abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136358998
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_136363331
Nou vooruit dan, een eerste post, omdat 0 posts zo leeg is...

J. is weer in bed, aan t kreunen, en vechten tegen de slaap, maar wel heul erg moe. Ben benieuwd of het kreunen overgaat in gillen, of in :Z
pi_136375659
MM. Ik hoop het laatste wat sneu. Beterschap voor J. En strekte voor jou :*

Mijn zus heeft een besmettelijke buikgriep. Hopelijk dat Riley die niet krijgt
pi_136376170
Hij heeft gelukkig geslapen :D
Nu weer begonnen aan de nacht. De afgelopen 3 dagen eindigde die voor hem (en dus ook voor ons) om 3 uur }:| ...
pi_136376458
Luuk is zielig van de Bmr, hij heeft geen lontje meer, en piept om alles. Hij gilt echt als een speenvarken.... Helaas zijn de nachten ook weer bal.
*poef* nu is het weg
pi_136381018
Sterkte MM en kJ voor de nacht!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136381531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:43 schreef Tinuviel het volgende:
Sterkte MM en kJ voor de nacht!
+1

:*
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:53:09 #8
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136381559
Sam, fijn dat je alles toch weer redelijk op de rit hebt nu. Vind het heel knap van je hoe je alles regelt en doet! ^O^

Vervelend MM en KJ....Hopelijk gaat vannacht iets beter... Sterkte iig :P

Cristel is ook weer ondeugend, op de tafel klimmen, potjes kruiden leeggooien in de la, heel hard gillen en janken als ze dr zin niet krijgt :X

Komt vast wel weer goed, maar mén, wat ben ik blij als ze op bed ligt soms :@

Oh en trouwens....het bad drama is over! had ik jullie nog niet verteld.
Tijdje terug wou ze niet (meer) in bad, krijsen, drama, verzetten etc. En nu....ze wil er niet meer uit! :+

Zet haar nu tegenwoordig weer in het babybadje op de grond in de badkamer, ideaal! Beetje speelgoed erbij, en als ze net in bad zit dan sproei ik dr haar ff nat, ff gauw wassen, en weer de sproeier erop, wel onder luid protest, maar zodra het klaar is, dan is ze weer lief :P O+ lekker ding is 't ook

Oh en ze probeert dr eigen naam te zeggen, maar ze zegt nu Angel (als in eensjel) dus daar wordt aan gewerkt :P :+
pi_136382241
Kj en mm succes vannacht.

pe blij te lezen dat baddrama's weer over kunnen gaan. Was het eerst nog alleen de douche. Nu is het huilen tot zijn haren gewassen zijn. Daarna is douche klaar dat weet ie. Maar nog even en hij wil helemaal niet meer in bad...
pi_136384923
En een tijdje geen haren wassen? Is dat niks?
Haren hoeven ook helemaal niet zo vaak gewassen te worden, heb het ook weinig gedaan bij Mex, badje en douche leuk gehouden en langzaam aan haren wassen weer er bij gedaan.
Het beste lukt het als hij onder de douchestraal speelt.
pi_136390529
MM en KJ hoe gingen de nachten :*
pi_136391131
Ik heb een tijdje de haren schoongemaakt met een nat washandje en dat werkt redelijk goed. Nu gewoon weer in bad en de haren wassen met een douchekop. Gaat prima maar eerst moeten de bad eendjes de haren wassen anders is het wel drama :P

C kan al een tijdje haar naam zeggen en ook lezen, net als wat andere simpele woorden (mama, papa, poes)

Papa is gisteren weer vertrokken voor twee weken dus trof vanmorgen een huilende C aan in bed 'auto papa weh' ;'(
pi_136391324
Oh dat is ook wel een slim plan ja, inderdaad zo vies worden ze niet. En badtrauma is helemaal vervelend.

Want het stomme is dat hij daarna ontzettend veel lol in bad heeft.
pi_136391355
Hoe is het met de zieke kindjes nu? :*

Xanteh wat zielig toch ;(. En al wat woordjes lezen?! Wat knap!

Mijn mini is opeens druk met kleuren benoemen. De meeste dingen zijn blauw volgens hem :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136391385
Nacht was minder bal dan daarvoor. Hopelijk gaan we de de goede kant weer op. Hopelijk stopt hij ook weer met zijn speenvarken act... Die is zo irritant
*poef* nu is het weg
pi_136392923
Ja, is zo zonde, badje kan zo'n fijn moment zijn juist.
Af en toe alleen met water spoelen, of stiekem die achterkant een beetje met shampoo en zo weer uitbreiden.

Wat lang 2 weken Xanteh!
pi_136395914
Wij gaan vanmiddag voor de 14 maanden prikjes. Ik heb een filmpje gemaakt van mijn "bonkende" dreumes. Ik lees overal dat dat hoofdschudden 's nachts normaal is, maar ik vind het niet normaal. Ze maakt er ook enorm veel lawaai bij. Dat kan toch niet goed zijn voor haar rust. In ieder geval niet voor mij :O
Met een meidenkwartet
pi_136397799
Xanteh wat knap dat ze al wat woordjes kan lezen zeg. Wauw *O*

KJ fijn dat de nacht minder bal was. Hopelijk blijft het zo gaan

Cathmar als je twijfelt inderdaad even vragen
Succes met de prikjes :*
pi_136398294
Meh, dit was de slechtste nacht in tijden. J. heeft geslapen tot 11 uur, en toen was t paniek, en bed was no-go area. Hij heeft uiteindelijk 2 keer 3 uurtjes geslapen in de maxi-cosi. Daar past ie dus nog best in, en ging ie niet helemaal over de flos omdat ie plat moest. Goed bedacht van vriend, maar ideaal was t zeker niet.
Vanochtend was ie wel gewoon vrolijk, en om 12 uur is ie weer in bed gegaan, en dat wilde opeens weer wel :? .

Ik snap er niets meer van. Wat t is, de opties zijn: tanden, oren, verlatingsangst, een sprong ( :X ), of wat anders... Maakt me ook niet zo veel uit, als t maar ooit weer overgaat...
pi_136398432
MM :* voor je nacht. Hopelijk was dit echt het dieptepunt en gaat het nu weer beter. Wellicht dat het een mix van alledrie is :*
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:05:24 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136398494
Fase's zijn 't. Strontvervelend, dat wel. 't wordt wel weer beter ;) Verstand op 0 en doorgaan...Iets anders kun je niet.

(helpt een fles geven, of een broodje ofzo ook niet? Nadat ie gekalmeerd was? Hier werkte dat (soms) wel )
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:08:31 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136398616
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:59 schreef mousemicky het volgende:
Meh, dit was de slechtste nacht in tijden. J. heeft geslapen tot 11 uur, en toen was t paniek, en bed was no-go area. Hij heeft uiteindelijk 2 keer 3 uurtjes geslapen in de maxi-cosi. Daar past ie dus nog best in, en ging ie niet helemaal over de flos omdat ie plat moest. Goed bedacht van vriend, maar ideaal was t zeker niet.
Vanochtend was ie wel gewoon vrolijk, en om 12 uur is ie weer in bed gegaan, en dat wilde opeens weer wel :? .

Ik snap er niets meer van. Wat t is, de opties zijn: tanden, oren, verlatingsangst, een sprong ( :X ), of wat anders... Maakt me ook niet zo veel uit, als t maar ooit weer overgaat...
Nachtmerrie? Daardoor angstig voor bedje dat hij nu alweer wat kwijt is (+ dat het nu niet zo donker is)?

Op zich hebben jullie nog best geslapen toch? Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat het niet sneu was hoor!! Maar meer dat het op zich niet zo'n hele slechte nacht was qua slaap als je begrijpt wat ik bedoel
pi_136398789
M. heeft eergisteren een cake gebakken met Saartje. Stuurt hij me net dit door :D _O- :'( _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:19:49 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136399007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
M. heeft eergisteren een cake gebakken met Saartje. Stuurt hij me net dit door :D _O- :'( _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto doet 't niet Coco!
pi_136399585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Foto doet 't niet Coco!
Oh, bij mij wel? Even uitzoeken.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:36:59 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136399601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, bij mij wel? Even uitzoeken.
Ja, omdat je ingelogd bent op je Google account waarschijnlijk :)
pi_136399795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nachtmerrie? Daardoor angstig voor bedje dat hij nu alweer wat kwijt is (+ dat het nu niet zo donker is)?

Op zich hebben jullie nog best geslapen toch? Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat het niet sneu was hoor!! Maar meer dat het op zich niet zo'n hele slechte nacht was qua slaap als je begrijpt wat ik bedoel
Ik wel, vriend niet, die moest er om 6 uur uit, toen begon J net aan z'n tweede 3 uur...

Drinken werkt idd soms, maar dan blieft meneer alleen melk. Hij slaapt trouwens wel in de draagzak, maar wij dan dus niet :(.

Ach, hij heeft nu iig geen koorts meer, en is actief de kat aan t pesten })
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:46:03 #28
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136399916
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:42 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik wel, vriend niet, die moest er om 6 uur uit, toen begon J net aan z'n tweede 3 uur...

Drinken werkt idd soms, maar dan blieft meneer alleen melk. Hij slaapt trouwens wel in de draagzak, maar wij dan dus niet :(.

Ach, hij heeft nu iig geen koorts meer, en is actief de kat aan t pesten })
Ah, ja dat is een gebroken nacht dan. Als E. 's nachts wakker wordt geven wij ook melk hoor. Dan wil ze warme melk (of thee maar dat duurt me te lang 's nachts :')), valt ze meteen weer in slaap.

Kat pesten klinkt goed :+
pi_136400002
SPOILER
_O- :'( _O-
pi_136400078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

Kat pesten klinkt goed :+
Kat pesten rules!
/Otje
pi_136400229
Whaha Coco :') ;(
Oh ik hoor hier nog niet...
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:00:31 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136400457
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kat pesten rules!
/Otje
:D

Hier is het konijn wel heel interessant (ze zit vaak op haar knietjes voor het hok; Powwy eten! O+ (konijn heet Molly :') )) maar er valt weinig te pesten natuurlijk in zo'n hokkie

Coco :D :')
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:24:05 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136403295

Mn dochter zit nu een plakje leverworst te eten, inmiddels is de kat er ook bij gekropen :P
En nee, 't kind heeft genoeg kleding, maar ze wou het niet aantrekken :P
pi_136403356
Coco! _O-

Naar aanleiding van het plaatje: sowieso vind ik het soms raar wat dreumesen niet kunnen/begrijpen, terwijl het me zo obvious lijkt. Bijvoorbeeld opstaan onder een te lage tafel, en dan je hoofd stoten. Ze kan dat gewoon 300 keer achter elkaar proberen zonder door te hebben dat dat dus niet kan. :') Besef van causaliteit enzo is nog niet altijd even ontwikkeld.
pi_136403463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:26 schreef Olf het volgende:
Coco! _O-

Naar aanleiding van het plaatje: sowieso vind ik het soms raar wat dreumesen niet kunnen/begrijpen, terwijl het me zo obvious lijkt. Bijvoorbeeld opstaan onder een te lage tafel, en dan je hoofd stoten. Ze kan dat gewoon 300 keer achter elkaar proberen zonder door te hebben dat dat dus niet kan. :') Besef van causaliteit enzo is nog niet altijd even ontwikkeld.
Ja! Of het nazeggen van woordjes, net zoals Joey in Friends die Frans probeert te leren.

Phoebe: "Je m'apelle". Joey: "Floufoufou"

Moeder: "Zeg maar Ta-Fel!" Dreumes (trots): "Koepa!"
pi_136404433
Coco :D

PE wat is ze al groot :o
En lekker zomers hihi

:* voor de zieke dreumesen!
Vind het altijd zo zielig om te lezen :(
KJ en MM hoop dat het snel beter gaat

Cathmar
Wat gaven ze voor advies bij het hoofd bonken?
pi_136406481
Dat voorzichtig opstaan onder de tafel had mijnes wel redelijk snel door. Maar dat de kat pesten ook pijnlijke gevolgen kan hebben, wil er nog niet zo in. Maar dat is misschien ook gewoon te leuk :P.

Spees, die klanken (verkeerd) nabootsen is wel heel bekend! Zo klinkt vlinder en pinguïn nagenoeg hetzelfde. Lijkt ook echt op elkaar :Y. En giraf is consequent iets dat klinkt als kak, maar dan met de eerste letter meer uitgesproken als in het Engelse good. _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136415390
Coco dat plaatje is echt gemeen :D

PureEvil O+

Riley pest graag de hond om te proberen met de loopwagen tegen haar aan te rijden. Kleine deugniet

Spees-Eend dat is inderdaad een Joey actie _O-

Phaidra bijzondere manier van giraf :D

Mijn dochter was zo knuffelig vandaag. Ik kreeg een heleboel kusjes. Zo met dat mondje open. Echt de lekkerste kusjes dus O+
En toen ik thuiskwam moest ik zo nodig naar het toilet. Niet leuk als je dreumes nog wakker is en je haar hoort snikken in de box. Zodra ik beneden kwam was het weer goed
pi_136416548
Gekocht voor carnaval O+

Oh, Spees & Phaidra, zo herkenbaar! Als we Saar vragen "Wat doet de haan?", dan zegt ze "koekuu" :')

De koe is eigenlijk de enige die écht duidelijk is "booooeeee!". :D
Oh, en hijgen als je vraagt wat de hond doet :+ Dat krijg je met een schoonmoeder die een dikke Engelse bulldog heeft :+
pi_136416577
Lieff omen!
En dat laatste is idd niet leuk

Coco
:D staat dr vast super grappig!

O+ S is dol op poppen. Heb een baby Born (jongetje) voor S gekocht.
Ik zei tegen mijn vriend: heb iets voor S gekocht..voor valentijnsdag (goede reden toch? :+ ) hij: nou..?
Ik: een broertje voor S!
En toen schrok ie best wel... Dacht ie dat ik een positieve zw.schaps test had :D oeps..
hij wil graag een 2e. Ik ook wel maar het is nu niet het juiste moment

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 06-02-2014 21:40:01 ]
pi_136416628
Coco dat is echt een lief pakje. Doe hem snel Saar even aan en plaats een foto

En het hijgen als je vraagt wat een hond doet :D
pi_136416639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Mijn dochter was zo knuffelig vandaag. Ik kreeg een heleboel kusjes. Zo met dat mondje open. Echt de lekkerste kusjes dus O+
O+ O+ O+
pi_136416744
Zoë, goed excuus! Kan ik meteen mooi inpikken om ook iets tofs voor Saar en/of mezelf te kopen :+

Je arme vent trouwens :D Was hij teleurgesteld toen het een pop bleek te zijn?

Omen, ik heb het vandaag besteld, dus nog niet in huis. Plus, ik denk dat ik tot een plasje verliefde moeder smelt als ik het haar aantrek, dus misschien beter wachten tot carnaval :+
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:44:16 #44
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136418302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gekocht voor carnaval O+

[ afbeelding ]

Oh dat pakje is gaaf!
pi_136420476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:02 schreef Zoë23 het volgende:
Coco :D

PE wat is ze al groot :o
En lekker zomers hihi

:* voor de zieke dreumesen!
Vind het altijd zo zielig om te lezen :(
KJ en MM hoop dat het snel beter gaat

Cathmar
Wat gaven ze voor advies bij het hoofd bonken?
Niets aan te doen. Zal vanzelf ooit over gaan. Is haar manier van in slaap vallen. Tja. Wist ik allemaal al. Het is echt super vervelend.
Met een meidenkwartet
pi_136420531
Coco, wat een cool pak!!
Met een meidenkwartet
pi_136421847
Gaaf pak Coco!
pi_136427911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja! Of het nazeggen van woordjes, net zoals Joey in Friends die Frans probeert te leren.

Phoebe: "Je m'apelle". Joey: "Floufoufou"

Moeder: "Zeg maar Ta-Fel!" Dreumes (trots): "Koepa!"
Haha, zo herkenbaar: zeg dan mama, diebablobidie O+

Gaaf dat pakje Coco!!

Hopelijk zijn de nachten wat beter voor iedereen. (Ow heeft tandjespijn, dus dan mag hij wakker zijn! )

Poeh, verder ben ik t alweer vergeten! Een weekje fulltime werken is toch wel een beetje zwaar :@
pi_136428366
Lief pakje zeg O+

Haha Spees, komt me bekend voor wat je zegt over woordjes.

Oeps Zoë, blijkbaar is je vriend er wel erg mee bezig :P

C heeft ook een pop maar speelt liever met haar boeken of gaat al het meubilair inkleuren :9

Leuke zomerse foto PE :)
pi_136428736
Cathmar
Frustrerend -O-

Coco
Haha er is altijd wel n goed excuus om iets leuks te kopen :+
Hij was teleurgesteld idd, vond t wel sneu

Xanteh
Kleine creatieveling dus O-)
Ja (8> wil heel graag een 2e. Hij heeft het er elke dag wel een x over
pi_136429646
Tandje bij J is ook door! *O*
pi_136429724
Het ging gisteren bij het cb trouwens over 'praten'. Over de geluiden die ze maken. Zijn daar een soort van richtlijnen voor? Vroeg ik me zomaar ineens af...
Met een meidenkwartet
pi_136430010
Ze zeidenbij ons cb dat ze bij 14 maanden 3 woorden cconsequent moesten gebruiken. Dus het maakt niet uit of het goed os als zevert maar altijd zo zeggen.
*poef* nu is het weg
pi_136430104
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:43 schreef Cathmar het volgende:
Het ging gisteren bij het cb trouwens over 'praten'. Over de geluiden die ze maken. Zijn daar een soort van richtlijnen voor? Vroeg ik me zomaar ineens af...
Qua klanken is het volgens mij vooral eerst de A klank met een variëteit aan medeklinkers: lalalala, tatata, dadada, mamamama, papapapa, dat idee.

D is nu met de oe klant bezig: boeboeboe, poe (poef, poes). J is nog aan het tatatata-en :D
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:04:45 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136430134
Hier zegt J. wawa, daar bedoelt hij de poes mee (die een soort van wrouw-miauw heeft). En pa, maar dat kan mama, papa, opa, oma zijn.

Hij moet dus blijkbaar nog 2 woordjes leren de konende maand om op schema te zitten :{ -O-
pi_136430209
En anders mag je vast nog wel corrigeren MM ;)

Hier af en toe mama maar daar houdt het ook wel mee op. Flink verschil met M geloof ik, die was echt veel sneller qua praten.

Ook een verschil met M is trouwens concentratie. M kon/kan heeft geconcentreerd ergens meer bezig zijn en zich helemaal focussen. De meiden zijn al afgeleid van een langs vliegend pluisje....
pi_136430649
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Qua klanken is het volgens mij vooral eerst de A klank met een variëteit aan medeklinkers: lalalala, tatata, dadada, mamamama, papapapa, dat idee.

D is nu met de oe klant bezig: boeboeboe, poe (poef, poes). J is nog aan het tatatata-en :D
Ik zal er eens op gaan letten :@
Met een meidenkwartet
pi_136430991
Dierengeluiden nadoen, telt dat ook als woordje?
pi_136431028
Wahahaha Coco dat pakje wat gaaf!.

Zoe vriendlief flink laten schrikken :+ ... hoop dat jullie tijd ook snel komt :+

Hoofd bonken.. hoor wel vaker dat kindjes dat doen. Maar lijkt me ook rot .. zeker als ouder. Krijgen kindjes dan geen hoofdpijn vraag ik me af :?

Omen werkt de zalf? Manlief gaat straks ook even met Djen naar de dokter want de luieruitslag wil maar niet weg gaan. Tis net een maanlandschap zegt ie.

Hier ook de hele dag door heel veel a-klanken en sowieso een hoop getetter :+

Ook vooruitgang met lopen aan 1 hand.. dus wie weet?

En eerste tandje voor J! *O*
pi_136431066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:43 schreef Twinkle20 het volgende:

Hoofd bonken.. hoor wel vaker dat kindjes dat doen. Maar lijkt me ook rot .. zeker als ouder. Krijgen kindjes dan geen hoofdpijn vraag ik me af :?

Hier gaat het gelukkig niet tegen het bed. Ze ligt op haar buik en ramt (echt hard) haar hoofd op en neer op de matras. En ze maakt er een hard geluid bij. Het ziet er niet uit. Raar kind heb ik :+
Met een meidenkwartet
pi_136431095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dierengeluiden nadoen, telt dat ook als woordje?
Ik vind van wel hoor!

Hier weer een zieke dreumes -O-. Koorts liep razendsnel op en hij viel net zomaar bij mijn vriend op schoot in slaap. Gelukkig blijft hij gewoon eten en drinken tot nu toe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136431684
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vind van wel hoor!

Hier weer een zieke dreumes -O-. Koorts liep razendsnel op en hij viel net zomaar bij mijn vriend op schoot in slaap. Gelukkig blijft hij gewoon eten en drinken tot nu toe.
Ja? Niet dat het verder veel uitmaakt, was gewoon benieuwd.

Acherm! Hopelijk is het een eendagsdingetje ofzo.
pi_136433438
Zijn jullie bezig voor een tweede dan Zoe? Of wachten jullie tot jouw klachten over zijn?
Leuk is die jongenspop he!

Vervelend dat ze dat doet Cathmar!

Leuk carnavalspakje zeg!!
pi_136433907
Twinkle
Las in het Z&G topic.. :* schrikken zeg. Denk goed om jezelf.

Phaidra
Aww beterschap

Troeta
Die jongenspop is erg leuk! Weer eens wat anders dan al het roze :+
We wachten voorlopig, wil me lichamelijk weer goed voelen. Daarnaast werk ik nog steeds geen 100%.. Vind ik ook niet prettig.
SPOILER
Heb trouwens de uitslag van het bekkenonderzoek en de röntgenfoto's, deze waren goed *O* de instabiliteit is al veel minder.
pi_136433937
Riley zegt vooral mama en die regelmatig. Maar ze weet ons allemaal te roepen. Ze probeert dus oma, opa, Kaja en de naam van mijn zus

Twinkle. Haar billen zijn nog rood, maar niet meer vuurrood gelukkig.

En een pop moet ik nog steeds. Volgens mij gaat Riley dat zo leuk vinden O+
pi_136433958
Zoë fijn :*
pi_136435829
Overgevende kindjes zijn zielig ;(. Nu weer in slaap op mijn arm.

Fingers crossed dat wij zelf dit virus mogen overslaan :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136435918
Fijn Zoe .. hopelijk wordt er een nieuwe, uitdagende functie voor je gecreeerd!

Djen heeft ook een pop.. maar echt snappen doet ze het nog niet geloof ik. Regelmatig sleept ze het ding met de kop op de grond over de vloer als een zwabber achter haar aan :X

Sowieso vind ik haar meer een 'jongensmeisje'. Alles moet lomp, met veel geweld en het liefste heul wild. Dan schaterlacht ze het uit.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:46:32 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136436433
Ach, wat sneu Phaidra :(. Arme I heeft het wel te pakken he, de laatste tijd? Beterschap :*!

Fijn, Zoe!

De pop ('poep' aldus E. :') ) is hier heel geliefd! Pop moet eten, drinken, tv kijken, spelen in de tent, mee naar bed, muts op, sjaal om etc. Alles wat E. dus zelf ook doet O+ . Ze heeft zo'n zachte van Dille&Kamille. Verder is het eigenlijk ook wel een lomperikje.

Gister was ze bij oma. Om half 5 was ze het blijkbaar zat want ze liep naar de gangdeur met haar jas en haar sjaal om. Vroeg ze aan oma of de deur open mocht ('opuh?') toen oma vroeg waar ze dan naar toe ging was het antwoord 'huis!' :D. Daarna zei ze nog 'tata' (oftewel; dagdag!) :') O+
pi_136438015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ach, wat sneu Phaidra :(. Arme I heeft het wel te pakken he, de laatste tijd? Beterschap :*!

Fijn, Zoe!

De pop ('poep' aldus E. :') ) is hier heel geliefd! Pop moet eten, drinken, tv kijken, spelen in de tent, mee naar bed, muts op, sjaal om etc. Alles wat E. dus zelf ook doet O+ . Ze heeft zo'n zachte van Dille&Kamille. Verder is het eigenlijk ook wel een lomperikje.

Gister was ze bij oma. Om half 5 was ze het blijkbaar zat want ze liep naar de gangdeur met haar jas en haar sjaal om. Vroeg ze aan oma of de deur open mocht ('opuh?') toen oma vroeg waar ze dan naar toe ging was het antwoord 'huis!' :D. Daarna zei ze nog 'tata' (oftewel; dagdag!) :') O+
Ja, het gaat nu even achter elkaar... Er heerst van alles, gister was hij het enige kindje op zijn groep omdat de rest ziek was.

Twinkle, ik lees net in Z&G, wat zal je geschrokken zijn! :o Sterkte!

Zoë, fijn dat de foto's beter waren. Sterkte met je werk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136440030
Wat sneu weer Phaidra, hopen dat het van korte duur is :*

Fijn dat de foto's positief waren Zoë, en wat is de volgende stap? Sporten en oefeningen?

Haha die E :D

Wij willen ook wel een tweede maar mijn eisprong is altijd ergens in de twee weken dat mijn vriend weg is. Gaat al een half jaar zo :( Gelukkig binnenkort een nieuwe baan! (en dan moet ie zes weken weg ;()
pi_136440449
Een tand voor J *O*

Twinkle, wat zul je geschrokken zijn. Pas goed op jezelf. Hoe leuk ook, werk is maar werk. Iemand vertelde mij eens een mooie metafoor: werk, geld en succes zijn rubberen ballen, familie, gezondheid en geluk zijn glazen ballen. We proberen altijd ze allemaal in de lucht te houden, maar als dat niet lukt, kun je beter de rubberen ballen laten vallen, die stuiteren. De glazen ballen gaan kapot en dat kun je niet meer terugdraaien.

Phaidra en Omen beterschap voor ziekte en kwaaltjes!

Zoë, fijn dat de foto's er beter uitzagen. Begrijpelijk, dat je nu liever even afwacht met een tweede. Hopelijk komt het goed met de nieuwe functie.

Xanteh, balen dat hij na begin van zijn nieuwe baan nog langer weg is. Is dat dan eenmalig?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136441360
Mooi gezegd Tinu :) .. die ga ik onthouden.
pi_136443279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:51 schreef Tinuviel het volgende:
Een tand voor J *O*

Twinkle, wat zul je geschrokken zijn. Pas goed op jezelf. Hoe leuk ook, werk is maar werk. Iemand vertelde mij eens een mooie metafoor: werk, geld en succes zijn rubberen ballen, familie, gezondheid en geluk zijn glazen ballen. We proberen altijd ze allemaal in de lucht te houden, maar als dat niet lukt, kun je beter de rubberen ballen laten vallen, die stuiteren. De glazen ballen gaan kapot en dat kun je niet meer terugdraaien.

Phaidra en Omen beterschap voor ziekte en kwaaltjes!

Zoë, fijn dat de foto's er beter uitzagen. Begrijpelijk, dat je nu liever even afwacht met een tweede. Hopelijk komt het goed met de nieuwe functie.

Xanteh, balen dat hij na begin van zijn nieuwe baan nog langer weg is. Is dat dan eenmalig?
Mooi gezegd O+
pi_136444483
Volgens mij heb ik OF een twee-eiige tweeling OF smaakvoorkeur is niet genetisch bepaald. D gruwelt echt van vis en ei (net als haar vader), J eet alles maar vindt bloemkool niet zo lekker. Duidelijke verschillen in smaakvoorkeur dus. Dus wat ik tijdens de zwangerschap heb gegeten, borstvoeding, het maakt allemaal geen zak uit ;)
pi_136447177
O+ O+

SPOILER
pi_136448175
Echt te leuk Coco O+
pi_136448834
Coco geweldig pak!! _O_ O+

Tinu, wat een mooie metafoor.

Kyara, grappig dat je meisjes zo'n verschillende smaak hebben!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136449541
Phaidra: Arme I. Hoe is het nu ?
Coco: Dat pak :D O+
Kyara: Hebben 1 eiigen ook dezelfde smaak ?
Twinkle: Nu echt rust nemen hoor :( :*
Xanteh: Dat schiet niet op dus :{ Pittig !
Soesa: Knappe E O+
Tinu: Mooi ! O+
Zoe: Fijn ! Dat gaat de goede kant op. Komt echt wel een 2e als jullie er klaar voor zijn.
Omen: Die en mama is genoeg O+
Pe: Boefje !

Rest: c_/ Succes met het tandjesleed, slechte nachten, woordjes, badderen, tandjes die doorkomen, enz enz
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136449703
Hoe oud was M toen hij kon knippen ? Ze is helemaal gek op haar kinderschaar maar het is nog te moeilijk ;)
pi_136450682
Mijn M? Die hebben ze op het kdv eind november laten knippen. Hier thuis krijgt hij echt geen schaar nog. Die geeft hij zo aan zijn zusjes :X Ik moet hem al met zijn vork in de gaten houden want D prikt daarmee zo in het oog van haar zusje... :X
pi_136450976
KZ: hij ligt op bed met pcm, alsnog gloeiend hoofd en hij is elk half uur wakker ;(. Heel sneu en ben bang dat het weer een helse nacht wordt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136451061
Wat sneu Phaidra. Hij pikt ook echt wel veel op he ;(

Sterkte alvast voor vannacht. Hopelijk heb je het niet nodig :*
pi_136451184
Coco :D _O_

Tante soesa
Haha ze is duidelijk in wat ze wil.
Toen ik S vandaag op kwam halen bij de GO pakte ze ook gelijk haar jas :W doeggggg! Kan dr soms niet snel genoeg gaan. En soms wil ze niet weg (als er nog veel andere kindjes zijn)

Phaidra
-O- aww wat sneu
pi_136451260
Yep Kyara, jouw M ;) Snap dat het thuis lastig is. Maar het lukte hem dus vlak voor zn tweede verjaardag.

Phaidra: Och meid ! Sterkte :* Arme I
pi_136451334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:57 schreef kleinzusje het volgende:
Yep Kyara, jouw M ;) Snap dat het thuis lastig is. Maar het lukte hem dus vlak voor zn tweede verjaardag.

Phaidra: Och meid ! Sterkte :* Arme I
Ja, al was ik er zelf niet bij dus ik weet niet met hoeveel begeleiding en zo.
Geen idee eigenlijk of ze hem ook vaker laten knippen :?
pi_136451345
Vorig jaar was het erger, toen begon hij al in november te kwakkelen. Nu pas eind januari, toch mooi winst! :+ Het nadeel van het kdv... Ik hoop maar dat hij dan later nooit ziek is. Weerstand opbouwen ftw!

Wel een beetje gedesillusioneerd over bv en preventie tegen virussen. Gaat bij ons niet echt op
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136451706
Volgend jaar dus pas in april en dan is het al bijna voorjaar ;)
Weerstand is toch voor iedereen verschillend. Ook bij volwassenen zit daar verschil in, de een pikt het nou eenmaal sneller op als een ander. Zo weinig aan te doen. Jammer dat ook bv hem daar niet tegen kan beschermen :*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:14:13 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136451872
Een is er vatbaarder voor als de ander....Hier zijn ze bijna nooit ziek, maar ik ben dan ook niet extreem kritisch met schoonmaken enzo :+

Wat een ontzettend gaaf pak coco! Staat dr goed ^O^ ^O^ ^O^ O+

Binnekort reünie van mijn middelbare school, ben benieuwd :') Beetje jammer dat het pas 's avonds begint....
pi_136452373
Weet iemand van jullie nog een leuk cadeau in de vorm van houten speelgoed? Mijn neefje is binnenkort jarig (dan wordt hij 2) en de ouders willen graag iets wat leerzaam is en voor motoriek onder andere, ik dacht voorlopig aan een chunky puzzel zoals hier: http://www.ouderwijsheid.nl/houten-chunky-puzzel/
pi_136452735
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:27 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand van jullie nog een leuk cadeau in de vorm van houten speelgoed? Mijn neefje is binnenkort jarig (dan wordt hij 2) en de ouders willen graag iets wat leerzaam is en voor motoriek onder andere, ik dacht voorlopig aan een chunky puzzel zoals hier: http://www.ouderwijsheid.nl/houten-chunky-puzzel/
Topicreeks: [OUD] Het Speelgoedtopic
Hier ook nog even vragen ? ^O^

Grote houten kralen misschien ook leuk ?
pi_136453274
Kom je met Moederdag wel weer achter Kyara ;)
pi_136453350
Ik vind het zo leuk en bijzonder dat ik mijn kind steeds beter leer kennen ? hebben jullie dat ook ?

SPOILER

[ Bericht 84% gewijzigd door kleinzusje op 07-02-2014 22:02:00 ]
pi_136456601
Tandje voor J *O* had over het bericht heen gelezen, sorry Kyara :P eerste tandje?

Super pakje Coco!

Sterkte Phaidra, hoop dat de nacht mee gaat vallen voor jullie :*

Herken wel een aantal punten kz. Zandkasteel is hier ook favoriet (ja, mama kan het dansje over de kriebelende neus wel dromen). Ook zelf vermaken gaat prima mits je zelf bezig bent. Als ik ga zitten dan staat ze binnen een minuut bij me met een berg boeken die voorgelezen moeten worden :') Ze slaapt zelfs met een barbapapa boek..

Ziek zijn en bv lees je zoveel tegenstrijdige berichten over. Zelf ben ik nooit ziek, laatste keer dat ik verkouden was was in 2008 en C is tot nu toe een keer verkouden geweest maar nog nooit echt ziek incl. verhoging of spugen.

Tinu, nee niet eenmalig maar de zes weken bestaat uit een cursus in Amerika, voor de rest zal hij hooguit 10 dagen per maand weg zijn (is nu 14).
pi_136461484
Gisteren een lege iPad en te weinig puf om mijn laptop aan te zetten.

Ik had gemist dat J. ook een tandje heeft *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

Tante Soesa volgens mij moet je dan echt lachen bij zo'n actie :D

Twinkle ik heb even teruggezocht bij z&g. Echt schrikken :*

Phaidra beterschap :*
Hoe was de nacht?

Xanteh. Jammer dat je vriend altijd weg is in de foute weken :*
Hopelijk met de nieuwe baan is hij weg in de goede weken

Tinu mooi gezegd O+

Kyara leuk die smaakverschillen. Volgens internet kunnen smaakverschillen bij een-eiige tweeling.

Coco. Ik wil een Saartje O+

Hier ook eentje die weinig echt ziek is. Al is ze wel vaak verkouden en heeft ze last van extreem rode billetjes.

Kleinzusje wat een mooi lijstje. O+
En sommige dingen zijn zo herkenbaar. Zoals dat zelf spelen. Gisteren was ze heel lief aan het spelen en ik stond op om naar de keuken te lopen (5 stappen verder, want in dezelfde kamer). Vond ze niet goed. Snel achter me aan kruipen (gaat toch sneller dan lopen) terwijl ze luid aan het miepen was. Ik stond te gniffelen in de keuken

Gisteren was ik op een verjaardag met Riley toen er een kindje van drie maanden ouder binnenkwam. Dat was ook een kleintje joh. En heel verlegen naar Riley toe. Riley totaal niet. Die vindt elk kindje standaard leuk en interessant

En ze slaapt nog :o
pi_136461669
Leuk om te lezen die verhalen O+

Hier een dramanacht. Vanaf 1 uur ongeveer elk uur wel bezig geweest met voeden of troosten. Vooral J was erg onrustig. Ik wilde vandaag eigenlijk heel veel doen maar ik denk dat ik zo toch mijn bedje weer in duik want anders komt er toch niks uit mijn handen. Maar wel zonde van de dag -O-
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:21:03 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136461739
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:12 schreef Kyara het volgende:

Hier een dramanacht. Vanaf 1 uur ongeveer elk uur wel bezig geweest met voeden of troosten. Vooral J was erg onrustig. Ik wilde vandaag eigenlijk heel veel doen maar ik denk dat ik zo toch mijn bedje weer in duik want anders komt er toch niks uit mijn handen. Maar wel zonde van de dag -O-
Klote is dat he...Ik had gister zo'n dag. (Gelukkig niet zo'n nacht, maar toch :P )

Succes :P

Cristel is weer eens vervelend, constant op de stoelen klimmen, computer aanzetten, kruiden uit de la halen... :(
pi_136461955
Twinkle heb even gelezen in z&g schrikken! En gelukkig is alles goed.

Beterschap voor de zieke kindjes & tandenleed en :* voor de slechte nachten

Hier gaat alles zijn gangetje. Vandaag eindelijk eens tijd om Odessa te verkennen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136462742
Kyara: slaap je dan met hen mee ? Of heb je hulp ? Dat je even kan bijslapen. Omschakelen he, na zo'n nacht.

Omen: Wat schrijf je toch altijd lief O+ Leuk dat je dingen herkent.

Xanteh: Kan C lezen ??? Las ik dat nou ?

Skoap: Spannend avontuur zeg ! Hoe doet je dreumes het daar ?
pi_136462778
Het regent dus ik ben nu de gebruiksaanwijzing van de "Houtplamuur" aan het voorlezen

SPOILER
2 vlechten w/

SPOILER
in het park O+

[ Bericht 43% gewijzigd door kleinzusje op 08-02-2014 11:45:51 ]
pi_136463302
Kyara :* voor de nacht

Kleinzusje wat is ze toch leuk O+
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:16:08 #102
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136463460
Oh wat een schatje zeg KZ O+ O+ O+
pi_136464160
Thx :*
pi_136464259
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 09:12 schreef Kyara het volgende:

Verklaarbaar?
Oortjes bekeken?
Met een meidenkwartet
pi_136464289
Foto gemist :(

Een paar woordjes kz.

PE, kruiden ergens anders neerzetten?
pi_136467054
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Verklaarbaar?
Oortjes bekeken?
Tandjes denk ik.
pi_136467344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:51 schreef kleinzusje het volgende:
Ik vind het zo leuk en bijzonder dat ik mijn kind steeds beter leer kennen ? hebben jullie dat ook ?

SPOILER
:Y En dan, zoals omen zegt, de verschillen met andere kindjes zien. Sommige dingen zijn voor ons zo normaal dat ik soms denk dat alle kindjes zo zijn :P

De nacht ging redelijk. Hij wilde vooral bij ons zijn, dus we hebben ieder een halve nacht op de bank geplakt met dreumes en een halve nacht in bed geslapen. Scheelt een hoop heen-en-weer geloop.

Nu nog steeds rond de 40 graden koorts en heel moe. Hij drinkt wel kleine beetjes en fruit en brood wil hij soms ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136467365
Kyara ook een slechte nacht zie ik! Sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136468153
Phaidra
Echt sneu -O- hoop dat t snel beter gaat

Kyara :*

Kz -O- foto's gemist
pi_136469433
Phaidra zware nacht. Fijn dat jullie het zo verdeeld hebben. En ook fijn dat hij niet wilde plakken aan maar 1 ouder. Dat hoor je ook vaak. Zielig dat hij nog steeds zo koortsig is :*
pi_136469742
:* voor de dramanachten

En voor de zieke kindjes.

Kz, je berichtje!

Hier de verjaardag van vriendje vieren en vanavond blijft een vriend slapen. Morgen is vriendje echt jarig :) Ow was net zo heerlijk met z'n nichtjes aan t spelen! O+ Het wordt ook echt spelen! Ben gewoon ontzettend gelukkig op t moment! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 08-02-2014 22:59:07 ]
pi_136471311
Loj O+
pi_136474818
Phaidra: Wat Omen zegt ^O^
Loj: O+
Xanteh: Wat ontzettend ongelofelijk knap
pi_136475094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:57 schreef kleinzusje het volgende:
Phaidra: Wat Omen zegt ^O^
Loj: O+
Xanteh: Wat ontzettend ongelofelijk knap
Ja, dit dus ;)
pi_136475171
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, dit dus ;)
luilak O+
pi_136475218
Missie "weg zonder kind" geslaagd. Slaapt ze 4 uur (record) achter elkaar en wordt wakker als ik thuis kom 8)7
pi_136475236
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:08 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

luilak O+
Sorry :@

Ik heb niet zoveel te vertellen vandaag geloof ik. En jouw reactie dekte de lading van wat ik wilde zeggen qua reactie :)
pi_136475247
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:10 schreef kleinzusje het volgende:
Missie "weg zonder kind" geslaagd. Slaapt ze 4 uur (record) achter elkaar en wordt wakker als ik thuis kom 8)7
En heb jij het leuk gehad? Ze heeft je dus niet echt gemist als ze zoveel geslapen heeft....
pi_136475305
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

En heb jij het leuk gehad? Ze heeft je dus niet echt gemist als ze zoveel geslapen heeft....
Heerlijk ! Ik MOEST even weg ! De Action stickers en de kleurpotloden kwamen mn neus uit ;)
Even naar de kringloop. Daar kan ik nou zo blij van worden :@
pi_136480809
Kringloopwinkels O+

En 4 uur slapen?? :o

:* voor de slechte nachten.

Hoe is het nu Phaidra?
pi_136481403
Kleinzusje klinkt als een geslaagd eerst uitje. Wel lekker dat ze de geslapen heeft. Heb je nog leuke dingen gekocht?

Ik met mijn grote mond dat Riley bijna nooit ziek is. Nu ligt ze met 38,6 graden koorts op bed. En is ze heel zielig. Stomme fokwet.
Wat wel weer heel lief is. Elke avond doe ik tegenwoordig komt een muisje aangelopen. Nu ging ze naar haar buikje wijzen dat ik dat moest doen O+
pi_136481697
Klinkt leuk KZ! Nog iets leuks gekocht?

Wat sneu Omen. Hopelijk knapt ze snel weer op. En wat knap en lief dat ze dat zo aanwijst!

Ik realiseerde me zojuist dat de meiden nu 1 jaar en 2 weken oud zijn. Precies even oud als M was toen hij 2 zusjes kreeg. Even een OMG momentje.
pi_136482007
Kyara: Dat is zeker een OMG momentje ! Niet te geloven toch ? Wat een jaar :o
Xanteh: 4 uur ja, niet normaal. Is nog nooit gebeurd. Ze was echt zooooooooooooooo moe. Viel bijna tijdens de lunch in slaap. Van ongeveer 12.00 - 16.00 !!! Nu om 19.00 uur plat ( net als elke avond)
Omen: Wat leuk ! Wat snappen ze veel he. Beterschap ! :*

Kringloop O+
Ja heel leuk ! 6 kinderboekjes van hard karton, wat klein speelgoed , een jasje en een knuffel. Kassa: 4 euro *O*
pi_136482236
bitterend lees je mee ?
De hele dag: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *O*
pi_136482518
Het is je geluksdag!! ik lees normaal niet heel regelmatig mee maar *O* *O*
Hier is neeeeee gestopt. We hebben nu MIJ!!! en BECCA DOEN!!
:9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136482923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:36 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Topicreeks: [OUD] Het Speelgoedtopic
Hier ook nog even vragen ? ^O^

Grote houten kralen misschien ook leuk ?
Bedankt voor de tip, ik zag het dreumes topic maar wist niet dat er ook een speelgoedtopic was.
pi_136483081
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:44 schreef bitterend het volgende:
Het is je geluksdag!! ik lees normaal niet heel regelmatig mee maar *O* *O*
Hier is neeeeee gestopt. We hebben nu MIJ!!! en BECCA DOEN!!
:9
:D
pi_136483092
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:54 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zag het dreumes topic maar wist niet dat er ook een speelgoedtopic was.
^O^
pi_136487848
Kz klinkt heerlijk en ze was zeker moe dan!

Omen, beterschap voor Riley. Het muisje klinkt wel superschattig. Zulke dingen doet Ow echt nog niet.

Ow is trouwens nu heel hard aan t huilen al een half uur. Werkt een zetpilletje ook tegen doorkomende tandjes? Morgen toch maar dat spul ff halen
pi_136488060
Ja, pcm helpt ook daartegen. :Y
En dentinox oid.
pi_136488101
Kz klinkt als een leuk uitje! En wat een lang slaapje.

Omen, beterschap voor je meisje. Muisje is lief O+

Kyara wat een omg moment idd.

Ik was vanavond uit naar de film en zoals gebruikelijk heeft L bij het slapengaan heel erg naar mij gevraagd. Hij zal dus straks wat in te halen hebben. We willen met wat vriendinnen misschien wat vaker afspreken, maar dat doe ik dan misschien maar pas als hij al slaapt.

Loj, zetpil kan, maar beter nog dentinox of chamodent op de tanden/ tandvlees doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136488202
Moe gehuild, hij slaapt :) zonder pcm
Morgen idd dat dentinox maar halen...
Ach, je mag ook klagen met vier tandjes die tegelijk doorkomen
pi_136488366
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:02 schreef Loj het volgende:
Kz klinkt heerlijk en ze was zeker moe dan!

Omen, beterschap voor Riley. Het muisje klinkt wel superschattig. Zulke dingen doet Ow echt nog niet.

Ow is trouwens nu heel hard aan t huilen al een half uur. Werkt een zetpilletje ook tegen doorkomende tandjes? Morgen toch maar dat spul ff halen
dentinox is hier onze redder in slechte nachten.Als luukkie ttandjes pijn heeft begint ie te lachen als hij dentinox ziet, als hij huilt om wat anders in de nacht wordt hij boos al we met dentinox aan komen zetten
*poef* nu is het weg
pi_136488448
Nou ik had ook te vroeg gejuicht, Ow is weer wakker... pcm zit erin... :')
pi_136494842
Lok voor de tandjesleed :*

Tinu ik ga ook het liefst weg als Riley slaapt. Maar het allerliefst blijf ik thuis (huismus)
Heb je wel een gezellige avond gehad? En hoe ging de nacht?

Riley is nog steeds ziek. 39,1 graden nu. Ze heeft wel goed geslapen vannacht. Ik werd elk uur wakker, omdat ik wat ongerust was. Iemand haar op bed gelegd, want moe. Maar ze staat nu in haar ledikantje. Dus maar uit bed halen weer :D
pi_136494897
Beterschap voor Riley
pi_136495574
Omen, dankje, de avond was heel gezellig. En fijn omweer eens met eenvriendin naar de bios te gaan voor een meidenfilm. Toen ik thuiskwam hoorde ik dat hij veel naar mij had gevraagd, maar goed was gaan slapen. Twee huiltjes tussendoor, maar hij ging in onze kamer snel verder slapen. Maar gisteravond/ nacht en vanmorgen heeft hij het weer ingehaald:s'avonds, s'nachts drinken en knuffelen en vanochtend om 5.45 uur weer. Daarna heeft manlief hem overgenomen en mocht ik tot 7.50 uur nog slapen. Daarna ging hij weer bijtanken.

Omen, balen dat jij wakker werd en Riley sliep. Beterschap voor haar!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 februari 2014 @ 10:21:50 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136495998
Fijn dat je een leuke avond hebt gehad Tinu!

Beterschap voor Riley Omen.

En arme Ow met zoveel tandjes tegelijk.

Wij hadden hier domino vanochtend. 1 meisje viel om tegen andere meisje en die viel ook om. Gevolg: 2 huilende meisjes en een meehuilende peuter (vooral dat laatste is soms best lastig)
pi_136496127
Oh jee Kyara. Waarom huilde M toen ook?

Ik heb het hier ook weleens. Dan krijgt J straf en L huilt mee. Ik denk dat hij schrikt als ik boos word ofzo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136497743
Omen, beterschap voor Riley!

Tinu en KZ, lekker hoor, even tijd voor jezelf.

Ach Kyara, 3 huilende kindjes ;(

Hier gaat het nog steeds niet beter. Mini zit letterlijk de hele dag aan ons geplakt. Gisteravond leek hij wat op te leven, had weer wat praatjes, maar nu is het weer minder. De nacht was redelijk, bij ons in bed was hij rustig O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136498076
Kyara het idee van domino klinkt leuk. Maar drie huilende kindjes is echt niet leuk :*

Tinu klinkt gezellig. Wa wel vroeg dag voor je. Ben je een beetje uitgerust wel.

Phaidra :*

Hier ook nog steeds nog 39,5 graden koorts. En plakkerig en zielig. Eten en drinken gaat wel goed. Nu net een PCM gegeven en op bedje gelegd. Hopelijk slaapt ze even
pi_136501186
-O- huilende en zieke kindjes. Wat sneu.

Fijn even me-time Tinu

Ik was gisteravond naar een verjaardag en toen ik op bed ging hoorde ik "mama? Mama?" O+ zo lief. Toen even lekker geknuffeld.
We hebben het e.e.a. aangepast qua slapen en dat gaat nu wel beter. Middagslaapje max 1,5u ( vind het niet leuk om dr wakker te maken -O- ) en snachts krijgt ze de 1e keer dat ze wakker wordt gelijk pap ipv dat ik haar knuffel en ze snel in slaap valt. Dan is ze 2u later namelijk weer wakker.
Nu slaapt ze tot middernacht ongv en dan krijgt ze med + pap en slaapt ze tot 7u. Erg fijn!!
GO maakte S altijd al wakker omdat ik haar op n bepaalde tijd ophaal. Dan sliep ze snachts ook beter. Ik dacht ivm meer/andere prikkels/activiteit maar blijkbaar werkt het wakker maken goed :)
  zondag 9 februari 2014 @ 17:15:59 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136512176
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:33 schreef Tinuviel het volgende:
Oh jee Kyara. Waarom huilde M toen ook?

Hij kan er niet tegen als zijn zusjes huilen.... Ik moet hem dan eerst troosten door te vertellen wat er is gebeurd en waarom zusje huilt en dan even een knuffel en dan is het goed....

Wat vervelend Phaidra. Fijn dat de nacht wel rustig was. Hopelijk vannacht weer iets beter.

Wij maken ook wakker Zoe, als ze te lang slapen is het 's nachts idd prut. Fijn dat de nachten nu weer wat beter gaan.
pi_136518253
Phaidra, wat balen, dat I nog niet opgeknapt is. Hopelijk weer een goede nacht en dat hij morgen weer fit is. Beterschap!

Omen ook beterschap voor jouw meisje!

Zoë fijn, dat jullie een goed ritme hebben, wat de nachten verbeterd.

Kyara, arme jij. Om 3 kindjes te troosten, kom je denk ik wel wat armen tekort.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136518979
:W Hoi! Nog altijd niks te melden :) Gaat gewoon lekker hier!
pi_136522340
Mineola: Fijn dat het goed gaat. Maar dan heb je toch ook wat te melden ? Leuke /fijne verhale zijn welkom.
Tinu: Fijn dat je avond leuk was. Gelukkig kon je het inhalen met L O+
Kyara: Pittig 3 tal O+
Zoe: Klinkt als een goede oplossing ! Eet ze wel overdag als ze pap krijgt snachts ?
Omen: Beterschap voor Riley :*
Phaidra: Beterschap voor I :*
Loj: Beterschap voor Ow :*
  zondag 9 februari 2014 @ 21:21:47 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136524552
Pfff... We hebben hier de helse combinatie van kiezen (2*) en verlatingsangst. Net voor de eerste keer even laten huilen, en nu slaapt ie. Met beer met lichtje in zn bed. Ben benieuwed wat de nacht brengt, we beginnen een beetje erg moe te raken na 2 weken heel erg gebroken nachten -O- :O Ja, ik weet dat twee weken voor sommige mensen echt niets is, maar ik kan zoo slecht tegen weinig nachtrust, plus dat ik sinds deze week geen ouderschapsverlof meer heb, en weer 4 dagen werk, en vriend bezig is met de laatste loodjes voor het afstuderen is het gewoon even te veel :'(
pi_136527495
Fijn dat het goed gaat Minneola.

Mm, sterkte vannacht. Hopelijk slapen jullie allemaal goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136529903
Zoë fijn dat jullie iets gevonden hebben om het slapen beter te maken. Hopelijk blijft het zo gaan

Kyara wat zielig dat hij er tegen kan als zijn zusjes huilen. M. lijkt me heel gevoelig :*

Fijn dat alles goed gaat Mineola O+

MM ik hoop op betere nachten voor jou. Twee weken gebroken nachten klinken niet fijn :*

Riley lijkt vanaf vanmiddag weer wat opgeknapt. Ze is alleen heel plakkerig. O+

Zo speelde ze dus. O+

Ik weet nou niet of het de tandjes zijn die eindelijk aan het doorkomen zijn of echt koorts. Nu slaapt ze lekker O+
  zondag 9 februari 2014 @ 23:02:18 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136531080
Sterkte vannacht mm!

Arme Riley, wat het ook is, hopelijk knapt ze snel weer op!

Fijn mineola!
pi_136535381
Klinkt alsof er wel een goed ritme qua slapen nu is Zoe!

Heerlijk toch Mineola!

Wel lief dat M gaat huilen als z'n zusjes huilen. Hij wordt vast later de grote stoere zorgzame broer!

Sterkte vannacht MM!

Fijn dat t ietsje beter gaat met Riley. Wat is ze toch schattig op de foto's!

Hier een ventje die alleen in m'n armen wilt slapen :') nu al de derde nacht op een rij.. Lief hoor, maar ik wil ook graag slapen ;) Maar ik klaag niet!
pi_136537416
Loj. Klinkt heel lief inderdaad, maar niet handig dat ie alleen in je armen wilt slapen. :*

Ik heb vandaag een vrije dag genomen, omdat Riley nog een beetje ziek is. Vind ik heel erg lastig hoor, maar kind gaat voor :@
pi_136537478
Goed gedaan Omen ^O^
Beterschap voor de zieke kindjes en succes met de brakke nachten :Z :*
pi_136537498
Hier is het bijna elke ochtend 5.30 of 6.00 uur. Als ik om 22.00 slaap is het te doen. Vroeg blijft het wel.
Gisteren heeft ze 2 x overgegeven. Verschoond en in bad gedaan. Gelukkig heeft ze goed geslapen en kunnen we zo op pad. Lekker spelen !
Tanden/kiezen leed is ook nog niet over. Help, ze moet nog bijna alles en heeft er echt last van.
pi_136537622
Goedzo Omen! Je hebt helemaal gelijk!

Sterkte kz!

Hier hebben we t om half 3 opgegeven en Ow mee naar ons bed genomen..toen heeft hij nog 3 uurtjes geslapen :O
pi_136537665
:* voor de brakke nachten en zieke kindjes, tandjesleed etc. Helaas geen tips kz.

Goede keuze Omen!
pi_136537728
Sterkte kz :*

Loj :*
pi_136537922
-O- arme kindjes

Zielig is dat kz :( arme meid. Dentidox en PCM helpt maar lang niet tegen alle tandjesleed. Ze moeten er echt doorheen en is moeilijk om te zien.

Loj
Pff wat een nacht(en) :*

Omen
Beterschap!

Oja kz je vroeg nog of ze overdag wel goed eet als ze snachts pap krijgt.
Ze drinkt ongv 140-120pap op van de 180ml. Smorgens eet ze 1 broodje, later soepstengel, lunch 1 broodje en dan later op de middag een koekje of niets. Vroeg avondeten & vla (17u) en meestal rond 19:30 nog een broodje.
Ze is nooit een grote eter geweest en in combi met overgeven was ze wel licht. Ze krijgt nu eindelijk een lekker buikje O+ avondeten gaat steeds beter.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:57:19 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136538065
*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*

Vannacht 1 keer wakker geworden, flesje gegeven, gezegd dat ie weer moest gaan slapen, 5 minuutjes jammeren, stilte :Z :Z :Z :Z tot half 7 :Y

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
  maandag 10 februari 2014 @ 08:59:39 #160
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136538080
Zo, en nu voor de rest...

Nogmeer zieke kindjes -O-

Omen, beterschap voor Riley, en fijn dat je met haar thuis bent, is voor haar het fijnste, mama in de buurt.

Kz, overgeven, niet fijn. Wel vroeg idd. Slaapt ze wel dor verder, of ook nog nachtelijke sessies?

Loj, Ow ook al aan t spokem, hoop dat ie bij jullie wel lekker verder heeft geslapen?
  maandag 10 februari 2014 @ 09:12:22 #161
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136538218
Mogguh :O c_/

Sterkte/beterschap voor degene die het nodig heeft :*
Brakke nachten zijn NIET leuk. -O-

Cristel vond het vandaag ook nodig om rond 5 uur wakker te worden, krijsend...en na een 20 minuten spelen/knuffelen etc. ging ze weer het bed in, volgens mij heeft ze nog wel ff geslapen (ik wel iig) tot 06.30 oid }:| toen werd ze weer krijsend wakker. Op zoek naar mimi (speen) Maar die zijn we kwijt :@ Al een paar dagen, maar.. *ff afkloppen* tot nu toe gaat het goed ^O^
pi_136538378
:( de adapter van mijn babyfoon is stuk. Nu kan die niet meer opladen. :(

MM *O* voor de goede nacht

:* PureEvil voor het vroege wakker worden. Zo zielig als ze krijsend wakker worden

Zoë klinkt als een goed schema.

Ik heb de dokter gebeld. Ze blijft huilerig. Ze ligt nu even op bed, want moe. Maar slapen :N
pi_136539243
Zouden jullie het schema kunnen plaatsen van toen jullie kind 1,5 jaar was? Ik ben er erg benieuwd naar :)
pi_136539247
Ach wat een zieke kindjes toch ;(.

Loj, herkenbaar! Hier ook al 3 dagen alleen maar tegen ons aan slapen.

Mm, fijn van de goede nacht!

Mineola, ook fijn om te horen toch? :Y

Wij zij gister nog langs de hap geweest. Hij had erge buikpijn, ontroostbaar en om 21 uur nog wakker (sinds 13 uur). Maar er was niks geks te vinden, waarschijnlijk gewoon een (buik)griep. Gewoon uitzingen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 februari 2014 @ 10:30:59 #165
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136539603
Dames, ik ben de laatste tijd weer erg afwezig geweest hier, te druk om mee te posten.
Vandaag is S 2 jaar geworden en ik wil wel even afscheid nemen hier!!
Vond het altijd leuk om jullie verhalen te lezen en om zelf ook af en toe wat te schrijven. Iedereen hier veel plezier met jullie dreumesjes!

Daaaaag! :W
pi_136539764
S alweer 2 jaar!! *G* *G* Gefeliciteerd! Hij is echt groot geworden, inderdaad een echte peuter O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 februari 2014 @ 10:40:48 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136539793
:o 2 ??? Hij lijkt veel ouder joh! Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*
  maandag 10 februari 2014 @ 11:20:29 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136540986
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:13 schreef L4cs4p het volgende:
Zouden jullie het schema kunnen plaatsen van toen jullie kind 1,5 jaar was? Ik ben er erg benieuwd naar :)
E, 18 maanden:

Tussen half 7 en half 8 wakker
Broodje
Fruit of koek/rijstwafel iets
Half 11/12 uur broodje
12-3 slapen
Fruit of koek/rijstwafel iets
17:30 avondeten
19:00 bed

Beterschap voor de zieke kindjes!

Gefeliciteerd Fee *O*
pi_136541150
Hier nog geen anderhalf, maar schema met 14 maanden:

7.30 anderhalve boterham
10.00 fruit
slapen vanaf 11.00 ongeveer
12.30 twee boterhammen
15.00 nog wat fruit/soepstengel/yoghurt
15.30 naar bed
18.00 avondeten + yoghurt
20.15 borstvoeding en naar bed.
pi_136541775
Dank jullie wel voor de schema's! Hoeveel drinken jullie kindjes en hoe vaak (flesje) melk?
pi_136541992
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:45 schreef L4cs4p het volgende:
Dank jullie wel voor de schema's! Hoeveel drinken jullie kindjes en hoe vaak (flesje) melk?
15 maanden. In de ochtend melk (fles), middag karnemelk (beker), avond yoghurt.
Met een meidenkwartet
pi_136542365
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:45 schreef L4cs4p het volgende:
Hier een heel slechte drinker. Ik denk 50cc overdag? En dan proberen we er nog zo veel mogelijk yoghurt verdund met water te geven.
En 's avonds en 's ochtends nog de borst, dat was ik aan het afbouwen maar ze weigert alle flessen. }:|
pi_136543576
L4cs4p
Rond 1,5 was S altijd vroeg wakker. Het schema was ongv;
6u wakker
7u ontbijten (eerder had ze geen honger)
Later op de ochtend tussendoortje
12u lunch
12:30 slapen
15u tussendoortje als ze wil
17u eten
19:30 eten
20u/20:30 slapen
Snachts nog 1 fles van 180ml pap als ze wil

Ritme is nu soortgelijk met 21mnd maar nu is ze vaak 7u of iets later wakker.

Melk drinkt S niet vaak, ze drink denk ik ongv 250-300ml pd.
Op sommige dagen max 200ml.. Slechte drinker helaas.

*G* fee nix! Gefeliciteerd!! De tijd vliegt, 2 alweer! Leuke foto *G* !!
pi_136543839
Met 15 maanden:
9u: pap of boterham afhanklijk van hoe laat ze wakker is.
11u: fruit
13.30u: pap of boterham het tegenovergestelde van de ochtend.
14.00u: slapen (+/-1,5 uur)
16.00u: yoghurt (+/-150ml)
17.30u: avondeten & mini-danone
20.00u: avondpapje (fles)

Tussendoor krijgt ze in principe water (die beker kan ze de hele tijd pakken), en een keertje per dag gewone melk, en soms wat icetea of water-met-een-beetje-siroop.

De tussendoortjes (fruit/yoghurt) wisselen elkaar ook regelmatig af. En de tijdstippen zijn niet zo heel strikt. Ligt er ook aan wanneer ze wakker wordt (en dat kan variëren van 7-10u).
pi_136543854
Feenix, gefeliciteerd!
pi_136543949
Fee, gefeliciteerd met S. Superleuk foto! Knappe vent! Tot zo bij de peuters (eerst deze post afmaken ;) )

Wat een vroege vogels hebben jullie zeg. Ik vond het al "vervelend" dat ze vanochtend om 7 uur niet meer verder wilden slapen.... :@

:* voor de zieke kindjes.

eetschema hier (12 maanden), genoemde tijden zijn richttijden
06:00 bv
08:30 boterham + water
11:00 fruit (1 stuk) + water
12:30 boterham (ik geloof dat we nu van 1 naar 1,5 over gaan) + melk
13:00 bv
16:00 maisboogie/rozijntjes/soepstengel (of heel soms een nijntjekoekje)
17:30 avondeten + water en yoghurt toe
18:30 bv
23:00 bv
03:00 bv

(qua water drinken ze nu maar een paar slokjes, zo'n 50 ml met z'n tweetjes en waarvan een groot deel in de slap verdwijnt....)
pi_136544172
Leuk om die schema's te lezen.

Hier krijgt ze 's ochtends en 's avonds pap. Tussen de middag een boterham en een flesje. En dan fruit, een rijstwafel en een stukje worst tussendoor.
Nu ze ziek is meer flesjes, want ze eet bijna niks

Ook een vraag. Hoes vaak gaan jullie dreumesjes in bad? Die van mij drie of vier keer per week

Fee-nix gefeliciteerd met je dreumes. Grote knul al
  maandag 10 februari 2014 @ 13:15:25 #178
250838 Fee-nix
pi_136544904
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:50 schreef Kyara het volgende:
Fee, gefeliciteerd met S. Superleuk foto! Knappe vent! Tot zo bij de peuters (eerst deze post afmaken ;) )

Dank je O+ . Maar uhm... ik ga me niet aanmelden bij de peuters :@ . Ik merk dat ik er weinig tot geen behoefte meer aan heb om over S te schrijven. Daarbij heb ik me net weer gemeld in Z&G en heb ik geen tijd om iets anders bij te houden ;). (Denk dat Z&G bijhouden al te veel gevraagd is eigenlijk :') ).
pi_136544939
Jammer Fee!

Via FB dan maar ;)
  maandag 10 februari 2014 @ 13:28:30 #180
250838 Fee-nix
pi_136545301
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:16 schreef Kyara het volgende:
Jammer Fee!

Via FB dan maar ;)
Ja :D.
pi_136545530
Fee: Ja maar... Wíj vinden het wel leuk om over S. te lezen! Tellen onze behoeftes niet meer mee dan??

SPOILER
Ons schema rond de 18 maanden:
Tussen 4 en 6: bv (en dan weer even verder slapen)
7 uur: 1 of 2 boterham + glas water / aangelengd sap / melk
rond 9.30: fruit (véél!) en wat drinken
11.30: 1 boterham + glaasje melk
12 uur: bv en slapen
15 uur: meestal ook even drinken bij mama
tussen 15 en 16.30: tussendoortje, kan koekje zijn, plakje worst, augurkjes, nog wat fruit en drinken in de vorm van aangelengd sap of ice-tea (50/50)
18 uur: avondeten
19 uur: bv en slapen

Met wat geluk sliep hij door tot een uur of 5, maar zo niet, dan nog eens bv.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136545869
Leuk om al die schema's te bekijken! :)

De mijne is een flessenmonster, altijd al geweest en zal denk vast nog een tijdje zo blijven :D
07:00 flesje melk (200ml)
09:00 fruit of boterham of ontbijtkoek
*09:30-11:30 slapen*
12:00 boterham
13:15 flesje melk (200ml)
15:15 soepstengel/rozijntjes/cracker/..
*15:30-17:00 slapen*
17:30 avondeten
19:00 flesje melk (200ml)

Tussendoor pakt hij zijn beker en geeft zelf aan als die moet worden bijgevuld (heel klein beetje siroop met veel water)
pi_136546139
Wat een boel melk wordt er nog gedronken zeg.

M kreeg met 1 jaar helemaal geen kv meer. Tussen de middag melk en 's avonds een flesje warme (koe)melk. En ook die ging er snel weer af. Maar goed, die at toen ook 3 boterhammen per dag en een goede portie avondeten.
pi_136546367
Ben ik ook weer eens.
Toch lastig als je kinds compleet langs elkaar heen slapen. Heb geen momentje voor mezelf overdag. En de iPad heeft een te grote aantrekkingskracht op beiden om er bij te pakken.
In de avond heb ik eigenlijk geen zin om de hele tijd te zitten internetten.

Hier nog drie flesje melk. De laatste wel heel erg aangelengd met water (half melk, half water).
Wel gewone melk en geen kunstvoeding meer.
Verder het 'gewone' schema met brood, fruit, tussendoortje en avondeten.

Hier gaan de kinderen twee keer per week in bad of onder de douche. Beiden hebben een rij gevoelig huidje. Dus meer is echt niet aan te bevelen. Tussendoor wassen we 's avonds gezicht, handjes en billen.

Fee gefeliciteerd!!
pi_136546606
Hier gaat hij verschrikkelijk huilen als hij geen melk krijgt dus we laten het maar zo :) Ik vind het ook nog eens een knus moment O+
Hier nog wel kv trouwens.

In de douche of in bad gaat de jongste maar 1 keer per week en dan nog heeft hij een verschrikkelijke droge, bijna scheurende huid.. ;(
pi_136547215
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:07 schreef L4cs4p het volgende:
Hier gaat hij verschrikkelijk huilen als hij geen melk krijgt dus we laten het maar zo :) Ik vind het ook nog eens een knus moment O+
Hier nog wel kv trouwens.

In de douche of in bad gaat de jongste maar 1 keer per week en dan nog heeft hij een verschrikkelijke droge, bijna scheurende huid.. ;(
Ik heb sinds een paar maanden een lotion en badolie van de apotheek (niet op recept maar ze hebben daar veel goede huidproducten, anders dan bij de drogist) S heeft helemaal geen droge huid meer en kan 3x pw in bad zonder droog te worden.
Was wel duur, lotion en badolie samen 27euro maar je kunt er lang mee. Na 4mnd is het nog goed vol. Zal ik voor je kijken welk merk het is? Of vind je het te duur.
(S slaapt nu dus kan nog niet kijken)
pi_136547307
Zoë, jeumig wat duur :@ Is dat niet op recept verkrijgbaar? Ik wil het best kopen als ik zeker weet dat het werkt, maar ik heb nou al zoveel meuk lopen smeren en niks blijkt te werken en dan vind ik het echt te duur als ik het na een week weg weg moet gooien/geven :@
pi_136547425
L4 vaselinecetomacrogolcreme al geprobeerd? (Vast wel....maar is wel een stuk goedkoper dan 27 euro)
pi_136547486
Die hebben we via de huisarts al gekregen ja, smeren we nog steeds, maar werkt niet voldoende. Bedankt iig voor de tip! :)
  maandag 10 februari 2014 @ 14:29:16 #190
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136547573
volgens de Hebamme hier, werkt amandel olie tegen droge huid. dus...
pi_136547916
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:23 schreef L4cs4p het volgende:
Zoë, jeumig wat duur :@ Is dat niet op recept verkrijgbaar? Ik wil het best kopen als ik zeker weet dat het werkt, maar ik heb nou al zoveel meuk lopen smeren en niks blijkt te werken en dan vind ik het echt te duur als ik het na een week weg weg moet gooien/geven :@
helaas niet op recept verkrijgbaar (via onze ha niet iig)
Ja begrijp ik! Het werkt echt supergoed. S had echt een rode huid van droogte. Zo zielig. Het zijn ook grote flessen dus gaat wel n lange tijd mee. Je kunt de bodylotion gewoon dun smeren en een druppeltje badolie in het badwater is voldoende.
De apotheek heeft altijd wel een tester, kun je een beetje op het beentje smeren en de volgende dag kijken of het verbeterd is.

We hebben ook allerlei goedkopere zalfjes geprobeerd via de huisarts of speciaal voor droge huid 'baby'zalfjes bij de apotheek. Hielp allemaal niet.
pi_136548121

Hunk… Hij is nog vrij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136548132
Zo'n wit/blauwe fles Zoe?
pi_136548243
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:38 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

helaas niet op recept verkrijgbaar (via onze ha niet iig)
Ja begrijp ik! Het werkt echt supergoed. S had echt een rode huid van droogte. Zo zielig. Het zijn ook grote flessen dus gaat wel n lange tijd mee. Je kunt de bodylotion gewoon dun smeren en een druppeltje badolie in het badwater is voldoende.
De apotheek heeft altijd wel een tester, kun je een beetje op het beentje smeren en de volgende dag kijken of het verbeterd is.

We hebben ook allerlei goedkopere zalfjes geprobeerd via de huisarts of speciaal voor droge huid 'baby'zalfjes bij de apotheek. Hielp allemaal niet.
Ik zal eens vragen bij de huisarts of ze wat tester hebben liggen, zou erg fijn zijn! Zou je de naam straks nog door kunnen geven? :)
pi_136548370
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een boel melk wordt er nog gedronken zeg.

haha in al die lijstjes hier geef jij de meeste melk :9
pi_136548417
Troeta
:Y de badlotion wel

L4cs4p
http://www.apotheekenhuid(...)TZwbwCFQj4wgodJyUAHA
Gevonden op internet!

Bodylotion
http://www.apotheekenhuid(...)dy-lotion-400ml.html
Edit; goedkopere kleinere fles
http://www.apotheekenhuid(...)dy-lotion-200ml.html

Badolie kan ik zo niet vinden
pi_136548699
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:49 schreef Troeta het volgende:

[..]

haha in al die lijstjes hier geef jij de meeste melk :9
Ik bedoelde uiteraard kv

maar dat had je vast wel begrepen ;)
pi_136548840
onee, bij onze apotheek staat nog een ander merk, had wat testers gehad en die werkten ook goed.
Maar Eucerin heb ik vaker van gehoord dat het goed is!

Maar kv/bv is toch melk? Dat geeft toch niet?
pi_136549995
Ik heb altijd begrepen dat je kv het beste na 1 jaar kunt afbouwen (daar is nutrilon het uiteraard niet meer eens, die willen je nog aan de dreumes/peuter/kleuter/pubermelk hebben). Bv kan veel langer gegeven worden (sowieso is 2 jaar de WHO norm) :)

het is ook geen aanval of zo, het viel me gewoon op.

Mijn meisjes hebben nieuwe knuffeltjes gekregen (mama kon ze niet laten liggen bij de Ikea... :@ ). Zo leuk hoe verschillende ze er mee spelen. J knuffelt er echt mee en D gooit hem vooral weg om er vervolgens achteraan te kruipen. Sowieso doen ze meer met knuffels dan M.
pi_136550012
Bram, lekker ding! O+
pi_136550056
Lanettecreme werkt hier beter dan de cetomacrogolcreme (wordt vergoed). De versie met 20% vaseline, 2 keer per dag smeren. Na een paar dagen merk je verschil.

Ineens gaat de muziek van de babyfoon aan, volgens mij is C wakker :')
pi_136550242
eucerin is ook het enige merk dat mijn schoonvader kan verdragen.

Ik zoek ook nog iets tegen een droge huid maar ik denk niet dat Eucerin hier nodig is. Eerst maar eens van die Zwitsalzooi af. Hoe heette dat merk ook alweer dat hier zo vaak genoemd werk, Muscetta of zoiets?
pi_136550506
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:22 schreef Kyara het volgende:
Bram, lekker ding! O+
Thanks <3.
pi_136551085
Weleda Kyara???

bram is leuk tico !!!!
*poef* nu is het weg
pi_136551296
Even illigaal, hier helpt bephanten erg goed bij k haar scheurende droge huid!
pi_136552041
KJ, ja die tip kreeg ik ook al via DM. Die ga ik maar eens proberen denk iik.

Bepanthen heb ik ook maar gebruik ik alleen voor plekjes (op de billen of benen).
pi_136552354
Maar kv is toch niet slecht na een jaar? Ik hoor zoveel mensen 'klagen' dat ik moet overgaan op koe melk, maar ik zie de meerwaarde er niet van of zie ik iets over het hoofd? In kv zitten toch ook meer goede stoffen dan koe melk?

Zoe bedankt! Ik zal eens gaan vragen bij de apotheek ernaar!

Kyara: wat lief dat ze zo anders reageren, het klinkt beide erg schattig O+

Bepathen zalf, zwitsal droge huidje en al die andere creme's werken hier geen van allen echt goed..
pi_136552810
Ik geloof niet zozeer slechter maar meer onnodig. Maar ik weet er het fijne ook niet van. Ik heb het met M ergens gehoord/gelezen en het nuttig gevonden en zo onthouden maar het waarom ben ik vergeten. Ook omdat het nu met bv niet nodig is omdat dat onbeperkt gegeven kan worden.

Ik geloof dat het cb sowieso een maximum van XX ml aanhoudt wat betreft melkproducten. Yoghurt, melk en kv vallen daar dan onder. Bv niet. Maar ook daarvan weet ik niet precies hoeveel. En het cb is natuurlijk ook niet heilig.
pi_136552828
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:16 schreef L4cs4p het volgende:
Maar kv is toch niet slecht na een jaar? Ik hoor zoveel mensen 'klagen' dat ik moet overgaan op koe melk, maar ik zie de meerwaarde er niet van of zie ik iets over het hoofd? In kv zitten toch ook meer goede stoffen dan koe melk?

Zoe bedankt! Ik zal eens gaan vragen bij de apotheek ernaar!

Kyara: wat lief dat ze zo anders reageren, het klinkt beide erg schattig O+

Bepathen zalf, zwitsal droge huidje en al die andere creme's werken hier geen van allen echt goed..
Waarom zou je langer een gemanipuleerd product geven? Het geeft geen meerwaarde.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:26:22 #210
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136552834
Mustela schijnt goed spul te zijn. Hier doet 2x daags Cetomacrgolcreme smeren de truc wel. En dat wordt idd vergoed, gelukkig.

Sommige niet-bv kindjes blijven natuurlijk ook melkmonstertjes na hun 1e jaar. Het wordt niet aangeraden om teveel koemelk te geven dus ik snap dan wel de keuze voor kv. Niet dat ik me wil verdedigen, E drinkt zo'n 300 cc melk en sinds dat ze 1 is geen kv meer.
pi_136552935
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het wordt niet aangeraden om teveel koemelk te geven dus ik snap dan wel de keuze voor kv.
Maar kv wordt door het cb wel als melkproduct gezien.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:40:07 #212
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136553409
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar kv wordt door het cb wel als melkproduct gezien.
Oh, dat kan wel idd, dat weet ik niet.

Ff gecheckt trouwens en wij hebben cetomacrogolcreme met 50% vaseline. Is echt megavet, je krijgt het haast niet van je handen :D :')
pi_136553760
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:25 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof niet zozeer slechter maar meer onnodig. Maar ik weet er het fijne ook niet van. Ik heb het met M ergens gehoord/gelezen en het nuttig gevonden en zo onthouden maar het waarom ben ik vergeten. Ook omdat het nu met bv niet nodig is omdat dat onbeperkt gegeven kan worden.

Ik geloof dat het cb sowieso een maximum van XX ml aanhoudt wat betreft melkproducten. Yoghurt, melk en kv vallen daar dan onder. Bv niet. Maar ook daarvan weet ik niet precies hoeveel. En het cb is natuurlijk ook niet heilig.
300 cc. Ik heb het wel eens aan het cb voorgelegd omdat M daar (nog steeds trouwens) best wel boven zit (4-500 cc). Het eerste wat ze deed was zijn curve erbij pakken en ze concludeerde dat hij keurig volgens zijn lijntje groeide en dat er dan geen probleem was. Zuivel is natuurlijk relatief vet, vooral als je volle zuivelproducten geeft, en ik denk dat het grootste punt is dat kinderen ongemerkt veel koemelk drinken en daardoor teveel aankomen.

Verder is kunstvoeding van koemelk gemaakt en is de calorische waarde nagenoeg gelijk, dus dat maakt niets uit. Kv is geen 'ontsnappingroute' bij teveel zuivel.

L4, wat voor (toegevoegde) goede stoffen zitten er in kunstvoeding dan die niet in koemelk zitten?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136558444
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

300 cc. Ik heb het wel eens aan het cb voorgelegd omdat M daar (nog steeds trouwens) best wel boven zit (4-500 cc). Het eerste wat ze deed was zijn curve erbij pakken en ze concludeerde dat hij keurig volgens zijn lijntje groeide en dat er dan geen probleem was. Zuivel is natuurlijk relatief vet, vooral als je volle zuivelproducten geeft, en ik denk dat het grootste punt is dat kinderen ongemerkt veel koemelk drinken en daardoor teveel aankomen.

Verder is kunstvoeding van koemelk gemaakt en is de calorische waarde nagenoeg gelijk, dus dat maakt niets uit. Kv is geen 'ontsnappingroute' bij teveel zuivel.

L4, wat voor (toegevoegde) goede stoffen zitten er in kunstvoeding dan die niet in koemelk zitten?
Oh ja, 300 cc. M zat boven zijn curve dus hier vroegen ze juist hoeveel zuivel hij krijgt (1 beker melk, bakje yoghurt en kaas of zuivelspread op brood).
pi_136559077
Tico wat een lekker ding O+

Vandaag met Riley naar de huisarts geweest. Liep daar sowieso drie kwartier uit. Maar gelukkig was Riley lief. Ze ging zelfs naast een vreemde vrouw zitten. Maf kind
Ik vertelde de dokter dat ze zo huilerig was. En dat snapte ze wel. Die verkoudheid is naar haar oren gegaan (gelukkig niet ontstoken) en daarbij de diarree en de koorts. Ik moet nu ook voldoende drinken blijven aanbieden, zodat de diarree/drinkverhouding gelijk blijft. En als het over twee dagen niet over is terugkomen.
pi_136560665
Meh. Hier zitten we in het ziekenhuis, mini heeft longontsteking. We mogen een nachtje blijven, hij krijgt zuurstof en hij moet beter gaan eten en drinken, anders aan de sonde.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 februari 2014 @ 19:27:38 #217
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136560814
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:24 schreef Phaidra het volgende:
Meh. Hier zitten we in het ziekenhuis, mini heeft longontsteking. We mogen een nachtje blijven, hij krijgt zuurstof en hij moet beter gaan eten en drinken, anders aan de sonde.
Ah nee ;(. Arme I!! Heel veel beterschap en sterkte :*

Ook beterschap voor Riley, Omen!
pi_136561642
quote:
Ach. Dat is wel heel erg schrikken. Sterkte :*
pi_136561659
Beterschap Phaidra!! Lijkt me erg naar om je ukkie zo te moeten zien..

Tico: Koe melk is toch niet beter dan kv dus waarom zou je dan 'moeten' overgaan van kv naar koe melk?
pi_136562058
Interessant. Wij zitten dus aan de andere kant van het spectrum. Kind redt die 300 ml niet elke dag. Hij eet yoghurt (lekker!) maar krijgt geen bv meer en koemelk vindt hij niks. Ik bied het wel vrij slecht aan moet ik toegeven, maar hij vindt het echt niet lekker, en ik ben zelf ook niet weg van koemelk dus ik dring niet echt aan ook.

Ik wil wel pap proberen om wat extra calcium binnen te krijgen want het houdt niet echt over zo.
pi_136562201
Ach jeetje Phaidra, wat akelig voor je mini :{ ik duim dat hij in ieder geval snel beter gaat eten en drinken :*

L4, ik kan wel een aantal redenen verzinnen: een voorkeur voor onbewerkt voedsel, geld, praktische overwegingen, milieubelasting, biologische voeding willen geven etc.

Mineola, lust hij amandelmelk? M krijgt dat op het kdv (en ook rijstemelk maar daarvan is de voedingswaarde wat lager) en de meeste kindjes zin er dol op.
pi_136562221
Lacsap, koemelk is vooral goedkoper dan kv en vanaf een jaar ook prima. Ik meende te hebben begrepen dat kv voor 1 jaar en ouder vooral marketing is, maar ik zit er niet erg in.

Phaidra, wat shit zeg! Beterschap voor I. Mag jij blijven?

Omen, Riley ook ziek lees ik. Beterschap ook! Ze klinkt er wel redelijk vrolijk onder gelukkig.
pi_136562222
Ach, phaidra, cherm. Hopelijk gaat het snel een stuk beter.
Beterschap! :*
pi_136562594
Voor ons is kv goedkoper om te geven :) We geven 180 en dan 5 schepjes voeding, hebben kruidvat eigen merk voeding nr 2.
We drinken zelf geen melk, maar als het er is zullen we het wel gaan drinken en dan ben je meer kwijt :P

En wb belasting.. of je nou een pak kv koopt of een kan koe melk, je betaald voor beide belasting..
pi_136562880
Kunst voeding na nr2 is gezoet, kinderen zullen daardoor minder makkelijk over kunnen stappen op koemelk.

Luuk van 15 mnd zit nu op 1 fles per dag. De rest is water of sap.
*poef* nu is het weg
pi_136562933
Belasting van het milieu bedoelde ik . Meer transport, meer bewerken is een grotere belasting van het milieu. Is voor mij niet het doorslaggevende argument (dat is namelijk dat ik het raar vind om een doorbewerkt product aan mijn kind te geven terwijl het bronproduct ook beschikbaar en geschikt is), maar er zinn vast hippies die aan hun carbon footprint denken ;)
pi_136562987
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, dat kan wel idd, dat weet ik niet.

Ff gecheckt trouwens en wij hebben cetomacrogolcreme met 50% vaseline. Is echt megavet, je krijgt het haast niet van je handen :D :')
Dit hebben wij ook. Net even gekeken.
pi_136563000
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Mineola het volgende:
Interessant. Wij zitten dus aan de andere kant van het spectrum. Kind redt die 300 ml niet elke dag. Hij eet yoghurt (lekker!) maar krijgt geen bv meer en koemelk vindt hij niks. Ik bied het wel vrij slecht aan moet ik toegeven, maar hij vindt het echt niet lekker, en ik ben zelf ook niet weg van koemelk dus ik dring niet echt aan ook.

Ik wil wel pap proberen om wat extra calcium binnen te krijgen want het houdt niet echt over zo.
Broccoli! Daar zit meer calcium in, dan in koemelk :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136563134
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef L4cs4p het volgende:
Voor ons is kv goedkoper om te geven :) We geven 180 en dan 5 schepjes voeding, hebben kruidvat eigen merk voeding nr 2.
We drinken zelf geen melk, maar als het er is zullen we het wel gaan drinken en dan ben je meer kwijt :P

En wb belasting.. of je nou een pak kv koopt of een kan koe melk, je betaald voor beide belasting..
Een pak melk kost 60 cent en doe jij dan 5 dagen mee.
Een pak kunstvoeding kruidvat is zeker wel 7 euro. Daar kun je bijna 12 pakken melk van kopen. Dat is 2 maanden. En een pak kunstvoeding mag je maar een maand open hebben.
pi_136563223
Luuk komt ook lang niet aan de 300 ml per dag. Vind ik geen enkel probleem. Ik hecht niet zoveel waarde aan melk. De fles in de avond is voor zijn nachtrust. Toen we die niet gaven zaten we op 3 nachtvoedingen. ( dus ook voor onze nachtrust)
*poef* nu is het weg
pi_136563320
Bram krijg borstvoeding en als ik eraan denk maak ik wel een fles melk. Op het kdv geven ze hem wel elke dag een fles melk.
pi_136563368
quote:

Eh, ik weet niet hoeveel een pak kv kost, maar ik kan me niet voorstellen dat je goedkoper uit bent met kv dan met een pak melk? Een liter kost echt drie knikkers en gaat ook wel een paar dagen mee. Waarom zou je het trouwens zelf gaan drinken, als je het nu voor jezelf niet koopt?

Broccoli, goeie! Dat eten we wel 1x per week ja.

Ik hecht trouwens bepaald niet aan de melk maar wel aan calcium erin ;)
pi_136563603
Die calcium komt wel via de groente. Las ooit een artikel dat calcium meer in groente zat dan in melk. Luuk is een groenten monster, dus dat komt mooi uit.
*poef* nu is het weg
pi_136563679
quote:
Oh nee, arme I. Heel veel sterkte en beterschap :*
pi_136563718
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Mineola het volgende:

Zuivelspread (philadelphia bijvoorbeeld) of kaas?
pi_136564282
Oh Phaidra beterschap ! :* Wat rot zeg :{
Ook beterschap voor Riley :* en alle anderen
pi_136564307
Doen we idd al Kyara, maar goeie tip.

Ik ga nog even zoeken op groente, dat eet hij goed. Ik ben er nog steeds niet achter of het nou alleen calcium is (en dat eventueel op te lossen is via andere producten) of dat er nog meer nuttigs in zuivel/melk zit waarom ze die 300 ml adviseren.
pi_136564308
Hier elke dag in bad. Soms zelfs 2 keer. En veels te veel melk
pi_136564368
Bij ons cb hadden ze het over max 300. Geen minimum.

Ach arme jullie phaidra... hopelijk snel weer beter naar huis....
*poef* nu is het weg
  maandag 10 februari 2014 @ 20:43:42 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136564580
Hier in huis wonen 2 broccolimonsters. Vriend's favo groente, en nu blijkt ook die van J. Ik vind broccoli echt :r , dus dat mogen ze lekker samen eten op vader-zoon dagen als ik late lessen heb en op school eet.

J. heeft vandaag trouwens ook de rookworst ontdekt. Werd boos aan tafel toen ie ons zag eten, en 2 dunne plakjes werden met noodvaart naar binnen geschoven. Toen had ie dus zijn broccoli met zoete aardappel en yoghurt met fruit na al op.

De melkintake lijkt hier trouwens gemiddeld: ochtend pap met 150ml, avondfles met 100ml (aangelengd met 100ml water), en vaak nog een nachtfles met 100ml + 100ml water. Vaak krijgt ie dan ook nog yoghurt :Y) . Maar goed, hij zit qua gewicht op de -2 lijn, dus t kan vast geen kwaad...
pi_136564675
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:59 schreef Mineola het volgende:

Omen, Riley ook ziek lees ik. Beterschap ook! Ze klinkt er wel redelijk vrolijk onder gelukkig.
Nee alleen daar was ze even vrolijk
Vandaag wilde ik eigenlijk bij Gulara op bezoek en Riley even thuis laten, zo vrolijk was ze :D

Net een nieuwe adapter voor mijn babyfoon besteld. Jeetje wat voel je je kaal zonder ding. Ik ga straks wel even bij haar naar binnen hoor. Mijn vader was wel zo lief om mij de babyfoon (zonder camera) die bij hun staat te brengen
  maandag 10 februari 2014 @ 20:49:47 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136564930
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Net een nieuwe adapter voor mijn babyfoon besteld. Jeetje wat voel je je kaal zonder ding. Ik ga straks wel even bij haar naar binnen hoor. Mijn vader was wel zo lief om mij de babyfoon (zonder camera) die bij hun staat te brengen
Aw, beterschap! Wachten bij de dokter vind ik zo vervelend, is je kind al ziek, en dan loopt t daar ook allemaal nog eens uit. Er is een limiet aan mijn enterntainmentvaardigheden in een kale dokterswachtruimte -O-

J. schreeuwt hier tegenwoordig zo hard, dat een babyfoon overbodig is, da's ook niet ideaal midden in de nacht kan ik je vertellen >:) ;( . Geen camera hier trouwens, maar wel elk zuchtje en piepje te horen, waar ik dus ook wakker van word...
pi_136565141
Ja MM. Hier dus ook. Ik had twee speeltjes bij me. En in die wachtruimte hebben ze helemaal niks voor kinderen ook. Gelukkig vermaakte ze daar de mensen die zaten te wachten met haar capriolen. (Zoals in de deur proberen te bijten, aandacht vragen aan mensen die net een andere kant op keken, rondlopen)

's Avonds neem ik de camera mee naar boven en zet ik het geluid ook uit (ik hoor ook elk geluidje), maar als ik wakker word vind ik het zo fijn om even te kijken naar de camera en haar daar zo tevreden zien te liggen slapen. O+
pi_136565564
Bedankt allemaal! Ik denk dat het met de sonde wel mee zal vallen, hij heeft vanavond alweer wat gegeten en gedronken (na PCM en extra zuurstof dus minder moe). Hij slaapt nu.

Ik mag inderdaad blijven, wel fijn!

Mm, je kan een babyfoon vaak ook zo afstellen dat je niet ieder zuchtje hoort, maar dat 'ie pas bij harder geluid aanslaat (kwam ik ook pas vrij laat achter :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136565762
Wel meteen major verlatingsangst bij mini ;(. Begrijpelijk natuurlijk, maar dat belooft weinig goeds voor de nachten van de komende tijd -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136566005
quote:

quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een pak melk kost 60 cent en doe jij dan 5 dagen mee.
Een pak kunstvoeding kruidvat is zeker wel 7 euro. Daar kun je bijna 12 pakken melk van kopen. Dat is 2 maanden. En een pak kunstvoeding mag je maar een maand open hebben.
Kruidvat voeding kost trouwens 6 euro :P
pi_136566160
Phaidra wat zielig dat hij zo last van verlatingsangst heeft meteen. Gelukkig dat je mag blijven slapen daar

L4 hoelang doe je met een pak KV?
pi_136566230
2 á 2,5 week ongeveer :)
pi_136566237
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef Phaidra het volgende:
Wel meteen major verlatingsangst bij mini ;(. Begrijpelijk natuurlijk, maar dat belooft weinig goeds voor de nachten van de komende tijd -O-.
Sterkte meid ! :*
pi_136566445
Hier 's ochtends pap met 100 ml melk, bij de lunch een fles melk (ook +/- 100 ml) en voor t slapen 200 ml kv..
Die wil ik trouwens langzaam afbouwen in een kleiner flesje met warme melk. Ik moet wel zeggen dat ik juist echt verschil merk, de boodschappen zijn stukken goedkoper :)

Phaidra beterschap en sterkte! :*
pi_136568526
Phaidra, och arme I, longontsteking en nu ook verlatingsangst wat begrijpelijk is. Beterschap! Ik duim voor een goede nacht en dat jullie morgen naar huis mogen.

Kyara wat grappig, dat ze er zo verschillend mee om gaan met die knuffel. Wel heel lief!

Mm *G* voor de goede nacht.

Beterschap voor alle zieke en plakkerige kindjes.

Tico wat een knapperd! Ik heb helaas geen meisjes ;)

Kv heeft toch toegevoegd vitamine D, dat is het enige extra dat ik kan bedenken. Maar dat kun je ook los geven.

Hier vanochtend ook maar even langs de ha vanwege pukkeltjes/ uitslag, daarmee mogen we morgen naar de dermatoloog. En zh gebeld vanwege loopoor, controleafspraak gemaakt en nu druppels gekregen. Lijkt wel een ziekenboeg hier. Verder alles goed, L is zo blij als ik van werk thuiskom, helpt me de schoenen uitdoen en wil knuffelen en drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136568928
Wat lief Tinu! En wat sneu dat hij zo kwakkelt.

Overigens moet je ook bij kv vitamine D bijgeven,
pi_136569202
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:10 schreef Kyara het volgende:
Wat lief Tinu! En wat sneu dat hij zo kwakkelt.

Overigens moet je ook bij kv vitamine D bijgeven,
Oh ik dacht daar hoeft het juist niet of is dat alleen bij nr.1 kv? Noob hier wat kv betreft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136569463
Altijd vitamine d bijgeven.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 februari 2014 @ 22:21:11 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136569519
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Altijd vitamine d bijgeven.
He'k nog nooit gedaan
pi_136570062
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:21 schreef PureEvil het volgende:

[..]

He'k nog nooit gedaan
Wrom niet ?
  maandag 10 februari 2014 @ 22:33:27 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136570152
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:31 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wrom niet ?
Wrom wel? Lekker buiten spelen in de zon.
pi_136570252
Dat dacht ik ook. Totdat ik las dat dat niet afdoende is hier in ons klimaat. En acht, luuk vind de pilletjes prima, en sofie vraagt om dr vitamientjes.
*poef* nu is het weg
pi_136570426
Luuk is dr weer helemaal na de Bmr. Hij had echt last van zichzelf zeg. Arm ding. Hij doet t weer zo goed nu. Hij is vrolijk, eet weer fijn en probeert te lopen achter zijn dreumes rollator.
*poef* nu is het weg
pi_136570927
In 2010 hoefde je nog geen vitamine D te geven bij flesvoeding, in 2012 wel.

Ah Phaidra, veel sterkte! En beterschap aan alle zieke kindjes.
pi_136572421
Vitamine K hoef je bij kv dan weer niet bij te geven. Tenzij dat ook veranderd is.

Fijn dat Luuk weer helemaal opgeknapt is KJ!
pi_136576891
Fijn dat Luuk weer is opgeknapt KJ
pi_136576913
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:33 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wrom wel? Lekker buiten spelen in de zon.
Dat is onvoldoende als je in nederland of op deze lijn woont.
pi_136577187
Phaidra hoe was de nacht ?
pi_136577265
quote:
ach nee toch ;(
Beterschap voor je kleine man :*
pi_136577317
Zijn veel mensen met een vitD tekort. Is erg belangrijk om het in te nemen (voor kinderen maar ook volwassenen)
http://www.vitamine-info.(...)doet-vitamine-d-126/

Phaidra
-O- wat heftig. Hoe gaat het nu?

Omen :*

Tinu
Succes vanmorgen
Lief dat hij zo blij is!

KJ
Fijn dat het beter gaat!

Ik ben gister bij de osteopaat geweest en ik heb veel minder pijn. Heerlijk.
Ze heeft me 1,5jr geleden ook behandeld en ze vind dat mijn lichaam in positieve zin is veranderd. Vooruitgang :s). Sporten met fysiotherapeut is ook gestart. Zo fijn.
Wil ook graag met S naar de osteopaat maar ze wil echt niet (blijven) liggen :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 11-02-2014 08:28:59 ]
pi_136577436
Phaidra, hoe is de nacht gegaan? Hoe is het nu met I?

Zoe, fijn!

Hier waren de meiden vanochtend om 05:30 uur wakker maar wel doodmoe. Had ik er bijna een in slaap, werd de ander weer wakker en vice versa. Bij ons slapen was ook geen succes want speeltuin. Dus maar opgestaan en om 07:30 zijn ze weer naar bed gegaan. En toen moest ik ook opstaan. Beetje jammer dat ik vannacht ook pas om 00:30 in bed lag omdat ik nog allerlei klusjes moest doen :O
pi_136577581
Phaidra. Dat was even schrikken. Hoe was de nacht?

Wat voor sport ga je doen Zoë?

:* voor de zieke kindjes en kut nachten.
pi_136578035
Pff das geen fijne nacht Kyara

Xanteh
Fitness samen met de fysio zodat ik over een tijdje zelf kan sporten.
pi_136578373
Zoe, wat fijn dat de osteopaat zo heeft geholpen!

Balen van je nacht Kyara.

Phaidra, hoe is t dAr?

Vitamine K hoeft idd niet bij kv. Vitamine D wel. Ik vergeet t hier alleen vaak nu hij bijna geen flesjes meer krijgt :@

Verder is m'n nichtje hier vandaag ook. M'n huis is nu al een chaos. En ze kruipen het hele huis door achter elkaar en lachen joh! O+
pi_136578502
Bah Kyara, dat is ook balen. Hopelijk kan je vanmiddag ook even gaan liggen.

Fijn Zoë!

De nacht was redelijk bagger. Heel onrustig en veel wakker. Tegen 2 uur mocht hij weer PCM en neusdruppels, daarna ging het beter. Vanochtend heeft hij een halve boterham op en hij wil vaak bij mij drinken. Ander drinken steeds kleine slokjes. Ik hoop maar dat het voldoende is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136578536
Ik hoop met je mee Phaidra!
pi_136583128
Kyara :* voor jouw nacht

Phaidra :*

Zoë fijn dat de de osteopaat je heeft kunnen helpen.

Hier zit ik op mijn werk, maar ben ik volgens mij wel zelf ziek. Pijn in mjn benen en mijn rug.
Riley is ook nog niet helemaal in orde. Ze krijgt nu neusdruppels en dat is echt mishandeling om die in te doen zeg.
pi_136590008
Helaas was toch een sonde nodig. Heel sneu :'( maar drinken opdringen werkt ook niet echt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136590089
;( Arm junkje... Bij jou drinkt hij ook niet voldoende? Beterschap voor 'm hoor!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136590203
Nope. Hij wil wel vaak drinken maar plasluiers bleven uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136594110
:* Phaidra, sterkte daar!
pi_136594563
Phaidra succes met je kleine uk! Hopen dat het snel beter gaat!

Djen is haar stem aan het herontdekken :') ... Midden in de nacht :') .. Gaat ze een sirene na doen :') WAAAAHHHwaaaahhhWAAAAHHHwaaaaahhh. Harstikke lief en leuk natuurlijk ... Maar niet om half 3 snachts :')

En het kind zit al weken onder de luieruitslag c.q. kapotte billen. Afgelopen vrijdag naar de ha geweest. Schimmelcreme meegekregen maar het blijft nog net zo rood en pijnlijk. Zinkzalf/sudo/maizena/talkpoeder/daktarin .. echt je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het uitgeprobeerd. Ben een beetje hopeloos aan het worden nu.

En ze lijkt op het moment te leven van de lucht en de liefde ofzo. Kind wil amper eten. Boterhammetjes krijgen we er met geen geweld in dus overdag is het veel fruit, rozijntjes en liga zodat ze toch wat in haar maagje heeft. Maar ze is niet ziek ofzo, super vrolijk. Maar heb begrepen dat dit redelijk normaal dreuemesgedrag is :')
pi_136598092
Zoe: Fijn !
Ai Kyara: Dat is vroeg !
Loj: Lief zeg 2 ukkies door je huis
Phaidra: Naar zeg ! Heel veel beterschap en schrijf van je af :* Kus aan I . Hoe lang moet hij blijven ? Mogen jullie erbij zijn ?
Omen: Riley en jij beterschap. Alle 2 ziek is niet fijn.
Hier gaat er ook weinig in Twinkle. Brood lukt bijna nooit. Soms een croissantje ( stukje dus). Gelukkig eet mijn meisje avonds meestal goed ( mee)
pi_136598543
Zoë fijn, dat de ostheopaat heeft kunnen helpen.

Phaidra, dat lijkt me heel moeilijk. Beterschap voor I! Sterkte en dikke :P voor jou.

Kyara :P voor jou. Hopelijk vannacht wat meer slaap.

Twinkle sirene midden in de nacht is niet fijn. Misschien komt de uitslag niet van een schimmelinfectie? Zou teruggaan naar de ha. Eten gaat hier ook slecht.

Kz, fijn dat je meisje s'avonds goed eet. Hier juist omgekeerd, ontbijt en lunch zijn meestal veel beter.

Dermatoloog heeft bij L een, deels ontstoken eczeem vastgesteld. Nu hebben we speciale zalf, 1 keer per dag opdoen en verder koelzalf gekregen. En minder vaak badderen. Ik zit toch te denken om het badspul van Zoë ook te proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136599782
Phaedra wat zielig. Hopelijk is hij gauw beter weer :*

Twinkle niet fijn dat ze dat midden in de nacht oefent
En hopelijk zijn de rode billetjes gauw over. Hier is dat ook zo erg

:* voor de dreumesjes die op lucht lijken te leven

Tinu zielig dat eczeem. :*
pi_136600186
Oei eczeem klinkt heftig. Hopelijk werkt het voor je kleintje!

Ja ik zei al tegen mijn man, als het morgen nog niet over is ga ik weer de ha bellen want ik vind het niet normaal lang duren. En vanmiddag was het nog vuurrood en kapot dus ik heb eigenlijk niet de illusie dat het morgen over is ...
pi_136602250
Sterkte Phaidra, sneu dat hij alsnog een sonde nodig heeft -O- Hopelijk gaat vannacht weer wat beter :*

Twinkle, arm meisje. Ik zou ook terug gaan naar de HA.

Tinu, dat klinkt ook al zo naar, hopelijk helpt de zalf.

Omen, beterschap voor jullie allebei!
pi_136602544
Wat sneu twinkle

Tinu
:* aww. Ik kan je het merk echt aanraden, S haar huid is zoveel rustiger. Misschien in overleg met de apotheek/ha? Ze kunnen je wel vertellen of het toegevoegde waarde gaat hebben voor L

Omen :*

Phaidra
-O- jeetje wat sneu
pi_136605360
Tinu, dat klinkt ook naar en pijnlijk!

Rode billetjes zijn ook stom :(. Wij hebben het gelukkig maar 1x gehad tot nu toe en toen was het ergste met 1 dag ook weer weg.

KZ, ik zal het kusje doorgeven straks! Er mag 1 ouder steeds bij blijven en tot nu toe ben ik er 's nachts. Mijn vriend wilde ook wel komende nacht doen, maar ik vind het idee om alleen thuis te slapen niet prettig.

Inmiddels heeft hij 450 ml vocht binnen via de sonde en af en toe wat muizenhapjes eten (koekje ging er zo in natuurlijk :')). Alles wat in de buurt van zijn gezicht komt is meteen nee nee nee. Geef hem eens ongelijk met al het neusspoelen en sonde inbrengen :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136606196
Sterkte phaidra! 450 ml is prima toch?
Wel zielig zeg. ;(
pi_136614934
Wanneer zou hij weer naar huis mogen Phaidra? Als hij weer zelf drinkt. Sterkte hoor. Echt sneu :*

Gisteren vroeg naar bed gegaan. Nu al wakker. Riley slaapt nog, maar hoest heel veel. (Daar word ik dus wakker van. Elk kuchie of geluid die ze normaal niet maakt) nu weer verder proberen te slapen :Z
pi_136615023
Beterschap :*
Sluit aan. Hier ook een snotverkouden hoestend mopje. 5.00 uur klaar wakker.
pi_136615056
Twinkle, ik ben benieuwd wat de ha zegt.

Zoë ik wilde het bij de apotheek gaan vragen en dan eerst een tester proberen.

Phaidra, wat is de minimum vochtintake? Dat moet hij ook zelfstandig drinken neem ik aan voordat hij naarhuis mag?

Omen wat zielig dat hoesten. Hopelijk heb je nog kunnen slapen?

Beterschap voor Riley en jouw meisje KZ!

[ Bericht 19% gewijzigd door Tinuviel op 12-02-2014 06:36:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136615080
Dank Tinu !
Jullie ook succes met het eczeem. Hoop dat er iets helpt.
pi_136615188
:O

450 ml is prima idd, maar omdat hij een achterstand heeft, is er vannacht ook steeds vocht toegediend via de sonde (melk en limonade). Zelf drinken doet hij bijna niet.

We moeten in ieder geval blijven tot hij zonder zuurstof kan, de koorts zakt (nu elke keer als de PCM uitgewerkt is, stijgt zijn temperatuur weer tot 39,5) en hij zelf voldoende eet en drinkt. Kan best nog even duren, denk ik zelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136615730
Jeetje Phaidra. Ik hoop echt dat hij snel opknapt. :*
pi_136616400
Ook goed nieuws, geen koorts meer nadat hij vannacht om half 1 voor het laatst een pcm had gehad. En nu kijken hoe het gaat zonder zuurstof. Spannend!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136616731
*duimt*
pi_136616905
duimt mee
pi_136617006
*duimt ook mee*
pi_136617425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:20 schreef Phaidra het volgende:
Ook goed nieuws, geen koorts meer nadat hij vannacht om half 1 voor het laatst een pcm had gehad. En nu kijken hoe het gaat zonder zuurstof. Spannend!
Beterschap!! Hopelijk snel thuis!
Heb je zelf een beetje geslapen? Vreselijk vond ik dat op zo'n bed/bank.
Met een meidenkwartet
pi_136617644
Spannend Phaidra, hopelijk knapt hij snel op en zijn jullie snel weer thuis.
pi_136617960
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Beterschap!! Hopelijk snel thuis!
Heb je zelf een beetje geslapen? Vreselijk vond ik dat op zo'n bed/bank.
Dat ding is keihard inderdaad, vreselijk! En dan was er vannacht ook niet goed nagedacht over de planning: 22.30 melk via sonde. 0.30 wakker, schone luier, zetpil. 2 uur neusdruppels en limonade via sonde ("ja, dat had mijn collega beter meteen om 0.30 kunnen doen" }:| ). 4 uur: wakker, hoesten en troosten. 5.30 melk via sonde. 6.30 wakker.

:+ we zullen ooit wel weer bij kunnen slapen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:37:56 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136618165
Fijn dat het iets beter gaat Phaidra!
pi_136618249
Wat een ellende Phaidra! Hoop dat snel voorbij is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')