Screenshots.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef Susteren het volgende:
Echter zijn er situaties die ik zelfs als ik de vraag nakijk nogsteeds niet snap, veelal zou ik remmen ipv gas loslaten.
Remmen doe je alleen bij acuut gevaar, gas los bij een mogelijk gevaarlijke situatie.quote:
Zal nog eentje maken en screenshots maken van m'n fouten!quote:
Lijken de vragen op die in je theorieboek? Dan is het niet makkelijker.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:56 schreef Susteren het volgende:
M'n instructeur zegt echter dat het echte examen makkelijker is dan de oefenexames op iTheorie, klopt dit?
Ja, goh. Dat is altijd het geval hoor wijsneusquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
"in deze situatie komt gevaar aan en moet je gas loslaten EN remmen".
Het grappige is dat ik in het echt prima kan oordelen wat ik moet doen, maar vaak zijn die afbeeldingen gewoon op verschillende manieren te bekijken. Het is lastiger oordelen dan dat je het in het echt meemaakt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:07 schreef RetepV het volgende:
Gas loslaten en remmen.
Remmen doe je alleen als het nodig is. Je remlichten lichten namelijk op. Dat veroorzaakt onrust achter je.
En als het regent en er zit een motorrijder achter, ziet hij telkens niks meer wanneer jij op je rem trapt. Elke regendruppel op zijn vizier verandert dan in een rood remlicht. Duizend remlichten in je smoel wanneer je voorganger remt. Dus rem alleen als het nodig is.
De overige momenten laat je gewoon je gas los wanneer je snelheid moet verminderen. Daartoe hou je voldoende afstand tot je voorganger en anticipeer je de wegsituatie.
Dus... Als er iets onverwachts gebeurt: altijd remmen. Als er niks onverwachts gebeurt: altijd gewoon gas los.
Dan is het antwoord toch remmen, en niet gas loslaten "wijsneus"?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:08 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
Ja, goh. Dat is altijd het geval hoor wijsneus
heb je een account voor nodig om te kunnen downloadenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:25 schreef Susteren het volgende:
Toevallig nu geslaagd
[ afbeelding ]
Maar alsnog van m'n fouten screenshots gemaakt, ze zijn hier te downloaden als zipje:
http://www.4shared.com/zip/blo1_cqUce/Archief.html
Hmm ja klopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
heb je een account voor nodig om te kunnen downloaden
De antwoorden staan er volgens mij allemaal tegelijk hoor?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:15 schreef imikethat het volgende:
Je kan gewoon spieken. De antwoorden komen stuk voor stuk opt scherm en bij de goede gaat iedereen zijn hand al naar die knop. I also like to live dangerously
De 20 minuten die je bij het CBR voor de toets aanwezig moet zijn, zijn al voldoendequote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:43 schreef Roadtrip het volgende:
Als je een beetje hersenen hebt komt het wel goed joh. Die test is op VMBO niveau.
De vragen zijn gewoon heel logisch. Als je een beetje verkeersinzicht hebt moet je tegen probleem zijn.
Ik was om 4 uur snachts een half uurtje dronken gaan leren, en haalde hem ook.
Niu ja, eigenlijk wel. Helemaal als TS al in de auto heeft gereden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:02 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
De 20 minuten die je bij het CBR voor de toets aanwezig moet zijn, zijn al voldoende
Ja, en automatisch ken je dan voldoende theorie om je examen te halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Niu ja, eigenlijk wel. Helemaal als TS al in de auto heeft gereden.
Joah, Bradie is daar het levende voorbeeld van.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, en automatisch ken je dan voldoende theorie om je examen te halen.
Het gaat niet om Braddie maar om de best wel domme opmerking van Roadtrip.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Joah, Bradie is daar het levende voorbeeld van.
+1quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat niet om Braddie maar om de best wel domme opmerking van Roadtrip.
OK ik begrijp je punt. Als je olie fucking dom bent, of hersendood in het ziekenhuis ligt op afwachting van orgaan transplantaties niet nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, en automatisch ken je dan voldoende theorie om je examen te halen.
Ik maak de bewuste keuze om tijdens het parkeren door te rijden tot hij boem doet. Niet alleen bij stoepranden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:42 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
+1
Hangt van persoon af, de ene kan beter leren dan de ander.
En sommige mensen kunnen blijkbaar wel hun theorie halen, maar verneuken hun wieldoppen/velgen van een gifgroene Fiesta omdat ze niet kunnen parkeren bij een stoeprand.
Niet stressen als je er een slecht gevoel over hebt. Niet stressen als het daadwerkelijk slecht verloopt. Niet stressen als je 'm een keertje over moet doen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:47 schreef Susteren het volgende:
Ik ga gewoon nog veel oefenen en hoop dinsdag in 1 keer te slagen. Hoor van velen dat bijna iedereen er 2x over moet doen, maar heb 't het liefste meteen.
Iemand nog tips?
45% slaagt in 1x was op de radio van de week.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:47 schreef Susteren het volgende:
Ik ga gewoon nog veel oefenen en hoop dinsdag in 1 keer te slagen. Hoor van velen dat bijna iedereen er 2x over moet doen, maar heb 't het liefste meteen.
Iemand nog tips?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik maak de bewuste keuze om tijdens het parkeren door te rijden tot hij boem doet. Niet alleen bij stoepranden.
Je hebt niet voor niets bumpers.
Dan is bij elke sheet het antwoord "Gas loslaten", aangezien dat elke keer het langste antwoord is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:34 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou zeggen 'Niets', want binnen de bebouwde kom is vmax 50. Maar een van mn instructeurs zei altijd 'kies het langste antwoord' dus zal het wel gas los laten zijn vanwege die kids, zeker ook met die onoverzichtelijke bocht van links en rechts waar je niet kan zien wat er aan komt zeilen.
Tegenwoordig is het wel een stukje lastiger dan 10 jaar geleden ja
Gas loslaten aangezien er mogelijk gevaar is met kinderen, toch?quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:31 schreef Anne het volgende:
Een hoop stoerdoenerij hier..![]()
Maar ik vind toevallig het theorie-examen van tegenwoordig echt wel een stukkie lastiger als 8 jaar geleden. Komt vooral door dit soort vragen die ze tegenwoordig stellen:
[ afbeelding ]
Praktijkvragen die ze in een theorievorm hebben gegoten.
Ik heb verder geen tips, behalve braaf leren. En voor een ieder werkt dat weer anders. Ik was altijd van de last minute, maar het schijnt dat je beter alles kunt verspreiden over een week.
Ik zou voor remmen kiezen. Er staat namelijk een fiets op de weg. Die moet toch eerst weg voordat je naar links kan. En met gas loslaten sta je nog niet helemaal stil als je bij de fiets bent.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gas loslaten aangezien er mogelijk gevaar is met kinderen, toch?
Tsja in ieder geval zo'n vragen heb je de hele tijd met gevaarherkenning.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik zou voor remmen kiezen. Er staat namelijk een fiets op de weg. Die moet toch eerst weg voordat je naar links kan. En met gas loslaten sta je nog niet helemaal stil als je bij de fiets bent.
quote:(1) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
Acuut gevaar
zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
tegenliggers op zeer smalle wegen
voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
zeer onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
onoverzichtelijke of scherpe bochten
ontstaan van stremming of file
grote snelheidsverschillen onderling
(2) Gas loslaten
Bij latent gevaar
Als je de situatie niet vertrouwt
Als je de situatie wel goed kunt overzien
Als er geen acuut gevaar is
Als de snelheid aangepast is
(3) Niets doen
Als je de situatie goed kunt overzien
Als er geen acuut of latent gevaar is
Als er voldoende volgafstand/ ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
Als er weinig snelheidsverschil onderling is
Als er goede vluchtmogelijkheden zijn
Nou dit geval is redelijk duidelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tsja in ieder geval zo'n vragen heb je de hele tijd met gevaarherkenning.
Deze gevaarherkenningsvragen had je 8 jaar geleden ook nog niet, die zijn er een paar jaar terug bijgekomen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:31 schreef Anne het volgende:
Een hoop stoerdoenerij hier..![]()
Maar ik vind toevallig het theorie-examen van tegenwoordig echt wel een stukkie lastiger als 8 jaar geleden. Komt vooral door dit soort vragen die ze tegenwoordig stellen:
[ afbeelding ]
Praktijkvragen die ze in een theorievorm hebben gegoten.
Ik heb verder geen tips, behalve braaf leren. En voor een ieder werkt dat weer anders. Ik was altijd van de last minute, maar het schijnt dat je beter alles kunt verspreiden over een week.
Bijna goedquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou dit geval is redelijk duidelijk.
Maar om deze dingen moet je je sowieso niet te druk maken. Want je mag 50% fout hebben of zo toch?
Dat zeg ik toch ook?quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:51 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Deze gevaarherkenningsvragen had je 8 jaar geleden ook nog niet, die zijn er een paar jaar terug bijgekomen.
Bijna 50% dusquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Bijna goed:
1. Gevaarherkenning. Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben.
2. Verkeersregels en verkeersinzicht. Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben.
Het is echt een stuk lastiger als je zou zeggen, zitten een hoop twijfelgevallen tussen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bijna 50% dusKan me haast niet voorstellen als je al wat rijervaring hebt door je lessen dat je hier meer dan 12 fouten in maakt.
Probleem zit 'm in punt 2.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Bijna goed:
1. Gevaarherkenning. Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben.
2. Verkeersregels en verkeersinzicht. Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben.
Ja en nee. Punt 2 kun je gewoon echt leren (het woord "inzicht" zou je anders doen denken, maar toch is het zo).quote:
Ik heb 1.3 jaar geleden of zo mijn theorie gehaald. (in 1xquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is echt een stuk lastiger als je zou zeggen, zitten een hoop twijfelgevallen tussen.
Zou dan wel je telefoon en portemonnee thuis laten als je daar heen gaat aan dat filmpje te zien.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:00 schreef Ener-G het volgende:
En anders kan je nog altijd bij deze toko terecht:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:55 schreef Susteren het volgende:
Vandaag geslaagd met 6 fouten gevaar en 1 bij theorie!
Thx man! Prima, dat was ook eigenlijk het probleem niet. Binnenkort al op voor praktijk!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat het ook al goed met het rijden zelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |