Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar zij is een gevaarlijk persoon… dit moet zo tactisch mogelijk zonder dat ze weer overboard gaat en ons beide een slechte naam gaat geven, want zo is ze…
Ik heb vaker te maken gehad met zulke mensen. Wat is zo schaamteloos vind is dat ze rustig met je meerijdt, terwijl ze zulke dingen over jou vertelt. Wat ik zou doen is, in de pauze bijv, terwijl de andere collega's erbij zijn, zeggen dat je niet meer op de oude manier bevriend kunt zijn met haar. En dan kun je haar ook vertellen waarom, namelijk ze je steeds zwart probeert te maken bij anderen. Nu horen je collega's het dus zelf "live' en kan zij geen zwart verhaal omheen bouwen. Vrienden met haarblijven betekent stress.quote:
+1quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt.
Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijnquote:Op donderdag 6 februari 2014 09:32 schreef vera166 het volgende:
Maar die vragen staan los van je probleem eigenlijk. Vertel haar dat als ze zo sneu gaat doen op jullie werk, dat je haar niet meer in de auto wilt hebben en dat het contact hierbij beperkt wordt tot alleen noodzakelijk contact. Of helemaal geen contact. En dat ze het lekker uit kan zoeken, met haar kutgedrag.
Die katjes hebben al en lang een ander huis, het was kiezen of delen, we kunnen maar 1 katje verzorgen, die 2 van haar zaten nog lekker bij moeder terwijl een collega op een ongelukkig tijdstip aankwam met een katje zonder moeder. Het leek mij destijds dat haar katjes nog voldoende tijd hadden om een ander eigenaar te krijgen, wat ook gebeurd is.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Beetje raar zijn jullie allemaal wel een beetje. Beetje kinderachtig dat het om zoiets uit de hand loopt. En op welke manier dikt die vriendin het verhaal dan aan vraag ik me af? Ook vreemd dat je iemand die je als vriendin bestempelt je nu pas erachter komt dat ze zogenaamd zo gek is als een deur. Als dat echt zo is had je dit toch eerder opgemerkt? Zielig voor de katjes om tussen zo'n stel labielen te zitten.
Ik probeer juist zo kalm mogelijk te brlijven, ik vertel niemand iets slechts over haar, ik praat niet over haar, en zeg nooit wat kwetsend. Want ik weet zodra ik dat ga doen is er oorlog.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij in dit geval de grotere onruststookster bent.
Er is meer gebeurd maar dat word nogal een lang verhaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:13 schreef Deetch het volgende:
Overigens wel een drastische actie na één incident of is er veel meer gebeurt?
Heb je met haar al over het katjes incident gepraat? Dat je het niet netjes vindt dat ze je zwart maakt, maar ook dat het niet jouw bedoeling was haar met een kitten te laten zitten maar dat dit een noodgeval was.
Zo kunnen jullie allebei je excuses anbieden en zou het klaar moeten zijn toch?
Als dat niet lukt dan zeg je tegen haar dat ze maar een andere manier moet vinden om naar haar werk te komen.
Ik zou dit zo graag doen, maar het is een verhaal zonder einde. Van vorige incidenten weet ik dat ze niet ophoud, Een beetje enemy for life gevoel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:37 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Dit je, zo moeilijk is het niet. Je kan haar best confronteren met dat ze over je roddelt met collega's en haar duidelijk maken dat als ze dat niet verandert dat ze maar een ander zoekt om te carpoolen. Gewoon direct, das het meest tactisch, vooral bij mensen die zelf achterbaks zijn
Waarom heb je dit niet gelijk aangegrepen om te zeggen dat je haar niet meer meeneemt, verwijzend naar wat ze die dag zelf heeft gezegd? Ben je echt zo'n slappe hap?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik wil niet meer met je meerijden want het gebeurd iedere keer, ik kan je niet meer vertrouwen, en ik vind ook dat je gevaarlijk rijd......
Het was de eerste keer dat we te laat waren in bijna een jaar tijd, in de tijd dat ze met ons meerijd is het nooit voorgekomen, Ze heeft het nooit eerder over mijn rijstijl gehad... naar mijn weten rijd ik gewoon normaal.
Einde van de dag kwam ze naar me toe en vroeg ze of ik haar bij supermarkt wilde afzetten...
Waar ben je nou bang voor? Waarom is je reputatie flinterdun? Waarom laat je zo over je heen lopen?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eigenlijk, ben ik gewoon bang voor haar..
quote:
Jaquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:25 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waarom heb je dit niet gelijk aangegrepen om te zeggen dat je haar niet meer meeneemt, verwijzend naar wat ze die dag zelf heeft gezegd? Ben je echt zo'n slappe hap?
Ik ben inderdaad niet zo assertief. Ik weet ook waar ze toe in staat is, en ik vind dat geen leuk vooruitzicht.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:24 schreef Lienekien het volgende:
Als ik je laatste verhaal lees, snap ik niet waarom je toen al niet hebt gezegd dat je de afspraak over het meerijden wilt afzeggen?
Misschien vergis ik me, maar je lijkt me niet zo assertief?
Zoiets dus ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:06 schreef 2NutZ het volgende:
"Na de laatste miscommunicatie ben ik klaar met je en hoef je niet meer te zien"
Not that hard.
Het zijn inderdaad kleine dingen, maar ze stapelen zich op, en ik heb er eigenlijk gewoon genoeg van, zonder is zo veel makkelijker.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:05 schreef probeer het volgende:
Je verwijt haar dat ze een enorm drama maakt om iets kleins ..
En vervolgens wil je met haar breken, om iets kleins ..?
Goed punt..quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef eleusis het volgende:
Slecht nieuws moet je op een vrijdagmiddag vertellen. Dan kan ze het weekend een beetje uitrazen. En maandag ander vervoer regelen.
Niet proberen te praten en vertellen... Gewoon mededelen. Klaar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik zal vanavond, nadat ik haar heb afgezet proberen te praten, en vertellen dat ik haar eigenlijk niet meer zo dicht bij wil hebben. Dat ze ook een andere ride kan zoeken. Eens zien hoe dat gaat.
Wat dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:59 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik weet ook waar ze toe in staat is, en ik vind dat geen leuk vooruitzicht.
Zo veel mogelijk shit over mij verspreiden als ze maar kan. Ze maakt zichzelf een slachtoffer.quote:
is dat werkelijk 'wij?... of is misschien je vriend minder stellig daarin?quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:19 schreef _Dizzy_ het volgende:
Elke ochtend rijdt ze met ons mee naar het werk, en elke avond mee terug… wat wij eigenlijk willen is compleet breken met haar. Wij willen nooit meer daar heen, wij willen haar rotkop niet meer in de auto, we willen haar gezeik niet meer horen…
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat werkelijk 'wij?... of is misschien je vriend minder stellig daarin?
Anders is het natuurlijk geen groot probleem contact te verbreken, zeker iemand thuis bezoeken zal niet gebeuren als je er zelf geen zin in hebt..
en wat betreft die gezamelijke rit kun je het zo draaien dat je een paar keer 'afzegt' omdat je vroeger of later naar het werk moet gaan, en het 'niet uitkomt'
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...
Hij is het met mij eens dat we een einde moeten maken, maar hij probeerd er zo veel mogelijk om heen te lopen.
Realiseer je dat jullie gebrek aan assertiviteit mede het probleem maken. Ze gedraagt zich lullig, maar dat pikken jullie van haar en misschien geeft die frustratie wel het grootste gevoel van onbehagen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:06 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Mijn vriend zit er middenin net als ik... en we zijn beide watjes eerste klas...
Hij is het met mij eens dat we een einde moeten maken, maar hij probeerd er zo veel mogelijk om heen te lopen.
Denk eigenlijk dat je ver in de goede richting zit, we weten gewoon beide niet hoe hiermee om te gaan.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Realiseer je dat jullie gebrek aan assertiviteit mede het probleem maken. Ze gedraagt zich lullig, maar dat pikken jullie van haar en misschien geeft die frustratie wel het grootste gevoel van onbehagen.
Half Zweeds half Fillipino, overgewicht. De mannen hier vinden haar wel wat ja.quote:
quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?
We hebben geen ruzie, op dit moment probeer ik haar zo veel mogelijk te negeren terwijl ze met ons meerijd enz. Hij wil er zo veel mogelijk buiten blijven ja, maar wil wel van haar af.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of probeert hij gewoon misschien zich buiten jullie ruzie te houden?
dan is het dus gewoon een kwestie van je vriend duidelijk te maken hoe slecht die X jou behandeld.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hij wil er zo veel mogelijk buiten blijven ja, maar wil wel van haar af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |