Ik denk van niet - als ze hebben grote vrienden in t politiek,big business,media enz.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
organisaties die zomaar geld uitgeven in grote mate, krijgen vroeger of later die problemen wel...
Als Snowden 'n echte mens is - dan heeft ie 'n andere echte naam.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet waarschijnlijk dat Snowden een CGI karakter is, ipv een mens.
Dan heeft hij een andere naam? Hoe bedoel je? Waarom?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als Snowden 'n echte mens is - dan heeft ie 'n andere echte naam.
Hij is creeerd om mensen te misleiden en laten denken dat er zijn 'n paar eerlijk en brave gozers in t CIA/NSA/whatever.....en dat Freedom of Speech bestaat of zo.
Als er zijn echte klokkenluiders met echte 'gevoelige informatie' dan zijn ze heel snel uit de weg gehaald en ze kunnen ook niet t media vertrouwen op hun allegaties te publiceren want t media zijn grote vrienden met de (in)security forces.
Ik zei t vanaf t begin.
IMO : Het hele verhaal is gewoon 'n stukje van de hele toneel(zelfde met Assange)
Tingo tip wat minder films kijken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk van niet - als ze hebben grote vrienden in t politiek,big business,media enz.
En ik denk dat de financieel praktijken van bepaalde organisaties zijn niet alleen 'semi-legale'maar helemaal illegaal en crimineel.
Ik denk dat government agencies zijn ook bezig met drug-trafficking,wapenhandel.moord enz.Black Ops noemen ze het - dan er is helemaal geen 'paper-trail'.
We weten niet eens de helft van met wat ze zijn bezig ermee.
En daarom is het een CGI karakter?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hij is creeerd om mensen te misleiden en laten denken dat er zijn 'n paar eerlijk en brave gozers in t CIA/NSA/whatever.....en dat Freedom of Speech bestaat of zo.
Als er zijn echte klokkenluiders met echte 'gevoelige informatie' dan zijn ze heel snel uit de weg gehaald en ze kunnen ook niet t media vertrouwen op hun allegaties te publiceren want t media zijn grote vrienden met de (in)security forces.
Ik zei t vanaf t begin.
IMO : Het hele verhaal is gewoon 'n stukje van de hele toneel(zelfde met Assange)
Computer Generated Identity.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En daarom is het een CGI karakter?
ik vind het zo gek als Die hard BNW-er moeten we juist blij zijn met dit soort klokkenluiders.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En daarom is het een CGI karakter?
nogmaals, hoe rjk je ook bent en hoeveel vrienden en macht je wel of niet hebt... dat ontslaat niemand van de realiteit dat geld besteden altijd een vraag heeft van effectiviteit'..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk van niet - als ze hebben grote vrienden in t politiek,big business,media enz.
De truc is natuurlijk dat regeringsorganisaties dankzij de directe band tot wetgevende instanties, de wetten kunnen laten scheppen die illegaal handelen (semi-)legaal maakt, desnoods via omwegen zoals de NSA werkt met het FISA-gerechtshof.quote:En ik denk dat de financieel praktijken van bepaalde organisaties zijn niet alleen 'semi-legale'maar helemaal illegaal en crimineel.
Als je iets niet weet, moet je gewoon ook niet doen alsof je wel wat er van weet en gewoon het niet erover hebben alsof iets wel 'waar' zou zijn.quote:Ik denk dat government agencies zijn ook bezig met drug-trafficking,wapenhandel.moord enz.Black Ops noemen ze het - dan er is helemaal geen 'paper-trail'.
We weten niet eens de helft van met wat ze zijn bezig ermee.
Geen reden maar gewoon puur, omdat het kan.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nogmaals, hoe rjk je ook bent en hoeveel vrienden en macht je wel of niet hebt... dat ontslaat niemand van de realiteit dat geld besteden altijd een vraag heeft van effectiviteit'..
Iemand die geld uitgeeft wil daarmee ook een bepaalde tegenwaarde en zal voordat deze het geld uitgeeft ook een zekere resultaat ervan verwachten of zekerheid hebben dat bepaalde bestedingen efficient besteed worden..
jouw logica lijkt er van uit te gaan dat bepaalde mensen of organisaties gewoon lukraak eindeloos geld gaan uitgeven, met een onduidelijk doel ..
enkel 'omdat ze dat kunnen'
[..]
De truc is natuurlijk dat regeringsorganisaties dankzij de directe band tot wetgevende instanties, de wetten kunnen laten scheppen die illegaal handelen (semi-)legaal maakt, desnoods via omwegen zoals de NSA werkt met het FISA-gerechtshof.
Ook de NSA moet verantwoording afleggen en kan zich hieraan niet geheel 'onttrekken' (al pogen ze het zeker, en zijn bv dingen als geheimhouding, verborgen budgets en hun gebrek aan transparantie perfecte methodes om het afleggen van verantwoording te ontlopen wat echter vaak ook een probleem is bij inlichtingenwerk, hoe 'effectief' is het nu werkelijk, is lastig vast te stellen)
[..]
Als je iets niet weet, moet je gewoon ook niet doen alsof je wel wat er van weet en gewoon het niet erover hebben alsof iets wel 'waar' zou zijn.
het is nutteloos eindeloos te gaan theoretiseren over dingen die je niet weet en waarvan de logische argumenten ervoor door jezelf makkelijk ontweken kunnen worden met een 'russel teapot'-achtige argumentatie van een onmogelijkheid daarover iets te kunnen weten.
Overigens, ook een veel in het geheim werkende organisatie heeft gewoon een 'paper trail'...
Ook zulke organisaties werken gewoon als bedrijven en kunnen er niet aan ontkomen om documenatie te maken en bv de registratie van welke besluiten genomen zijn en wie waarvoor verantwoordelijk is.
Wel is de 'paper trail' vane en geheime dienst natuurlijk enorm 'heet' materiaal en zal men er verschrikkelijk voorzichtig mee zijn ...
Mochten zulke documenten uitlekken (zoals bij Snowden gebeurde, en voorheen bij Bradley Manning) is dat altijd ongekend schadelijk
Jij hebt helemaal geen recht om commentaren te maken over 'films kijken'.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tingo tip wat minder films kijken.
Geheime diensten gebruiken verschillende ID's enz.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan heeft hij een andere naam? Hoe bedoel je? Waarom?
Van alle mensen op BNW ben jij degene die het het meest heeft over hollywood en zijn films. Dus ben jij er het meest door beïnvloed. Sterker nog, je kan er maar niet over stil blijven.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:01 schreef Tingo het volgende:
Misschien moet je kijken na jezelf ipv. idiotische Hollywood films kijken.
En voor welke organisatie werk jij dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mensen die werken voor zulke organisaties zijn heel goed leugenaars - het is 'n deel van hun baan toch?
Ik geloof dat de hele wereld een juist een pest hekel heeft aan hun.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik zei t vanaf t begin.
misschien zo?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
Nou Tingo, je zou er zomaar naast kunnen zitten dat Snowden CGI is want:
http://www.nu.nl/politiek(...)n-europarlement.html
en dat zal hij toch echt in levende lijve moeten doen, of denk je dat het hele europarlement CGI is?
nou.. Lavenderr, in het bericht wordt een andere optie genoemdquote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
Nou Tingo, je zou er zomaar naast kunnen zitten dat Snowden CGI is want:
http://www.nu.nl/politiek(...)n-europarlement.html
en dat zal hij toch echt in levende lijve moeten doen, of denk je dat het hele europarlement CGI is?
quote:Er zal geen rechtstreekse verbinding zijn. Snowden zal of een boodschap inspreken of schriftelijk vragen beantwoorden.
oh damnquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:32 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
nou.. Lavenderr, in het bericht wordt een andere optie genoemd
Uit het artikel:
[..]
De OP wordt hiermee dus niet ontkrachtquote:
Wrijf het er maar inquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:54 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De OP wordt hiermee dus niet ontkracht
Dat is zeker niet de bedoeling!!quote:
Inmiddels heeft Snowden al met zoveel mensen gesproken dat we er gerust van uit kunnen gaan dat het een echt mens is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling!!
Vind het een interessant onderwerp, maar ik besef me ook dat sommige dingen anders in elkaar zitten dan ik vaak denk. Soms ligt het gecompliceerder, soms wat simpeler.. in dit geval is het interessant dat er 3 grote namen zijn (Assange, Manning en Snowden) die de onthullingen hebben gebracht. Het laat je nadenken over hoe ver de macht van inlichtingendiensten reikt.
Zijn zij alwetend en zijn de 3 slechts pionnen en hun creatie? Of zijn de diensten niet zo alwetend als ze zich doen voorkomen? Dat vind ik aan dit hele verhaal zo interessant.
Dat Snowden 'gemaakt' zou zijn.. gevalletje bewijs het maar eens..
Mensen zeggen dat ze met Snowden hebben gesproken, he.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Snowden al met zoveel mensen gesproken dat we er gerust van uit kunnen gaan dat het een echt mens is.
Maar ik geef toe; het klinkt spannend om net te doen alsof het GCI is
Niemand kan ontkennen dat de technologie bestaat om dit soort dingen te doen....de technologie is waarschijnlijk veel meer geadvanceerd dan we denken,dus het idee 'het is niet mogelijk/het kan toch niet! ' is gebaseerd puur op vertrouw.....'n soort van 'but they'd never do such a thing!'.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat is zeker niet de bedoeling!!
Vind het een interessant onderwerp, maar ik besef me ook dat sommige dingen anders in elkaar zitten dan ik vaak denk. Soms ligt het gecompliceerder, soms wat simpeler.. in dit geval is het interessant dat er 3 grote namen zijn (Assange, Manning en Snowden) die de onthullingen hebben gebracht. Het laat je nadenken over hoe ver de macht van inlichtingendiensten reikt.
Zijn zij alwetend en zijn de 3 slechts pionnen en hun creatie? Of zijn de diensten niet zo alwetend als ze zich doen voorkomen? Dat vind ik aan dit hele verhaal zo interessant.
Dat Snowden 'gemaakt' zou zijn.. gevalletje bewijs het maar eens..
Dan zijn dus de mensen die zeggen met Snowden gesproken te hebben ook GCI?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:40 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Mensen zeggen dat ze met Snowden hebben gesproken, he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |