dus dan zou het eigenlijk zo zijn van zolang het niet uitkomt dan zou het misschien lukken maar als het uitkomt op een of andere manier dan lukt het zeker niet en indien je er al zou werken zou er alsnog ontslag volgenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:07 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten, laten we er van uit gaan dat hij er van geleerd heeft.
De máximale termijn die genoemd wordt is 10 jaar, maar dat valt in de categorie van kerncentrale-medewerker.
Ik denk dus (maar dat is niet op ervaring of feitelijke kennis gebaseerd) dat TS wel een VOG krijgt, zoals gesteld hangt dat van de vraagstelling af. Aan de andere kant is een overval natuurlijk niet iets dat in je voordeel werkt bij een functie bij een waardetransporteur, als dat bekend wordt dan blijft dat vermoedelijk voor eeuwig aan je kleven...
In een eerdere post is de terugkijk-termijn al aangegeven, en gezien het soort functie zullen ze niet veel verder terugkijken, zeker niet gezien de leeftijd waarop je veroordeling speelt. Ik denk dat je verder niet veel meer kunt doen dan er gewoon voor te gaan en te zien wat er gebeurt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:05 schreef provid3r het volgende:
[..]
en dat is dan met een bepaalde tijd?
of kijken ze voor dit soort functies terug tot je geboorte
jammer genoeg werd ik gestraft onder het volwassen recht in de meervoudige kamerquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:10 schreef mvdejong het volgende:
[..]
In een eerdere post is de terugkijk-termijn al aangegeven, en gezien het soort functie zullen ze niet veel verder terugkijken, zeker niet gezien de leeftijd waarop je veroordeling speelt. Ik denk dat je verder niet veel meer kunt doen dan er gewoon voor te gaan en te zien wat er gebeurt.
Nog wel relevant : viel jouw veroordeling nog onder jongeren-recht of werd je als volwassene berecht ? Veroordeling onder het jongeren-recht worden over het algemeen later niet meer "gezien".
Zoals aangegeven: een VOG wordt wél verleend of een VOG wordt níet verleend. Als TS heel erg goed functioneert in zijn beoogde functie dan zou ik zélf niet geinteresseerd zijn in het verleden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:09 schreef provid3r het volgende:
[..]
dus dan zou het eigenlijk zo zijn van zolang het niet uitkomt dan zou het misschien lukken maar als het uitkomt op een of andere manier dan lukt het zeker niet en indien je er al zou werken zou er alsnog ontslag volgen
Ja, want dan wordt bekend dat je hebt gelogen tijdens je sollicitatie.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:09 schreef provid3r het volgende:
[..]
dus dan zou het eigenlijk zo zijn van zolang het niet uitkomt dan zou het misschien lukken maar als het uitkomt op een of andere manier dan lukt het zeker niet en indien je er al zou werken zou er alsnog ontslag volgen
nouja ik neem aan dat als je zegt een jaar thuis gezeten te hebben nadat je van school kwam geen probleem moet zijnquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:12 schreef Mark het volgende:
En je moet een gat van een jaar in je CV verklaren
Ik weet niet of de waarde-transporteur TS daadwerkelijk zou ontslaan. Afhankelijk van de instelling van degene die het oordeel velt, zou het zelfs als een voordeel gezien kunnen worden, omdat TS weet welke verleidingen er spelen, en het al vaak genoeg is voorgekomen dat een brandschone werknemer de verleidingen niet kan weerstaan. Ik weet ook niet hoe een rechter in de ontslag-procedure oordeelt over deze ontslag-reden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:09 schreef provid3r het volgende:
[..]
En daarom zouden ze je niet willen. Je zal niet de eerste geldkoerier zijn met verkeerde vrienden die verleid wordt om een overval te plegen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:12 schreef provid3r het volgende:
het was gewoon niet egt slim verkeerde vrienden verkeerde beslissingen
Dat hangt af van wat er gevraagd wordt tijdens de sollicitatie-procedure.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:13 schreef Pandaplint het volgende:
Ja, want dan wordt bekend dat je hebt gelogen tijdens je sollicitatie.
Ongetwijfeld dat ze vragen of TS met justitie in aanraking is geweest.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:15 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat hangt af van wat er gevraagd wordt tijdens de sollicitatie-procedure.
bij mijn vorige werkgever werd er wel naar gevraagt al deden ze er weinig mee dat was in een garagequote:Op donderdag 6 februari 2014 11:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik weet niet of de waarde-transporteur TS daadwerkelijk zou ontslaan. Afhankelijk van de instelling van degene die het oordeel velt, zou het zelfs als een voordeel gezien kunnen worden, omdat TS weet welke verleidingen er spelen, en het al vaak genoeg is voorgekomen dat een brandschone werknemer de verleidingen niet kan weerstaan. Ik weet ook niet hoe een rechter in de ontslag-procedure oordeelt over deze ontslag-reden.
Wat wel van belang zou kunnen zijn is wat er in de arbeids-overeenkomst staat.
Ook speelt natuurlijk of er in de sollicitatie-procedure expliciet naar gevraagd wordt. Aan de ene kant zou het verzwijgen hiervan een leugen kunnen zijn die ontslag op staande voet mogelijk zou maken, maar ik weet niet of dit soort vragen nog mogen.
Lijkt me inderdaad vrij waarschijnlijk dat ze daar naar vragen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:16 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat ze vragen of TS met justitie in aanraking is geweest.
lijkt me ook vrij waarschijnlijk dat ik dan zou zeggen neej ben ik nooit mee in aanraking geweestquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:16 schreef themole het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vrij waarschijnlijk dat ze daar naar vragen.
Dan lieg je dus gewoon, als men daar achter komt ben je flink de pisang.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef provid3r het volgende:
[..]
lijkt me ook vrij waarschijnlijk dat ik dan zou zeggen neej ben ik nooit mee in aanraking geweest
gezien de posts lijkt het me nu wel mogelijk een VOG te krijgen ik probeer het gewoonquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:18 schreef Pandaplint het volgende:
Dus het lijkt me een kansloze zaak om te solliciteren op deze functie
Denken dat je er zo makkelijk mee weg komtquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef provid3r het volgende:
[..]
lijkt me ook vrij waarschijnlijk dat ik dan zou zeggen neej ben ik nooit mee in aanraking geweest
het is de enige manier om aan werk te komen lijkt mijquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef themole het volgende:
[..]
Dan lieg je dus gewoon, als men daar achter komt ben je flink de pisang.
Hangt nogal af voor welk werk je solliciteert.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:21 schreef provid3r het volgende:
[..]
het is de enige manier om aan werk te komen lijkt mij
als ik waardan ook soliciteer en dan zou zeggen maar ik heb 10jaar geleden wel een overval gepleegt kom je nergens aan het werk
Dat is gewoon een consequentie van je actie 10 jaar geleden. Had je toen over na moeten denken. Dat je nu niet de banen voor het uitkiezen hebt is je eigen schuld.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:21 schreef provid3r het volgende:
[..]
het is de enige manier om aan werk te komen lijkt mij
als ik waardan ook soliciteer en dan zou zeggen maar ik heb 10jaar geleden wel een overval gepleegt kom je nergens aan het werk
En die vriend weet niet van jouw verleden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:15 schreef provid3r het volgende:
vriend van me die werkt bij G4S hij is daar chauffeur van een geldtransport
Nee joh, juist wel! Die weten hoe een overvaller denktquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:56 schreef Pandaplint het volgende:
Het lijkt me sterk dat een geldtransporteur een ex-overvaller inhuurt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |