Leuk! En maak je geen zorgen. De verre reizen op jouw manier komen vanzelf. Eerst nog met je ouders en dan ga je opeens alleen. Wellicht omdat een buitenlandse stage / studieuitwisseling op je wacht, wellicht omdat de drang te groot wordt en je niet met vrienden alleen maar wil feesten in Lloret / Chersonisos / Rimini / en dergelijke. Zo verging het de meesten van ons.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:51 schreef larsvh12 het volgende:
Ik geef zelf ook toe dat ik vorig jaar ''doorsloeg'' met Amerika. Ik wilde er gewoon heel graag heen en probeerde mijn ouders er op elke manier van te overtuigen dat we naar Amerika zouden ''moeten'' Heb vaak genoeg gepraat daarna er over en realiseerde me later ook dat ik het later zelf maar moet gaan doen, en dat wat dichterbij ook leuk kan zijn! Maar die dromen blijven er natuurlijk wel. (ben nu met bijbaantjes al aan het sparen voor een vakantie naar Canada/Amerika als ik 16 word samen met mijn vader, ik betaal mijn eigen deel dan) Heb gepraat samen met mijn ouders en mocht van hun op internet info en ervaringen opdoen voor een volgende vakantie. Heb alle (nuttige, met info) reacties gedeeld met hun en we hebben zelf ook veel gegoogeled. Uiteindelijk zijn we samen een relatief (mooi) goedkoop appartement tegen gekomen. Dit hebben we vrij snel er na ook geboekt. Aanstaande woensdag hebben mijn ouders vakantie overleg op hun werk. Dan krijgen ze de definitieve datums te weten. Ze gaan er wel vrij zeker van uit dat ze gewoon vakantie krijgen op de datum dat we het appartement al gereserveerd hebben. Dus eind van de week is de vlucht hoogst waarschijnlijk ook geboekt! We hebben er alle 4 nu al zin in! Over 2 weken vakantie. Nu over 1,5 ook naar Engeland met school. De tijd vlieg...
Ryanair vliegt vanaf Weeze, niet dat je naar Düsseldorf gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:39 schreef larsvh12 het volgende:
Oh oke, bedankt voor je uitleg. Maar nu hebben we beetje een dilemma met een vlucht. We kunnen met Ryanair (vanuit dusseldorf, is voor ons niet verder als schiphol) rechtstreeks vliegen naar Tenerife zuid. Kost ongeveer 300 euro goedkoper, maar we gaan naar het plaatsje Puerto de la Cruz. Dat is vanaf het noordelijk vliegveld rond de 30 km en vanaf het zuidelijke een dikke 60. Maar de andere optie was dus met KLM vanuit schiphol naar Madrid en daar kleine overstap richting Tenerife Norte. Dat is dus 300 duurder, maar we hebben begrepen dat de ruimbagage bij KLM dus gratis kan. Bij Ryanair niet, dus het zal elkaar uiteindelijk niet heel veel schelen denken we. En Ryanair vliegt maar een paar dagen per week naar Tenerife dus moeten we de datum van aankomst 1 dagje verschuiven. Al moet dat geen probleem zijn. (gratis annuleringsservice en wijzigingsservice) Wat zouden jullie doen? We hebben nog maar 1 keertje gevlogen dus ervaring hebben we niet veel. Tips, ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |