abonnement Unibet Coolblue
pi_148720143
Code-optimalisatie is trouwens ook heel erg belangrijk. Op mijn computer (AMD-7850 in turbostand) draaien ACIII en ACIV veel soepeler dan ACB en ACR. Waarom? Nvidia sponsorde de spellen vanaf ACB en die hebben een rookeffectje ingebracht wat dusdanig werd geïmplementeerd dat het niet lekker werkt met AMD-kaarten. Voor III en IV was dit aanvankelijk ook een probleem maar daar zijn zoveel klachten over gekomen dat ze het hebben opgelost. Bij ACB en ACR heb ik nog steeds lags zo gauw er rook is (ook als die niet in beeld is, het wordt dus berekend ongeacht of dat je de 'camera' er naar toe draait :?), ACIII en ACIV draaien bij mij tegen de maximale instellingen (op de AA na die op SMAA staat, aangezien dat relatief weinig rendement geeft terwijl het wel zeer veel rekenwerk vergt offer ik dat op voor een hogere FPS) met een fps van +60
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Games donderdag 15 januari 2015 @ 18:50:44 #202
206706 crew  Racerblade
pi_148720783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

No offense maar dat is een verkeerde conclusie. De graphics zijn veel slechter op de PS3 (lage resolutie, lage kwaliteit textures, lagere kwaliteit golven, lager kwaliteit belichting, ...) en de FPS is veel lager. Verder zijn er nog allerlei negatieve aanpassingen gedaan die je pas merkt wanneer je het op beide apparaten (console en PC) speelt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het spel daar relatief veel op crasht (nooit last van gehad op mijn PC). Speel ACIV maar eens op een PC met maximale settings, dus op '1080p'. Het verschil is heel erg groot.
Dat bedoel ik ook. :) Die games kunnen op pc blijkbaar wel graphics leveren die met de tijd meegaan én hun game goed laten draaien op consoles (met grafische aanpassingen en waarschijnlijk wat fps moeten inleveren). Dus het kán wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat geldt zeer duidelijk niet voor de ME- en AC-reeks. Bij AC zie je zeer duidelijk dat vanaf het begin van het ontwerp rekening is gehouden met zeer uiteenlopende apparaten, bij ME zie je daarentegen zeer duidelijk dat vanaf het begin het ontwerp volledig was afgestemd op de console en dat pas aan het einde eens werd bekeken hoe het naar de PC over te zetten. Je ziet het bij Mass Effect trouwens ook aan de dialooginterfase die voor de PC erg onhandig is en aan het ontbreken van support voor gamepads.
Dat verbaast me dus. Ik meen me te herinneren dat in de Assassin's Creed-reeks bijna consistent de pc-versie later uitkomt dan de console-versie. Dat wijst er natuurlijk ook op dat ze meer tijd nemen om dat te optimaliseren, maar het blijft dan wel een console-naar-pc port. BioWare zijn roots liggen juist bij de pc, dus je zou zeggen dat zij van pc-naar-console porten. Blijkbaar niet dus.
pi_148721448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:50 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. :) Die games kunnen op pc blijkbaar wel graphics leveren die met de tijd meegaan én hun game goed laten draaien op consoles (met grafische aanpassingen en waarschijnlijk wat fps moeten inleveren). Dus het kán wel.
Ik had het anders geïnterpreteerd. De waarheid ligt in het midden. Je kan inderdaad flink schalen, ik denk dat altijd een beter resultaat mogelijk is als je het spel ontwerpt voor de krachtigste PC-hardware maar dat is economisch gezien niet haalbaar en het schalen is een aanvaardbaar compromis.

quote:
Dat verbaast me dus. Ik meen me te herinneren dat in de Assassin's Creed-reeks bijna consistent de pc-versie later uitkomt dan de console-versie. Dat wijst er natuurlijk ook op dat ze meer tijd nemen om dat te optimaliseren, maar het blijft dan wel een console-naar-pc port.
Of dat een spel pas later op de PC uitkomt zegt niets over het al dan niet een console port zijn. ACIV was geen port aangezien het niet speciaal voor enkel de console werd ontworpen en dan pas werd aangepast aan de PC. Tombraider 2013 ook niet. Bij beide spellen hebben ze vanaf dag 1 van het ontwerp zowel de PC als de consoles in gedachte gehad. Bij ME werd vanaf dag 1 voor 100% uitgegaan van wat de consoles aankunnen en werd de PC genegeerd. Pas aan het einde hebben ze gekeken hoe ze het naar de PC zetten. Vandaar ook het artikel wat ik gaf over het gebrek aan gamepad-controle. Rockstar is ook berucht voor de slechte consoleports, alleen houdt Rockstar wel netjes rekening met het verschil in grafische rekenkracht maar verzuimt Rockstar dan weer om het technisch netjes te implementeren. Zo had GTAIV wel netjes sliders waarmee je de grafische opties in theorie in vergaande mate kon aanpassen maar verzuimde Rockstar om er rekening mee te houden dat een CPU in een PC doorgaans 4 kernen had op dat moment en 4 of 8 draden. Tja, als je vanaf dag 1 niet rekening houdt met dit soort zaken dan kan je dat niet aan het einde nog fixen.

Hier een interessant artikeltje: http://www.pcgamer.com/st(...)nsole-ports-a-guide/
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Games donderdag 15 januari 2015 @ 20:21:21 #204
206706 crew  Racerblade
pi_148724753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het anders geïnterpreteerd. De waarheid ligt in het midden. Je kan inderdaad flink schalen, ik denk dat altijd een beter resultaat mogelijk is als je het spel ontwerpt voor de krachtigste PC-hardware maar dat is economisch gezien niet haalbaar en het schalen is een aanvaardbaar compromis.

[..]

Of dat een spel pas later op de PC uitkomt zegt niets over het al dan niet een console port zijn. ACIV was geen port aangezien het niet speciaal voor enkel de console werd ontworpen en dan pas werd aangepast aan de PC. Tombraider 2013 ook niet. Bij beide spellen hebben ze vanaf dag 1 van het ontwerp zowel de PC als de consoles in gedachte gehad. Bij ME werd vanaf dag 1 voor 100% uitgegaan van wat de consoles aankunnen en werd de PC genegeerd. Pas aan het einde hebben ze gekeken hoe ze het naar de PC zetten. Vandaar ook het artikel wat ik gaf over het gebrek aan gamepad-controle. Rockstar is ook berucht voor de slechte consoleports, alleen houdt Rockstar wel netjes rekening met het verschil in grafische rekenkracht maar verzuimt Rockstar dan weer om het technisch netjes te implementeren. Zo had GTAIV wel netjes sliders waarmee je de grafische opties in theorie in vergaande mate kon aanpassen maar verzuimde Rockstar om er rekening mee te houden dat een CPU in een PC doorgaans 4 kernen had op dat moment en 4 of 8 draden. Tja, als je vanaf dag 1 niet rekening houdt met dit soort zaken dan kan je dat niet aan het einde nog fixen.

Hier een interessant artikeltje: http://www.pcgamer.com/st(...)nsole-ports-a-guide/
Ik heb de laatste paar posts wel duidelijk gemaakt dat ik geen ruk begrijp van hoe games worden geprogrammeerd, maar... :D Een multi-platform game zal altijd toch wel een hoofdplatform hebben tijdens de ontwikkeling? Het lijkt me veel te duur om een game van de grond af te bouwen voor zowel pc als Xbox/Playstation. Ik zie het verschil dat je uitlegt tussen een Assassin's Creed en een Mass Effect, maar uiteindelijk zal één van de twee versies toch wel geport worden naar de andere?

Die voorbeelden die genoemd worden in dat artikel zijn wel verschrikkelijk. :') Dat lijkt me ook meer gewoon luiheid in plaats van slecht programmeerwerk.
pi_148728802
Luiheid? In zekere zin. Het is vaak geen prioriteit en ze moeten bepaalde deadlines halen met een bepaald budget. In datzelfde artikel geven ze een mooi voorbeeld van hoe je wel bepaalde zaken voor alle platforms kan maken: textures eerst met een hoge kwaliteit ontwerpen en downscalen voor de consoles terwijl je de hogere kwaliteit (misschien ook gedownscaled maar minder) ook aan de PC-gamers geeft voor wie een systeem heeft wat het aankan. Hierbij ook aan de toekomst denken, veel mensen spelen het spel pas 6 jaar later en dan kan het systeem wat meer aan. Belichting, reflectie, AA en view of distance kan je ook vrij gemakkelijk schalen, dat hoeft niet systeemafhankelijk te zijn. Hoe rijk de omgeving in een open wereld is en dan specifiek wat je moet zien om speltechnische redenen lijkt me wat lastiger te schalen. Je kan op een PC meer van de omgeving tekenen maar in de omgeving die meer dichtbij is zal je rekening moeten houden met de kneusjes.

De essentie is dit. Houd je wel of niet rekening met een grote diversiteit van hardware of richt je het spel volledig op 1 configuratie van hardware? Op dit moment al snel de Xbox One aangezien dat het kneusje is (PS4, Xbox One, PC).

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-01-2015 21:47:09 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 22:27:52 #206
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148730882
Ik zit in ME1 eigenlijk altijd maar een beetje aan te kutten met de abilities van m'n homies en probeer ze zo breed mogelijk te lvlen... is het handig om Garrus vol op assault rifle, assault training, tactical armor en decryption te trainen en de rest (sniper, damping, first aid en electronics) te negeren? Zelfde voor bijv. Liara (first aid en electronics niet trainen).

Was gisteravond even op een vanguard bezig (niet zo tof als in 2 en 3 daarom noem ik hem geen manguard, Heppie) maar ik heb gewoon geen zin meer om vanalles te kunnen doen, dus ga ik lekker soldat pakken en rondcruisen met Garrus en Liara :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148756200
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb heel wat playthroughs gehad (vooral ME2) en heb iedereen behalve Thane en Jacob wel een keer geromanced :) In één play met maleshep deed ik in 1 en 2 niks zodat ik in 3 een bromance met Kaidan kon hebben :+
Iets soortgelijks zou ik ook doen bij meerdere playthroughs ;)

Mócht ik ooit nog een playthrough doen (Mass effect is één van de weinige games, waarbij ik mij dat nog enigszins kan voorstellen), dan zal ik niet meer op basis van mijn "voorkeuren IRL" kiezen en dan zou het waarschijnlijk een Renegade MaleShep met Liara als romance worden (al vind ik Tali, Samantha en Miranda eigenlijk ook wel leuk voor MaleShep :Y ). Ik zou dan ook voor Biotic/Adept of Tech/Engineer gaan i.p.v. Combat/Soldier (geen combi's).

Van wat ik zo in filmpjes gezien heb, vind ik MaleShep verschikkelijk, maar wellicht past dat -op zich- wel goed bij een Renegade Shep.

Over de graphics (discussie hierboven): ik vind ME2 en ME3 er meer dan prima uitzien (ME1 niet), ook in vergelijking met bijvoorbeeld The Witcher 2 of Bioshock Infinite. Het is in mijn ogen een bepaalde stijl, die ook niet ontzettend realistisch en/of vol met allerlei speciale effecten bedoeld is.
Tails tell tales
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 01:18:54 #208
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148767574
Wel leuk, ik heb nu 8,5u in de game zitten (ben lvl 16) en heb nog geen mainquest gedaan :D Veel op de Citadel rondgesjouwd en ben nu allerlei systems aan het doorcruisen om sidequests te doen. Garrus heeft AR en Decryption op max, Wrex gaat vooral op de shotty en throw + warp, Kaidan op throw, first aid en medicine. Ashley ken de pestpokke krège en Tali gebruik ik niet echt (al heeft zij één tech tree ook gemaxed).

Zelf heb ik Intimidate en Spectre training maxed en Combat Armor heel hoog staan, ga zometeen verder met AR maxen en vervolgens shotty toevoegen, daarna zien we wel wat we doen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148768603
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 03:15:25 #210
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148768829
quote:
Ik zie een female turian en zo'n ras waarvan er eentje de shadow broker was... iets uit ME4?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_148769381
quote:
Female Turian?! Mass effect 4?! *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 03:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik zie een female turian en zo'n ras waarvan er eentje de shadow broker was... iets uit ME4?
Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...
Tails tell tales
pi_148769428
quote:
Is dit fan-art? Hoe dan ook is het goed voor een raging nerd boner :Y
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:16:12 #213
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148769772
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:19 schreef Forbry het volgende:
Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...
Het is gewoon een Brute.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_148769779
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:16 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Het is gewoon een Brute.
Moest ik ook weer ff googelen :@ , maar idd :Y ^O^
Edit: wel een female Turian?

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 17-01-2015 09:30:38 ]
Tails tell tales
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:34:58 #215
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148770678
Female Turian ja, lijkt me gewoon een screenshot van de multiplayer.

edit: niet gewoon een screenshot dus (keek net op mn telefoon), maar wel daar op gebaseerd.

[ Bericht 22% gewijzigd door padlarf op 17-01-2015 10:46:51 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_148771443
Ik dacht ook eerst dat het een screenshot was, maar het is dus fanart van de cabal vanguard _O_
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 13:49:49 #217
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148774439
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Female Turian?! Mass effect 4?! *O*

[..]

Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...
Is ook al heel lang geleden sinds ik dat figuur zag :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 01:37:33 #218
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148829380
Wtf? Heb net ME1 uitgespeeld, Council laten sterven, maakte de keuze tussen Anderson of Udina als ambassador (koos Anderson), maar ineens zeggen ze dat wij, de mens, de macht grijpen :o Nooit eerder meegemaakt, dus zometeen maar eens kijken hoe dat in ME2 tot uiting komt :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 19 januari 2015 @ 10:47:17 #219
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148833247
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wtf? Heb net ME1 uitgespeeld, Council laten sterven, maakte de keuze tussen Anderson of Udina als ambassador (koos Anderson), maar ineens zeggen ze dat wij, de mens, de macht grijpen :o Nooit eerder meegemaakt, dus zometeen maar eens kijken hoe dat in ME2 tot uiting komt :D
Dit was toch de enige keuze die niet doorgevoerd werd omdat ereen fout in zat, mag je in ME2 weer opnieuw kiezen :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:22:44 #220
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148834217
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:47 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dit was toch de enige keuze die niet doorgevoerd werd omdat ereen fout in zat, mag je in ME2 weer opnieuw kiezen :P
-O- Hoe gaat dan dan als ik m'n Shep importeer? Genesis sla ik als het goed is over, dus wanneer krijg ik die keuze dan?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 19 januari 2015 @ 11:25:35 #221
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148834287
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

-O- Hoe gaat dan dan als ik m'n Shep importeer? Genesis sla ik als het goed is over, dus wanneer krijg ik die keuze dan?
bij importeren krijg je die keuze automatisch, ik weet even niet meer waar. Ik was een extra playthrough van 2 aan het doen en toen viel het mij op :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 19 januari 2015 @ 11:27:17 #222
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148834329
In het begin als je met Miranda en Jacob in die Kodiak zit, krijg je in ME2 opnieuw de keus om te bepalen wie er councilor werd.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:35:42 #223
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148834565
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:27 schreef The_Substitute het volgende:
In het begin als je met Miranda en Jacob in die Kodiak zit, krijg je in ME2 opnieuw de keus om te bepalen wie er councilor werd.
Kan ik dan alsnog voor full human council kiezen? Ik heb wat op internet rondgekeken en las dat je flink wat koele (en zelf agressieve) reacties van de andere rassen kunt verwachten, wat ik kut vind, maar ik heb het er zelf naar gemaakt :P (ook niet helemaal waar, ik stelde nog voor om een nieuwe council van de originele drie rassen neer te zetten, maar daar hadden Udina en Anderson geen zin in).
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 13:51:02 #224
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148838534
Hmm, ik kreeg wel Genesis te zien en hoefde op Anderson of Udina na geen keuze te maken. Kreeg vervolgens wel de tekst "Humanity seized control of the council" te lezen, verder geen keuze in de Kodiak. We gaan het zien :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 15:43:17 #225
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148911225
Zo, lvl 21, iedereen loyal en doe als een van de weinige sidequests de Hammerheadmissies :P Zometeen natuurlijk ook Overlord enzo en daarna doorstampen om de Reaper IFF te halen en door de Omega 4 Relay te knallen. Zal blij zijn wanneer ik eindelijk klaar ben met 2, want man wat is dat saai vergeleken met 1.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')