Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:56 schreef marel88 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat zo graag, Blue? Ik heb me daar nog niet in verdiept en tijdens mijn vorige zwangerschap was ik me nog niet bewust van deze mogelijkheid.
Ah, tnx! Bij mijn eerste bevalling (in het ziekenhuis) ging het zo ook, heel rustig en echt met z'n 3-tjes. Alleen denk ik (maar weet niet zeker) dat de navelstreng al wel best snel is geknipt. Hoop dat het voor jou ook mogelijk is!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.
Op mijn buik leggen, niet meteen al dat gepluk, gefrunnik en gefruts, geen gestress, niet meteen droog/schoonwrijven.
En ja, als het moet medisch gezien, zal het absoluut gebeuren en zal ik het ook laten gebeuren.
Maar zoals ik het voor me zie gaat het kindje meteen op mijn buik/borst, doek er overheen voor warmte en laat het maar even zijn. Die navelstreng kan gewoon nog enkele minuten uitkloppen heb ik ergens begrepen.
Even een ik-momentje met de kleine, natuurlijk met de papa erbij.
En dan komt later wel die navelstreng knippen, schoonwrijven en kleertjes aan.
Zoiets.. Indien mogelijk is wel mijn ideale scenario
dude!!! bestaat dat? dat zal lekker gaan ruiken na een paar dagen!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
Ik beval in de zomer,quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
waarom breng je me nou op ideeen? nou heb ik het ook gedaan. heb nu een niet zwangerschaps gerelateerde misselijkheidquote:
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:quote:
.quote:Baby's blijken heel gevoelig voor wat er met hun placenta gebeurt. Ze zijn 9 maanden samen met hun 'maatje' in de baarmoeder geweest en het kan traumatisch zijn om daar abrupt van gescheiden te worden en hem in de prullenbak te zien belanden
Ik schoot hierbij in de lach, visualiseerde me een baby paniekend kijkend naar de prullenbak:quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:
[..]
.
Please
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppelquote:
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.htmlquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Enfermera het volgende:
Omg!![]()
Ik wou zeggen, hoe doe je dat praktisch gezien? Do i dare tot google?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheenquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]![]()
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze praktijken werkelijk toepassen. Traumatisch, rightik geloof dat ik het eerder traumatisch zou vinden om dagen achtervolgd te worden door een kleffe stikkende rottende placenta
quote:Het is de beste voeding die je ooit zult krijgen en het zorgt voor een snel herstel na de bevalling en voorkomt postnatale depressies. Bovendien helpt het de baarmoeder weer samen te trekken en haar oorspronkelijke grootte terug te krijgen.
Heb het zitten lezen. Omg.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
oh daaaar kijken die baby's naar!!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Proest! Ja, jammie!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheen
[..]
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheen
Misschien kan het opeten nog wel als je dat niet in 1 hap doet? Maar in kleine dobbelsteentjes door de andijviestamp wellicht?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:58 schreef WupWup het volgende:
[..]![]()
Wel zonde zo'n Lotusbevalling, dan kun je geen smoothies meer van je placenta maken
1 keer een bevalling begeleid van mensen die idd de placenta mee naar huis namen, daar zou ie opgestuurd worden naar Joostwilnietwetenwaarheen en die ging dat ding dan drogen en verpulveren, dan zouden er capsules van gemaakt worden die de vrouw dan tot een eeuwigheid post partum kon innemen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef BlueEyes het volgende:
Alleen het opeten wordt afgeraden door dat zout, dat kan je beter doen als je meteen doorknipt
[..]
patatje stoofvleesquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien kan het opeten nog wel als je dat niet in 1 hap doet? Maar in kleine dobbelsteentjes door de andijviestamp wellicht?
Had die vrouw ook vlechtjes in d'r okselhaar?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
1 keer een bevalling begeleid van mensen die idd de placenta mee naar huis namen, daar zou ie opgestuurd worden naar Joostwilnietwetenwaarheen en die ging dat ding dan drogen en verpulveren, dan zouden er capsules van gemaakt worden die de vrouw dan tot een eeuwigheid post partum kon innemen.
Minder smerig dan een smoothie, dat wel.
in tegendeel! Het was een ontzettend hippe mooie mevrouw uit zuidelijk europa. Met dito gesjeesde meneer. Heel leuk stelquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Had die vrouw ook vlechtjes in d'r okselhaar?
zou die foto van die smoothy echt zijn? bbrrrrquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Burdie het volgende:
Inspiratie en recepten: http://degeboortenis.word(...)enta-capsules-maken/
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.
Leuk ook met babyknuffelen, ruzie maken wie nou de placenta knuffelt of de baby.
Dieren vinden dat toch ook een welkome voedzame snack?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
In de dierenwereld zouden ze ons zó hard uitlachen
eten de dieren die niet op om bloedgeur weg te laten gaan zodat roofdieren ze niet kunnen ruiken?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Anders voeren we 'm op aan de huisdieren.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het wel wat hebbenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef mignonne het volgende:
haha waarom zou die niet echt zijn?die website is heel serieus verder.
Grappig die foto van die gestempelde placenta. Kwam laatst een geboortekaartje tegen met een afbeelding van zo'n placentastempel. Het viel de meesten pas op toen k het zei. Ik vroeg me al af wat je in vredesnaam zou willen met zo'n stempel
Dat wel, maar ze maken er geen poststempels van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dieren vinden dat toch ook een welkome voedzame snack?
nee!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.
Leuk ook met babyknuffelen, ruzie maken wie nou de placenta knuffelt of de baby.
Ik vond het best mooi! Maar typisch zo'n ding wat ik niet loeigroot in mn woonkamer zou hangen. Ook niet in de slaapkamer ofzo.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebbenlijkt net een (levens?)boom ofzo.
Ik zie best raakvlakken andersquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
Ohhhhh getver! getver! getver!
Placenta aan je baby laten zitten, bewaren, eten, whatever. Niet aan mij besteedKunnen we het nu weer over carpaccio, biefstuk en blauwe m&m's hebben?
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat wel, maar ze maken er geen poststempels van.
hooguit poezieplaatjes voor hun welpen
Placentacarpaccio?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
Placenta aan je baby laten zitten, bewaren, eten, whatever. Niet aan mij besteedKunnen we het nu weer over carpaccio, biefstuk en blauwe m&m's hebben?
rauw vlees is rauw vlees hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
In de keuken kan wel, toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vond het best mooi! Maar typisch zo'n ding wat ik niet loeigroot in mn woonkamer zou hangen. Ook niet in de slaapkamer ofzo.
Maar zo op een geboortekaartje vond ik het best mooi eruit zien. Niets raars ofzo. Het was met groene inkt gedaan en idd net een levensboom.
Leuk als fruitschaalquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de keuken kan wel, toch?.
Ik ben sowieso al snel van het 'wat moet je ermee', bijvoorbeeld zo'n gipsafdruk van je buik, dat lijkt me ook maar heel even leuk en vervolgens ligt 'ie altijd overal in de weg.
Van die site:quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Burdie het volgende:
Inspiratie en recepten: http://degeboortenis.word(...)enta-capsules-maken/
Als je kort haar hebt, ben je al geklootquote:• Doe je haar in een staart, trek een paar steriele handschoenen aan (verkrijgbaar bij apotheek) en doe een schort om.
• Spoel de placenta goed schoon onder lauwwarm water.
• Verwijder de navelstreng en het membraan van de placenta met een scherpe en stevige nagelschaar. Van de navelstreng en het membraan maken sommigen placenta art (afbeelding hierboven is een afdruk van de placenta, ook wel placenta print genoemd).
Gipsafdruk van je buik is meteen zo groot, maar ik heb een grote kist gekocht waarin ik allemaal die 'wat moet je ermee'-dingetjes bewaar. Papieren van het ziekenhuis, verslag van de bevalling, 9maandendagboek, alle kaarten die we hebben gekregen toen ze er eenmaal was, haar eerste flesje (zo'n mini-ding uit het ziekenhuis), eerste rompertje en pakje, etc etc. Dat vul ik steeds aan met nieuwe spullen. Moet een beetje Saar's grote verzamelkist worden van geboorte tot ze het huis uitgaat ofzo. Voor mezelf, maar ook voor haar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de keuken kan wel, toch?.
Ik ben sowieso al snel van het 'wat moet je ermee', bijvoorbeeld zo'n gipsafdruk van je buik, dat lijkt me ook maar heel even leuk en vervolgens ligt 'ie altijd overal in de weg.
Nu zie ik zo'n moeder voor me met een staart wapperend onder beide oksels en een staart vrolijk bouncend op haar venusheuvelquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Och coco, ik troost me met de gedachte dat het placenta-etende soort waarschijnlijk op andere plekken wel haar heeft om te staarten
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gipsafdruk van je buik is meteen zo groot, maar ik heb een grote kist gekocht waarin ik allemaal die 'wat moet je ermee'-dingetjes bewaar. Papieren van het ziekenhuis, verslag van de bevalling, 9maandendagboek, alle kaarten die we hebben gekregen toen ze er eenmaal was, haar eerste flesje (zo'n mini-ding uit het ziekenhuis), eerste rompertje en pakje, etc etc. Dat vul ik steeds aan met nieuwe spullen. Moet een beetje Saar's grote verzamelkist worden van geboorte tot ze het huis uitgaat ofzo. Voor mezelf, maar ook voor haar.
echt? oh ik vind het wel leukquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?
(misschien breng ik dat een beetje lomp, maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten als mijn moeder daar mee aan kwam. Een album is nog wel leuk, maar een kist vol klinkt zo heftig)
JA GODVERDOMME STORMQUEEN. Nu zit ik huilend achter mijn pc.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?
(misschien breng ik dat een beetje lomp, maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten als mijn moeder daar mee aan kwam. Een album is nog wel leuk, maar een kist vol klinkt zo heftig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vierenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:57 schreef mignonne het volgende:
En mn babyboek <3 ik las net toevallig dat ik op 23 augustus 1984 voor het eerst een geitje heb geaaid op de kinderboerderij
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, misschien visualiseer ik me die "grote kist" ook wel iets groter dan ie in werkelijkheid is hoor
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?
Het enige jammere is dat we nu geen plaats meer hebben voor Saar's bedje, dus we hebben maar een hangmat opgehangen.
precies!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vieren.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?
Het enige jammere is dat we nu geen plaats meer hebben voor Saar's bedje, dus we hebben maar een hangmat opgehangen.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 06-02-2014 16:30:30 ]S. 2014
J. 2016
Ssshhht! Ze kopen gewoon iedere keer een geit die er precies zo uitziet als de vorige!quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik betwijfel of ie nog leeft maar ik zal de kinderboerderij eens bellen!
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
niet bijgelezen, ik heb een heel echt kindje in mijn buik
met armpjes en beentjes en vingertjes en teentjes! met een prachtig klinkende hartslag
![]()
Een beweeglijke mini, maakte sprongetjes... Alles ziet er keurig uit mijn placenta ligt achter, tegen mn rug aan wat gunstig schijnt te zijn, en mijn UD mag naar 16 augustus
Ik ben verliefd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Is dat niet net zo traumatisch voor de baby als de placenta in de prullenbak zien verdwijnen dan??quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee!
niets wiegje!
Daar ga je een potje voor kleien, tijdens je zwangerschap, en als moeder voel jij exact aan hoe groot dat potje moet worden en welke vorm enzo. En daar gaat het pronkjuweel dan in nadat ie er een keer afgevallen is.
placenta he, niet de baby.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
niet bijgelezen, ik heb een heel echt kindje in mijn buik
met armpjes en beentjes en vingertjes en teentjes! met een prachtig klinkende hartslag
![]()
Een beweeglijke mini, maakte sprongetjes... Alles ziet er keurig uit mijn placenta ligt achter, tegen mn rug aan wat gunstig schijnt te zijn, en mijn UD mag naar 16 augustus
Ik ben verliefd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tof
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Hehe nee... ga vooral NIET bijlezenquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:10 schreef Burdie het volgende:
Bijlezen is ook niet nodig hoor GM.
Gefeliciteerd met je goede echo.
Sla het topic anders even op tussen je favorieten, voor als je tzt tips zoekt voor wat je met de placenta moet doenquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hehe nee... ga vooral NIET bijlezen
He wat naarquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:33 schreef Musique het volgende:
GM wat goed![]()
Lekkere placentaverhalen hierzo![]()
Gisteren wilden ze me bijna houden in het ziekenhuisDe echo was goed hoor, baby's flink gegroeid in een week tijd, van 1350 naar 1625 gram en van 1500 naar 1725 gram! Maar baby 2 heeft nog steeds te weinig vruchtwater, minder nog dan vorige week. En ze spraken van een wellicht beginnend TTS syndroom. Ik moest urine inleveren en een uur aan de CTG. Mijn bloeddruk was ook aan de hoge kant, 140 om 80, maar die zakte weer toen ik aan de CTG lag. Hartslag baby's OK. Baarmoederhals ook nog helemaal goed. Dus toen mocht ik toch weer naar huis. Vanaf nu iedere week op controle en iedere week een CTG met urine-onderzoek.
Even gegoogeld, best interessant wel (maar ook eng).quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
He wat naarHoop dat je controle volgende week toch beter is. Wat zijn de gevolgen van zo'n TTS syndroom?
Dank je! Heb t ff gefixtquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:22 schreef Skittles het volgende:
Wat goed GMik kan alleen wel je achternaam zien op de foto
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
M'n partner had gisteren de wasmand uitgeruimd...
Zie ik net dat ie zich heeft afgedroogd met een baby afdroogdoek (met capuchon) die hij aanzag voor handdoek na het douchen. Ik snap dat niet he, zie je dat nu echt niet.![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Herkenbaar! Soms vind ik het gewoon eng zo druk en pijnlijk als baby ligt te bewegen. Er worden soms hele moonwalks geoefend lijkt het wel. Auquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:05 schreef RunForrestRun het volgende:
ze doet me soms gewoon echt zeer. Maar ja, dan weet je ook dat alles goed gaat daarbinnen.
Ik lurkte diagonaal en dacht dat dit nog over placenta's gingquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En driedubbele Rietbergers met schroef en dat soort dingen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar! Soms vind ik het gewoon eng zo druk en pijnlijk als baby ligt te bewegen. Er worden soms hele moonwalks geoefend lijkt het wel. Au.
Op sommige sites wordt dit wel erg uit zijn verband gerukt vind ik. Daar mag je bij wijze van alleen boterham met pindakaas en melk. De standaard dingen die mijd ik uiteraard. Maar net zoals salami eet ik gewoon (wat ook niet mocht volgens een site).quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vis die heeft liggen koken in een stoofpotje is sowieso geen probleem toch? Ongeacht de verpakking?
Beetje wennen nog, denken aan wat je wel en niet mag eten. Sta soms ineens met dingen in mijn hand waarvan ik denk 'oja, dit mocht niet'
Zo voelde het hier vanmorgen idd ook, maar baby is ingedaald en ligt vast in het bekken, dus hij/zij zal wel niet meer draaien. Overigens heeft mijn baby na 33 weken nog wel even in stuit gelegen, en het daadwerkelijk draaien naar en van een stuit deed echt bizar veel pijnquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:17 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
En driedubbele Rietbergers met schroef en dat soort dingen.
Gisteren was ik zelfs bang dat ze zich even in een stuit had gemanoevreerd, maar vandaag voelt het weer als vanouds.
Pindakaas mag dus niet icm melk, dat geeft een reactie die heel erg schadelijk kan zijn!quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Op sommige sites wordt dit wel erg uit zijn verband gerukt vind ik. Daar mag je bij wijze van alleen boterham met pindakaas en melk. De standaard dingen die mijd ik uiteraard. Maar net zoals salami eet ik gewoon (wat ook niet mocht volgens een site).
In principe hoe later hoe mooier, maar je moet wel nog genoeg vruchtwater hebben. Rond de 25 weken is meestal wel het beste moment.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies die een 3-4d echo hebben laten maken (niet om het geslacht te ontdekken) wanneer hebben jullie gedaan? Ben even benieuwd wat de mooiste termijn is voor de mooiste beelden.
[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkle20 op 06-02-2014 18:18:48 ]
Serieus?quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Pindakaas mag dus niet icm melk, dat geeft een reactie die heel erg schadelijk kan zijn!
quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Het gaat over je gezondheid he! Je LG kan wel druk zijn, maar die wordt betaald om zich druk te maken om zijn personeel. Heel snel een gesprek aangaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh, grapjequote:
Met 16 weken en ik vond het mooie foto's. Ze hadden me gewaarschuwd dat het er alienachtig uit zou zien, maar ik vond het totaal niet eng of zo. Ze raadden wel aan om het met 26 weken te doen want dan past de baby nog het beste in beeld en is het al echt een baby. Ik ga binnenkort bellen want ik was sowieso al van plan om twee keer een pretecho te doen, dus de tweede afspraak plan ik idd in met 26 wekenquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies die een 3-4d echo hebben laten maken (niet om het geslacht te ontdekken) wanneer hebben jullie gedaan? Ben even benieuwd wat de mooiste termijn is voor de mooiste beelden.
Hoi!quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Omdat je dan gewoon terug kan naar je 32 uur als je verlof op is. Soms kan dat financieel noodzakelijk zijnquote:Op donderdag 6 februari 2014 18:46 schreef Dyre het volgende:
knip
Ik moet daar ook nog heel erg over na gaan denken. Ik werk nu 36 uur per week en wil wel graag naar 24 uur per week, maar wat doe ik dan met het ouderschapsverlof?
Contract van 32 uur en dan 24 uur werken, dat houd ik volgens mij 2 jaar vol met mijn verlof. Ik dacht dat ik dan wél vakantie e.d. opbouw voor 32 uur, maar dat blijkt niet zo te zijn... Wat is daar dan het voordeel van dat zoveel vrouwen zoiets doen? Belastingtechnisch?
Is er een duidelijk site die hier uitleg over geeft?
Bedankt voor degene die over perziksnoepjes begon trouwens![]()
Ojah, dat is natuurlijk wel een goed punt. Met een contract van 24 uur kan je niet altijd even makkelijk terug naar 32...quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je dan gewoon terug kan naar je 32 uur als je verlof op is. Soms kan dat financieel noodzakelijk zijn
Als ik het goed begrepen heb komt de ouderschapsverlofheffingskorting zoals het voordeel heet dat je bedoelt, (naar alle waarschijnlijkheid) met ingang van 2015 te vervallen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:49 schreef Kimpossible het volgende:
Dyre, het voordeel zit hem het eerste jaar inderdaad in een stukje belastingvoordeel bij je jaaraangifte (een soort korting) en verder zijn de voordelen dat het een recht is dat je niet afgenomen mag worden (terwijl minder werken soms rottige discussies oplevert) en dat je het recht op je oude aantal contracturen behoudt, iets dat niet vanzelfsprekend is bij een reguliere contractwijziging.
En verder een stiekeme +1 op je bijleespost![]()
All worth it! Soms baal ik er flink van maar als ik dan vanmiddag weer even binnenin mag kijken slik ik met liefde de rennies, loop ik wat trager, en doe ik alles wat nodig is, als uk maar goed groeit..quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:54 schreef Burdie het volgende:
Je krijgt het wel allemaal op je bordje he, GM.
Klopt helemaal hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM je hebt gelijk dat je gaat navragen of er iets voor is. Het lijkt me toch een enorme stempel op je zwangerschap drukken op deze manier. Niet lullig bedoeld, maar je moet best nog een flink aantal maanden door en hoe langer je zwanger bent hoe erger het kan worden. Ik hoop echt voor je dat er iets voor is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:05 schreef WupWup het volgende:
Sterkte Twinkle!
40 weken Mijlpaal!Ik heb het vast gevierd door tot vier uur wakker te liggen van maagzuur en uiteindelijk alles eruit te kotsen. Hoera!
op de een of andere manier dunt het nog wel uit hoor. Ik heb afgelopen jaar de kaartjes bijvoorbeeld al weggegooid.ik wist zelf van de helft al niet mens meer wie de afzender wasquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, misschien visualiseer ik me die "grote kist" ook wel iets groter dan ie in werkelijkheid is hoor
Ja, dat heb ik dus ook precies gedaan tijdens mijn bevallingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wup ubermijlpaal voor jou!
Ooh die is zo nastyquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:47 schreef Theeleuter het volgende:
Oh, en ik had gisteren heel slecht geslapen, alsof iemand me steed wakker maakte. Dus ik vertelde dat aan manlief. Ja, zegt ie doodleuk, dat was jezelfJe snurkte jezelf steeds wakker
Op zich heb ik niets tegen snurken, zolang ik er niet van wakker wordt of wakker blijf. Vorige zwangerschap heb ik ook lekker lopen snurken, dus ik weet dat ik het doe. Maar om nou mezelf er steeds mee wakker te maken, is niet echt de bedoelingquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:51 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh die is zo nasty![]()
Ik kan ook heel geïrriteerd wakker worden als ik zelf een snurk doe.
Heb je net als ik zo ontzettende hekel aan snurken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twinkle! Wat een schrik! Fijn dat alles goed is, maar een duidelijkere boodschap dat je het rustiger aan moet doen, valt er bijna niet te krijgen. Echt luisteren naar je lichaam hoor!
Wup ubermijlpaal!
Alixia succes!
IMA, als je zwanger bent mag je altijd en overal slapen, dat is het beste excuus ever.
Thee, wel raar dat er niet duidelijk iets gevonden kan worden? Maar dan is een kuur voor de zekerheid toch wel het beste.
Jezelf wakker snurken, check. Dat doe ik regelmatig.
Straks naar de vk voor controle, eerste appjes zijn alweer binnen van mensen die hebben gewed dat ik vandaag ga bevallen.
Ik kan dat kind er niet uitschudden ja!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ze bedoelen het vast lief, maar toch...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Straks naar de vk voor controle, eerste appjes zijn alweer binnen van mensen die hebben gewed dat ik vandaag ga bevallen.
Ik kan dat kind er niet uitschudden ja!
Het is best dubbel. Ik vind het heel lief dat ze er zo mee bezig zijn en dat ze er elke dag aan denken om mij even te appen, maar ik moet al twee weken lang elke dag zeggen "Geen nieuws, sorry", en dan krijg ik elke dag terug "Oh, jammer". Alsof ik hen teleurstel door dat kind er niet even uit te poepen als het hun uitkomt. Klinkt heel ondankbaar nuquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze bedoelen het vast lief, maar toch....
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Mja, ik twijfelde zelf al een dag of 2 en ben dus extra veel gaan drinken. Grote kans dat het zichzelf op die manier al deels heeft opgelost. Enige nadeel aan kuurtje is dus dat goede bacterien ook om zeep worden geholpen, dus nog ff vandaag wat probiotica halen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Thee, wel raar dat er niet duidelijk iets gevonden kan worden? Maar dan is een kuur voor de zekerheid toch wel het beste.
Jezelf wakker snurken, check. Dat doe ik regelmatig.
Zeker niet. Sommige mensen, familie of niet, voegen niets positiefs toe aan je leven. Die hoeven dan wat mij betreft niet te delen in de positieve dingen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:54 schreef Twinkle20 het volgende:
En dames daar hoeven jullie je ook niet schuldig over te voelen
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:56 schreef Poppejans het volgende:
RFR herkenbaaaaar... Ik ben destijds "pas" bevallen bij 41+4 en iedereen lijkt die 40ste week echt te denken dat het dan gebeurd. Al die berichtjes "En??" ... Ik was geneigd te zeggen."En wat?! Hij is vorige week geboren,ben ik dat helemaal vergeten te zeggen dan?"
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fail!
Ik kom er net achter dat ik de 27ste een controle bij de gyn had
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En strakke actie Coco, mooi voorbeeld van zwangerschapsdementie![]()
Ik schrijf alle afspraken op ons krijtbord, anders gaat het ook niet goed....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Ultieme verkooppraatje voor meedoen aan mvmoohhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
*aait over dekentje*
Ultieme verkooppraatje voor meedoen aan mvmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
voor jaap!
voor MvM! Ze willen mijn plasjes niet...
S. 2014
J. 2016
Ik vermijd het hoesten vandaag even, voor je het weet lazert ze eruitquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Goeie mijlpaal Wup! En je zit al op 8 dus?
Ultieme verkooppraatje voor meedoen aan mvmCuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik wil ooo-hooook!
Ik heb ooit bloed bij gekregen dus dan mag je niet meedoenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:43 schreef Twinkle20 het volgende:
O das zuur gm. Ik heb maar heel kort mee kunnen doen maar heb wel dat dekentje gekregen. Lijkt me idd een fijn ding.
Fijn gm dat je bloeddruk nu wel goed is!
Donorbloed? Want als je je eigen bloed terug hebt gekregen mag het wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb ooit bloed bij gekregen dus dan mag je niet meedoen
Donorbloed iddquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:03 schreef Skittles het volgende:
[..]
Donorbloed? Want als je je eigen bloed terug hebt gekregen mag het wel.
Beetje opdringering wel dat je dat nu al voor je kind bepaaltquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:20 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er ook niet aan meegedaan.
Heb een zachte omslagdoek van de Kruidvat met daarop de tekst "ik hou van Holland en van papa".
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Beetje opdringering wel dat je dat nu al voor je kind bepaalt
quote:
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:29 schreef Burdie het volgende:
[..]BazingaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:29 schreef Burdie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben moe
![]()
Ga wel ff slapen
S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mo! Wat een zoetje. Rammel!
Wup megamijlpaalen andere wissels
Verder ben ik wederom erg slecht bijgelezen. Hoewel, ik heb alles wel gelezen maar m'n hoofd is als een zeef. Ik ga niet goed op geen slaap merk ikdat belooft nog wat!
Heeft iemand, vooruitkijkend naar het avondeten, goede tips voor een voedzame maaltijd die geen angstaanjagende hoeveelheid maagzuur en zuurgraden oplevert? Muv de zwangerschap ben ik altijd maagzuurvrij (behalve na spruitjes), dus noob!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:41 schreef Kimpossible het volgende:
Twinkle, wat een spanning maar heel goed dat je kindje het goed doet! Luister goed naar je lijf, ik wou dat ik dat eerder had gedaan dan pas met 30 wkn!![]()
GM en anderen, lastig hoor, maar helaas ook hier herkenbaar:
Hutspot of broccolistamp ofzo? Worst zou ik dan wel achterwege laten, dat lijkt me juist zoiets wat weer omhoog komt vanwege de vettigheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ben ik wederom erg slecht bijgelezen. Hoewel, ik heb alles wel gelezen maar m'n hoofd is als een zeef. Ik ga niet goed op geen slaap merk ikdat belooft nog wat!
Heeft iemand, vooruitkijkend naar het avondeten, goede tips voor een voedzame maaltijd die geen angstaanjagende hoeveelheid maagzuur en zuurgraden oplevert? Muv de zwangerschap ben ik altijd maagzuurvrij (behalve na spruitjes), dus noob!
Hee jij boef! Ik was nog wat sociale dingen aan het toevoegen aan mijn postquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:44 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hutspot of broccolistamp ofzo? Worst zou ik dan wel achterwege laten, dat lijkt me juist zoiets wat weer omhoog komt vanwege de vettigheid.
Dan haalt 'ie een frietjequote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:46 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hee jij boef! Ik was nog wat sociale dingen aan het toevoegen aan mijn posthaha!
Klinkt voor mij goed, ware het niet dat vriend me linea recta uit de keuken verbant als ik m zulks voorschotel
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:46 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hee jij boef! Ik was nog wat sociale dingen aan het toevoegen aan mijn posthaha!
Klinkt voor mij goed, ware het niet dat vriend me linea recta uit de keuken verbant als ik m zulks voorschotel
Handig! Die van mij haat alles wat aardappel, rijst en pastafamilies bevatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:49 schreef Dot. het volgende:
[..]![]()
Maar dan haal je voor hem toch een magnetronmaaltijd ofzo?Ik ben echt gek op stamppotten en vriend vindt het allemaal prima als hij aardappels krijgt, want daar houdt hij van
Hier zijn vet, kruiden en tomaat boosdoeners, dus wij eten ook veel Hollandse pot. En een lekker toetje, om te blussen en om je vriend te paaien. Dat een idee?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:41 schreef Kimpossible het volgende:
Uhm, anders haal je kipfilet, snij je die in reepjes, heel lichtjes kruiden en opbakken als shoarma met een paprika en een uitje. Salade erbij, pitabroodjes of een ciabatta opwarmen en eten maar?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Handig! Die van mij haat alles wat aardappel, rijst en pastafamilies bevat. Wat er dan overblijft, hoor ik je denken? Broodjes, wraps, pizza's en soms wat soep. Soms. Haha. Oh en friet, dat is ook oké.
Dilemma's dilemma's!
Pfff...tough luck. Zwangere > lust-ik-niet-gemekker. Eet ie maar een pizzaquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef Kimpossible het volgende:
Nu heb ik zin in andijviestamppot. Guess what he hates the most?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vind het stiekem heel fout, maar als het je eigen kind is, is het juist weer erg leuk![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Alvast voor 'straks'Die heb ik ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vind het stiekem heel fout, maar als het je eigen kind is, is het juist weer erg leuk![]()
(2 keer uiteraard, anders is het zielig)
Uit eten gaat goed, want goed vlees wordt erg gewaardeerd, maar ik heb hem veel geleerd. Vanuit zijn opvoeding heeft hij eigenlijk alleen nare ervaringen en associaties met voedsel (vecht(!) alsjeblieft niet met je kids tijdens/om het eten.). Het gaat al heel veel beter als toen ik hem net kende, maar met avondeten ansich doe je hem geen plezier. Sneu, wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:09 schreef Burdie het volgende:
Poeh, ik vind lekker eten, uit eten gaan, open staan voor smaken en smaakcombinaties dusdanig belangrijk dat ik dat heel moeilijk zou vinden, Kim. Jullie gaan dus ook nooit naar een sterrenrestaurant lijkt me?
Hebben jullie enig idee hoe jullie dat straks doen als jullie dochter met de pot gaat mee-eten? Ik herken het verhaal van je vriend, in mezelf en dat is heel lastig als je je eigen kind een gezonde en gevarieerde 'eetstijl' wil meegevenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:47 schreef Kimpossible het volgende:
Hij eet niet zoveel, in general, nee. Alles wat vitamines bevat vindt ie smerig, dus eet ie beperkt. Ik probeer dat aan te vullen met gezond brood, vitaminepilletjes en groentes die die wel lust ( broodjes gezond doen het goed, bepaalde salades, een goedgevulde pastasalade, soepen). Hij vult wel aan qua calorieën door savonds een extra boterham te eten of vettigheid, maar qua vitamines komt hij denk ik wel tekort. Vechten tegen de bierkaai
Maar ik vind wel dat je het aan hem ziet (zie buikentopic); hij is bleek en er zit geen grammetje vet aan. Gelukkig is ie gelukkig. Ik ben allang blij dat hij, het zij met tegenzin, probeert zijn bord leeg te eten savonds. Daarbij is het goddank geen mental issue qua niet willen of eetstoornisgerelateerd, maar puur door zijn associaties en eigen smaak. Ik hoop dat ik hem daar met de tijd doorheen kan helpen, als je ziet wat hij nu al eet wat hij jaren geleden niet moest hebben, gaat het supergoed!
Ik snap dat écht niet. Dus je lust het niet omdat er vitaminen in zitten? Als mijn kinderen later zoiets zouden zeggen, zou ik boos op ze worden, echt waarquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:47 schreef Kimpossible het volgende:
Hij eet niet zoveel, in general, nee. Alles wat vitamines bevat vindt ie smerig, dus eet ie beperkt.
Ik zou echt al weken geleden zo vals uit de hoek zijn gekomen dat ze me niet meer durfden te appen. Dik respect dat je al zo lang je kiezen op elkaar bijt!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef RunForrestRun het volgende:
Terug met een sticker van de VK! Mevrouw is nog weer een beetje bijgegroeid en het hartje denderde als een treintje, luid en duidelijk.
Momo!![]()
![]()
![]()
Kim, geen idee waar je wel/geen maagzuur van krijgt. Vet eten vermijden denk ik?
Lijkt me trouwens wel lastig om voor je vriend te koken, vooral als je weet dat zo goed als alles wat je maakt toch niet enthousiast wordt opgegeten. Die van mij eet gelukkig (bijna) alles. En veel. Heel fijn om voor te koken.
[..]
Ik snap dat écht niet. Dus je lust het niet omdat er vitaminen in zitten? Als mijn kinderen later zoiets zouden zeggen, zou ik boos op ze worden, echt waar.
En dat bedoel ik niet gemeen hoor, ik lees wel dat er meer achter zit dan 'niet willen eten', maar toch.. Ik zelf eet bijna alles en heb mezelf ook aangeleerd onbekende dingen te eten, dus ik kan me ook niet zoveel voorstellen bij die drempel die sommigen hebben om bepaalde dingen te eten.
En even ego..
Zojuist opnieuw drie appjes gekregen waar de baby blijft en waarom ik "nu nog niet gestript wordt", en zowel moeder als oma hebben berichten op FB geplaatst en mij getagd dat het "nu al zo lang duurt" en "wanneer de baby eindelijk komt", waarop mijn zusjes dan hebben gereageerd met "ja (naam), het duurt nu echt al te lang, schiet eens op!"
Ik ben er echt een beetje klaar mee nu en moet me inhouden om niet gemeen te reageren. Of zal ik dat juist wel doen? Ik bedoel, ik ben nog niet eens overtijd. Stel dat het nog wel een week of langer duurt en ik blijf dit soort opmerkingen krijgen, dan wordt ik denk ik echt gek.
Gemeen hoeft toch niet? Of via fb? Ik zou het op deze manier ook niet leuk vinden, maar gewoon even de telefoon pakken en zeggen dat ik de interesse niet erg vind maar er op deze manier wel een beetje klaar mee ben. Ofzoiets.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef RunForrestRun het volgende:
En even ego..
Zojuist opnieuw drie appjes gekregen waar de baby blijft en waarom ik "nu nog niet gestript wordt", en zowel moeder als oma hebben berichten op FB geplaatst en mij getagd dat het "nu al zo lang duurt" en "wanneer de baby eindelijk komt", waarop mijn zusjes dan hebben gereageerd met "ja (naam), het duurt nu echt al te lang, schiet eens op!"
Ik ben er echt een beetje klaar mee nu en moet me inhouden om niet gemeen te reageren. Of zal ik dat juist wel doen? Ik bedoel, ik ben nog niet eens overtijd. Stel dat het nog wel een week of langer duurt en ik blijf dit soort opmerkingen krijgen, dan wordt ik denk ik echt gek.
Ik heb het heel lang heel lief gevonden, temeer omdat mijn moeder bijvoorbeeld normaal helemaal niet zo zenuwachtig ergens voor is en mijn zusjes me normaliter echt niet elke dag een berichtje sturen. Maar nu wordt het gewoon vervelend, omdat ik de toon opvat als "Waarom schiet jij nou niet op, waarom zorg JIJ nou niet dat het NU gebeurt?" Maar dat kan uiteraard ook mijn eigen interpretatie zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou echt al weken geleden zo vals uit de hoek zijn gekomen dat ze me niet meer durfden te appen. Dik respect dat je al zo lang je kiezen op elkaar bijt!
Ik wil het ook niet gemeen doen! Want ik weet dat het voortkomt uit interesse en liefde.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gemeen hoeft toch niet? Of via fb? Ik zou het op deze manier ook niet leuk vinden, maar gewoon even de telefoon pakken en zeggen dat ik de interesse niet erg vind maar er op deze manier wel een beetje klaar mee ben. Ofzoiets.
Ja, dat werd net ook aan mij gevraagd. En ik ben nog niet eens over mijn uitgerekende datum heen!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:53 schreef Burdie het volgende:
Vervelend RFR. Ik weet ook niet hoe ermee om te gaan, mijn zus vraagt er ook steeds naar, dat ik best al gestript kan worden en dat als ik flink ga klagen, ze me vast wel willen inleiden. I
Misschien moet ik dat nog een keertje benadrukken ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:22 schreef marel88 het volgende:
Lastig, RFR... Ik zou gewoon uitleggen dat eerste kindjes gemiddeld pas met 40.5 (of zoiets toch?) geboren worden en dat ze zich beter daar maar op in kunnen stellen.
Ik zou dan meteen inzetten op 41.5. To be surequote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:22 schreef marel88 het volgende:
Lastig, RFR... Ik zou gewoon uitleggen dat eerste kindjes gemiddeld pas met 40.5 (of zoiets toch?) geboren worden en dat ze zich beter daar maar op in kunnen stellen. Dat je het heel erg lief vindt dat ze er zo'n in hebben (jij ook!) maar dat je er ook nerveus van wordt. Ik zou dat snappen als moeder/zus!
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou dan meteen inzetten op 41.5. To be sure
RFR, iig succes er mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |