abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 februari 2014 @ 15:36:00 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136507069
Lijkt me precies wat Miss_Sly zegt. Duidelijke regels die consequent herhaald worden. Volgens mij heb je dan die bandjes en beloningen voor het gros van de kinderen helemaal niet meer nodig.
Beloningen zou ik dan individueel inzetten voor een regel waar een kind specifiek moeite mee heeft. Bijvoorbeeld een kind dat erg veel moeite heeft om niet te rennen binnen de school, daar zou je dan nog een extra individueel beloningssysteem aan kunnen koppelen. Of zoals in de film 'Brammetje Baas' dat je zo'n kind dan af en toe de gelegenheid geeft om even een paar rondjes op het schoolplein te rennen.
Dat zou voor mij ideaal zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:11:40 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136508991
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:47 schreef Troel het volgende:
Even samenvattend. Kan ik serieus de conclusie trekken dat het grootste probleem eigenlijk is dat de docenten zelf een stuk consequenter moeten zijn en dat ze dat ook zouden moeten kunnen bereiken zonder met allerlei rare beloningssystemen te gaan werken (ondanks dat dat voor sommige kinderen gewoon nodig zal zin en zal werken)?
Precies. Heel mooi geformuleerd ;)
En helemaal mee eens.
Telkens als ik dit topic open denk ik weer wat een belachelijkheid die bandjes en muntjes en wat al niet meer :r
Net of je zonder een groep kinderen niet in het gareel kan houden
Rayen 2½ jaar!
pi_136510178
OMG hoe heb ik al die jaren mijn werk (pedagogisch medewerker kinderopvang) zonder pbs kunnen doen :') :')

quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:47 schreef Troel het volgende:
Even samenvattend. Kan ik serieus de conclusie trekken dat het grootste probleem eigenlijk is dat de docenten zelf een stuk consequenter moeten zijn en dat ze dat ook zouden moeten kunnen bereiken zonder met allerlei rare beloningssystemen te gaan werken (ondanks dat dat voor sommige kinderen gewoon nodig zal zin en zal werken)?
Ja ik denk dat dit een veilige conclusie is...

Daarbij gaan kinderen nu niet beter luisteren omdat ze het "waarom" begrijpen, maar omdat er een beloning tegenover staat...

Duidelijkheid en consequentie zijn de 2 pijlers die ieder kind nodig heeft... Iedere volwassene trouwens ook, en dan heb je geen systeem van beloningen nodig...

Ik heb in tijden van personeelstekort alleen op een groep met 20 pubers gestaan, en zelden een probleem gehad,
Wat leerkrachten naar mijn idee nog wel eens vergeten is dat je met kinderen ook kan communiceren! Zolang je het op hun niveau vertaald!

Anyway mijn kind(eren) wil ik niet op een school met pbs school
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 februari 2014 @ 16:34:58 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_136510300
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Anyway mijn kind(eren) wil ik niet op een school met pbs school
Tja, andere school hier gaat niets oplossen, plus dat ik denk dat dat voor de jongens ook niet goed zou zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136510448
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, andere school hier gaat niets oplossen, plus dat ik denk dat dat voor de jongens ook niet goed zou zijn ;)
Vind het sowieso een vreemde gang van zaken dat de school het zonder overleg vooraf invoert...
Kun je uitleggen op welke manier dit voor jouw kinderen een extra moeilijkheid is?
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 februari 2014 @ 17:04:19 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_136511641
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vind het sowieso een vreemde gang van zaken dat de school het zonder overleg vooraf invoert...
Kun je uitleggen op welke manier dit voor jouw kinderen een extra moeilijkheid is?
Die van mij willen graag duidelijkheid. Dus alle docenten dezelfde regels is een goed ding, dat voorop. Maar bij het aanleren van het gedrag, moet de uitleg dusdanig duidelijk zijn dat er eigenlijk maar één mogelijkheid van uitleggen mogelijk is. Als de regel is "we lopen rustig in de gang", dan moet er ook uitgelegd worden wat rustig is zeg maar. De grote vraag is of ze dat gaan doen. Daarnaast, er zijn zaken die bij mijn jongste echt niet aan lijken te komen. Die zit dan in zijn eigen wereldje en als je hem dan aan gaat spreken, dan gaat hij echt niet luisteren. Hij moet eerst uit dat wereldje komen. Zijn eigen juf weet dat, maar weten de andere docenten dat ook en hebben die ook de mogelijkheid om hem uit dat wereldje te halen. Je kan blijven zeggen dat je wil dat hij iets doet als hij in zo'n bui zit, maar resultaten zul je niet krijgen dan...

Daarnaast hebben ze hier nu vriendjes, een band opgebouwd met het team en zijn de andere scholen ook bezig met dit project. Dit is ook nog eens de enige protestantse basisschool in het dorp. Een andere school gaat ook betekenen dat het een veel en veel grotere school wordt, nu gaat het om 100 leerlingen, een andere school betekent het drievoudige daarvan. Niet wenselijk in mijn ogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 februari 2014 @ 17:22:30 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136512487
Zijn jouw kinderen erg gevoelig voor beloningen, Troel? Kan het hen bijvoorbeeld iets schelen als veel kinderen wel een beloning krijgen en zij niet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_136512524
Nee idd! Ik denk dat jij als moeder gewoon heel erg vinger aan de pols moet houden en moet communiceren met de docenten. Jij kent je kinderen het beste, en hebt altijd het laatste woord!

Maar ik snap dat je niet blij bent met deze aanpak.
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 februari 2014 @ 17:28:14 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_136512736
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vind het sowieso een vreemde gang van zaken dat de school het zonder overleg vooraf invoert...
Kun je uitleggen op welke manier dit voor jouw kinderen een extra moeilijkheid is?
Ik neem aan dat de MedenzeggenschapsraadR, welke ook door ouders vertegenwoordigd is, hiermee heeft ingestemd.
Dus andere ouders hebben (namens Troel in dit geval) besloten dat ze hiermee akkoord gaan.
En als de mr. in deze geen instemmingsbevoegdheid heeft dan zal ze het nog altijd ter kennisneming hebben genomen.
Het komt in de meeste gevallen niet zomaar uit de lucht gevallen
  zondag 9 februari 2014 @ 17:55:01 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136513758
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Wat leerkrachten naar mijn idee nog wel eens vergeten is dat je met kinderen ook kan communiceren! Zolang je het op hun niveau vertaald!

Waarop baseer je dat?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:57:37 #71
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136513898
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:47 schreef Troel het volgende:
Even samenvattend. Kan ik serieus de conclusie trekken dat het grootste probleem eigenlijk is dat de docenten zelf een stuk consequenter moeten zijn en dat ze dat ook zouden moeten kunnen bereiken zonder met allerlei rare beloningssystemen te gaan werken (ondanks dat dat voor sommige kinderen gewoon nodig zal zin en zal werken)?
Ik vind dat niet de juiste conclusie. Uiteraard valt of staat het handhaven van afspraken/regels met overleg, uitleg/begrip/inzicht van het nut en consequent zijn. Maar wat doe je als een kind zo'n afspraak overtreedt? Straffen? Daar wil men juist van af. Dat continue gecorrigeer.
Of leg je juist de nadruk op hetgeen dat goed gaat door dat te benoemen/complimenteren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:59:22 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_136513987
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:22 schreef livelink het volgende:
Zijn jouw kinderen erg gevoelig voor beloningen, Troel? Kan het hen bijvoorbeeld iets schelen als veel kinderen wel een beloning krijgen en zij niet?
Nee :) Absoluut niet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 februari 2014 @ 18:00:00 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_136514015
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de MedenzeggenschapsraadR, welke ook door ouders vertegenwoordigd is, hiermee heeft ingestemd.
Dus andere ouders hebben (namens Troel in dit geval) besloten dat ze hiermee akkoord gaan.
En als de mr. in deze geen instemmingsbevoegdheid heeft dan zal ze het nog altijd ter kennisneming hebben genomen.
Het komt in de meeste gevallen niet zomaar uit de lucht gevallen
Dan lijkt het me nog iets wat je toch ook meldt in de schoolgids, op het moment dat je komt kijken om je kind aan te melden, noem maar op. Niets van dat alles.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 februari 2014 @ 18:00:52 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_136514059
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind dat niet de juiste conclusie. Uiteraard valt of staat het handhaven van afspraken/regels met overleg, uitleg/begrip/inzicht van het nut en consequent zijn. Maar wat doe je als een kind zo'n afspraak overtreedt? Straffen? Daar wil men juist van af. Dat continue gecorrigeer.
Of leg je juist de nadruk op hetgeen dat goed gaat door dat te benoemen/complimenteren?
Maar een compliment als iets goed gaat, is wat anders dan overal voor gaan complimenteren en ook gewoon vast te leggen dat je zoveel meer complimentjes moet gaan geven in ruil voor een correctie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136514210
Ik heb niet alle filmpjes/linkjes bekeken maar ik vraag me af hoe het zit met de kosten van dit systeem.

Het spreekt me aan om de nadruk te leggen op wat er wel goed gaat ipv op corrigeren/straffen. Maar het spreekt me niet aan dat het met zoveel regeltjes en gemoeid is en vooral ook dat er zichtbare beloningen aan hangen.

Wat zou het kosten voor een school om zo'n systeem met bijvoorbeeld van die bandjes in te gaan voeren? Kan er van dat geld niet een communicatietraining gedaan worden voor de docenten en een set duidelijke regels ingevoerd worden?
:)
  zondag 9 februari 2014 @ 18:04:57 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136514262
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar een compliment als iets goed gaat, is wat anders dan overal voor gaan complimenteren en ook gewoon vast te leggen dat je zoveel meer complimentjes moet gaan geven in ruil voor een correctie.
Als je iets nieuws wil aanleren zul je in het begin veel complimenten geven. Als jouw zoon leert fietsen prijs je hem ook de hemel in. Als je kind naar zwemles gaat geef je hem ook tig complimenten als hij voor het eerst met zijn gezicht onder water durft. Als hij eenmaal gewend is en lekker meedraait in het zwemlesgedoe, dan is dat niet meer nodig.
Ik denk dat je dit systeem ook zo moet zien. Het aanleren vergt investering.

En die 4 complimenten tov 1 correctie is een bekend gegeven. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat het een verhouding van 1:7 is. Dat de impact van een correctie opgeheven wordt door er 4 (of 7...?) positieve benaderingen tegenover te stellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:06:12 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136514321
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:03 schreef mignonne het volgende:
Kan er van dat geld niet een communicatietraining gedaan worden voor de docenten
Waar komt ineens toch het idee vandaan dat leerkrachten niet zouden (kunnen) communiceren met kinderen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:08:10 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_136514402
Nou nee, niet dus. Mijn kinderen worden echt niet overladen met complimentjes. Voordat Ruben kon fietsen zonder zijwieltjes, fietste hij met zijwieltjes en toen ineens kon hij het. Daar heeft hij niet heel veel voor geoefend. Dus ja, toen hij het kon heeft hij een compliment gekregen. En voor wat betreft zwemles: daar zijn de ouders helemaal niet bij en ik weet heel zeker dat de juf niet constant staat te jubelen en te juichen. Ik vind het ook niet nodig. Ik juich niet voor elk blaadje waar een streep op staat en waar de jongens mee thuis komen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136514470
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waar komt ineens toch het idee vandaan dat leerkrachten niet zouden (kunnen) communiceren met kinderen?
Ho!
dat zeg ik niet hè :)

Ik heb het meer over, als een school daar de noodzaak van inziet om zo'n systeem in te voeren om de leerlingen in het gareel te houden en/of om om te gaan met complimenten, kan dat dan niet door middel van een cursus die met dat onderwerp bezig gaat.

En iedereen kan altijd wat bij leren. Ook docenten in het onderwijs over communicatie met hun leerlingen. Er worden legio bijscholingen gegeven over andere didactische onderwerpen, dus waarom niet hierover.

Ik krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangesproken voelt door de dingen die hier geschreven worden, lijkt me onnodig.
:)
  zondag 9 februari 2014 @ 18:15:01 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_136514662
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:10 schreef mignonne het volgende:

Ik krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangesproken voelt door de dingen die hier geschreven worden, lijkt me onnodig.
dit :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 februari 2014 @ 18:20:27 #81
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136514872
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:10 schreef mignonne het volgende:

Ik krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangesproken voelt door de dingen die hier geschreven worden, lijkt me onnodig.
Nou, dat is ook wel zo. Niet alleen ik, maar het merendeel van mijn collega's werkt zich het laplazarus voor de klas. Op school als de kinderen er zijn, na schooltijd, diverse avonden per week, in het weekend regelmatig. En dat is niet erg, omdat je er hart voor hebt.
Maar dan vraag ik me wel af waarom mensen het allemaal zo goed weten hoe het níet zou moeten, terwijl ik nog niet heb gelezen hoe het dan anders zou moeten volgens diezelfde mensen.

