abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:57:14 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136410133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik weet dat het weinig rechtskracht heeft, maar ik heb mondeling expliciet met hem afgesproken om mijn contract op zo'n wijze aan te passen (d.w.z. op te hogen) om aan die toeslaguren te komen. Daar heeft hij mee ingestemd. Dat hij vervolgens verzuimt om dit op correcte wijze te doen (dus 49 ipv 48) is mijns inziens zijn fout.
Er zijn in mijn optiek twee opties: of jij hebt iets gehoord wat niet gezegd is, of je ASM is incompetent. Maar ook in het laatste geval ga je daar niets mee opschieten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:58:05 #27
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136410157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik weet dat het weinig rechtskracht heeft, maar ik heb mondeling expliciet met hem afgesproken om mijn contract op zo'n wijze aan te passen (d.w.z. op te hogen) om aan die toeslaguren te komen. Daar heeft hij mee ingestemd. Dat hij vervolgens verzuimt om dit op correcte wijze te doen (dus 49 ipv 48) is mijns inziens zijn fout.
Succes zou ik zeggen. Maar al krijg je 49 uur: je ASM krijgt vervolgens op z'n flikker van de SM die op z'n beurt van de OM op z'n flikker krijgt. Puntje bij paaltje: je krijgt geen 49 uur. Is uitgesloten.

Dat is net zo stom als iemand 12 uur en 15 minuten inplannen :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136410160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn in mijn optiek twee opties: of jij hebt iets gehoord wat niet gezegd is, of je ASM is incompetent. Maar ook in het laatste geval ga je daar niets mee opschieten.
Ik weet toch zelf wel met welke insteek ik mijn contractbespreking ben aangegaan en wat hij gezegd heeft. Ik ben niet achterlijk....
pi_136410181
quote:

[..]

Bij 49 uur vervalt ook je all-inn loon.
Maar hoeveel uur werk nu daadwerkelijk?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_136410200
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:58 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Bij 49 uur vervalt ook je all-inn loon.
Maar hoeveel uur werk nu daadwerkelijk?
12.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:01:06 #31
346939 Janneke141
pi_136410314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik weet toch zelf wel met welke insteek ik mijn contractbespreking ben aangegaan en wat hij gezegd heeft. Ik ben niet achterlijk....
Zei ik dat?

Ik wil er alleen aan toevoegen dat AH het ook niet is, en het gaat echt niet gebeuren dat ze jouw contract een uurtje omhoog gooien omdat ze het zo leuk vinden om jou allerlei toeslagen te gaan betalen. Want dat vinden ze namelijk helemaal niet leuk.
pi_136410341
En als wordt geweigerd om mij naar 49u of meer te zetten is het heel simpel. Ik heb nu een contract voor 48u en heb op papier staan dat ik die houd als ik minimaal 2 ochtenden per week beschikbaar zijn. Volgens mijn vocabulaire, en die CAO-VGL, staat ochtend nog steeds gelijk aan 06:00 of later. Dus dan blijft ik vasthouden aan m'n 48 uur, maar weiger ik gewoon om vóór 06:00 te beginnen. Want dat laatste is nog steeds op vrijwillige basis.
pi_136410420
Bij ons overig wel gedaan. Collega kwam uur te kort om toeslagen uitbetaald te krijgen. Maar wij beginnen dan ook vanaf 3:45. Hij zei ook, 'als ik de toeslagen niet uitbetaald krijg, ben ik niet meer zo vroeg beschikbaar'.
pi_136410476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

12.
Dan kloppen je contacturen dus ook gewoon exact. En is er geen reden voor een verhoging.

Als ze je 13 uur geven incl je toeslagen dan zijn ze niet slim. Daarnaast ga jij er in euro's bijna 32,97% op achteruit. Maar mag je wel 9,5 week vakantie op gaan nemen
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_136410493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zei ik dat?

Ik wil er alleen aan toevoegen dat AH het ook niet is, en het gaat echt niet gebeuren dat ze jouw contract een uurtje omhoog gooien omdat ze het zo leuk vinden om jou allerlei toeslagen te gaan betalen. Want dat vinden ze namelijk helemaal niet leuk.
Nee, dat zei je niet, sorry. Maar ik maak me hier momenteel wel een beetje kwaad over, dat begrijp je hopelijk wel... :P
pi_136410609
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:04 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Als ze je 13 uur geven incl je toeslagen dan zijn ze niet slim. Daarnaast ga jij er in euro's bijna 32,97% op achteruit. Maar mag je wel 9,5 week vakantie op gaan nemen
Dat zou inderdaad een nadeel voor mij zijn. Dan nog ben ik van plan om er voor mij het meest gunstige uit te slepen. Dus of die toeslagen krijgen óf m'n 48 contracturen behouden maar weigeren om vóór 06:00 te beginnen (wat nu juist de reden was waarom ze m'n contract opgehoogd hebben). En al helemaal als blijkt dat m'n ASM me bewust genaaid heeft...
pi_136410663
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:04 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dan kloppen je contacturen dus ook gewoon exact. En is er geen reden voor een verhoging.

Op de korte termijn wel ja, maar op de lange termijn krijg je natuurlijk nog steeds de winstuitkering. Bovendien bouw je vakantie en adv op zodat je gewoon krijgt doorbetaald als je vrij neemt, dat krijgt hij nu niet.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:10:57 #38
378682 JohnBercow
pi_136410744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:09 schreef mujentas het volgende:

[..]

Op de korte termijn wel ja, maar op de lange termijn krijg je natuurlijk nog steeds de winstuitkering. Bovendien bouw je vakantie en adv op zodat je gewoon krijgt doorbetaald als je vrij neemt, dat krijgt hij nu niet.
Maar de WUK krijgt iedereen. Ook een KPT'er.

Doorgestoken kaart moet eigenlijk gewoon even gaan rekenen wat het scenario 48 uur per periode en 49 (of 52) uur per periode hem oplevert en daarmee de gesprekken ingaan. Alleen lijkt mij het standpunt vanuit Albert Heijn wel vast te staan. Bedenk wel: voor DoorgestokenKaart zijn er waarschijnlijk 10 anderen (al dan niet in andere filialen of nog aan te nemen mensen)
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136410822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:10 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Maar de WUK krijgt iedereen. Ook een KPT'er.

Ja, maar wat ik probeerde te zeggen is dat op de korte termijn je er wel op achteruit gaat, maar op de lange termijn maakt het eigenlijk niets uit.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:14:08 #40
378682 JohnBercow
pi_136410897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:12 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik probeerde te zeggen is dat op de korte termijn je er wel op achteruit gaat, maar op de lange termijn maakt het eigenlijk niets uit.
Dat klopt per saldo merk je er waarschijnlijk weinig van.

Eigenlijk zouden mensen met een all-in loon hun voorschot ADV, vakantie-uren en geld en WUK naar een spaarrekening moeten zetten en het opnemen wanneer je een keer vrij zijn. Maar dat doet natuurlijk niemand :').
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136410939
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:14 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dat klopt per saldo merk je er waarschijnlijk weinig van.

Eigenlijk zouden mensen met een all-in loon hun voorschot ADV, vakantie-uren en geld en WUK naar een spaarrekening moeten zetten en het opnemen wanneer je een keer vrij zijn. Maar dat doet natuurlijk niemand :').
YOLO toch?
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:15:56 #42
378682 JohnBercow
pi_136410964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:15 schreef mujentas het volgende:

[..]

YOLO toch?
Uiteraard. Y to the O to the L to the O

:')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136411476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:10 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bedenk wel: voor DoorgestokenKaart zijn er waarschijnlijk 10 anderen (al dan niet in andere filialen of nog aan te nemen mensen)
Denk je? Ik weet dat ze in mijn filiaal behoorlijk in de knoop hebben gezeten met het vinden van mensen voor de nachtopening. Niet voor niets hebben ze mij op stel en sprong BHV-cursus laten doen, zodat ik mag openen. Ik vraag me af of er zoveel mensen zijn die vóór 06:00 uur willen beginnen, zonder dat ze daar een toeslag voor krijgen. Het blijft immers op vrijwillige basis. Dus als jij nee zegt, is AH nog steeds verplicht om je contracturen in te plannen op tijdstippen na 06:00. En laat er op die tijdstippen nu juist heel weinig werk zijn in ons filliaal...

Ik ben van mening dat ik een vrij goede onderhandelingspositie heb: ze hebben me daadwerkelijk nodig voor nachtopening, ik heb op papier staan dat ik m'n 48 contracturen behoud als ik minimaal 2 ochtenden beschikbaar ben (dat ben ik sowieso) en ik heb de mondelinge toezegging van m'n ASM gekregen om m'n contract op zo'n wijze op te hogen dat ik aan toeslaguren kom (wat hij dus heeft verzuimd). We zullen het zien...
pi_136411721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Denk je? Ik weet dat ze in mijn filiaal behoorlijk in de knoop hebben gezeten met het vinden van mensen voor de nachtopening. Niet voor niets hebben ze mij op stel en sprong BHV-cursus laten doen, zodat ik mag openen. Ik vraag me af of er zoveel mensen zijn die vóór 06:00 uur willen beginnen, zonder dat ze daar een toeslag voor krijgen. Het blijft immers op vrijwillige basis. Dus als jij nee zegt, is AH nog steeds verplicht om je contracturen in te plannen op tijdstippen na 06:00. En laat er op die tijdstippen nu juist heel weinig werk zijn in ons filliaal...

Ik ben van mening dat ik een vrij goede onderhandelingspositie heb: ze hebben me daadwerkelijk nodig voor nachtopening, ik heb op papier staan dat ik m'n 48 contracturen behoud als ik minimaal 2 ochtenden beschikbaar ben (dat ben ik sowieso) en ik heb de mondelinge toezegging van m'n ASM gekregen om m'n contract op zo'n wijze op te hogen dat ik aan toeslaguren kom (wat hij dus heeft verzuimd). We zullen het zien...
Maar als je straks gaat weigeren voor 6:00 te beginnen zonder toeslag ben je niet meer minimaal 2 ochtenden beschikbaar en ga je zeker terug naar 32 uur..?
pi_136411781
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:33 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar als je straks gaat weigeren voor 6:00 te beginnen zonder toeslag ben je niet meer minimaal 2 ochtenden beschikbaar en ga je zeker terug naar 32 uur..?
04:00,05:00 etc. is in mijn optiek (en zo staat het ook in de CAO) geen ochtend, maar nacht.
pi_136411849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

04:00,05:00 etc. is in mijn optiek (en zo staat het ook in de CAO) geen ochtend, maar nacht.
Ik denk dat met die 2 ochtenden ook openen wordt bedoeld...
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:35:57 #47
346939 Janneke141
pi_136411856
Je enige kans is dat ze echt niemand kunnen vinden voor die vroege diensten. Intern of extern.
pi_136412213
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:35 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik denk dat met die 2 ochtenden ook openen wordt bedoeld...
Dat weet ik wel zeker, maar zo staat het niet op papier...
Als zij mij proberen een hak te zetten, doe ik natuurlijk hetzelfde.
pi_136412826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, maar zo staat het niet op papier...
Als zij mij proberen een hak te zetten, doe ik natuurlijk hetzelfde.
Heb je een OT?

Want als iemand mij een hak gaat zetten vliegt hij er bij het eerste verlopen contract er uit :).
pi_136413204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:55 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Heb je een OT?

Want als iemand mij een hak gaat zetten vliegt hij er bij het eerste verlopen contract er uit :).
Ja, ik heb een OT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')