abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136381753
Lieve Fokkers en Foksters,

Eindelijk milieubewust. Ik heb een warmtepomp met laag temperatuurvloerverwarming.
Nu houdt dit in dat ik iedere dag in een lauwe badkamer moet douchen.

Mijn vraag: is het mogelijk een handdoekradiator goed warm te laten worden met een LT-verwarming? Of moet ik dan elektrisch?
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_136382205
Grotere radiator ophangen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 22:14:25 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_136382902
Ik ben bang dat je electrisch moet. Even een minuutje of twee van te voren laten loeien en dan kan het al acceptabel zijn..

Niet zo milieubewust...
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_136384408
Wat is eigenlijk het probleem ? badkamer te koud, of geen plek om de handdoek op te hangen ?
pi_136391380
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:14 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben bang dat je electrisch moet. Even een minuutje of twee van te voren laten loeien en dan kan het al acceptabel zijn..

Niet zo milieubewust...
Je kan toch gewoon een grotere radiator ophangen? Die heeft meer vermogen bij LT.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136403209
Die "design"handdoekradiatoren staan niet echt bekend om hun geweldige vermogen.
pi_136403751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Die "design"handdoekradiatoren staan niet echt bekend om hun geweldige vermogen.
Weet ik, dus daarom een grotere radiator.
pi_136404194
Groter warmteafgifte oppervlak idd.

Los daarvan snap ik het hele probleem niet. Je badkamer moet echt 20 graden zijn als je begint met douchen? Als ik onder een warme douche sta krijg ik het echt niet koud. Ook na het afdrogen overleef je wel die paar stappen over de vloer op weg naar je slaapkamer oid. Ik heb geen verwarming in mijn badkamer (die weliswaar niet zo groot is) en mis het totaal niet.
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:59:19 #9
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_136404354
Bij de verbouwing van de badkamer (ruim 2 x 2 meter) heb ik de verwarming weggelaten, in de twintig jaar ervoor eigenlijk noot gestookt in die ruimte. Als je gaat douchen is het sneller warm dan met welke radiator dan ook. Alleen tandenpoetsen kan ook met kleren aan toch. Voor de zekerheid heb ik de aansluitingen wel laten zitten op een onzichtbare plek. Mocht ik nog van plan veranderen....

Het is zo zonde om een ruimte op te warmen waar je toch maar een paar minuten verblijft.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_136407291
Sommige mensen willen dat wel graag en de TS is blijkbaar zo iemand. De vraag was niet of het zinvol was toch?
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:35:40 #11
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_136407514
TS claimt eindelijk millieu bewust te zijn. En ik geef advies hoe dat dan ook werkelijk te doen
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_136415387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:53 schreef elplato het volgende:
Los daarvan snap ik het hele probleem niet. Je badkamer moet echt 20 graden zijn als je begint met douchen? Als ik onder een warme douche sta krijg ik het echt niet koud. Ook na het afdrogen overleef je wel die paar stappen over de vloer op weg naar je slaapkamer oid. Ik heb geen verwarming in mijn badkamer (die weliswaar niet zo groot is) en mis het totaal niet.
Ik denk er net zo over.
Ik heb in mijn huis overal vloerverwarming (dit is omdat ik geen radiatoren in het zicht wilde hebben boven), dus ook boven waar de badkamer zit.
Maar de vloerverwarmings verdeler van de 1e verdieping heb ik ingeblokt bij de CV-ketel.
Badkamer is niet verwarmd, temperatuur is een paar graden kouder als in de woonkamer, boeien.
pi_136428681
quote:
12s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:35 schreef BartNH het volgende:
TS claimt eindelijk millieu bewust te zijn. En ik geef advies hoe dat dan ook werkelijk te doen
Tja, maar zoals het bij het gros van de mensen, die zeggen milieubewust te doen. Zogauw ze confort moeten inleveren haken ze af. Zie hier....
Daarnaast is dit geneuzel in de marge op milieu gebied en ik betwijfel of het echt wat uitmaakt in ons energienet.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:18:57 #14
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136431922
Toen ik twijfelde over het al dan niet nemen van zo'n design handdoekradiator vertelde de aannemer me al dat je sowieso beter een elektrische kan nemen omdat het nou eenmaal vrij lang duurt voordat zo'n CV-ding eindelijk daadwerkelijk warm wordt - dan ben je allang weer uit je badkamer vertrokken.
Er zit met jouw wensen inderdaad maar weinig anders op dan een grotere radiator ophangen, of inderdaad elektrisch gaan, maar vraag je vooral ook af of het wel noodzakelijk is.

Ik heb er destijds maar helemaal vanaf gezien om verwarming te nemen in de badkamer - er komt voldoende warm water uit mijn douche. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:36:53 #15
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_136432482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een grotere radiator ophangen? Die heeft meer vermogen bij LT.
Ja maar als de verwarming zelf al niet volledig warm wordt vanwege LT...

Als die wél warm wordt maar niet genoeg vermogen heeft, ja dan heeft een grotere zin. Maar als die al niet warm wordt heeft een grotere ook geen zin.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_136433102
quote:
5s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:56 schreef Gierewiet het volgende:
Mijn vraag: is het mogelijk een handdoekradiator goed warm te laten worden met een LT-verwarming?
Hij wordt nooit warmer dan je systeemtemperatuur natuurlijk, maar dat had je vast zelf al bedacht..
pi_136433129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:36 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ja maar als de verwarming zelf al niet volledig warm wordt vanwege LT...

Als die wél warm wordt maar niet genoeg vermogen heeft, ja dan heeft een grotere zin. Maar als die al niet warm wordt heeft een grotere ook geen zin.
Als je radiator niet helemaal warm wordt, is je radiator verkeerd aan gesloten.
pi_136433190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je radiator niet helemaal warm wordt, is je radiator verkeerd aan gesloten.
Je kan je radiator aansluiten hoe je wilt maar als je een LT-systeem hebt zal je radiator nooit warmer worden dan de temperatuur waarop je stookt natuurlijk.

Je kan wel voldoende vermogen halen bij voldoende grootte maar dat lijkt niet de vraag te zijn van TS.
pi_136433217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je kan je radiator aansluiten hoe je wilt maar als je een LT-systeem hebt zal je radiator nooit warmer worden dan de temperatuur waarop je stookt natuurlijk.

Je kan wel voldoende vermogen halen bij voldoende grootte maar dat lijkt niet de vraag te zijn van TS.
De user waar ik op reageerde had het erover dat de radiator niet helemaal warm wordt. Daar versta ik onder dat een gedeelte koud blijft en een ander gedeelte warm.
Een radiator hoort homogeen warm te worden. Als je nauwkeurig meet zie je verschillen, maar die zijn amper voelbaar.
pi_136433242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De user waar ik op reageerde had het erover dat de radiator niet helemaal warm wordt.
Aah, vandaar dat ik een quote-alert kreeg ;)
pi_136433287
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

Aah, vandaar dat ik een quote-alert kreeg ;)
IOk had de verkeerde gequote en via een edit verandert :@
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:01:19 #22
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_136451382
ik ben niet zo zeer met het milieu bezig. Mijn vraag was meer: stel je hebt een laag temperatuur verwarming met warmtepomp. In de zomer koelt die vooral. Maakt ie dan de radiator nog wel warm?
Overigens: in mijn vorige stulpte nooit verwarming gehad op de badkamer, maar de architect heeft het steeds over comfort.....
pi_136452504
Als in de zomer de temperatuur in huis zo hoog is dat de warmtepomp het huis moet koelen, dan hoef je toch ook geen badkamer te verwarmen ??
pi_136461952
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:01 schreef Gierewiet het volgende:
ik ben niet zo zeer met het milieu bezig. Mijn vraag was meer: stel je hebt een laag temperatuur verwarming met warmtepomp. In de zomer koelt die vooral. Maakt ie dan de radiator nog wel warm?
Overigens: in mijn vorige stulpte nooit verwarming gehad op de badkamer, maar de architect heeft het steeds over comfort.....
Als je niet met het milieu bezig bent moet je ook geen warmtepomp aanschaffen...
  dinsdag 11 februari 2014 @ 00:24:01 #25
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_136575103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je niet met het milieu bezig bent moet je ook geen warmtepomp aanschaffen...
Van de gemeente moet ik een bepaalde epc code halen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')