Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar zij is een gevaarlijk persoon… dit moet zo tactisch mogelijk zonder dat ze weer overboard gaat en ons beide een slechte naam gaat geven, want zo is ze…
Ik heb vaker te maken gehad met zulke mensen. Wat is zo schaamteloos vind is dat ze rustig met je meerijdt, terwijl ze zulke dingen over jou vertelt. Wat ik zou doen is, in de pauze bijv, terwijl de andere collega's erbij zijn, zeggen dat je niet meer op de oude manier bevriend kunt zijn met haar. En dan kun je haar ook vertellen waarom, namelijk ze je steeds zwart probeert te maken bij anderen. Nu horen je collega's het dus zelf "live' en kan zij geen zwart verhaal omheen bouwen. Vrienden met haarblijven betekent stress.quote:
+1quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt.
Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijnquote:Op donderdag 6 februari 2014 09:32 schreef vera166 het volgende:
Maar die vragen staan los van je probleem eigenlijk. Vertel haar dat als ze zo sneu gaat doen op jullie werk, dat je haar niet meer in de auto wilt hebben en dat het contact hierbij beperkt wordt tot alleen noodzakelijk contact. Of helemaal geen contact. En dat ze het lekker uit kan zoeken, met haar kutgedrag.
Die katjes hebben al en lang een ander huis, het was kiezen of delen, we kunnen maar 1 katje verzorgen, die 2 van haar zaten nog lekker bij moeder terwijl een collega op een ongelukkig tijdstip aankwam met een katje zonder moeder. Het leek mij destijds dat haar katjes nog voldoende tijd hadden om een ander eigenaar te krijgen, wat ook gebeurd is.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt. En op welke manier dikt die vriendin het verhaal dan aan vraag ik me af? Ook vreemd dat je iemand die je als vriendin bestempelt je nu pas erachter komt dat ze zogenaamd zo gek is als een deur. Als dat echt zo is had je dit toch eerder opgemerkt? Zielig voor de katjes om tussen zo'n stel labielen te zitten.
Ik probeer juist zo kalm mogelijk te brlijven, ik vertel niemand iets slechts over haar, ik praat niet over haar, en zeg nooit wat kwetsend. Want ik weet zodra ik dat ga doen is er oorlog.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.
Er is meer gebeurd maar dat word nogal een lang verhaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:13 schreef Deetch het volgende:
Overigens wel een drastische actie na één incident of is er veel meer gebeurt?
Heb je met haar al over het katjes incident gepraat? Dat je het niet netjes vindt dat ze je zwart maakt, maar ook dat het niet jouw bedoeling was haar met een kitten te laten zitten maar dat dit een noodgeval was.
Zo kunnen jullie allebei je excuses anbieden en zou het klaar moeten zijn toch?
Als dat niet lukt dan zeg je tegen haar dat ze maar een andere manier moet vinden om naar haar werk te komen.
Ik zou dit zo graag doen, maar het is een verhaal zonder einde. Van vorige incidenten weet ik dat ze niet ophoud, Een beetje enemy for life gevoel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:37 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijn
Waarom heb je dit niet gelijk aangegrepen om te zeggen dat je haar niet meer meeneemt, verwijzend naar wat ze die dag zelf heeft gezegd? Ben je echt zo'n slappe hap?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik wil niet meer met je meerijden want het gebeurd iedere keer, ik kan je niet meer vertrouwen, en ik vind ook dat je gevaarlijk rijd......
Het was de eerste keer dat we te laat waren in bijna een jaar tijd, in de tijd dat ze met ons meerijd is het nooit voorgekomen, Ze heeft het nooit eerder over mijn rijstijl gehad... naar mijn weten rijd ik gewoon normaal.
Einde van de dag kwam ze naar me toe en vroeg ze of ik haar bij supermarkt wilde afzetten...
Waar ben je nou bang voor? Waarom is je reputatie flinterdun? Waarom laat je zo over je heen lopen?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eigenlijk, ben ik gewoon bang voor haar..
quote:
Jaquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:25 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waarom heb je dit niet gelijk aangegrepen om te zeggen dat je haar niet meer meeneemt, verwijzend naar wat ze die dag zelf heeft gezegd? Ben je echt zo'n slappe hap?
Ik ben inderdaad niet zo assertief. Ik weet ook waar ze toe in staat is, en ik vind dat geen leuk vooruitzicht.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:24 schreef Lienekien het volgende:
Als ik je laatste verhaal lees, snap ik niet waarom je toen al niet hebt gezegd dat je de afspraak over het meerijden wilt afzeggen?
Misschien vergis ik me, maar je lijkt me niet zo assertief?
Zoiets dus ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:06 schreef 2NutZ het volgende:
"Na de laatste miscommunicatie ben ik klaar met je en hoef je niet meer te zien"
Not that hard.
Het zijn inderdaad kleine dingen, maar ze stapelen zich op, en ik heb er eigenlijk gewoon genoeg van, zonder is zo veel makkelijker.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:05 schreef probeer het volgende:
Je verwijt haar dat ze een enorm drama maakt om iets kleins ..
En vervolgens wil je met haar breken, om iets kleins ..?
Goed punt..quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef eleusis het volgende:
Slecht nieuws moet je op een vrijdagmiddag vertellen. Dan kan ze het weekend een beetje uitrazen. En maandag ander vervoer regelen.
Niet proberen te praten en vertellen... Gewoon mededelen. Klaar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik zal vanavond, nadat ik haar heb afgezet proberen te praten, en vertellen dat ik haar eigenlijk niet meer zo dicht bij wil hebben. Dat ze ook een andere ride kan zoeken. Eens zien hoe dat gaat.
Wat dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:59 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik weet ook waar ze toe in staat is, en ik vind dat geen leuk vooruitzicht.
Zo veel mogelijk shit over mij verspreiden als ze maar kan. Ze maakt zichzelf een slachtoffer.quote:
is dat werkelijk 'wij?... of is misschien je vriend minder stellig daarin?quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Elke ochtend rijdt ze met ons mee naar het werk, en elke avond mee terug… wat wij eigenlijk willen is compleet breken met haar. Wij willen nooit meer daar heen, wij willen haar rotkop niet meer in de auto, we willen haar gezeik niet meer horen…
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat werkelijk 'wij?... of is misschien je vriend minder stellig daarin?
Anders is het natuurlijk geen groot probleem contact te verbreken, zeker iemand thuis bezoeken zal niet gebeuren als je er zelf geen zin in hebt..
en wat betreft die gezamelijke rit kun je het zo draaien dat je een paar keer 'afzegt' omdat je vroeger of later naar het werk moet gaan, en het 'niet uitkomt'
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...
Hij is het met mij eens dat we een einde moeten maken, maar hij probeerd er zo veel mogelijk om heen te lopen.
Realiseer je dat jullie gebrek aan assertiviteit mede het probleem maken. Ze gedraagt zich lullig, maar dat pikken jullie van haar en misschien geeft die frustratie wel het grootste gevoel van onbehagen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...
Hij is het met mij eens dat we een einde moeten maken, maar hij probeerd er zo veel mogelijk om heen te lopen.
Denk eigenlijk dat je ver in de goede richting zit, we weten gewoon beide niet hoe hiermee om te gaan.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Realiseer je dat jullie gebrek aan assertiviteit mede het probleem maken. Ze gedraagt zich lullig, maar dat pikken jullie van haar en misschien geeft die frustratie wel het grootste gevoel van onbehagen.
Half Zweeds half Fillipino, overgewicht. De mannen hier vinden haar wel wat ja.quote:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?
We hebben geen ruzie, op dit moment probeer ik haar zo veel mogelijk te negeren terwijl ze met ons meerijd enz. Hij wil er zo veel mogelijk buiten blijven ja, maar wil wel van haar af.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?
dan is het dus gewoon een kwestie van je vriend duidelijk te maken hoe slecht die X jou behandeld.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hij wil er zo veel mogelijk buiten blijven ja, maar wil wel van haar af.
Nou, dan ga je in de tegenaanval, toch? Als zij haar bek opentrekt over jou bij je collega's doe jij dat ook. Aangezien je haar zat bent kun je vast wel een aantal verhalen kwijt. Je geeft haar vrijspel, natuurlijk wint zij dan. Trek je bek gewoon open, ook tegenover je manager hierover desnoods. Niemand heeft er baat bij als jij hierdoor slecht presteert op werk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:58 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk shit over mij verspreiden als ze maar kan. Ze maakt zichzelf een slachtoffer.
het zijn allemaal mannen hier, dus die vinden haar al snel zielig.
We zijn allemaal eind 20 trouwens... wat het best triest maakt.
Allejezus zeg...quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Anders lees je evenquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:16 schreef Banaan_ het volgende:
Is er in het verleden niks gebeurd? Is dit dé aanleiding hiervoor?
Is ook een lang verhaal, maar dat gaat ergens anders over, laten we zeggen dat we beide geen makkelijke weg hebben gehad op school vroeger. 15 jaar pesten maakt wel een deuk in je zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, dan ga je in de tegenaanval, toch? Als zij haar bek opentrekt over jou bij je collega's doe jij dat ook. Aangezien je haar zat bent kun je vast wel een aantal verhalen kwijt. Je geeft haar vrijspel, natuurlijk wint zij dan. Trek je bek gewoon open, ook tegenover je manager hierover desnoods. Niemand heeft er baat bij als jij hierdoor slecht presteert op werk.
[..]
Allejezus zeg...
Waarom zijn jullie zo bang voor een confrontatie?
Je hebt gelijk, we moeten beide wat meer assertief worden, zo komen we nergens mee,quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:13 schreef Deetch het volgende:
Nu ik je topic verder lees zou ik er vrijdag een punt achter zetten met de simpele mededeling dat je niet meer wilt dat ze meerijdt omdat ze geen aardig persoon is. Je hebt voorbeelden genoeg lijkt me, ga ook niet in discussie maar haal haar gewoon niet meer op. Daarna ook melding maken bij je baas dat X je zwart loopt te maken en dat je er nu echt wel geoeg van hebt.
Als X dan weer rare verhalen ophangt moet je er echt wat van zeggen anders ben je steeds de klos. Niets doen lost niets op voor jou.
Hoe komt het trouwens dat je reputatie flinterdun is? Ligt dat aan jezelf of aan X? Je hebt wel promotie gekregen namelijk.
Daarnaast "grow a pair" anders loopt iedereen over je heen en daar heeft dan maar één iemand last van en dat zijn jullie.
Ik heb een exvriendin, die er niet zo goed mee om kon gaan dat ik het uitmaakte. Die heeft niet zulke vriendelijke dingen gedaan. Leer hier boven te staan. Ze zal waarschijnlijk iets vervelends doen als je zegt dat jullie niet meer met haar om willen gaan. Leg dit uit aan je baas, dat je bang bent voor wat zij gaat doen (zwartmaken). En de tip van op vrijdag vertellen is een hele goede. Succes in ieder geval.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:59 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Jaik heb gewoon geen zin in de oorlog die geheid gaat komen..
Maar zodra jij het tegendeel bewijst, zal ze jou nooit meer wat kunnen maken op die werkvloer.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:24 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
De reden dat mijn reputatie zo dun is omdat ze al 2x mij heeft geprobeerd zwart te maken, op een gegeven moment gaan mensen het geloven.
Precies, het werk is wat dat betreft niet anders dan de middelbare school. Pestkoppen veranderen niet opeens in lieverdjes op kantoor en jij moet minder in een slachtofferrol gaan zitten. Je bent alleen maar bezig met "wat als" terwijl de feiten aantonen dat je daar helemaal niet slecht zit, anders kreeg je geen promotie. Waarom je in vredesnaam haar nog meeneemt snap ik dan weer niet, ze mag dankbaar zijn dat ze met je meerijdt, laat haar zelf een auto regelen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:22 schreef Sekhmet het volgende:
Kan het zijn dat jij het probleem groter maakt dan het is? Dat ze jou zwart maakt bij collega's is vervelend, maar ik vraag mij af of mensen alles gewoon maar aannemen. Ze kennen jou toch ook? Praat ze werkelijk zoveel over jou als jij denkt? Mensen die zich alleen maar negatief over anderen uitten worden vaak ook wel uitgekotst, tenzij al je collega's net zo zijn...en wat heb jij er dan nog te zoeken?
Sta erboven. Jij geeft haar nu de macht en maakt jezelf een slachtoffer. Laat je collega's gewoon zien wie je werkelijk bent. Action speaks louder than words.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze in jou ogen "een gevaarlijk persoon" is? Alleen om wat ze over jou zegt tegen anderen? Dat maakt haar niet gevaarlijk...eerder 'zielig'.
Nou ging redelijk eigenlijk... Had meer heisa verwacht.quote:
dat waag ik te betwijfelen...quote:Op maandag 10 februari 2014 10:12 schreef _Dizzy_ het volgende:
maar ik heb hiermee ook weer een hoop ellende uitgespaard
Ik ben echt gewoon bang voor de consequenties..quote:
Kan niets anders zeggen dan dat je gelijk hebt.quote:
Ben wel erg benieuwd hoe ver jullie bereid zijn te gaan om gedoe te vermijdenquote:Op maandag 10 februari 2014 10:28 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Kan niets anders zeggen dan dat je gelijk hebt.
Als we het nu zo doen, en er komt verder niets bij kijken vind ik het ook best. Het kost geen extra tijd of extra benzine om haar mee te laten rijden, en als we op deze manier niet meer verder met haar om hoeven te gaan, dan heb ik daar vrede mee.
En als er wel wat bij komt kijken durven jullie wéér niets te zeggen. Ik heb er erg moeite mee om dit topic voor waar aan te zien, want het is natuurlijk geen enkel probleem om te zeggen dat ze niet meer mee kan met de auto en het hoe of waarom hoef je niet te verantwoorden.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:28 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Kan niets anders zeggen dan dat je gelijk hebt.
Als we het nu zo doen, en er komt verder niets bij kijken vind ik het ook best. Het kost geen extra tijd of extra benzine om haar mee te laten rijden, en als we op deze manier niet meer verder met haar om hoeven te gaan, dan heb ik daar vrede mee.
Het is ongeveer 3 km naar het werk, vanuit haar oogpunt. Wij wonen iets verder maar komen over dezelfde weg richting werk.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Ben wel erg benieuwd hoe ver jullie bereid zijn te gaan om gedoe te vermijdenWauw! Hoe ver moet ze eigenlijk reizen naar haar werk?
Geloof mij maar... Ik wou dat niet waar was.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:32 schreef Apuleius het volgende:
[..]
En als er wel wat bij komt kijken durven jullie wéér niets te zeggen. Ik heb er erg moeite mee om dit topic voor waar aan te zien, want het is natuurlijk geen enkel probleem om te zeggen dat ze niet meer mee kan met de auto en het hoe of waarom hoef je niet te verantwoorden.
Ja, wat nou...quote:Op maandag 10 februari 2014 10:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik ben echt gewoon bang voor de consequenties..
Hij verdient sowieso een petsch met de platte hand op zijn bolle wangen.quote:Vriend lief zat er ook gewoon naast, zei geen woord! Pas toen we weer alleen waren zei hij: “ Je had gewoon nee moeten zeggen!!”
Dus ik vraag hem waarom hij dat dan niet zei…
Zegt hij: “ als ik het zeg word het weer zo een drama”.. Alsof het nu geen drama is,,,
Dat zwartmaken bedoel je?quote:Op maandag 10 februari 2014 10:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik heb nu al meerdere keren gezien waar ze toe in staat is, en dat is gewoon geen fijn vooruitzicht.
WTF.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Het is ongeveer 3 km naar het werk, vanuit haar oogpunt.
Is er geen openbaar vervoer?quote:Op maandag 10 februari 2014 10:12 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn response was daarop: “ We willen gewoon even rust, dus gewoon even niets”
Toen zei ze: “ Dus omdat jij rust wilt moet ik nu elke dag een taxi van 12 euro betalen!!!
1 kilometer lopen is al te veel.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:58 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
Is er geen openbaar vervoer?
Ze heeft hier een soort van reputatie ja, wij krijgen geen speciale behandeling, ik denk daarom ook dat iedereen haar te vriend probeert te houden.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kan hier niet de houding van jou en X zien, maar is X dan tegen meerdere mensen zo? Of zal X toch reden hebben om, bijvoorbeeld zoals je eerder zei, met animal rescue te dreigen anders dan je te kwetsen?
De vraag is hoe jij je presenteert, hoe jij je denkt te presenteren en hoe X jou presentatie opvat. Want daar moet veel verschil in zitten: hoe reageerden collega's dan op je weerwoord over de beschuldigingen van het niet opnemen van een kitten? Heb je dat gegeven, of X beschermd?
Whehequote:Op maandag 10 februari 2014 11:02 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe sommige mensen het sterkste zaadje warenonbegrijpelijk dit.
TS, echt, waarom verleen je haar een dienst? Dit is toch precies wat ze wil? Ze wordt opgehaald en naar huis gebracht, kost haar niets en ze zit lekker droog/lui in een warme auto. Breng haar vanavond nog naar huis en zeg haar dan dat dit de laatste keer was. Je hoeft geen reden te geven, niet op 'ja maar' ingaan. Je zegt zelf dat ze tot veel narigheid in staat is, een reden geven of proberen uit te leggen waarom gaat je echt niet helpen die narigheid te voorkomen. Duidelijk nee zeggen en dan maar zien wat ze doet, want zo over je heen laten lopen als jij doet kan echt niet.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Het is ongeveer 3 km naar het werk, vanuit haar oogpunt. Wij wonen iets verder maar komen over dezelfde weg richting werk.
Er gaat ook een shuttlebus, dat is ongeveer 1 km lopen, maar dan moet ze eerder opstaan.
[..]
Geloof mij maar... Ik wou dat niet waar was.
Vanuit een buitenstaanders optiek komt het uiteraard ongeloofwaardig over dat 2 mensen zo passief zijn dat ze niets durven te doen.
Bij andere mensen heb ik er meestal niet zo een moeite mee, vertellen waar ze het mogen steken... Maar bij haar juist wel.
Ik heb nu al meerdere keren gezien waar ze toe in staat is, en dat is gewoon geen fijn vooruitzicht.
Jaquote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef _Dizzy_ het volgende:
Als ik nu tegen haar zeg waar ze het kan steken heb ik gegarandeerd een ruzie die weken en weken duurt, waarbij ik me mag verweren tegen de hele vloer. Ben ik dan laf dat ik daar niet aan wil beginnen?
Je zit er duidelijk mee, dus hier moet je wat aan doen.quote:lafheid
lafheid zelfst.naamw. de neiging keuzes te maken die van weinig moed getuigen
Ik ben vorige week in bespreking geweest met management, mijn directe manager and de vloer manager. Hier kwam bar weinig uit. Ze zijn naderhand met haar in bespreking gegaan, manipulatief als ze is heeft ze zich er mooi onderuit kunnen praten, dat het allemaal aan mij zou liggen en dan ze geen idee heeft dat er gevolgen zijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn manieren om op de werkvloer met je collega's om te gaan. Zij overschrijdt grenzen, dan is het vervolgens aan jou om daar actie op te ondernemen. Dat kun je rechtstreeks doen, op een manier die je bijv. in een assertiviteitstraining of feedbacktraining krijgt aangereikt. Als je het niet rechtstreeks durft te doen, kun je de stap zetten om erover te praten met je leidinggevende of een vertrouwenspersoon binnen de organisatie.
Jij onderneemt feitelijk niks.
Als dit jouw functioneren belemmert, hoe kan het management dan geen probleem zien?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:11 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik ben vorige week in bespreking geweest met management, mijn directe manager and de vloer manager. Hier kwam bar weinig uit. Ze zijn naderhand met haar in bespreking gegaan, manipulatief als ze is heeft ze zich er mooi onderuit kunnen praten, dat het allemaal aan mij zou liggen en dan ze geen idee heeft dat er gevolgen zijn.
Management kwam naar mij terug en vertelde me dat ze geen probleem zien.
Er staat dus van management geen mens achter mij.
Bij jou op de afdeling? Er zijn dus meerdere mensen die weten hoe zij is en wat zij doet? Anderen hebben ook last van haar?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar jullie kennen haar niet. Er is een reden dat niemand ruzie met haar zoekt.
Zeker... Maar haar vriend is een manager op een andere vloer en indirect ook betrokken bij ons management.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij jou op de afdeling? Er zijn dus meerdere mensen die weten hoe zij is en wat zij doet? Anderen hebben ook last van haar?
Waarom ondernemen jullie dan niet gezamenlijk stappen tegen haar? Samen sta je sterker (en ben je geloofwaardiger).quote:
Dan geef je dat aan in het gesprek, zodat anderen in de management daar rekening mee houden. Je moet zoeken naar punten waar jij mee kan winnen.quote:Maar haar vriend is een manager op een andere vloer en indirect ook betrokken bij ons management.
Alleen dat katje? Als ik je hoor praten kun je er een boek mee volschrijven, heb je echt geen sterkere voorbeelden?quote:Hoe het gesprek ging dan.
Ik mijn manager en zijn manager: Ik vertelde dat ik al een tijd last heb van haar, in de zin van dat ze altijd iets zoekt om ruzie over te hebben en dan vervolgens mij zwart maakt. Ik heb voorbeelden genoemd, zoals dat katje. Zei hadden zelf de verkeerde kant van het verhaal, dus dat eerst recht gezet,
quote:daarna verteld dat ik liever niet heb dat ze met ons meerijd, en dat k eigenlijk niets meer met haar te maken wil hebben
En nu? Laat je het hierbij?quote:Management vertelde me dat ze met haar in gesprek zouden gaan om te zien wat ze zegt.
Wat er in haar gesprek voorviel dat weet ik dus niet, maar wat ze daarna mij vertelde was dat ze geen probleem zagen en de HR case dichtgooien.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:23 schreef Deshain het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, niks tactisch dus.
Gewoon zeggen dat je haar niet meer wil zien en eventueel waarom als ze je ogen er nog niet heeft uitgekrabd voordat je zo ver komt.
Nou blijkbaar kennen ze haar redelijk goed dus ze zullen jouw verhaal wel geloven.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ga hier toch nog 1 keer reageren.
Iedereen vind me laf, dat zie ik wel.
Ik zie dat niet zo, waarom denk je dan... Nou, ik heb nu eindelijk een goede baan, ik heb hier 4 jaar hard voor gewerkt.
Ik heb een redelijk goede band met mijn directe collega's, die dan ook achter mij staan en van dit hele verhaal af weten
Erg veel socialer ben ik niet, en heb ik ook nooit hoeven zijn. Tot de dag kwam dat ik van complete random mensen op de vloer onwaarheden te weten kwam over mijzelf. Deze mensen kennen haar van het roken als clubje buiten.
Als ik in verweer ga, wie geloven ze dan? De vriendin die ze al jaren kennen, of mij die nu voor de eerste keer met ze spreekt?
Is dat dan laf?
Als ik nu tegen haar zeg waar ze het kan steken heb ik gegarandeerd een ruzie die weken en weken duurt, waarbij ik me mag verweren tegen de hele vloer. Ben ik dan laf dat ik daar niet aan wil beginnen?
Je kan wel zeggen, overdrijf niet zo…. Maar jullie kennen haar niet. Er is een reden dat niemand ruzie met haar zoekt.
Game on met het laf roep spelletje.
Wat door users hier als laf wordt gezien is dat ze je nu al zwart maakt en dat je nog steeds alles doet wat ze vraagt. Dat je tijdens kantoortijden bepaalde zaken maar hebt te slikken om de sfeer een beetje werkbaar te houden, daar kan ik in komen en ik vind het niet laf dat je niet elke keer als jullie het oneens zijn op je strepen gaat staan. Dat je echter haar gewoon gratis rond blijft rijden buiten werktijd terwijl ze je als oud vuil behandelt, DAT is wel laf. En daar kun je ook iets aan doen. Het is niet makkelijk, dat begrijp ik, maar je zo laten gebruiken gaat echt te ver.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ga hier toch nog 1 keer reageren.
Iedereen vind me laf, dat zie ik wel.
Ik zie dat niet zo, waarom denk je dan... Nou, ik heb nu eindelijk een goede baan, ik heb hier 4 jaar hard voor gewerkt.
Ik heb een redelijk goede band met mijn directe collega's, die dan ook achter mij staan en van dit hele verhaal af weten
Erg veel socialer ben ik niet, en heb ik ook nooit hoeven zijn. Tot de dag kwam dat ik van complete random mensen op de vloer onwaarheden te weten kwam over mijzelf. Deze mensen kennen haar van het roken als clubje buiten.
Als ik in verweer ga, wie geloven ze dan? De vriendin die ze al jaren kennen, of mij die nu voor de eerste keer met ze spreekt?
Is dat dan laf?
Je kan wel zeggen, overdrijf niet zo…. Maar jullie kennen haar niet. Er is een reden dat niemand ruzie met haar zoekt.
Game on met het laf roep spelletje.
Wij komen van iets verder, we rijden langs haar huis op weg naar het werk.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:28 schreef Copycat het volgende:
Ga samen met vriendlief op assertiviteitstraining. En koop een tandem voor die paar kilometer.
Werd ooit een keer betrokken waarbij iemand die gewoon stress bestendig is werd neergezet als iemand die niet doorwerkt als het druk is. Iemand had daar over geklaagd terwijl ik het voorval herinnerde als een compliment. Dit was zeker geen misverstand maar opzettelijk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:05 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik zou dit zo graag doen, maar het is een verhaal zonder einde. Van vorige incidenten weet ik dat ze niet ophoud, Een beetje enemy for life gevoel.
Ik hoop dat ze snel een andere baan zoekt en word aangenomen zodat ze hier weg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |