Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:56 schreef marel88 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat zo graag, Blue? Ik heb me daar nog niet in verdiept en tijdens mijn vorige zwangerschap was ik me nog niet bewust van deze mogelijkheid.
Ah, tnx! Bij mijn eerste bevalling (in het ziekenhuis) ging het zo ook, heel rustig en echt met z'n 3-tjes. Alleen denk ik (maar weet niet zeker) dat de navelstreng al wel best snel is geknipt. Hoop dat het voor jou ook mogelijk is!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik wil heel graag het eerste moment rustig voor het kindje.
Op mijn buik leggen, niet meteen al dat gepluk, gefrunnik en gefruts, geen gestress, niet meteen droog/schoonwrijven.
En ja, als het moet medisch gezien, zal het absoluut gebeuren en zal ik het ook laten gebeuren.
Maar zoals ik het voor me zie gaat het kindje meteen op mijn buik/borst, doek er overheen voor warmte en laat het maar even zijn. Die navelstreng kan gewoon nog enkele minuten uitkloppen heb ik ergens begrepen.
Even een ik-momentje met de kleine, natuurlijk met de papa erbij.
En dan komt later wel die navelstreng knippen, schoonwrijven en kleertjes aan.
Zoiets.. Indien mogelijk is wel mijn ideale scenario
dude!!! bestaat dat? dat zal lekker gaan ruiken na een paar dagen!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
Ik beval in de zomer,quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook een lotusbevalling doen, dan laten ze de navelstreng en placenta er gewoon aan zitten tot 'ie er na een paar dagen vanzelf afvalt.
waarom breng je me nou op ideeen? nou heb ik het ook gedaan. heb nu een niet zwangerschaps gerelateerde misselijkheidquote:
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:quote:
.quote:Baby's blijken heel gevoelig voor wat er met hun placenta gebeurt. Ze zijn 9 maanden samen met hun 'maatje' in de baarmoeder geweest en het kan traumatisch zijn om daar abrupt van gescheiden te worden en hem in de prullenbak te zien belanden
Ik schoot hierbij in de lach, visualiseerde me een baby paniekend kijkend naar de prullenbak:quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vond het wel een aardig verhaal, tot ik dit las:
[..]
.
Please
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppelquote:
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.htmlquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Enfermera het volgende:
Omg!![]()
Ik wou zeggen, hoe doe je dat praktisch gezien? Do i dare tot google?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheenquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]![]()
Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze praktijken werkelijk toepassen. Traumatisch, rightik geloof dat ik het eerder traumatisch zou vinden om dagen achtervolgd te worden door een kleffe stikkende rottende placenta
quote:Het is de beste voeding die je ooit zult krijgen en het zorgt voor een snel herstel na de bevalling en voorkomt postnatale depressies. Bovendien helpt het de baarmoeder weer samen te trekken en haar oorspronkelijke grootte terug te krijgen.
Heb het zitten lezen. Omg.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.lotusbevalling.nl/hoe-werkt-het.html
Zonder plaatjes
Wel met ComicSans
oh daaaar kijken die baby's naar!!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bijzonder traumatisch is als je net na negen maanden in een warme donkere baarmoeder naar buiten geperst bent door een nogal krap geboortekanaal, het licht en de kou in. Dan is het in de prullenbak zien verdwijnen van die placenta toch waarschijnlijk net de druppel
Proest! Ja, jammie!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheen
[..]
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want je pekelt 'm he. Dan is het een soort brok Beef Jerky, eigenlijk. En dan doe je er een mooi gebatikt zakje omheen
Misschien kan het opeten nog wel als je dat niet in 1 hap doet? Maar in kleine dobbelsteentjes door de andijviestamp wellicht?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:58 schreef WupWup het volgende:
[..]![]()
Wel zonde zo'n Lotusbevalling, dan kun je geen smoothies meer van je placenta maken
1 keer een bevalling begeleid van mensen die idd de placenta mee naar huis namen, daar zou ie opgestuurd worden naar Joostwilnietwetenwaarheen en die ging dat ding dan drogen en verpulveren, dan zouden er capsules van gemaakt worden die de vrouw dan tot een eeuwigheid post partum kon innemen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef BlueEyes het volgende:
Alleen het opeten wordt afgeraden door dat zout, dat kan je beter doen als je meteen doorknipt
[..]
patatje stoofvleesquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien kan het opeten nog wel als je dat niet in 1 hap doet? Maar in kleine dobbelsteentjes door de andijviestamp wellicht?
Had die vrouw ook vlechtjes in d'r okselhaar?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
1 keer een bevalling begeleid van mensen die idd de placenta mee naar huis namen, daar zou ie opgestuurd worden naar Joostwilnietwetenwaarheen en die ging dat ding dan drogen en verpulveren, dan zouden er capsules van gemaakt worden die de vrouw dan tot een eeuwigheid post partum kon innemen.
Minder smerig dan een smoothie, dat wel.
in tegendeel! Het was een ontzettend hippe mooie mevrouw uit zuidelijk europa. Met dito gesjeesde meneer. Heel leuk stelquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Had die vrouw ook vlechtjes in d'r okselhaar?
zou die foto van die smoothy echt zijn? bbrrrrquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Burdie het volgende:
Inspiratie en recepten: http://degeboortenis.word(...)enta-capsules-maken/
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:15 schreef Burdie het volgende:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.
Leuk ook met babyknuffelen, ruzie maken wie nou de placenta knuffelt of de baby.
Dieren vinden dat toch ook een welkome voedzame snack?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
In de dierenwereld zouden ze ons zó hard uitlachen
eten de dieren die niet op om bloedgeur weg te laten gaan zodat roofdieren ze niet kunnen ruiken?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Anders voeren we 'm op aan de huisdieren.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het wel wat hebbenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef mignonne het volgende:
haha waarom zou die niet echt zijn?die website is heel serieus verder.
Grappig die foto van die gestempelde placenta. Kwam laatst een geboortekaartje tegen met een afbeelding van zo'n placentastempel. Het viel de meesten pas op toen k het zei. Ik vroeg me al af wat je in vredesnaam zou willen met zo'n stempel
Dat wel, maar ze maken er geen poststempels van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dieren vinden dat toch ook een welkome voedzame snack?
nee!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik ren naar marktplaats om nog snel ff een extra wiegje te scoren voor de placenta.
Leuk ook met babyknuffelen, ruzie maken wie nou de placenta knuffelt of de baby.
Ik vond het best mooi! Maar typisch zo'n ding wat ik niet loeigroot in mn woonkamer zou hangen. Ook niet in de slaapkamer ofzo.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebbenlijkt net een (levens?)boom ofzo.
Ik zie best raakvlakken andersquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
Ohhhhh getver! getver! getver!
Placenta aan je baby laten zitten, bewaren, eten, whatever. Niet aan mij besteedKunnen we het nu weer over carpaccio, biefstuk en blauwe m&m's hebben?
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat wel, maar ze maken er geen poststempels van.
hooguit poezieplaatjes voor hun welpen
Placentacarpaccio?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
Placenta aan je baby laten zitten, bewaren, eten, whatever. Niet aan mij besteedKunnen we het nu weer over carpaccio, biefstuk en blauwe m&m's hebben?
rauw vlees is rauw vlees hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
In de keuken kan wel, toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vond het best mooi! Maar typisch zo'n ding wat ik niet loeigroot in mn woonkamer zou hangen. Ook niet in de slaapkamer ofzo.
Maar zo op een geboortekaartje vond ik het best mooi eruit zien. Niets raars ofzo. Het was met groene inkt gedaan en idd net een levensboom.
Leuk als fruitschaalquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de keuken kan wel, toch?.
Ik ben sowieso al snel van het 'wat moet je ermee', bijvoorbeeld zo'n gipsafdruk van je buik, dat lijkt me ook maar heel even leuk en vervolgens ligt 'ie altijd overal in de weg.
Van die site:quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:11 schreef Burdie het volgende:
Inspiratie en recepten: http://degeboortenis.word(...)enta-capsules-maken/
Als je kort haar hebt, ben je al geklootquote:• Doe je haar in een staart, trek een paar steriele handschoenen aan (verkrijgbaar bij apotheek) en doe een schort om.
• Spoel de placenta goed schoon onder lauwwarm water.
• Verwijder de navelstreng en het membraan van de placenta met een scherpe en stevige nagelschaar. Van de navelstreng en het membraan maken sommigen placenta art (afbeelding hierboven is een afdruk van de placenta, ook wel placenta print genoemd).
Gipsafdruk van je buik is meteen zo groot, maar ik heb een grote kist gekocht waarin ik allemaal die 'wat moet je ermee'-dingetjes bewaar. Papieren van het ziekenhuis, verslag van de bevalling, 9maandendagboek, alle kaarten die we hebben gekregen toen ze er eenmaal was, haar eerste flesje (zo'n mini-ding uit het ziekenhuis), eerste rompertje en pakje, etc etc. Dat vul ik steeds aan met nieuwe spullen. Moet een beetje Saar's grote verzamelkist worden van geboorte tot ze het huis uitgaat ofzo. Voor mezelf, maar ook voor haar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de keuken kan wel, toch?.
Ik ben sowieso al snel van het 'wat moet je ermee', bijvoorbeeld zo'n gipsafdruk van je buik, dat lijkt me ook maar heel even leuk en vervolgens ligt 'ie altijd overal in de weg.
Nu zie ik zo'n moeder voor me met een staart wapperend onder beide oksels en een staart vrolijk bouncend op haar venusheuvelquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Och coco, ik troost me met de gedachte dat het placenta-etende soort waarschijnlijk op andere plekken wel haar heeft om te staarten
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gipsafdruk van je buik is meteen zo groot, maar ik heb een grote kist gekocht waarin ik allemaal die 'wat moet je ermee'-dingetjes bewaar. Papieren van het ziekenhuis, verslag van de bevalling, 9maandendagboek, alle kaarten die we hebben gekregen toen ze er eenmaal was, haar eerste flesje (zo'n mini-ding uit het ziekenhuis), eerste rompertje en pakje, etc etc. Dat vul ik steeds aan met nieuwe spullen. Moet een beetje Saar's grote verzamelkist worden van geboorte tot ze het huis uitgaat ofzo. Voor mezelf, maar ook voor haar.
echt? oh ik vind het wel leukquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?
(misschien breng ik dat een beetje lomp, maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten als mijn moeder daar mee aan kwam. Een album is nog wel leuk, maar een kist vol klinkt zo heftig)
JA GODVERDOMME STORMQUEEN. Nu zit ik huilend achter mijn pc.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar zit je te wachten op een gigantische bak vol sentiment van je moeder als je het huis uit gaat? Met allemaal spullen die je niet weg durft te gooien omdat je moeder ze twintig jaar in een kist heeft bewaard?
(misschien breng ik dat een beetje lomp, maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten als mijn moeder daar mee aan kwam. Een album is nog wel leuk, maar een kist vol klinkt zo heftig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vierenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:57 schreef mignonne het volgende:
En mn babyboek <3 ik las net toevallig dat ik op 23 augustus 1984 voor het eerst een geitje heb geaaid op de kinderboerderij
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, misschien visualiseer ik me die "grote kist" ook wel iets groter dan ie in werkelijkheid is hoor
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?
Het enige jammere is dat we nu geen plaats meer hebben voor Saar's bedje, dus we hebben maar een hangmat opgehangen.
precies!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vieren.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
We hebben hem met z'n 4en haar kamer opgetild. Ik denk dat hij ongeveer 2 bij 2 bij 2 is. Meter welteverstaan. Dat is toch niet zo heel groot?
Het enige jammere is dat we nu geen plaats meer hebben voor Saar's bedje, dus we hebben maar een hangmat opgehangen.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo weet je dat je dit jaar je 30e geit-aai-jubileum kunt vieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 06-02-2014 16:30:30 ]S. 2014
J. 2016
Ssshhht! Ze kopen gewoon iedere keer een geit die er precies zo uitziet als de vorige!quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik betwijfel of ie nog leeft maar ik zal de kinderboerderij eens bellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |