overplaatsing aangevraagd en daar kon ik mezelf bewijzen en binnen 2 weken had ik een OT.
Snap?
Neuh, dat is eerder de minderheid. De meeste overplaatsingen zijn het gevolg van een nieuwe stap in je carrière, een bezettingsprobleem in een ander filiaal waardoor een carrousel wordt aangeslingerd of gewoon de eens-in-de-paar-jaar standaard overplaatsingen omdat je leidinggevenden niet te lang op dezelfde plek moet laten zitten.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:04 schreef donald500 het volgende:
Maar als een SM of ASM overgeplaatst gaat worden is dat dan alleen omdat hij/zij volgens hogerhand zijn/haar werk niet goed doet bij deze vestiging?
De SM van de XL hier in de buurt zit er al 15 jaar.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:11 schreef exelletor het volgende:
Daarom verbaas ik over het feit dat sommige (A)SM's het voor elkaar krijgen om langer dan vijf jaar in een filiaal te zitten.
SM zit al ongeveer 5 jaar in ons filiaal idd. Geen idee waarom hij niet naar andere filiaal gaat.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:11 schreef exelletor het volgende:
Daarom verbaas ik over het feit dat sommige (A)SM's het voor elkaar krijgen om langer dan vijf jaar in een filiaal te zitten.
Misschien komt dat door een tekort aan SM's die een XL kunnen runnen?quote:Op zondag 9 februari 2014 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De SM van de XL hier in de buurt zit er al 15 jaar.
Nee, het komt door een tekort aan filialen die zijn loonkosten op kunnen brengen.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien komt dat door een tekort aan SM's die een XL kunnen runnen?
Je kunt niet zomaar iemand terugzetten in salaris natuurlijk, ook niet als je hem overplaatst of een andere functie geeft. Dat kan alleen als diegene zelf akkoord gaat of als iemand aantoonbaar niet functioneert naar zijn schaal.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:17 schreef exelletor het volgende:
Maar gaat je salaris niet automatisch omlaag/omhoog wanneer je naar een ander filiaal gaat? Bij ons heeft een tijdje ook een voormalig XL SM gezeten, maar ik zou het raar vinden als die zijn normale salaris zou krijgen(onze winkel is een kwart van de grootte van zijn vorige winkel)...
Volgens mij is het niet zo makkelijk om iemand zijn salaris te verlagen hoor.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:17 schreef exelletor het volgende:
Maar gaat je salaris niet automatisch omlaag/omhoog wanneer je naar een ander filiaal gaat? Bij ons heeft een tijdje ook een voormalig XL SM gezeten, maar ik zou het raar vinden als die zijn normale salaris zou krijgen(onze winkel is een kwart van de grootte van zijn vorige winkel)...
Oh, oke. Als ie zijn oude salaris heeft gehouden, heeft die het best makkelijk gehad denk ik.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:19 schreef mujentas het volgende:
Volgens mij is het niet zo makkelijk om iemand zijn salaris te verlagen hoor.
Oh zo.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het komt door een tekost aan filialen die zijn loonkosten op kunnen brengen.
Zo lang alles goed gaat, lijkt het mij ook prettiger om een vast team te hebben, je bouwt immers een band samen op.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:57 schreef OudeBok het volgende:
Onze SM zit er al ja-ren. Toen de Super de Boer nog bestond en we dat nog waren, zat 'ie er al. Een franchiser houdt, lijkt me, natuurlijk ook sneller een vast managementteam aan.
Yup. Contact met hoofdkantoor van onze franchise en TL/ASM/SM schijnt ook vrij nauw en vrij persoonlijk te zijn, mede door het heel lang werken met een vast team. Daar is dan verder ook wel alles mee gezegd, non-TL/SM/ASM personeel heeft in de meeste gevallen geen flauw idee wie die ondernemers zijnquote:Op zondag 9 februari 2014 18:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zo lang alles goed gaat, lijkt het mij ook prettiger om een vast team te hebben, je bouwt immers een band samen op.
Hier hetzelfde hoor. De ondernemer is er een paar uur per week en dan alleen 's middags dus de meesten hebben hem nog nooit gezien.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:31 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Yup. Contact met hoofdkantoor van onze franchise en TL/ASM/SM schijnt ook vrij nauw en vrij persoonlijk te zijn, mede door het heel lang werken met een vast team. Daar is dan verder ook wel alles mee gezegd, non-TL/SM/ASM personeel heeft in de meeste gevallen geen flauw idee wie die ondernemers zijn.
Ik heb 'm volgens mij een keertje gezien, bij onze opening in een nieuw gebouw. Voor de rest heeft 'ie volgens mij geen eens tijd om verder echt zo nu en dan aanwezig te zijn, maar stuurt 'ie z'n regiomanagers.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hier hetzelfde hoor. De ondernemer is er een paar uur per week en dan alleen 's middags dus de meesten hebben hem nog nooit gezien.
quote:
.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:36 schreef richolio het volgende:
Gefrustreerd en boos op mezelf. Heb de verkeerde data voor vakantie doorgegeven bij me werk en ga al over een week weg. T is maar de AH, maar ik ga er sws gezeik mee krijgen. Boze mensen blablabla.Het is dan ook al eens eerder gebeurd.
Ik heb ook een beetje medelijden met mijn tante en nicht in Spanje, mijn oom zal namelijk deze week nog overlijden aan kanker. Verder kut, want ik moet morgen 08:15 beginnen.
Ja want daardoor haalde die de loonsom in zijn winkel waarschijnlijk niet....quote:Op zondag 9 februari 2014 17:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
Oh, oke. Als ie zijn oude salaris heeft gehouden, heeft die het best makkelijk gehad denk ik.
Ach, met hem is het urenverbruik niet afgenomen, loonsom volgens mij wel redelijk gelijk gebleven, aantal mensen dat boven contract werkt niet veranderd, net als de KTO scores. Alleen omzet is afgenomen.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:07 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja want daardoor haalde die de loonsom in zijn winkel waarschijnlijk niet....
Zaken gaan wel lekker dus als ik dit zo leesquote:Op zondag 9 februari 2014 20:31 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ach, met hem is het urenverbruik niet afgenomen, loonsom volgens mij wel redelijk gelijk gebleven, aantal mensen dat boven contract werkt niet veranderd, net als de KTO scores. Alleen omzet is afgenomen.
Verder kun je voor een begrafenis gewoon vrij krijgen hoor.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
De hihi was niet bedoeld als reactie op de inhoud.
Het was dus de oude SM die bij ons tussen december 2012 en november 2013 SM was.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:40 schreef mujentas het volgende:
Zaken gaan wel lekker dus als ik dit zo lees
Ja, ik weet niet of de vakantie gepland was naar Spanje, om zijn oom te bezoeken.quote:Op zondag 9 februari 2014 20:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Verder kun je voor een begrafenis gewoon vrij krijgen hoor.
150 op de hoeveel?quote:Op zondag 9 februari 2014 20:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Het was dus de oude SM die bij ons tussen december 2012 en november 2013 SM was.Urenverbruik was toen iets van 150 te veel op VKK per week, dus de zaken gingen niet bepaald lekker.
Om je een beeld te geven verkoopklaar was 2 jaar gelden toen ik in mijn huidige winkel begon 120 uur over budget op een budget van ongeveerr 400. Dus dergelijk getallen verbazen me niet meer.quote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hij doet het nog goed genoeg om te fokken zie ik
quote:Op zondag 9 februari 2014 21:47 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Doet ie het nog wel? Mijne ging laatst ook kapot
Dan blur je je naam effe :p.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:54 schreef einschtein het volgende:
Ja, ben al met een plaatselijke reparateur aan 't praten, lang leve de Twitter.![]()
De conversatie is zo kut dat ik hem hier wel wilt plaatsen, maar dan weet iedereen mijn Twitter.
wat voor model dan?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:54 schreef einschtein het volgende:
Ja, ben al met een plaatselijke reparateur aan 't praten, lang leve de Twitter.![]()
De conversatie is zo kut dat ik hem hier wel wilt plaatsen, maar dan weet iedereen mijn Twitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |