Dat is waarquote:Op maandag 10 februari 2014 09:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel weet dat Veldkamp propagandeert voor het Assad-regime?
Dan is 'over het hoofd zien' geen goede term: eenzijdig belichten wel.
Wat zijn die Turkmenen toch ongelofelijk dom. Laten zich totaal prostitueren door Ankara en worden daar keihard het slachtoffer van. Doch zij zien het zelf niet inquote:Op maandag 10 februari 2014 18:51 schreef Baklava95 het volgende:
Interessant stukje van Al-Monitor van Koerden en Turkmenen in Syrie die misschien gaan samenwerken om elkaar te beschermen tegen Assad en ISIS.
Vooral interresant voor Slayage en Expans.
[..]
Bron
Ik heb het niet over Syrië...quote:Op maandag 10 februari 2014 19:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor misdaden pleegt de VS in syrie momenteel? De FSA steunen in het zuiden is geen misdaad in mijn ogen, ze vallen slechts militaire doelen aan.
Heb je mijn artikel wel gelezen.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat zijn die Turkmenen toch ongelofelijk dom. Laten zich totaal prostitueren door Ankara en worden daar keihard het slachtoffer van. Doch zij zien het zelf niet in.
Ja. Zij functioneren als de vijfde colonne van de Turkse regering en willen niet optrekken met de Koerden omdat de Turkse regering tegen Koerdische zelfbeschikking is. En dat terwijl de Syrische Turkmenen geen moer te maken hebben met Turkije maar gewoon Syriërs zijn. Als de Turkmenen bang zijn voor de extremisten maar ook op willen komen voor hun culturele rechten dan is het voor hen het beste om toenadering te zoeken tot de Koerden. De Koerden, Turkmenen en Assyriërs kunnen zich gezamenlijk sterk maken voor culturele rechten. Aan de andere kant moeten ze de Syrische regering niet tegen zich in het harnast jagen door de heulen met de vijanden (lees: Turkije) van Syrië.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heb je mijn artikel wel gelezen.
Koerdische, Assyrische, Armeense, Circassische en Turkmeense/Turkse milities moeten samen gezamenlijk een sterk leger vormen.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja. Zij functioneren als de vijfde colonne van de Turkse regering en willen niet optrekken met de Koerden omdat de Turkse regering tegen Koerdische zelfbeschikking is. En dat terwijl de Syrische Turkmenen geen moer te maken hebben met Turkije maar gewoon Syriërs zijn. Als de Turkmenen bang zijn voor de extremisten maar ook op willen komen voor hun culturele rechten dan is het voor hen het beste om toenadering te zoeken tot de Koerden. De Koerden, Turkmenen en Assyriërs kunnen zich gezamenlijk sterk maken voor culturele rechten. Aan de andere kant moeten ze de Syrische regering niet tegen zich in het harnast jagen door de heulen met de vijanden (lees: Turkije) van Syrië.
quote:Op maandag 10 februari 2014 12:27 schreef Veldkamp het volgende:
De zelfmoordaanslag op de Centrale Gevangenis Aleppo ten noorden van de stad zou door MI6 mede zijn voorbereid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Interessant artikel, daarnaast de ontplooiing van een Koerdische staat in Noord-Irak en wellicht een gedeelte van Syrie kan de druk in de Turkse provincies ontladen, ik denk dat de Turkse regering er veel aan heeft nu juist de Koerden te steunen.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:51 schreef Baklava95 het volgende:
Interessant stukje van Al-Monitor van Koerden en Turkmenen in Syrie die misschien gaan samenwerken om elkaar te beschermen tegen Assad en ISIS.
Vooral interresant voor Slayage en Expans.
[..]
Bron
De Koerden steunen zou nu het beste voor Turkije zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Interessant artikel, daarnaast de ontplooiing van een Koerdische staat in Noord-Irak en wellicht een gedeelte van Syrie kan de druk in de Turkse provincies ontladen, ik denk dat de Turkse regering er veel aan heeft nu juist de Koerden te steunen.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]Veldkamp heeft vaak idd van die ideeën waarvan je of moet huilen of zo als die mensen onder de spoiler moet lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Waar vind je dat soort filmpjes trouwens.
Het ligt gevoelig, tsja, maar ik neem aan dat ze in Turkije ook strategisch zullen gaan denken dat kan beide partijen veel opleveren.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden steunen zou nu het beste voor Turkije zijn inderdaad.
Ik denk dat de Turken en Koerden samen juist een hele goede en krachtige alliantie kunnen vormen of zelfs een confederatie.
De Armeense staat heeft goede vriendschappelijke banden met Syrië. Het resultaat is dat Armeniërs in Syrië hun eigen scholen hebben en ook hun winkels met Armeense tekst mogen versieren. De Armeense cultuur wordt door de overheid niet onderdrukt of zo. Circassiërs zijn geen inheemse groep in Syrië maar vluchtelingen. Bovendien hebben zij blijkbaar geen behoefte aan het handhaven van de eigen taal. Hetzelfde als Circassiërs in Turkije die ook zeer weinig waarde lijken te hechten aan de eigen taal en cultuur. Zo ook in Jordanië denk ik.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Koerdische, Assyrische, Armeense, Circassische en Turkmeense/Turkse milities moeten samen gezamenlijk een sterk leger vormen.
En die niet moet dan neutraal zijn in het conflict.
Er moet een autonoom gebied voor die vijf etnische minderheden gesticht worden in het Noorden van Syrië.
Ze moeten samen een front vormen genaamd "The Syrian Front for Ethnic Minorities".![]()
Maar helaas zijn vele Turkse nationalisten nog verwikkeld in hun oude waanideeën over Koerden dus die gezamenlijke front is waarschijnlijk een droom.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een van de sterkere legers ter wereldquote:Op maandag 10 februari 2014 21:02 schreef einszweiachtung het volgende:
Jullie zijn allemaal zo oliedom he. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit geen nationaal probleem is, hoe kan de FSA (en later de aanverwanten) inmiddels al 3 jaar tegenstand bieden tegen een van de sterkere legers ter wereld. Het stikt daar gewoon van getrainde buitenlandse militairen omdat er daar hoe dan ook buitenlandse belangen liggen.
Vandaar dat het een smerig spelletje is waarbij ik het Nationaal leger boven de import strijders verkies.
Expans lees mijn artikel over Turkmenen en Koerden in Syrië die misschien gaan samenwerken.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef expans het volgende:
[..]
een van de sterkere legers ter wereld
Welke misdaden?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Wie de macht heeft mag doen en laten wat hij wil toch? dat is immers ook de manier hoe jij de misdaden van de VS loopt bagatelliseren.
En dan wel de Amerikanen in Syrië en Libië steunenquote:
Ik steun de Syrisch en de Libische bevolking niet die Yankees.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:29 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
En dan wel de Amerikanen in Syrië en Libië steunen
Zonder de NAVO bombardementen was Gadaffi nog de leider. Wat is er nou beter geworden in die 3 jaar?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik steun de Syrisch en de Libische bevolking niet die Yankees.
Democratische verkiezingen. Dat is het lichtpuntje dat ik kan opnoemen.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:39 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Zonder de NAVO bombardementen was Gadaffi nog de leider. Wat is er nou beter geworden in die 3 jaar?
Het is wat je democratisch noemt, Gadaffi aanhangers mochten niet meedoen. En nu heeft het parlement een wet aangenomen die het verbied om de "revolutie" te bekritiseren of positief te spreken over Gadaffi. Ook de 2 pro-Gadaffi tv zenders zijn nu verboden en er zitten nog minimaal 7.000 Gadaffi aanhangers vast in gevangenissen.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:43 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Democratische verkiezingen. Dat is het lichtpuntje dat ik kan opnoemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |