Dat bedoel ik ook. Die games kunnen op pc blijkbaar wel graphics leveren die met de tijd meegaan én hun game goed laten draaien op consoles (met grafische aanpassingen en waarschijnlijk wat fps moeten inleveren). Dus het kán wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
No offense maar dat is een verkeerde conclusie. De graphics zijn veel slechter op de PS3 (lage resolutie, lage kwaliteit textures, lagere kwaliteit golven, lager kwaliteit belichting, ...) en de FPS is veel lager. Verder zijn er nog allerlei negatieve aanpassingen gedaan die je pas merkt wanneer je het op beide apparaten (console en PC) speelt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het spel daar relatief veel op crasht (nooit last van gehad op mijn PC). Speel ACIV maar eens op een PC met maximale settings, dus op '1080p'. Het verschil is heel erg groot.
Dat verbaast me dus. Ik meen me te herinneren dat in de Assassin's Creed-reeks bijna consistent de pc-versie later uitkomt dan de console-versie. Dat wijst er natuurlijk ook op dat ze meer tijd nemen om dat te optimaliseren, maar het blijft dan wel een console-naar-pc port. BioWare zijn roots liggen juist bij de pc, dus je zou zeggen dat zij van pc-naar-console porten. Blijkbaar niet dus.quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat geldt zeer duidelijk niet voor de ME- en AC-reeks. Bij AC zie je zeer duidelijk dat vanaf het begin van het ontwerp rekening is gehouden met zeer uiteenlopende apparaten, bij ME zie je daarentegen zeer duidelijk dat vanaf het begin het ontwerp volledig was afgestemd op de console en dat pas aan het einde eens werd bekeken hoe het naar de PC over te zetten. Je ziet het bij Mass Effect trouwens ook aan de dialooginterfase die voor de PC erg onhandig is en aan het ontbreken van support voor gamepads.
Ik had het anders geïnterpreteerd. De waarheid ligt in het midden. Je kan inderdaad flink schalen, ik denk dat altijd een beter resultaat mogelijk is als je het spel ontwerpt voor de krachtigste PC-hardware maar dat is economisch gezien niet haalbaar en het schalen is een aanvaardbaar compromis.quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:50 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Die games kunnen op pc blijkbaar wel graphics leveren die met de tijd meegaan én hun game goed laten draaien op consoles (met grafische aanpassingen en waarschijnlijk wat fps moeten inleveren). Dus het kán wel.
Of dat een spel pas later op de PC uitkomt zegt niets over het al dan niet een console port zijn. ACIV was geen port aangezien het niet speciaal voor enkel de console werd ontworpen en dan pas werd aangepast aan de PC. Tombraider 2013 ook niet. Bij beide spellen hebben ze vanaf dag 1 van het ontwerp zowel de PC als de consoles in gedachte gehad. Bij ME werd vanaf dag 1 voor 100% uitgegaan van wat de consoles aankunnen en werd de PC genegeerd. Pas aan het einde hebben ze gekeken hoe ze het naar de PC zetten. Vandaar ook het artikel wat ik gaf over het gebrek aan gamepad-controle. Rockstar is ook berucht voor de slechte consoleports, alleen houdt Rockstar wel netjes rekening met het verschil in grafische rekenkracht maar verzuimt Rockstar dan weer om het technisch netjes te implementeren. Zo had GTAIV wel netjes sliders waarmee je de grafische opties in theorie in vergaande mate kon aanpassen maar verzuimde Rockstar om er rekening mee te houden dat een CPU in een PC doorgaans 4 kernen had op dat moment en 4 of 8 draden. Tja, als je vanaf dag 1 niet rekening houdt met dit soort zaken dan kan je dat niet aan het einde nog fixen.quote:Dat verbaast me dus. Ik meen me te herinneren dat in de Assassin's Creed-reeks bijna consistent de pc-versie later uitkomt dan de console-versie. Dat wijst er natuurlijk ook op dat ze meer tijd nemen om dat te optimaliseren, maar het blijft dan wel een console-naar-pc port.
Ik heb de laatste paar posts wel duidelijk gemaakt dat ik geen ruk begrijp van hoe games worden geprogrammeerd, maar... Een multi-platform game zal altijd toch wel een hoofdplatform hebben tijdens de ontwikkeling? Het lijkt me veel te duur om een game van de grond af te bouwen voor zowel pc als Xbox/Playstation. Ik zie het verschil dat je uitlegt tussen een Assassin's Creed en een Mass Effect, maar uiteindelijk zal één van de twee versies toch wel geport worden naar de andere?quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het anders geïnterpreteerd. De waarheid ligt in het midden. Je kan inderdaad flink schalen, ik denk dat altijd een beter resultaat mogelijk is als je het spel ontwerpt voor de krachtigste PC-hardware maar dat is economisch gezien niet haalbaar en het schalen is een aanvaardbaar compromis.
[..]
Of dat een spel pas later op de PC uitkomt zegt niets over het al dan niet een console port zijn. ACIV was geen port aangezien het niet speciaal voor enkel de console werd ontworpen en dan pas werd aangepast aan de PC. Tombraider 2013 ook niet. Bij beide spellen hebben ze vanaf dag 1 van het ontwerp zowel de PC als de consoles in gedachte gehad. Bij ME werd vanaf dag 1 voor 100% uitgegaan van wat de consoles aankunnen en werd de PC genegeerd. Pas aan het einde hebben ze gekeken hoe ze het naar de PC zetten. Vandaar ook het artikel wat ik gaf over het gebrek aan gamepad-controle. Rockstar is ook berucht voor de slechte consoleports, alleen houdt Rockstar wel netjes rekening met het verschil in grafische rekenkracht maar verzuimt Rockstar dan weer om het technisch netjes te implementeren. Zo had GTAIV wel netjes sliders waarmee je de grafische opties in theorie in vergaande mate kon aanpassen maar verzuimde Rockstar om er rekening mee te houden dat een CPU in een PC doorgaans 4 kernen had op dat moment en 4 of 8 draden. Tja, als je vanaf dag 1 niet rekening houdt met dit soort zaken dan kan je dat niet aan het einde nog fixen.
Hier een interessant artikeltje: http://www.pcgamer.com/st(...)nsole-ports-a-guide/
Iets soortgelijks zou ik ook doen bij meerdere playthroughsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb heel wat playthroughs gehad (vooral ME2) en heb iedereen behalve Thane en Jacob wel een keer geromanced In één play met maleshep deed ik in 1 en 2 niks zodat ik in 3 een bromance met Kaidan kon hebben
Ik zie een female turian en zo'n ras waarvan er eentje de shadow broker was... iets uit ME4?quote:
Female Turian?! Mass effect 4?!quote:
Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zie een female turian en zo'n ras waarvan er eentje de shadow broker was... iets uit ME4?
Het is gewoon een Brute.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:19 schreef Forbry het volgende:
Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...
Moest ik ook weer ff googelen , maar iddquote:
Is ook al heel lang geleden sinds ik dat figuur zagquote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Female Turian?! Mass effect 4?!
[..]
Moest ff googelen (want al lang vergeten hoe die er uitzag), maar vind deze er toch (heel) anders uitzien...
Dit was toch de enige keuze die niet doorgevoerd werd omdat ereen fout in zat, mag je in ME2 weer opnieuw kiezenquote:Op maandag 19 januari 2015 01:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wtf? Heb net ME1 uitgespeeld, Council laten sterven, maakte de keuze tussen Anderson of Udina als ambassador (koos Anderson), maar ineens zeggen ze dat wij, de mens, de macht grijpen Nooit eerder meegemaakt, dus zometeen maar eens kijken hoe dat in ME2 tot uiting komt
Hoe gaat dan dan als ik m'n Shep importeer? Genesis sla ik als het goed is over, dus wanneer krijg ik die keuze dan?quote:Op maandag 19 januari 2015 10:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit was toch de enige keuze die niet doorgevoerd werd omdat ereen fout in zat, mag je in ME2 weer opnieuw kiezen
bij importeren krijg je die keuze automatisch, ik weet even niet meer waar. Ik was een extra playthrough van 2 aan het doen en toen viel het mij opquote:Op maandag 19 januari 2015 11:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe gaat dan dan als ik m'n Shep importeer? Genesis sla ik als het goed is over, dus wanneer krijg ik die keuze dan?
Kan ik dan alsnog voor full human council kiezen? Ik heb wat op internet rondgekeken en las dat je flink wat koele (en zelf agressieve) reacties van de andere rassen kunt verwachten, wat ik kut vind, maar ik heb het er zelf naar gemaakt (ook niet helemaal waar, ik stelde nog voor om een nieuwe council van de originele drie rassen neer te zetten, maar daar hadden Udina en Anderson geen zin in).quote:Op maandag 19 januari 2015 11:27 schreef The_Substitute het volgende:
In het begin als je met Miranda en Jacob in die Kodiak zit, krijg je in ME2 opnieuw de keus om te bepalen wie er councilor werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |