Dacht ik al,...quote:
Meer dat het een onzinnige vraag is, menig simpele tent heeft al meer dan vijf wijnen. Net als de chinees en daar hoeft een serveerster echt niet meer kennis van te hebben dan wat op de menulijst al erbij staat.quote:Op zondag 6 april 2014 21:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dacht ik al,...
Je hebt in ieder geval geleerd dat fooi en kas gescheiden horen te zijn behalve bij de Mac.
Uiteraard.quote:Op zondag 6 april 2014 20:19 schreef klawie het volgende:
[..]
En wat als de ouders het zo krap hebben dat ze dat er niet bij kunnen hebben dan zul je toch zelf iets moeten regelen he
Yeah right, dat zal het zijnquote:Op zondag 6 april 2014 20:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Fooien bij McDonalds gaan naar het Ronald Mc Donald Huis.
En terecht? Op grond van? En kom niet aan met het werk is zwaarder e.d. want dat is een kul (kort door de bocht) argument omdat ik dan ook zo 3 andere vergelijkingen kan opsommen die van hetzelfde laken een pak zijn.quote:Op zondag 6 april 2014 14:52 schreef hottentot het volgende:
Ook met die fooi verdient een serveerster minder dan een stratenmaker (en terecht)
Dan weet je het bij deze.quote:Op zondag 6 april 2014 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
Nooit? Dit is lulkoek.
En interessant, ik wist nier dat ik fooi geef vanwege alleen het bedienend personeel
De kassa is geen fooienpot.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn dochter werkt als vrijwilliger (ze loopt stage, maar het zijn allemaal vrijwilligers daar) in een jongerencentrum/eetcafé. Fooien die ze krijgen van gasten gaan gewoon de kassa in.
Ik heb begrepen dat er wettelijk niet echt iets geregeld is v.w.b. fooien, maar gewoon de kassa in, is dat niet een beetje raar? Fooien geven mensen toch niet zomaar?
edit: op nurecht.nl staat:
[..]
Zelf zit ze er niet mee, ik wil er verder ook niks mee, ik ben gewoon benieuwd hoe het zit
Mijn beeld en ervaring van beide doelgroepen.quote:
Maar het blijft gelul.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |