Flywise is trouwens niet bereikbaar voor problemen, alleen als je ze mailt. Had ik gister dus vrij weinig aan. Telefonisch nauwelijks tot niet bereikbaar. Tip dus voor iedereen, bestel nooit iets via Flywise.quote:
Dat lijkt mij de voornaamste les ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:15 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Flywise is trouwens niet bereikbaar voor problemen, alleen als je ze mailt. Had ik gister dus vrij weinig aan. Telefonisch nauwelijks tot niet bereikbaar. Tip dus voor iedereen, bestel nooit iets via Flywise.
De voornaamste les is: Altijd reis- en annuleringsverzekering!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij de voornaamste les ja.
had ie ook niks aan gehad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De voornaamste les is: Altijd reis- en annuleringsverzekering!
Had ik helemaal niks aan gehad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel:quote:
nee, niet echt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:23 schreef _The_General_ het volgende:
En daar valt helemaal niet kunnen komen ook onder natuurlijk! Logisch!
Dat is hier toch niet van toepassing.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel:
bijv. Interpolis:
Met de annuleringsverzekeringen hebt u recht op vergoeding als u:
• een reis- en/ of huurovereenkomst moet annuleren. Hieronder vallen alle van te voren geboekte en betaalde zaken zoals: uw vlucht, uw appartement of hotel, eventuele overboekingen en gestorte inschrijfgelden
• later vertrekt naar uw vakantiebestemming
• voortijdig terugkeert van een vakantiebestemming
Natuurlijk moet u daarvoor wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld:
• een familielid (eerste of tweede graad) wordt ernstig ziek of overlijdt
• u komt tenminste acht uur te laat op een vakantiebestemming door een bus-, trein- of vliegtuigvertraging
Que?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je bent ook wel goed gek als je vrijwillig de trein gaat pakken voor iets waar je echt op tijd moet zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef PinkLow het volgende:
Ik snap TS wel. Je verheugd je op iets en het gaat niet door, omdat iemand ander weer zo egoīstisch genoeg is om zelfmoord te plegen. Ik zou zelf flink de Pest in hebben en alles proberen om mijn geld terug te krijgen. Laats had ik door een vertraging van de NS een hele belangrijke afspraak gemist, ik kreeg excuses en mijn treinkaartje terug en over andere onkosten viel niet te praten. Hoop dat het goed voor je uitpakt TS.
Je geeft zelf aan dat er geen andere mogelijkheid was om op het vliegveld te komen of om een andere vlucht te nemen. Ergo kom je dus later als 8 uur aan.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat is hier toch niet van toepassing.
precies. Ik lees de voorwaarden van interpolis verder: Heeft u vertraging van boot, bus, trein of vliegtuig en een annuleringsverzekering afgesloten? Met een Interpolis Annuleringsverzekering heeft u recht op een dagvergoeding. Deze dagvergoeding wordt verleend voor elke periode van 24 uur of gedeelte daarvan tot een maximum van vijf dagen. Voor een vertragingen van minder dan acht uur krijgt u geen vergoeding.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:24 schreef starla het volgende:
[..]
Que?
Is ie ziek geworden in Praag? Nee, want hij is daar nooit aangekomen.
En annuleringsverzekering geldt alleen voor specifieke gevallen zoals ziekte e.d.
Vaak staat hier een termijn op, bijvoorbeeld minstens 24 uur voor vertrek. Op de dag zelf wordt een beetje lastig, staat vast in de clausule dat dat niet op dezelfde dag kan.
leer lezen, heb geen rijbewijs. Dus niet geheel vrijwillig. Ik had ook de boot kunnen pakken naar rotterdam, alleen lukt dat niet echt uit limburg. Hehe.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bent ook wel goed gek als je vrijwillig de trein gaat pakken voor iets waar je echt op tijd moet zijn.
Heb ik het specifiek over jou dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
leer lezen, heb geen rijbewijs. Dus niet geheel vrijwillig.
Rotterdam was niet je vakantiebestemming...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik had als ik alles goed lees, om 3 uur in de middag in Rotterdam kunnen komen. Is minders als 8 uur vertraging.
En dat ga je natuurlijk niet doen he, bij zo'n boutbedrijf?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Update: Flywise heeft me gebeld en vond het spijtig hoe de gang van zaken is geweest ook uit hun kant. Ze konden me een gereduceerd tarief aanbieden bij de volgende boeking. Toch wel netjes.
Dat vind ik eerlijk gezegd al héél netjes! Heb je ze gevraagd naar een schriftelijke bevestiging hiervan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Update: Flywise heeft me gebeld en vond het spijtig hoe de gang van zaken is geweest ook uit hun kant. Ze konden me een gereduceerd tarief aanbieden bij de volgende boeking. Toch wel netjes.
Yep.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd al héél netjes! Heb je ze gevraagd naar een schriftelijke bevestiging hiervan?
Super!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:07 schreef alwaysonhold het volgende:
Nou heb het speciale aanbod gekregen, voor 2 personen naar Praag door flywise voor 120 euro in totaal inclusief ontbijt en vliegtuig. Dat is echt heel netjes. Ook nog vanuit Eindhoven_/-\o_
![]()
Super flywise
We gaan naar Brno en krijgen speciaal op hun kosten een transfer naar Praagquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:32 schreef starla het volgende:
[..]
Super!
Maarreuh...Eindhoven vliegt echt niet naar Praag...
http://www.eindhovenairport.nl/nl/vluchten/#bestemmingen
Ik zou ze dus weer ff bellen![]()
Of ze hebben speciaal voor jou een nieuwe vliegroute opgezet, maar dat lijkt me sterk...
Kijk, now you're talking!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:35 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
We gaan naar Brno en krijgen speciaal op hun kosten een transfer naar Praag
Ja de baas van Flywise vond het zo een vervelend verhaal en kon zich mijn absurde situatie helemaal indenken. Hij vond ook dat we alles eraan hadden gedaan om op tijd te komen en het is dus gewoon vette pech was, en het heel vervelend te vinden. En hij zou zijn best doen iets speciaals te doen, dat blijkt dus wel.quote:
Hartstikke blij voor je man! Kan me goed indenken hoe het is je ergens op te verheugen en dat in duigen te zien vallen door stomme pech...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ja de baas van Flywise vond het zo een vervelend verhaal en kon zich mijn absurde situatie helemaal indenken. Hij vond ook dat we alles eraan hadden gedaan om op tijd te komen en het is dus gewoon vette pech was, en het heel vervelend te vinden. En hij zou zijn best doen iets speciaals te doen, dat blijkt dus wel.
De man maakt mijn weeekend
Yep. Ik doe even een dansje :p Nu nog even met werk regelen, neem aan dat ze mij die dagen vrij ook gunnenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef starla het volgende:
[..]
Hartstikke blij voor je man! Kan me goed indenken hoe het is je ergens op te verheugen en dat in duigen te zien vallen door stomme pech...
Top!
Denk hetquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Die hadden dit topic gevonden natuurlijk
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Vette pech, had je maar eerder moeten vertrekken.
Netjes, een paar fijne dagen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:38 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ja de baas van Flywise vond het zo een vervelend verhaal en kon zich mijn absurde situatie helemaal indenken. Hij vond ook dat we alles eraan hadden gedaan om op tijd te komen en het is dus gewoon vette pech was, en het heel vervelend te vinden. En hij zou zijn best doen iets speciaals te doen, dat blijkt dus wel.
De man maakt mijn weekend
Niemand kon, het was een doordeweekse donderdag...En die moeten dan even 4 uur rijden in totaal ( heen en terug)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:46 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Volgende keer door iemand laten brengen met de auto. En minimaal 3 uur van tevoren op het vliegveld zijn.
Geen enkele ouder, schoonouder, broer, zus, opa, oma, vriend, vriendin, oom, tante, neef, nicht, kennis, buurman, buurvrouw of wie dan ook kon of wilde jullie wegbrengen? Werkelijk niemand wilde even vrij nemen voor jullie? Van je familie/vrienden moet je het hebben...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Niemand kon, het was een doordeweekse donderdag...En die moeten dan even 4 uur rijden in totaal ( heen en terug)
Waarom als ze het ook geen probleem vinden om met ov te gaan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Geen enkele ouder, schoonouder, broer, zus, opa, oma, vriend, vriendin, oom, tante, neef, nicht, kennis, buurman, buurvrouw of wie dan ook kon of wilde jullie wegbrengen? Werkelijk niemand wilde even vrij nemen voor jullie? Van je familie/vrienden moet je het hebben...
Het zou niet bij me opkomen om anderen te vragen vier uur van hun tijd en een hoop autokilometers te steken in iets wat ik wil en wat goed met OV bereikbaar is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Geen enkele ouder, schoonouder, broer, zus, opa, oma, vriend, vriendin, oom, tante, neef, nicht, kennis, buurman, buurvrouw of wie dan ook kon of wilde jullie wegbrengen? Werkelijk niemand wilde even vrij nemen voor jullie? Van je familie/vrienden moet je het hebben...
Ik ken in ieder geval mensen die iets soortgelijks met plezier voor ons willen doen. Goede vrienden doen zoiets namelijk wel voor je, familie ook. Zelf zou ik er ook geen problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:47 schreef Cat22 het volgende:
Het zou niet bij me opkomen om anderen te vragen vier uur van hun tijd en een hoop autokilometers te steken in iets wat ik wil en wat goed met OV bereikbaar is.
Nope. Vindt ook dat je dan veel vraagt aan iemand.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Nope. Met ideal betaald.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:29 schreef poemojn het volgende:
Misschien is het al gevraagd maar je had niet toevallig betaald met je creditcard en via die card een annuleringsverzekering?
Ik zou als les voor de volgende keer meenemen dat je wat proactiever moet zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:15 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat voor les is er de volgende keer, enige wat ik nu weet dat je de volgende keer de dag van tevoren al in de stad moet zijn waar je vertrekt.
Als je het goed had gelezen dit topic zou je zijn dat ik het nooit had kunnen halen, met alle storingen bij de NS gister.
Godver hoe duidelijk moet TS zijnquote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:53 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik zou als les voor de volgende keer meenemen dat je wat proactiever moet zijn.
Je had het inderdaad nooit met de trein kunnen halen, via de route die je eerst gepland had. Zodra je trein een kwartier stil stond had je actie kunnen ondernemen. Het was toen echt nog niet onmogelijk om in Praag te geraken. Even wat ideetjes die zo te binnen schieten:
- met de trein via roermond-Nijmegen- Utrecht- Rotterdam. Eventueel een taxi naar station roermond vanuit de plek waar je trein stil stond.
- met de trein naar schiphol ( wederom via Nijmegen als t niet via eindhoven kon) toen bleek dat je je vlucht vanuit r'dam niet meer ging halen
- een taxi naar Rotterdam regelen
- een vriend met een auto bellen om je uit de brand te helpen
- liften naar R'dam of Schiphol.
Ik noem maar wat opties. Het lijkt nu alsof je gewoon passief in de stilstaande trein bent blijven zitten en 1 keer iets aan de conducteur hebt gevraagd. Die zegt inderdaad dat je er niet uit mag, en in zekere zin heeft de NS een verplichting de reizigers in de trein en van het spoor af te houden. Maar je mag natuurlijk nooit tegen je wil uren vastgehouden worden in een trein. Dan kun en mag je er gewoon uit komen.
Of een fiets.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:04 schreef superniger het volgende:
Daar had je een ps4 van kunnen kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |