als ik me kalm houd en veel rust houd zouden ze gered kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:15 schreef trui het volgende:
he jakkes, gescheurde kniebanden. dat klinkt niet fijn. zijn ze echt helemaal door of kunnen ze nog gered worden?
over welk boek ging het?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:17 schreef Keshet het volgende:
Beterschap Bar!
Bedankt voor het recept oh-oh!
Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek.
The lonely polygamist van Udall.quote:
hell no...quote:
Ik had precies hetzelfde, ik vond dit een superleuke opkikker tussendoor!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:20 schreef Keshet het volgende:
[..]
The lonely polygamist van Udall.
Zegt me helemaal niks nog maar ik laat me graag verrassen. Ik zit in een leessleur.
beterschap!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:17 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
als ik me kalm houd en veel rust houd zouden ze gered kunnen worden.
Beterschap Bar!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:15 schreef Vicky het volgende:
Balen Bar! Beterschap.
Wat lukt er dan niet Saffier?
Ik ben erin bezig. Heb eerst het boek van Jennifer Saunders gelezen, dat vond ik dan weer erg leuk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, ik vond dit een superleuke opkikker tussendoor!
Die aparte hoofdpersoon is de minst sympathieke personage maar tochquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:34 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik ben erin bezig. Heb eerst het boek van Jennifer Saunders gelezen, dat vond ik dan weer erg leuk.
Van deze weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind de hoofdpersoon nogal een schlemiel en weinig sympathie opwekken. Maar wellicht is dat juist het punt en moet ik gewoon nog een stuk verder lezen.
Oh bah Saffira.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:33 schreef Saffier het volgende:
Daarbij heb ik als bijwerking van de verdoving van de tandarts een knijter van een depressie. Dus alles is moeilijk en bijna onoverkomelijk. Ik wéét dat het van de verdoving is en ik wéét dat het met een paar dagen (week of twee) weer weg is, maar pffffff.
Ik wil een opgeruimd huis(kamer/keuken) en zie werkelijk niet waar ik moet beginnen.
En nu moet ik huilen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh bah Saffira.
Dat dat kan als bijwerking.
Laat het dan maar over je heen komen, als je zeker weet dat het tijdelijk is. Stel niet te hoge eisen aan jezelf. Een net huis is heerlijk, maar als het niet kan nu dan kan het nu niet. Vraag om het straks samen met je man te doen. Dat scheelt mss al. En anders: Je bed in, deken over je kop. Kopje thee, lief zijn voor jezelf. De wereld draait toch wel door. Sterkte.
Ja, maar sowieso, tof wijf...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die aparte hoofdpersoon is de minst sympathieke personage maar toch
Die van Saunders is echt heel erg leuk he!
Doe de kinderen uit spelen (ben maar eerlijk naar de moeders, ze willen je vást ontlasten).quote:
ah gets, dat is wel een flinke dip dan..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:45 schreef Saffier het volgende:
Lief aangeboden Vicky maar ik weet/zie gewoon echt niet hoe.
Deepfreeze dat is het nou net; ik zie en trek het gewoon niet. Ik zie en hoor alleen maar 'ruis' en er is geen filter. Alles irriteert en alles is te veel. Alles. (De stekkers van de laders van de nachtlampjes maken herrie. Zo erg dat ik in staat ben om ze dwars door het raam heen te smijten. Dat ik ze gewoon uit het stopcontact kan trekken om het geluid te stoppen komt pas uren later bij me op.) Ik weet gewoon niet waar te beginnen of hoe ik het aan moet pakken. Sec bekeken weet ik dat ik in anderhalf uur klaar kán zijn. En 'anderhalf uur' is niet te overzien, het grijpt me letterlijk naar m'n keel. De kinderen voelen haarfijn aan dat ik me even heel slecht voel en halen alles uit de kast om me over m'n toeren te krijgen. Het vreet energie en ik heb even alles nodig om alleen maar overeind te blijven.
Volgende keer trekt hij die kies maar zónder verdoving
Die angst om af te glijden snap ik. Maar omdat je zei dat je ervan uitgaat dat het slechts tijdelijk is, dacht ik dat het wel zou kunnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:49 schreef Saffier het volgende:
Ik wil zo graag idd naar bed. Slapen. Niets. Maar tegelijk durf ik er ook eigenlijk niet aan toe te geven omdat ik doodsbang ben om weer 'af te glijden'.
En Y'tje is bij me en we moeten zo naar de chiro.
Lief voor mezelf zijn lukt ff niet.
Knap van je!!!!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:04 schreef Saffier het volgende:
Ja dit vreet idd energie.
Zo, Uitgehuild. Nu naar de Chiro. Vanavond sporten en heel veel endorfinen aanmaken. Dat moet schelen.
Bedankt voor het luisterendoet goed. Echt.
Ik was net uitgehuild! Begin ik weer!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die angst om af te glijden snap ik. Maar omdat je zei dat je ervan uitgaat dat het slechts tijdelijk is, dacht ik dat het wel zou kunnen.
Wandelen is mss wel fijn? Het is mooi weer. en afspraak chiro kun je in het ergste geval ook afzeggen he... Stel hele kleine doelen Saffier. En lief zijn voor je zelf kan ook in kleine dingen. Dat kopje thee, niet te streng zijn voor jezelf, op de bank met een dekentje en Y laten kleuren oid.
Dikke, heel kut voor je.
Zo ver ik weet ben je verplicht. Iets met verzekeringen en zo.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Saffier, wat rot joh, en dat van verdoving!![]()
Kunnen ze dan niet een ander middel gebruiken?
Ik heb een vraagje, weet iemand of je idd verplicht bent om uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan? Of zou je ook door mogen werken tot je bevalt?
In loondienst verplicht, volgens mij. Als zelfstandige weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een vraagje, weet iemand of je idd verplicht bent om uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan? Of zou je ook door mogen werken tot je bevalt?
Toen ik binnen mijn bevallingsverlof weer aan het werk wilde gaan, werd er ook moeilijk gedaan, want dat kon verzekeringstechnisch niet. Zal voor die laatste vier weken ook wel gelden denk ik?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, zoiets vermoedde ik al. En uiteraard gaat het niet om eerder beginnen. Ik gok dat ze op deze manier hoopt dat ze voor 16 weken bevallingsverlof kan gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:27 schreef Ticootje het volgende:
In ieder geval mag vier weken voor de vermoedelijke bevalling niet worden gewerkt, ook niet als de werkneemster dit zelf wil (de werkgever riskeert in deze een boete en in sommige gevallen zelfs een rechterlijke veroordeling).
Eerder gaan werken
Een werkneemster kan haar verlof stoppen om eerder aan de slag te gaan. Dat mag op zijn vroegst pas na 42 dagen na de bevalling. Zij moet dus in ieder geval 42 dagen zwangerschapsverlof opnemen.
http://www.hr-kiosk.nl/ho(...)erschap-en-bevalling
Volgens mij als haar bedrijf in nederland is gevestigd heeft ze zich gewoon te houden aan onze wetten. In belgie mag je bijvoorbeeld wel doorwerken tot 1 week voor de beval datum. Maar ik heb geen idee hoe dat dan gaat als buitenlandse werknemers komen werken voor een nederlandse organisatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, zoiets vermoedde ik al. En uiteraard gaat het niet om eerder beginnen. Ik gok dat ze op deze manier hoopt dat ze voor 16 weken bevallingsverlof kan gaan.
En nee, het is niet voor mij, het is een collega van me en die heeft bij haar vorige zwangerschap dus tot aan de bevallingsdatum doorgewerkt, maar toen werkte ze (oorspronkelijk Brits) in een 1-mans organisatie dus ik vraag me zelfs af of ze zich uberhaupt bij het UWV gemeld heeft toen.
Het kwam tijdens de lunch ter sprake, waar zijzelf niet bij was, en toen zei haar directe leidinggevende 'oh, vlgs mij werkte ze bij nr 1 door tot de bevallingsdatum, zoiets zei ze', waarom vier man (vrouw) aan tafel zei 'maar dat mag helemaal niet'.
Als zij hier haar zwangerschapsuitkering claimt en dus verzekerd is voor de werknemersverzekeringen zal ze zich aan de Nederlandse wetgeving moeten houden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij als haar bedrijf in nederland is gevestigd heeft ze zich gewoon te houden aan onze wetten. In belgie mag je bijvoorbeeld wel doorwerken tot 1 week voor de beval datum. Maar ik heb geen idee hoe dat dan gaat als buitenlandse werknemers komen werken voor een nederlandse organisatie.
In Nederland is het recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof geregeld in hoofdstuk 3 (artikelen 3:1 t/m 3:30) van de Wet arbeid en zorg.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ze zal zich deze keer dus ook gewoon aan de regels moeten houden.
Ik heb geen idee hoe dat de vorige keer gegaan is eigenlijk.
Maar het ging toen om een Europese organisatie dus ik denk echt dat er verder niemand weet had van hoe het hier werkte.
Maar stel nou, dat je hier werkt maar dat je wordt betaald vanuit je belgische werkgever en daar dus ook je verlof krijgt betaald. zou het dan zo zijn dat je na die 4 weken die hier verplicht zijn, je als buitenlandse werkneemster ook niet meer mag werken?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Als zij hier haar zwangerschapsuitkering claimt en dus verzekerd is voor de werknemersverzekeringen zal ze zich aan de Nederlandse wetgeving moeten houden.
Tx!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In Nederland is het recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof geregeld in hoofdstuk 3 (artikelen 3:1 t/m 3:30) van de Wet arbeid en zorg.
Dat klopt als een bus.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, maar dat speelde allemaal bij haar vorige werkgever he (een in NL gevestigde Europese organisatie). Daar had ze zich wrsch ook aan de wet moeten houden maar was er simpelweg niemand die het kon signaleren.
Nu is ze gewoon bij ons in dienst en komt de uitkering van het UWV en moet ze dus gewoon de regels volgen.
And while we're at it, heb ik het goed dat ze, als ze besluit tot 4 weken van te voren te werken en ze meldt zich ergens tussen de 6 en 4 weken before due date ziek, ongeacht de reden, dat haar zwangerschaps verlof ook meteen dan in gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |