abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136314913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:00 schreef rn1984 het volgende:

[..]

Nee ik ben jari niet en ook geen familie ervan.
Hoezo denk je dat? Omdat ik velle kritiek heb op Verhey?
Dat komt omdat ik zelf ook iets als dit meegemaakt heb 6 jaar geleden.
Nee omdat je je gisteren specifiek hebt geregistreerd om te reageren op deze reeks. Vaak is dat een indicatie van mensen die dicht bij het vuur staan.
pi_136314991
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:00 schreef rn1984 het volgende:

[..]

Nee ik ben jari niet en ook geen familie ervan.
Hoezo denk je dat? Omdat ik velle kritiek heb op Verhey?
Dat komt omdat ik zelf ook iets als dit meegemaakt heb 6 jaar geleden.
Precies om 10:00 gepost.. Hmm.. :+
pi_136315153
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:18 schreef Goejedag het volgende:

[..]

Precies om 10:00 gepost.. Hmm.. :+
Shit, *slik

Ik zit anders nooit op dit forum, maar dit verhaal specifiek vind ik interessant om te volgen, vandaar.
pi_136315394
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
Oh trouwens, super post van Greenhouse _O_

Ik zag dat niemand dit nog genoemd had:

Als die meid slim genoeg is om die programmas te gebruiken en accounts te beheren (en daar ga ik van uit) is ze dus heel sluw. Die vader is de slimste niet, dus dan moet het voor haar een eitje zijn die vader te manipuleren en naar haar hand te zetten. Nep tranen, zogenaamd waterdichte argumenten, via de nepaccount inspelen op zijn zwakke plekken etc.

Moeder is verder nieteens in b eeld, dus daar zou ik wel eens wat meer over willen weten!
Hele topic meegelezen, geweldig wat er al naar voren is gekomen, hoop dat Alberto mee leest en er zijn voordeel mee doet! (Of één of andere instantie die de zaak verder uit kan pluizen)
Wat hierboven gezegd wordt, moest ik ook aan denken. Emmelie is enig kind, vaders oogappel, kan in zijn ogen - uiteraard - geen verkeerd doen. Hij gelooft haar blindelings en ze krijgt alles gedaan van hem.

Ik vermoed dat Emmelie een verwend enig kind is die niet gewend is nee te horen. Ze krijgt alles wat ze wil op een presenteerblaadje, zoals bijv. die HTC One.

Dat Jari het uitmaakte was een klap in haar gezicht, dat ze nu eens niet haar zin kreeg, Jari niet net als haar vader als een poppetje aan een touwtje voor haar danste.
Ik denk dat daar de kern zit van haar verzinsels, het moest en zou zo lopen zoals mevrouw wenste. Helaas voor haar trapte Jari niet in de val en daarom ging zij steeds verder.
Of ze het alleen deed? Eigenlijk vermoed ik van wel, we hebben bijv. niet gehoord of de lokmail ook nog op een ander apparaat geopend was.
pi_136315412
Overigens heeft Jari wat aandacht gekregen op twitter (/jaripluim), en heeft inmiddels aan wat 15-jarige twitterhoertjes zijn verhaal in een privéchat gedeeld op facebook. Wellicht lukt het iemand van ons om contact te krijgen? Ben erg benieuwd naar zijn verhaal/het verhaal? En wellicht kan hij wat zeggen over de argumenten die op fok zijn gegeven?
pi_136315500
Hoi all,

Ook hier iemand die in de ban geraakt is van het hele Emmelie verhaal en heb mij maar aangemeld.
Tot aan dit topic was ik er ook ten stelligste van overtuigd dat zij het zelf niet was. Jullie hebben mij over de streep getrokken en ben nu ook allerlei scenario's aan het bedenken.

Toch blijven er 2 dingen knagen!!!
1. Stel dat zij het niet is, dan is het de stalker dus gelukt alle verdenkingen op haar te leggen, dus gaat de "echte" stalker vrij uit?
2. Als je al meer dan een jaar zulke berichten krijgt, waarbij het alleen bij dreigementen blijft en nooit tot daden komt, blijf je dan na zo'n tijd niet nuchter eronder?

Tja ik weet het niet, ben geen Sherlock Holmes XD
Never regret the thing that made you smile......
pi_136315539
Op het laatst zie je nog dat hun huis te koop staat.... iemand interesse?
pi_136315595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:43 schreef rn1984 het volgende:
Op het laatst zie je nog dat hun huis te koop staat.... iemand interesse?
Haha zat er net naar te kijken, zijn er Sherlocks die hier nog iets uit kunnen halen?
Foto's genomen voordat de camera's er hingen zo te zien:
http://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-84991751-driftweg-26/
pi_136315619
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:41 schreef DJmama het volgende:
Hoi all,

Ook hier iemand die in de ban geraakt is van het hele Emmelie verhaal en heb mij maar aangemeld.
Tot aan dit topic was ik er ook ten stelligste van overtuigd dat zij het zelf niet was. Jullie hebben mij over de streep getrokken en ben nu ook allerlei scenario's aan het bedenken.

1. Stel dat zij het niet is, dan is het de stalker dus gelukt alle verdenkingen op haar te leggen, dus gaat de "echte" stalker vrij uit?
2. Als je al meer dan een jaar zulke berichten krijgt, waarbij het alleen bij dreigementen blijft en nooit tot daden komt, blijf je dan na zo'n tijd niet nuchter eronder?

Tja ik weet het niet, ben geen Sherlock Holmes XD
Dat vond ik het aller vreemdste in dit verhaal, als je zo gestalkt wordt, ben je volgens mij één bonk zenuwen en is dat aan je gelaatstrekken te zien. Bij Emmelie zag ik dat absoluut niet, vond haar vrij ontspannen overkomen met een 'boeie' houding. Raar toch?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:57:59 #110
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_136315838
Ha, niemand in de poll gelooft in haar onschuld. De vraag is dus of ze het alleen heeft gedaan of handlangers had. Zo ja, wie dan? Ik denk dat die Jari er niks mee te maken heeft. Iemand uit haar vriendenclubje, een nerd die tegen haar opkijkt en misschien wel een crush op haar heeft?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:58:30 #111
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_136315849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:36 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Hele topic meegelezen, geweldig wat er al naar voren is gekomen, hoop dat Alberto mee leest en er zijn voordeel mee doet! (Of één of andere instantie die de zaak verder uit kan pluizen)
Wat hierboven gezegd wordt, moest ik ook aan denken. Emmelie is enig kind, vaders oogappel, kan in zijn ogen - uiteraard - geen verkeerd doen. Hij gelooft haar blindelings en ze krijgt alles gedaan van hem.

Ik vermoed dat Emmelie een verwend enig kind is die niet gewend is nee te horen. Ze krijgt alles wat ze wil op een presenteerblaadje, zoals bijv. die HTC One.

Dat Jari het uitmaakte was een klap in haar gezicht, dat ze nu eens niet haar zin kreeg, Jari niet net als haar vader als een poppetje aan een touwtje voor haar danste.
Ik denk dat daar de kern zit van haar verzinsels, het moest en zou zo lopen zoals mevrouw wenste. Helaas voor haar trapte Jari niet in de val en daarom ging zij steeds verder.
Of ze het alleen deed? Eigenlijk vermoed ik van wel, we hebben bijv. niet gehoord of de lokmail ook nog op een ander apparaat geopend was.
Ik kreeg inderdaad ook al het idee dat het een verwend nest was met de dure iphone die zo even ingeruild kon worden voor een dure HTC.
FR1908
pi_136315887
Ik vraag me af of dat ook de ipad gecheckt is. Ze hebben het elke keer maar over de telefoons en laptops, maar Emmelie zit de heletijd met die iPad in haar handen en daar wordt niks over gezegd.
Ook het verhaal van die vader over die smsjes die verstuurd zijn via internet.. Dat is toch niet zo heel vreemd als Emmelie dat zou zijn. Dan verstuurd ze gewoon via internet, en niks vanaf haar mobiel.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat het hele gezin grotendeels geen emotie toont. Emmelie sowieso niet. Ook de rouwberichten en dreigberichten leest ze heel koeltjes voor. En dan is dit nog in het redelijke begin stadium. Als er een jaar later naar gevraagd zou worden kan ik begrijpen dat ze het zo kan vertellen. Maar als ze er midden in zit niet. Ook is voor mij niet duidelijk wanneer de opnamens nou precies zijn en hoelang ze in totaal gestalkt is.

Emmeliie is inderdaad ook nergens bang voor, komt totaal niet angstig over. Ze durft zoals eerder gezegd, gewoon 's avonds laat nog de hond uit te laten in de tuin, waarna ze heel gewoon zegt; papa er liggen papieren in de tuin. Nou als mij dat zou overkomen zou ik huilend naar hem toe rennen en niet meer naar buiten durven.
Die moeder al helemaal niet, terwijl zij in het begin van de aflevering heel droog zegt: Ja ik vind het heel erg, heel ziek. Hoe kan je zo rustig zeggen over je dochter dat je iets erg vind, maar dit totaal niet kan laten overkomen op iemand.

Wat ik net ook bedenk... de brieven lopen zo uiteen. Zo staat er in de een iets in de trant van: Ze moeten uitelkaar, en even verderop of in een andere brief staat weer: Jari en Emmelie zijn zo leuk samen.
Het gaat allemaal maar over: Jari en Emmelie. Zij heeft gewoon een obsessie. Ik weet dat meiden van juist die leeftijd erg ver kunnen gaan wat jongens betreft. Dus dat zij er totaal in doorgeslagen is, is voor mij geen schokkend nieuws. Ook dat al die foto's van haar en Jari overal staan en als profiel foto worden gebruikt. Toch raar :')

Het enige wat ik niet snap is alleen dat ze zo ver is gegaan dat heel Nederland er over weet en dat ze haar ouders er zo ver in mee sleept.. Dat weet ik niet hoor... :')
Er zit in ieder geval een steekje los. Zowel bij het verhaal als bij haar
pi_136315954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:45 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Haha zat er net naar te kijken, zijn er Sherlocks die hier nog iets uit kunnen halen?
Foto's genomen voordat de camera's er hingen zo te zien:
http://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-84991751-driftweg-26/
Het is wel evident dat Emmelie vanaf de bank niet kan zien of haar vader middelvingers opsteekt om het hoekje. Tenzij ze door de muren heen kan kijken...
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:06:27 #114
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_136316026
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:03 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het is wel evident dat Emmelie vanaf de bank niet kan zien of haar vader middelvingers opsteekt om het hoekje. Tenzij ze door de muren heen kan kijken...
EDIT: Hangt er niet zie ik :P

Maar stond hij niet half op het hoekje?
FR1908
pi_136316033
Even snel wat in elkaar gepaint:

pi_136316067
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:14 schreef eend112 het volgende:
Ik denk dat we maar Dokter Phil moeten opzoeken, misschien kan hij het uit haar trekken!
Dr. Phil was loodgieter man, hij weet niks.
pi_136316137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:06 schreef Anthony9219 het volgende:

[..]

Spiegel ergens misschien?
Dat lijkt niet zo waarschijnlijk.
Er zijn echter nog wel een aantal andere mogelijkheden:
- vader heeft het gezegd.
- het is -zoals eerder geschetst- later gefilmd, en Emmelie begaf zich in de echte situatie op een heel andere plek.
- het is een 'gok' als iemand zegt ik ga je nu voor de camera laten weten wat ik van je vindt is een middelvinger natuurlijk vrij voor de hand liggend.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:12:10 #118
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_136316160
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:11 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

- het is -zoals eerder geschetst- later gefilmd, en Emmelie begaf zich in de echte situatie op een heel andere plek.
- het is een 'gok' als iemand zegt ik ga je nu voor de camera laten weten wat ik van je vindt is een middelvinger natuurlijk vrij voor de hand liggend.
Wellicht had zij vanaf de laptop toegang tot de camera's?

Zag ook al dat de spiegel een lastige ging worden :P
FR1908
pi_136316170
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:11 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

En ze kent haar pa.. mogelijk steekt ie bij het minste of geringste zijn middelvinger op.
Heeft iemand mee gekregen wanneer dit allemaal gefilmd is?
pi_136316201
Huh.. toevallig, dacht even dat dit over E. ging:
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_nepstalker__.html
pi_136316222
Heeft iemand de link naar het Tweakers topic?
pi_136316263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:41 schreef DJmama het volgende:
Hoi all,

1. Stel dat zij het niet is, dan is het de stalker dus gelukt alle verdenkingen op haar te leggen, dus gaat de "echte" stalker vrij uit
Vrijwel onbedenkelijk. Zou een bedreiger zó technisch, behendig en intelligent zijn om zowel Brenno de Winter als FOX-IT om de tuin te leiden? Met wat gezond verstand zou je zeggen dat het hele hackersverhaal onzin is. Kan iemand zich zo ontzettend druk maken om een stomme relatie tussen twee tieners? Zou iemand echt zó ver gaan om alle apparatuur te kraken om... wat eigenlijk? De enige die zich echt druk maakte om de relatie, was die Emmelie zelf. In deze post laat ik ook wat argumenten zien dat zij zich wel erg druk maakte om die relatie, als Emmelie zelf én als bedreigster.

quote:
Tja, als we die ouders moeten geloven, werden de bedreigingen steeds heftiger. Emmelie werd namelijk niet meteen van school en van haar bijbaantje afgehaald. Je ziet overigens ook wel dat de ernst van de bedreigingen toeneemt. Op een gegeven moment moeten we geloven dat de bedreiger(s) erg dicht bij het huis komen. Tot aan de voordeur zelfs. De vader Peter schijt ondertussen zeven kleuren, hij blijft 's nachts op de bank slapen, zodat hij de bedreigers kan pakken. Ook vertelt de vader:
quote:
"Ik ben niet zo gauw bang, maar ik begin nu zelf ook wel bang te worden" (15:50)
terwijl Emmelie zegt:
quote:
Alberto: Hoe gaat het met jou?
Emmelie: Mwoaaaah, gaat wel
Als je weet dat je bedreiger je helemaal achtervolgt, tot aan dat Serious Request in Enschede toe, dan zou ik mij als slachtoffer ontzettend bang voelen. Als je 's nachts wordt gebeld, rouwkaarten worden besteld, Facebookaccounts worden aangemaakt, dreigbrieven door de brievenbus krijgt, doodskisten op jouw naam worden besteld, je constant sms'jes en telefoontjes krijgt en ook nog eens wordt afgeluisterd zou elk mens verschrikkelijk bang zijn. Dat is Emmelie niet. De hele uitzending niet. Behalve op het moment dat Alberto "zó ontzettend hoopt dat je (Emmelie) er niets mee te maken heeft" (27:30). Dan is Emmelie wel bang, bang om betrapt te worden. Het is dan ook het enige moment in de hele aflevering dat Emmelie emotioneel wordt.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:17:44 #123
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_136316273
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:15 schreef _The_General_ het volgende:
Heeft iemand de link naar het Tweakers topic?
Deze?
FR1908
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:19:10 #124
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_136316303
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:17 schreef Anthony9219 het volgende:

[..]

Deze?
Volgens mij is dit haar.

[ Bericht 2% gewijzigd door IkeDubaku99 op 04-02-2014 11:24:50 (Weet het even niet zeker) ]
pi_136316448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, die is het niet.
Dit is de link van Emmelie's topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1554074

Dit is de link van vader Peter's topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1555326

Interessante quotes uit Peter's topic zijn:

quote:
Op een gegeven moment hadden we het gevoel dat de dader kon horen wat hier thuis besproken werd. Werkelijk alles wat hier thuis besproken werd, vertelde de dader me later op facebook.
quote:
Ik sprak met de dader op facebook. ik had hem niet als vriend, maar het leek wel als ik online kwam, hij dat wist. en dan begon hij te praten.
quote:
Op een gegeven moment was ik hier thuis met iemand van alberto stegeman die dit met eigen ogen wilde zien. Wat aanstond was mijn laptop en mijn simpele nokia. Alles wat ik met hem besprak werd mij 2 minuten later woordelijk terugverteld op facebook. Op een gegeven moment zei de dader: kijk eens in je map downloads. daar stond een foto van een blote vagina.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')