abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136434316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:29 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee echt?

Ik bedoel meer qua financiën. Hoe duur het ongeveer zal zijn daar.
Sorry. Maar zoals je het hier allemaal voorsteld, wat je allemaal geregeld wilt hebben en dergelijke, klinkt het niet echt avontuurlijk meer :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:42:35 #77
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_136434399
Waarom ga je niet liften? En dan naar Sochi ofzo? Of liften naar Suriname?

Ander avontuur: Mont Blanc beklimmen. Fietsen naar Rome. Wandelen naar Santiago.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:43:34 #78
387431 Frsh
pi_136434441
Ook nog: ticket kopen naar New York en dan liften naar Los Angeles. Of stukjes met de trein ofzo.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_136434581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:42 schreef Frsh het volgende:
Waarom ga je niet liften? En dan naar Sochi ofzo? Of liften naar Suriname?

Ander avontuur: Mont Blanc beklimmen. Fietsen naar Rome. Wandelen naar Santiago.
"Het liftverhaal van drie maanden"

"Van 05-03 tot 19-03"

Ik heb weinig vrije dagen, dus wil wel zekerheid...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:56:23 #80
387431 Frsh
pi_136434812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:48 schreef Roadtrip het volgende:

[..]
Ik heb weinig vrije dagen, dus wil wel zekerheid...
Godsamme, je wil graag avontuur, en je heet Roadtrip.

En wat doe je dan:
vliegtuig boeken (duur en niet heel avontuurlijk),
huurauto (duur),
en in hotels slapen die je van te voren geboekt hebt (duur en niet heel avontuurlijk)

Koop een oud barrel (max. 750 euro) en kijk tot hoe dicht je bij China kunt komen in 2 weken.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:56:41 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136434821
Voor sommige mensen is het verlaten van de eigen dorpsgrens al een heel avontuur.
reset
pi_136434864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:56 schreef Individual het volgende:
Voor sommige mensen is het verlaten van de eigen dorpsgrens al een heel avontuur.
Weekendje Centerparcs dan maar? Opgelost!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_136435137
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:56 schreef Frsh het volgende:
en in hotels slapen die je van te voren geboekt hebt (duur en niet heel avontuurlijk)

Waarom is het toch altijd nodig om te flamen?

Als eerste heb ik niet gezegd dat ik van plan ben van te voren alle hotels te boeken. Wél kijk ik naar prijzen om te oriënteren of ik in de problemen kom zodra ik daar zit.

Daarbij zoek ik niet naar een film-waardig avontuur. Ik zoek een redelijk spectaculaire vakantie, die mijn maat niet ziet aankomen. We gaan de vakanties met elkaar vergelijken. Niet kijken wie het meest in de problemen is gekomen.

Ik begrijp niet waarom je denkt dat ik per se een soort tweede Columbus wil worden. Nieuw Zeeland lijkt me een mooi land. Mooier dan Duitsland en Rusland. Als ik daarnaartoe wil, moet ik dat per vliegtuig doen. Ik heb geen tijd of zin om met een boot te gaan.

Maar inderdaad mijn username is Roadtrip. En ik heb genoeg topografische kennis om te weten dat het niet mogelijk is naar Nieuw Zeeland te rijden. Wat ik daarom wil doen is een vliegticket ernaartoe boeken, daar een betrouwbare, comfortabele auto huren, en er rondcruisen.

Problems?
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136435184
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:56 schreef Individual het volgende:
En sommige mensen hebben dat nog nooit gedaan. :')

Maar inderdaad, ik ga erg vaak op vakantie. Ook vaak weekendjes weg naar een stad in Europa. Of gewoon een dagje Londen ofzo.

Dat vind ik inderdaad elke keer leuk om te doen. *O*
pi_136435246
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Weekendje Centerparcs dan maar? Opgelost!
Ik heb andere verantwoordelijkheden in het leven. Niet iedereen kan zomaar 4 maanden verdwijnen. Ik moet op een exacte dag terug zijn bijvoorbeeld, anders ben ik mijn baan kwijt. En haal ik mijn studie niet.

Daarnaast is het voor mij een vakantie. Ik hou van comfort. Ik hou van lekker weer. Ik hou van 3G.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:21:43 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136435571
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:08 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

En sommige mensen hebben dat nog nooit gedaan. :')

Je hoort wel eens van die verhalen van mensen die idd nooit buiten hun dorpsgrens komen..

Wat ik daarmee wilde zeggen is dat avontuur een los begrip is.
reset
pi_136435753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:21 schreef Individual het volgende:

[..]

Je hoort wel eens van die verhalen van mensen die idd nooit buiten hun dorpsgrens komen..

Wat ik daarmee wilde zeggen is dat avontuur een los begrip is.
Oh op die manier dan.

Mijn excuses. Ik had je opmerking verkeerd begrepen.
pi_136436269
Je hebt minder dan 2 weken de tijd en eigenlijk ook niet genoeg geld.. Ik zou NZ bewaren voor als je een keer meer tijd en geld hebt.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:59:17 #89
387431 Frsh
pi_136436928
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:07 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Waarom is het toch altijd nodig om te flamen?

Dat moet soms.

Wat ik bedoelde is dat je voor minder geld meer avontuur kunt beleven. Zonde om van je 2000 meer dan de helft uit te geven aan een vliegticket (en 4 van de 14 dagen vakantie kwijt) terwijl je in de Pyreneeën ook kunt raften en bungeejumpen.
pi_136437331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:11 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik heb andere verantwoordelijkheden in het leven. Niet iedereen kan zomaar 4 maanden verdwijnen. Ik moet op een exacte dag terug zijn bijvoorbeeld, anders ben ik mijn baan kwijt. En haal ik mijn studie niet.

Waarom neem je dan niet één langere vakantie i.p.v. al die reisjes die eigenlijk net te kort zijn?
pi_136437647
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:59 schreef Frsh het volgende:

[..]

Dat moet soms.

Wat ik bedoelde is dat je voor minder geld meer avontuur kunt beleven. Zonde om van je 2000 meer dan de helft uit te geven aan een vliegticket (en 4 van de 14 dagen vakantie kwijt) terwijl je in de Pyreneeën ook kunt raften en bungeejumpen.
Ja daar heb je ook een punt. De pyreneeën boeien me niet zoveel maar misschien is Hong Kong of so beter...
pi_136437664
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Waarom neem je dan niet één langere vakantie i.p.v. al die reisjes die eigenlijk net te kort zijn?
Omdat ik werk en studeer, en dan niet zomaar een maand weg kan blijven.

Deze vrije dagen zijn al ontzettend lastig te krijgen.
pi_136445785
Zoiets kan ik ook doen:

Is wel lekker goedkoop.
pi_136447879
Dit lijkt trouwens nog best redelijk ook:

pi_136476967
Ik zit trouwens nog meer te orienteren hoe ik er langer kan blijven.

Als ik 2 verplichte, in groepsverband, colleges mis, kan ik er 4 dagen langer zitten. Is dat het waard?
  maandag 10 februari 2014 @ 08:11:28 #96
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136537615
Verplichte hoorcolleges?
  maandag 10 februari 2014 @ 08:15:43 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136537647
Als het je meer om steden dan om raften en bungeejumpen gaat, is Hongkong wel een goeie optie. En tien dagen is dan prima te doen. Kosten zijn 40-80 euro per dag, vooral afhankelijk van de accommodatie en hoeveel je uitgaat. Ik Hongkong heb je ook meer dan alleen stad, overigens.
pi_136542703
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:11 schreef Lemans24 het volgende:
Verplichte hoorcolleges?
Een practicum in groepsverband. En zo'n projectgroep kan je echt niet ditchen. Vind ik ook niet aardig.
pi_136542747
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:15 schreef Lemans24 het volgende:
Als het je meer om steden dan om raften en bungeejumpen gaat, is Hongkong wel een goeie optie. En tien dagen is dan prima te doen. Kosten zijn 40-80 euro per dag, vooral afhankelijk van de accommodatie en hoeveel je uitgaat. Ik Hongkong heb je ook meer dan alleen stad, overigens.
Het is zeker een optie idd. Het lukt waarschijnlijk om 15 dagen vrij te krijgen en dan wordt het nieuw zeeland. Anders Hong Kong.
pi_136557347
- Voor 1000 euro een wereldticket kopen en gaan couchsurfen bij onbekende mensen;
- Concert bezoeken van Britney Spears in Las Vegas en daar een gokje wagen. Eventueel wakker worden met gouden tanden en een vette tattoo rond je oog;
- Een auto huren, naar de Noordkaap rijden om op walvis safari te gaan en dan terugvliegen;
- Bungiejumpen in Australie;
- Skydiven in de Alpen;
- Naar Zuid Afrika gaan om de grote 5 te bekijken;
- Met de Eurostar rondreizen en overleven met 100 euro zakgeld;
- Een werkende vulkaan bezoeken in IJsland en daarna de sauna in met een IJslandse;
- Je duikbrevet halen in Thailand en daar tevens een Full Moon party meemaken;
- Fietsen op de Grote muur en terracota leger bezoeken;
- Joggen in Central Park NY en een pastrami eten;
- Skieen in Dubai (indoorskien natuurlijk) of daar een sanddune aandoen met een all terain.

Maarruh 10 dagen is niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')