abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136497481
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:31 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat geblaat van 'we zijn binnen' lijkt me persoonlijk het opzetten van een grote bek om de eigen tekortkomingen niet te hoeven onderkennen.

Die tekortkomingen zijnde dat Ajax vanzelfsprekend een ongelofelijk matige ploeg heeft, die niet boven andere top-5 ploegen in Nederland uitsteekt.
Dat mag jij prima vinden hoor. Liever een matige ploeg die wel 4 jaar achter elkaar kampioen wordt dan een matige ploeg die het al die jaren niet wordt.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_136497505
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:31 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat geblaat van 'we zijn binnen' lijkt me persoonlijk het opzetten van een grote bek om de eigen tekortkomingen niet te hoeven onderkennen.

Die tekortkomingen zijnde dat Ajax vanzelfsprekend een ongelofelijk matige ploeg heeft, die niet boven andere top-5 ploegen in Nederland uitsteekt.
maar zeg je dit omdat je het zelf zo graag wil geloven? Mij zie je niet boeien wat jij van ons team vindt als wij elk jaar bovenaan staan :*
pi_136497527
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:33 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

maar zeg je dit omdat je het zelf zo graag wil geloven? Mij zie je niet boeien wat jij van ons team vindt als wij elk jaar bovenaan staan :*
Ik geloof nergens in hoor ten aanzien van mijn eigen club. Ik geloof wel dat Ajax het nog heel zwaar gaat krijgen en dat titels als "nog een paar maanden tot de treble" enorm lachwekkend zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 11:35:30 ]
  zondag 9 februari 2014 @ 11:35:33 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136497536
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:32 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dat mag jij prima vinden hoor. Liever een matige ploeg die wel 4 jaar achter elkaar kampioen wordt dan een matige ploeg die het al die jaren niet wordt.
Dit dus en ook nu blijkt weer dat Ajax gewoon de beste organisatie heeft staan
pi_136497539
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:34 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Zeker. Alleen zijn jullie allesbehalve zeker van die vierde titel en dat weten de supporters van FC Neuzenvreugd ook wel diep in het hart.

Dat geschreeuw dat dat wel zo is is nogal lachwekkend.
We zijn in ieder geval beter op weg dan de concurrenten. Feitelijk heeft Ajax ook gewoon de grootste kans om kampioen te worden, is helemaal niet raar om dat te zeggen.
pi_136497545
Normaal blijven doen.
BFF met GGMM
pi_136497548
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:34 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Zeker. Alleen zijn jullie allesbehalve zeker van die vierde titel en dat weten de supporters van FC Neuzenvreugd ook wel diep in het hart.

Dat geschreeuw dat dat wel zo is is nogal lachwekkend.
We staan er beter voor dan de afgelopen 3 seizoenen toen we met 2 vingers in de neus 9 punten of meer goedmaakten en alsnog simpel kampioen werden, dus ik begrijp je standpunt niet.
pi_136497553
Niet relevant.

[ Bericht 43% gewijzigd door DonRaja op 09-02-2014 11:37:35 ]
pi_136497557
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

We zijn in ieder geval beter op weg dan de concurrenten.
Correct.

quote:
Feitelijk heeft Ajax ook gewoon de grootste kans om kampioen te worden, is helemaal niet raar om dat te zeggen.
Gezien het spelverloop van de afgelopen maanden bij Ajax, spreek ik dat tegen. Het dubbeltje kan zomaar een aantal keer de verkeerde kant op gaan vallen.
pi_136497578
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:35 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik geloof nergens in hoor ten aanzien van mijn eigen club. Ik geloof wel dat Ajax het nog heel zwaar gaat krijgen en dat titels als "nog een paar maanden tot de treble" enorm lachwekkend zijn.
Dat mag.
pi_136497579
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We staan er beter voor dan de afgelopen 3 seizoenen toen we met 2 vingers in de neus 9 punten of meer goedmaakten en alsnog simpel kampioen werden, dus ik begrijp je standpunt niet.
Resultaten uit het verleden [...]

Ajax was nimmer zo wankel in de tweede seizoenshelft, waar winsten worden geboekt op basis van meer geluk dan kwaliteit en echt domineren. Deden ze seizoenen voorheen weldegelijk.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:37:19 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136497580
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:36 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Correct.

[..]

Gezien het spelverloop van de afgelopen maanden bij Ajax, spreek ik dat tegen. Het dubbeltje kan zomaar een aantal keer de verkeerde kant op gaan vallen.
Dat zie je niet goed, Ajax is gewoon minder wisselvallig dan de rest dus het dubbeltje valt nooit lang de verkeerde kant op.
pi_136497589
Je zou maar 13 jaar geen landskampioen worden. Dat is toch wel een beetje sneu.
pi_136497590
quote:

[..]

Correct.

[..]

Het op geluk gooien slaat dan ook nergens op. Alleen tegen Cambuur en tegen Groningen waren het qua spelbeeld gestolen overwinningen. Maar die van Groningen puur alleen op basis van de 2e helft want je had gewoon met 4-1 de rust in moeten gaan. Met wat meer geluk had je die dan ook zomaar gescoord. Ik vind je verder wel grappig hoor, het steeds maar weer gooien op geluk.
pi_136497602
quote:

[..]

Correct.

[..]

ok
pi_136497613
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ajax was nimmer zo wankel in de tweede seizoenshelft, waar winsten worden geboekt op basis van meer geluk dan kwaliteit en echt domineren. Deden ze seizoenen voorheen weldegelijk.
Ik zou je maar eens wat meer verdiepen want de voorgaande jaren haperden we meer in januari en februari dan tot nu toe. Pas daarna kwam de diesel op gang. Leuk al die losse aannames gebaseerd op lucht en hoop.
pi_136497628
quote:

[..]

Correct.

[..]

Ach welnee, het is vrij voorspelbaar: tot aan de winterstop beetje kut voetballen, januari en februari met hangen en wurgen en vervolgens een reeks van 11-12 wedstrijden winnen. Doet Ajax al 3 jaar met als enig verschil dat we nu in december al zo'n reeks hebben neergezet van 8 wedstrijden winst op rij.
pi_136497646
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zie je niet goed, Ajax is gewoon minder wisselvallig dan de rest dus het dubbeltje valt nooit lang de verkeerde kant op.
Ajax komt goed weg tegen de Eagles, Groningen (al was je daar wel sterker), Roda en Cambuur. Heeft een groot gebrek aan scorend vermogen.

Het is veel minder overtuigend dan eerdere seizoenen. Deze vier potten hadden allen zo in een gelijkspel kunnen eindigen of zelfs een verlies.
pi_136497659
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Eh jawel, sterker nog, deze 2e seizoenshelft is beter begonnen dan de 3 voorgaande kampioenschappen.
pi_136497670
Heerlijk dat gejank over geluk. Dat ze nog maar vaak in de blessuretijd mogen winnen.
pi_136497671
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:39 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ajax komt goed weg tegen de Eagles, Groningen (al was je daar wel sterker), Roda en Cambuur. Heeft een groot gebrek aan scorend vermogen.

Het is veel minder overtuigend dan eerdere seizoenen. Deze vier potten hadden allen zo in een gelijkspel kunnen eindigen of zelfs een verlies.
Tegen de Eagles en Roda was Ajax ook gewoon veel sterker hoor.
Als je dat niet wil toegeven dan zie ik niet eens meer een basis om in discussie te gaan.
pi_136497677
quote:

[..]

wat probeer je nu in godsnaam te bereiken?
pi_136497678
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Het op geluk gooien slaat dan ook nergens op. Alleen tegen Cambuur en tegen Groningen waren het qua spelbeeld gestolen overwinningen
Vallen die dus niet goed, sta je 4 punten lager.

Dan sta je dus in het rijtje Twente, Feijenoord en Vitesse.

Je bent het dus impliciet met me eens. :)
pi_136497686
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:37 schreef Devv het volgende:
Ik draag niks bij.
BFF met GGMM
pi_136497694
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Maak je je kansen met wat meer geluk eerder af heb je de 90e minuut niet eens nodig. Dus nee, ik ben het niet met je eens.
pi_136497706
quote:

[..]

Maar dat hebben alle ploegen in de Eredivisie. En aangezien we lucky Ajax zijn winnen we gewoon alles.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 11:41:46 ]
pi_136497714
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:40 schreef Adames het volgende:

[..]

wat probeer je nu in godsnaam te bereiken?
De realisatie dat het bij Ajax echt niet zo overtuigend is. Chase_Utley geeft zelfs toe dat Groningen en Cambuur gestolen overwinningen waren.

Laten we zeggen dat een gelijkspel terecht was geweest gezien het spelbeeld. Dan ben je dus niet beter dan Twente, Vitesse en Feyenoord. Sterker nog: je staat min of meer op gelijke hoogte (met Twente zelfs op exact gelijke hoogte; beide nog een wedstrijd te spelen).
pi_136497728
Sterker nog, Vitesse en Twente maken procentueel vaker een doelpunt in de laatste 10 minuten. Maar wel leuk dat HMF het zo krampachtig probeert.
pi_136497733
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:40 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Nee, jij bent nuttig bezig.
pi_136497741
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar dat hebben alle ploegen in de Eredivisie.
Een gebrek aan scorend vermogen? Niet echt hoor. Of bedoel je 'geluk'? Ik moet de eerste gelukkig gestolen wedstrijd van mijn club nog zien.

quote:
En aangezien we lucky Ajax zijn winnen we gewoon alles.
Dat zeg ik. Als dat geluk om slaat, zijn jullie niet kenmerkend beter dan de rest.
pi_136497747
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:41 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

De realisatie dat het bij Ajax echt niet zo overtuigend is. Chase_Utley geeft zelfs toe dat Groningen en Cambuur gestolen overwinningen waren.

Laten we zeggen dat een gelijkspel terecht was geweest gezien het spelbeeld. Dan ben je dus niet beter dan Twente, Vitesse en Feyenoord. Sterker nog: je staat min of meer op gelijke hoogte (met Twente zelfs op exact gelijke hoogte; beide nog een wedstrijd te spelen).
En dan reken je het alleen voor Ajax zo. Wat als je diezelfde standaarden voor de andere clubs toepast? Maar dat vergeet je gemakshalve maar even omdat het je beter uitkomt he.
pi_136497751
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:42 schreef Chase_Utley het volgende:
Sterker nog, Vitesse en Twente maken procentueel vaker een doelpunt in de laatste 10 minuten. Maar wel leuk dat HMF het zo krampachtig probeert.
Het wil zichzelf gewoon een goed gevoel aanpraten, laat hem lekker.
pi_136497752
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:41 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dus je wil wel de net-aan wedstrijden van Ajax meetellen maar niet die van de concurrenten ? Goed verhaal.
pi_136497758
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Devv het volgende:

[..]

Het wil zichzelf gewoon een goed gevoel aanpraten, laat hem lekker.
Ik weet niet of ik hem sneu of grappig moet vinden.
pi_136497759
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

maar ze scoorden wel. Kan je na zo vaak nog spreken van geluk of is het doorzettingsvermogen, iets wat de andere teams lijken te missen. Daarin verschil jij van mening met de rest. Met de dooddoener, als je minder scoort heb je minder punten trap je alleen maar een open deur in.
pi_136497770
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:42 schreef Chase_Utley het volgende:
Wie heeft het over scoren in de laatste tien minuten?

Ik zeg dat jullie wedstrijden met geluk winnen. Dat heeft niets te maken met het verschil maken in de laatste 10 minuten; dat heeft te maken met in de wedstrijd de onderliggende of hoogstens gelijkwaardige partij zijn, en toch de punten pakken.

Grappig dat je me woorden in de mond legt.
pi_136497775
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:42 schreef Devv het volgende:

[..]

Nee, jij bent nuttig bezig.
Probeer dan een keer normaal te reageren. Kijk naar de andere Ajacieden, die kunnen het wel.
BFF met GGMM
pi_136497777
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je wil wel de net-aan wedstrijden van Ajax meetellen maar niet die van de concurrenten ? Goed verhaal.
Waar zeg ik dat?
pi_136497782
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Adames het volgende:

[..]

maar ze scoorden wel. Kan je na zo vaak nog spreken van geluk of is het doorzettingsvermogen, iets wat de andere teams lijken te missen. Daarin verschil jij van mening met de rest. Met de dooddoener, als je minder scoort heb je minder punten trap je alleen maar een open deur in.
Sowieso snap ik zijn punt niet. 'Als Ajax minder had gewonnen hadden ze lager gestaan.' Uh ja, logisch.
pi_136497788
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Probeer dan een keer normaal te reageren. Kijk naar de andere Ajacieden, die kunnen het wel.
Dat komt door die pannenkoek die hier komt huilen. Dan lok je het gewoon uit.
pi_136497790
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Wie heeft het over scoren in de laatste tien minuten?

Ik zeg dat jullie wedstrijden met geluk winnen. Dat heeft niets te maken met het verschil maken in de laatste 10 minuten; dat heeft te maken met in de wedstrijd de onderliggende of hoogstens gelijkwaardige partij zijn, en toch de punten pakken.
Alleen tegen Cambuur was echt geluk. Tegen Groningen was het juist ongeluk dat je niet al met 4-1 de rust in gaat. Maar goed, blijf vooral maar alles in je eigen voordeel praten. Ik vind het wel best zo.
quote:
Grappig dat je me woorden in de mond legt.
Jij bent daar toch wat beter in dan ik.
pi_136497791
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:44 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Hierboven waar je puur wedstrijden van Ajax behandeld.
pi_136497797
Lastig wedstrijdje vandaag, voorspel een hele moeizame 1-2.
pi_136497806
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Misschien kan die gozer ook gewoon wegblijven als hij toch alles naar zijn eigen conclusies schrijft.
Geen enkele grond voor een open discussie.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:46:22 #295
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_136497819
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik denk dat het vandaag juist wat makkelijker gaat worden, PEC zal niet heel erg verdedigend gaan spelen denk ik zo.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:46:26 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136497821
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hangt ook een beetje van de scherpte af voorin, als de kansen gewoon wel meteen benut worden is het een makkelijke middag.
pi_136497823
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:43 schreef Adames het volgende:

[..]

maar ze scoorden wel.
Klopt en dat is ergens zeker een kwaliteit. Punt is; op dit moment worden wedstrijden gewonnen waarin Ajax niet de betere is, maar vaak de slechtere of hoogstens gelijkwaardige partij (Cambuur, Groningen (zeker omdat die tweede helft Ajax compleet overlopen werd). Dat is knap en reden tot vreugde, dat begrijp ik.

Het geeft echter weer dat het dubbeltje - gekeken naar de laatste paar wedstrijden - zomaar eens de andere kant op kan slaan.

Begrijp me niet verkeerd; ik verwacht Ajax ook als landskampioen. Ze zullen dan echter zeker beter moeten gaan presteren dan tot op heden. Ervaring leert dat dat in de tweede seizoenshelft inderdaad meestal geen probleem is voor jullie. Maar ik zie al een tijdje stagnatie of zelfs een terugloop van de kwaliteit van het voetbal.
pi_136497833
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje van de scherpte af voorin, als de kansen gewoon wel meteen benut worden is het een makkelijke middag.
En dat gebeurd al weken niet. Als ze de huidige lijn doortrekken gaat het gewoon heel erg lastig worden.
pi_136497836
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:46 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik denk dat het vandaag juist wat makkelijker gaat worden, PEC zal niet heel erg verdedigend gaan spelen denk ik zo.
En ze missen toch een hoop spelers. Ondanks dat ze de laatste wedstrijden hebben gewonnen was het spel echt matig.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:48:14 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136497858
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:46 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Klopt en dat is ergens zeker een kwaliteit. Punt is; op dit moment worden wedstrijden gewonnen waarin Ajax niet de betere is, maar vaak de slechtere of hoogstens gelijkwaardige partij (Cambuur, Groningen (zeker omdat die tweede helft Ajax compleet overlopen werd). Dat is knap en reden tot vreugde, dat begrijp ik.

Het geeft echter weer dat het dubbeltje - gekeken naar de laatste paar wedstrijden - zomaar eens de andere kant op kan slaan.

Begrijp me niet verkeerd; ik verwacht Ajax ook als landskampioen. Ze zullen dan echter zeker beter moeten gaan presteren dan tot op heden. Ervaring leert dat dat in de tweede seizoenshelft inderdaad meestal geen probleem is voor jullie. Maar ik zie al een tijdje stagnatie of zelfs een terugloop van de kwaliteit van het voetbal.
Het enige verschil met voorgaande jaren is dat er nu geen individuele speler bovenuit steekt die de rest op sleeptouw neemt, qua team zit het goed in elkaar, wat ik al eerder zei, de beste organisatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')