Het is nu eenmaal een feit dat er steeds meer kinderen in de klas zitten voor wie het niet vanzelfsprekend is om zich aan afspraken te houden. Die niet weten hoe zich te gedragen in een groep. Mensen die bewust opvoeden (en dat zal het merendeel in dit topic zijn) die hebben over het algemeen kinderen die zich ook zonder die positieve bekrachtiging aan de afspraken houden. Dus nee, voor jullie kinderen zal dit wellicht niet nodig zijn. Maar hé, er zitten nog meer en ook heel andere kinderen in zo'n klas. En je wil nu eenmaal niet de hele dag door politie agent spelen. Dat komt de sfeer niet ten goede, dat komt het betreffende kind ook niet ten goede. De leerprestaties niet. En het humeur van de juf ook niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:22:00 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136514926
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:08 schreef Troel het volgende:
Nou nee, niet dus. Mijn kinderen worden echt niet overladen met complimentjes. Voordat Ruben kon fietsen zonder zijwieltjes, fietste hij met zijwieltjes en toen ineens kon hij het. Daar heeft hij niet heel veel voor geoefend. Dus ja, toen hij het kon heeft hij een compliment gekregen. En voor wat betreft zwemles: daar zijn de ouders helemaal niet bij en ik weet heel zeker dat de juf niet constant staat te jubelen en te juichen. Ik vind het ook niet nodig. Ik juich niet voor elk blaadje waar een streep op staat en waar de jongens mee thuis komen.
Nah, je snapt toch wel hoe ik het bedoel? Zonder meteen alles letterlijk te nemen (zwemmen en fietsen)?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:27:35 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_136515111
Het merendeel van de ouders houdt wel van complimentjes (en applausjes) geven, maar er is ook een groepje dat dat bewust niet of met mate doet.

Ik heb hier best gelezen hoe het anders kan, maar volgens mij zegt ook een deel hier 'op zich niks mis mee maar laat die armbandjes als beloning voor van alles en nog wat achterwege'. En als ik me niet vergis vond jij dat ook wat too much. Dan verschillen die meningen volgens mij niet zoveel van elkaar.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:29:24 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_136515170
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, je snapt toch wel hoe ik het bedoel? Zonder meteen alles letterlijk te nemen (zwemmen en fietsen)?
Ik kan nu twee kanten op. Of ik zeg dat ik het niet zo snapte, en dan heb ik meteen het gevoel dat er inderdaad leerkrachten zijn die nog een les communicatie kunnen gebruiken, of ik zeg dat ik het prima snapte, maar dat ik wilde duidelijk maken dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dat er nog veel meer voorbeelden zijn waaruit blijkt dat mijn kinderen niet constant de hemel ingeprezen worden, ongeacht of andere ouders dat wellicht wel zouden doen. Of een combinatie van de twee. Dat ik het niet snapte, maar ook de voorbeelden die je gaf meteen kon ontkrachten...

Maak je zelf een keuze?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 februari 2014 @ 18:31:17 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136515254
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:27 schreef Marrije het volgende:

Ik heb hier best gelezen hoe het anders kan, maar volgens mij zegt ook een deel hier 'op zich niks mis mee maar laat die armbandjes als beloning voor van alles en nog wat achterwege'. En als ik me niet vergis vond jij dat ook wat too much. Dan verschillen die meningen volgens mij niet zoveel van elkaar.
Ik sta ook niet achter die armbandjes.
Maar er wordt in dit topic gedaan alsof de oorzaak van 'misdragingen' in de klas bij de leerkrachten zou liggen. terwijl ik denk dat het ligt bij gebrek aan opvoeding van (sommige) kinderen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:32:41 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_136515301
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik sta ook niet achter die armbandjes.
Maar er wordt in dit topic gedaan alsof de oorzaak van 'misdragingen' in de klas bij de leerkrachten zou liggen. terwijl ik denk dat het ligt bij gebrek aan opvoeding van (sommige) kinderen.
Op het moment dat je twee docenten voor de klas hebt en bij de ene mag je in de klas rennen en bij de andere niet. Daardoor heb je bij de ene docent die het niet wilt, dat de docent constant in loopt te grijpen en baalt van de kinderen en het humeur omlaag gaat. Heeft het dan met een gebrek aan opvoeding te maken, of aan de docent en de regels die in de klas gelden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136515327
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dat is ook wel zo. Niet alleen ik, maar het merendeel van mijn collega's werkt zich het laplazarus voor de klas. Op school als de kinderen er zijn, na schooltijd, diverse avonden per week, in het weekend regelmatig. En dat is niet erg, omdat je er hart voor hebt.
Maar dan vraag ik me wel af waarom mensen het allemaal zo goed weten hoe het níet zou moeten, terwijl ik nog niet heb gelezen hoe het dan anders zou moeten volgens diezelfde mensen.

Het is nu eenmaal een feit dat er steeds meer kinderen in de klas zitten voor wie het niet vanzelfsprekend is om zich aan afspraken te houden. Die niet weten hoe zich te gedragen in een groep. Mensen die bewust opvoeden (en dat zal het merendeel in dit topic zijn) die hebben over het algemeen kinderen die zich ook zonder die positieve bekrachtiging aan de afspraken houden. Dus nee, voor jullie kinderen zal dit wellicht niet nodig zijn. Maar hé, er zitten nog meer en ook heel andere kinderen in zo'n klas. En je wil nu eenmaal niet de hele dag door politie agent spelen. Dat komt de sfeer niet ten goede, dat komt het betreffende kind ook niet ten goede. De leerprestaties niet. En het humeur van de juf ook niet.
Er is niemand in dit topic volgens mij die beweert dat docenten teveel credit krijgen voor hun werk of dat zij te weinig tijd/moeite in hun werk steken.

Ik ben me bewust van de problematiek in het onderwijs nu door de groeiende klassen en de komst van leerlingen met bepaalde hulpvragen. Ik ben me ook bewust van het feit dat er op een school met veel verschillende soorten kinderen gewerkt moet worden en dat voor veel van hen dit systeem wellicht best werkt.

En ik vraag me dus wel degelijk een alternatief af, namelijk een cursus voor medewerkers van de school over hoe om te gaan met dit positief bekrachtigen in grote groepen en daarnaast een kritische blik op de geldende regels. Voldoen die nog, zijn die duidelijk genoeg, zowel voor personeel als voor kinderen. Enz.
Misschien dat je daar minder aanstoot aan neemt dan mijn kortere variant communicatie training voor docenten.

Het kan geen kwaad om kritisch te blijven op je eigen functioneren (in het algemeen! ) en daarbij vind ik zelf de principes van het omdenken altijd heel prettig.
:)
  zondag 9 februari 2014 @ 18:34:30 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136515389
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik kan nu twee kanten op. Of ik zeg dat ik het niet zo snapte, en dan heb ik meteen het gevoel dat er inderdaad leerkrachten zijn die nog een les communicatie kunnen gebruiken, of ik zeg dat ik het prima snapte, maar dat ik wilde duidelijk maken dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dat er nog veel meer voorbeelden zijn waaruit blijkt dat mijn kinderen niet constant de hemel ingeprezen worden, ongeacht of andere ouders dat wellicht wel zouden doen. Of een combinatie van de twee. Dat ik het niet snapte, maar ook de voorbeelden die je gaf meteen kon ontkrachten...

Maak je zelf een keuze?
Onderwijs is nu eenmaal niet individueel. Het kan niet op elk kind precies worden afgestemd. En dat denken mensen soms wel.
Geef je ook nog even hier antwoord op?

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind dat niet de juiste conclusie. Uiteraard valt of staat het handhaven van afspraken/regels met overleg, uitleg/begrip/inzicht van het nut en consequent zijn. Maar wat doe je als een kind zo'n afspraak overtreedt? Straffen? Daar wil men juist van af. Dat continue gecorrigeer.
Of leg je juist de nadruk op hetgeen dat goed gaat door dat te benoemen/complimenteren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:35:24 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_136515417
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik sta ook niet achter die armbandjes.
Maar er wordt in dit topic gedaan alsof de oorzaak van 'misdragingen' in de klas bij de leerkrachten zou liggen. terwijl ik denk dat het ligt bij gebrek aan opvoeding van (sommige) kinderen.
Ik denk dat het ook vaak niet eens zozeer het gebrek aan opvoeding is, maar ook gewoon onmacht in opvoeding.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:35:40 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136515431
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Op het moment dat je twee docenten voor de klas hebt en bij de ene mag je in de klas rennen en bij de andere niet. Daardoor heb je bij de ene docent die het niet wilt, dat de docent constant in loopt te grijpen en baalt van de kinderen en het humeur omlaag gaat. Heeft het dan met een gebrek aan opvoeding te maken, of aan de docent en de regels die in de klas gelden?
Daar zit iets niet goed in de samenwerking.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')